Καραντίνα: Πώς να βελτιώσετε την κυκλοφορία στα πόδια

02 Μάιος, 2020
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να φροντίζετε και να βελτιώνετε την κυκλοφορία στα πόδια σας κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Γιατί; Επειδή κάτι τέτοιο αποτελεί θεμελιώδες μέρος της πρόληψης προβλημάτων όπως των κιρσών.

Είναι σημαντικό να μην παραμελείτε την κυκλοφορία στα πόδια κατά την καραντίνα. Αν περνάτε πολύ χρόνο στο σπίτι τότε θα συνηθίσετε σε μια καθιστική ζωή. Και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για όσους ζουν σε μικρά σπίτια ή διαμερίσματα. Σήμερα θέλουμε να σας πούμε τι μπορείτε να κάνετε για να παραμείνετε δραστήριοι και να αποφύγετε τις επιπλοκές. 

Δεν χρειάζεται να φτιάξετε ένα γυμναστήριο στο σπίτι σας ή να ξεκινήσετε τις πολύπλοκες ασκήσεις. Μερικές απλές ασκήσεις σε τακτική βάση θα βοηθήσουν στη βελτίωση για την κυκλοφορία στα πόδια κατά την καραντίνα. Το κλειδί είναι η συνέπεια, ακόμη περισσότερο από την ένταση.

Κυκλοφορία στα πόδια κατά την καραντίνα

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι το αίμα φτάνει στα άκρα σας από την καρδιά και μετά ταξιδεύει πίσω μέσω των φλεβών σας. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό σωστά, πρέπει να κρατήσουμε τα πόδια μας σε κίνηση. Οι μύες μας λειτουργούν ως ένα είδος αντλίας προκειμένου να καταστεί δυνατή αυτή η διαδικασία.

Αυτή η διαδικασία επιστροφής αίματος στην καρδιά είναι γνωστή ως φλεβική επιστροφή. Όταν κάποιος δεν κινείται για αρκετό διάστημα, διατρέχει τον κίνδυνο ανάπτυξης φλεβικής νόσου. Η πιο συχνή από αυτές είναι οι κιρσοί.

Και αυτό εξηγεί γιατί είναι τόσο σημαντικό να φροντίζετε την κυκλοφορία στα πόδια σας κατά την καραντίνα. Είναι σημαντικό για κάθε άτομο να επιλέξει έναν τύπο άσκησης ή πρακτικής που είναι κατάλληλος για την ηλικία και την κατάσταση της υγείας του. Η ιδέα εδώ δεν είναι να αναγκάσετε το σώμα σας, αλλά να το διεγείρετε.

Καραντίνα: Πώς να βελτιώσετε την κυκλοφορία στα πόδια
Είναι σημαντικό να βρείτε τον κατάλληλο χρόνο για να κάνετε ασκήσεις ποδιών σε τακτική βάση κατά τη διάρκεια της απομόνωσης.

Βασικές ασκήσεις για να βελτιωθεί η κυκλοφορία στα πόδια σας

Υπάρχει μια σειρά από βασικές ασκήσεις που εκπληρώνουν το στόχο της βελτίωσης της κυκλοφορίας των ποδιών κατά την καραντίνα. Συνιστώνται για όσους δεν ασκούν μεγάλη σωματική δραστηριότητα ή που έχουν κάποιο είδος προβλήματος στην υγεία τους.

Οι βασικές ασκήσεις είναι οι εξής:

  • Περπάτημα: Είναι καλύτερο να περπατάτε 30 λεπτά κάθε μέρα. Φυσικά, εάν δεν μπορείτε να βγείτε κατά τη διάρκεια της καραντίνας, τότε μπορείτε να περπατήσετε μέσα στο σπίτι σας. Φυσικά, δεν είναι τόσο ευχάριστο όσο η βόλτα σε εξωτερικούς χώρους, αλλά είναι σημαντικό όταν πρόκειται για την κυκλοφορία στα πόδια σας.
  • Σχοινάκι: Αυτή η άσκηση βοηθά στην καύση θερμίδων και μετακινεί τους κύριους μυς του σώματος. Είναι καλύτερο να κάνετε 15 λεπτά σχοινάκι. Ωστόσο, εάν δεν έχετε συνηθίσει, ξεκινήστε με 3 λεπτά και προχωρήστε σταδιακά. Εάν έχετε άλλα προβλήματα υγείας, μιλήστε πρώτα με έναν γιατρό.
  • Απλές κινήσεις: Μπορείτε να εκτελείτε συνεδρίες απλών ασκήσεων για μισή ώρα κάθε μέρα. Τεντώστε και λυγίστε τα δάχτυλα των ποδιών σας σε σετ των 20. Μπορείτε επίσης να περπατήσετε στις μύτες των ποδιών για 5 λεπτά. Και τέλος, μπορείτε να κάνετε βαθιά καθίσματα.

