Δέκα τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση της ανησυχίας

Καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις οι οποίες μας αγχώνουν και προκαλούν ανησυχία. Μπορούν ακόμα και να μετατραπούν σε αρκετά σοβαρά προβλήματα, γι αυτό θα σας δώσουμε εδώ μερικές συμβουλές για την καταπολέμηση της ανησυχίας και του άγχους, έτσι ώστε να έχετε μια υγιέστερη και πιο ήρεμη ζωή.

Ένα από τα κύρια συμπτώματα της ανησυχίας είναι η πείνα, η οποία μπορεί να οφείλεται στις ακανόνιστες ώρες γευμάτων ή σε μια διατροφή που στερείται τη σωστή ποσότητα βιταμινών και θρεπτικών ουσιών. Η έλλειψη τροφής για ώρες χαμηλώνει το γλυκαιμικό δείκτη σας, κάτι που προκαλεί λαχτάρα για γλυκά ή για πρόχειρες τροφές. Ως αποτέλεσμα, η τροφή γίνεται ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην καταπολέμηση της ανησυχίας. Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε μερικές τροφές που θα σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλύτερα και θα σας επιτρέψουν να ελέγξετε τόσο την ανησυχία όσο και το άγχος.

Ψάρι

Το ψάρι είναι ιδανικό για τη διατήρηση της σταθερότητας της αρτηριακής σας πίεσης. Περιέχει Ωμέγα-3, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη μείωση των καρδιαγγειακών νόσων και τη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Είναι σημαντικό να τρώτε ψάρι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα επειδή, καθώς αποτελεί πηγή μαγνησίου, προκαλεί χαλάρωση και μειώνει το άγχος και την ανησυχία.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που είναι εξαιρετικό λόγω της ικανότητάς του να προκαλεί καλή διάθεση και χαλάρωση. Περιέχεται επίσης σε άλλες τροφές, όπως τα φιστίκια και οι μπανάνες.

Αμύγδαλα

amygdala1

Όπως το ψάρι, τα αμύγδαλα περιέχουν υψηλή ποσότητα μαγνησίου καθώς και πρωτεϊνών και βιταμινών που βοηθούν το σώμα σας να λειτουργεί καλά. Όταν αισθάνεστε αγχωμένοι, φάτε λίγα αμύγδαλα -μια χούφτα περίπου.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι βασική πηγή καλίου, το οποίο συνεισφέρει στην ενίσχυση του νευρικού συστήματος ελέγχοντας την ανησυχία και τις αγχώδεις διαταραχές.

Φύκια

Τα φύκια περιέχουν υψηλά επίπεδα μαγνησίου και τρυπτοφάνης, που οδηγούν σε αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας.

Σοκολάτα

mauri-sokolata

Αναζητείστε μαύρη σοκολάτα (χωρίς ζάχαρη). Είναι θαυμάσια για τη καταπράυνση της ανησυχίας και τη μείωση της κορτιζόλης, της ορμόνης που προκαλεί άγχος.

Πλιγούρι βρώμης

Το πλιγούρι βρώμης συνιστάται για τη μείωση της ανησυχίας επειδή ενισχύει την παραγωγή ορμονών που λειτουργούν ως αντικαταθλιπτικά στο σώμα. Περιέχει επίσης υψηλά επίπεδα πολύπλοκων υδατανθράκων, μαγνησίου και φυσικά ίνες.

Συμβουλή: βράστε τρεις κουταλιές της σούπας πλιγούρι βρώμης σε 1/4 του λίτρου νερό. Φάτε ένα φλιτζάνι μόλις ξυπνήσετε, μετά από κάθε γεύμα και πριν πάτε για ύπνο.

Φύλλα πορτοκαλιού

Τα φύλλα πορτοκαλιού λειτουργούν σαν ηρεμιστικά και υπνωτικά χάπια. Φτιάξτε ένα έγχυμα κάθε βράδυ πριν κοιμηθείτε, επειδή αυτό θα σας βοηθήσει να τηρείτε καλές συνήθειες ύπνου και θα συμβάλλει στη μείωση της ανησυχίας και του άγχους.

Ξηροί καρποί

ksiroi karpoi-The-Travelling-Bum

Οι ξηροί καρποί είναι πολύ χρήσιμοι για την καταπολέμηση της ανησυχίας επειδή περιέχουν βιταμίνη Β. Αυτή συμμετέχει στο σχηματισμό της σεροτονίνης, η οποία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ως νευροδιαβιβαστής. Ειδικότερα, αποτρέπει το θυμό, ελέγχει τη θερμοκρασία του σώματος και διατηρεί σταθερή την όρεξη.

Ροδάκινα

Τα ροδάκινα περιέχουν ίνες, βιταμίνες και μέταλλα που συμβάλλουν στον έλεγχο της ανησυχίας και του άγχους. Κάθε φορά που αισθάνεστε ανησυχία, φάτε μερικά ροδάκινα, δύο ή τρία, μέχρι να χορτάσετε. Αν αισθανθείτε λαχτάρα για γλυκά, μη διστάσετε να αγοράσετε μερικά ροδάκινα.

Συμβουλές για την καθημερινή ζωή

  • Αποφεύγετε όσο μπορείτε τον καφέ. Είναι καλύτερα να πίνετε εγχύματα φρούτων ή αρωματισμένο νερό.
  • Πίνετε πολύ νερό. Αυτό είναι ουσιαστικό για τη σωστή λειτουργία όλων των οργάνων στο σώμα.
  • Καθιερώστε ένα πρόγραμμα γευμάτων. Ποιες ώρες θα τρώτε το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό γεύμα, κάτι που θα ακολουθείτε καθημερινά.
  • Σωματική άσκηση. Έχει πολλές ωφέλειες για το σώμα και το νου.
  • Μην πίνετε οινόπνευμα και μην καπνίζετε. Αυτές οι κακές συνήθειες προκαλούν μόνο προβλήματα στο σώμα σας.