Δείτε ακόμα: Βιταμίνες και μελατονίνη στη μάχη κατά του κορωνοϊού

Άλλες ασκήσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη

Άλλες ασκήσεις που είναι καλές για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στα πόδια σας κατά το κλείδωμα είναι οι εξής:

  • Κάντε κύκλους με τα πόδια σας: Ξαπλώστε ανάσκελα με τα γόνατα λυγισμένα και τα πέλματα ενός ποδιού παράλληλα με το πάτωμα. Σηκώστε το άλλο πόδι και κάντε κύκλους στον αέρα χωρίς να μετακινήσετε τη λεκάνη σας. Περιστρέψτε πέντε φορές στη μία κατεύθυνση και πέντε φορές στην άλλη. Στη συνέχεια, αλλάξτε τα πόδια και επαναλάβετε τον κύκλο 5 φορές.
  • Ψαλίδια: Ξαπλώστε ανάσκελα και σηκώστε τα πόδια σας. Ανοίξτε τα, αλλά όχι περισσότερο από το πλάτος των ώμων σας. Στη συνέχεια, εισπνεύστε ενώ κάνετε ψαλίδια με τα πόδια σας στον αέρα και εκπνέετε επιστρέφοντας στην αρχική σας θέση. Εκτελέστε 5 σετ κάθε φορά.
  • Ασκήσεις ποδηλάτου: Για άλλη μια φορά, ξαπλώστε στο πάτωμα ανάσκελα. Σηκώστε τα πόδια σας και προσποιηθείτε ότι κάνετε ποδήλατο.
κιρσοί στα πόδια
Οι κιρσοί είναι επιπλοκές στα κάτω άκρα λόγω προβλημάτων κυκλοφορίας των φλεβών

Ένα αναζωογονητικό μασάζ

Μια άλλη επιλογή για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στα πόδια σας είναι μέσω ενός αναζωογονητικού μασάζ. Μπορείτε να κάνετε αυτό το μασάζ μόνοι σας, αλλά είναι ακόμη καλύτερο αν έχετε κάποιον άλλο να το κάνει για εσάς.

Η καλύτερη στιγμή για να κάνετε το μασάζ σας είναι το απόγευμα, όταν τα πόδια σας είναι πιο κουρασμένα. Ταυτόχρονα, είναι καλό να έχετε λίγο λάδι δεντρολίβανου. Φυσικά, μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ελαιόλαδο ή οποιοδήποτε καλλυντικό λάδι.

Αρχικά, απλώστε το λάδι στα χέρια σας και τρίψτε τα. Στη συνέχεια, τοποθετήστε τα χέρια σας στα πόδια σας και κάντε μασάζ με ανοδικές κινήσεις, ξεκινώντας από τους αστραγάλους σας και προς τα πάνω. Επαναλάβετε για άλλη μια φορά, αλλά αυτή τη φορά, ασκήστε μεγαλύτερη πίεση σε κάθε περιοχή. Και τέλος, κάντε το ίδιο στο πίσω μέρος των ποδιών σας.

Δείτε ακόμα: Κορωνοϊός και επιδημία κατάθλιψης: Τι να αποφεύγετε

Βελτιώστε την κυκλοφορία στα πόδια κατά την καραντίνα

Η καραντίνα μπορεί να δυσχεράνει τις κανονικές καθημερινές δραστηριότητες. Αλλά θυμηθείτε, η υγεία σας είναι εξίσου σημαντική από ποτέ, και η υγεία των ποδιών σας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή αυτή τη στιγμή. Επομένως, είναι σημαντικό να αναζητήσετε τρόπους για να κινείτε τα κάτω άκρα σας για να αποφύγετε επιπλοκές, όπως οι κιρσούς.