6 τεχνικές για καλύτερη στάση του σώματος

Η κακή στάση του σώματος μπορεί να έχει πολύ αρνητικές επιδράσεις στη σπονδυλική σας στήλη. Θα σας δείξουμε πώς μπορείτε να αποκτήσετε καλύτερη στάση σώματος.
stasi tou somatos

Όταν περνάτε τις περισσότερες ώρες της ημέρας καθισμένοι στον υπολογιστή ή όρθιοι στη δουλειά, η σπονδυλική σας στήλη δεν μπορεί να είναι ποτέ σωστά ευθυγραμμισμένη. Η καλή στάση του σώματος είναι ζωτικής σημασίας για τη συνολική σας υγεία και για να αποφύγετε τον πόνο στην πλάτη (πολύ κοινό πρόβλημα στις μέρες μας).

Στο σημερινό άρθρο θα μοιραστούμε μαζί σας μερικές από τις καλύτερες τεχνικές για την απόκτηση μιας καλύτερης στάσης του σώματος.

Τι είναι αυτό που επηρεάζει τη θέση της σπονδυλικής μας στήλης;

stasi somatos

Βασικά τα πάντα. Η σπονδυλική σας στήλη αποτελεί το κύριο σύστημα υποστήριξης και είναι σημαντικό να την προσέχετε. Η κακή στάση του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ή και σε μη αναστρέψιμα προβλήματα όπως δισκοκήλη ή χρόνια κόπωση. Ωστόσο, η κακή στάση του σώματος  όταν καθόμαστε, στεκόμαστε ή περπατάμε δεν προκαλεί μια απλή δυσφορία.

Οι γυναίκες συχνά πάσχουν από απευθυγράμμιση του ισχίου. Πώς συμβαίνει αυτό; Όταν ξεκουραζόμαστε, συνήθως στηρίζουμε το βάρος του σώματός μας στο ένα από τα δυο πόδια. Τα ψηλά τακούνια και οι βαριές τσάντες ώμου μπορούν να επιδεινώσουν αυτό το πρόβλημα.

Η κακή στάση του σώματος γίνεται όλο και πιο κοινή λόγω του είδους εργασίας που έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα. Παράλληλα υπάρχει το συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα της παχυσαρκίας, της σωματικής αδράνειας και της υπερβολικής χρήσης της τεχνολογίας (συμπεριλαμβανομένων των τηλεφώνων, tablet και laptop).

Όταν γέρνετε το κεφάλι σας προς τα κάτω για να στείλετε ένα μήνυμα ή για να ελέγξετε το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο και τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, η σπονδυλική σας στήλη αποκτά μια άκομψη στάση και το σώμα σας γέρνει μπροστά. Γνωρίζατε ότι αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι άνθρωποι πάσχουν από αυχενικά προβλήματα;

Μην ξεχάσετε να διαβάσετε: 8 συμβουλές για καλύτερη στάση του σώματος

Ποια είναι η ιδανική στάση του σώματος;

Μερικοί άνθρωποι επικεντρώνονται μόνο στο πώς να διατηρούν ίσια την πλάτη και τους ώμους τους όταν κάνουν ασκήσεις ή σηκώνουν βάρη. Αλλά θα πρέπει να προσέχετε τη στάση του σώματός σας κάθε στιγμή, οπουδήποτε και αν βρίσκεστε: στο παντοπωλείο, στο μετρό ή ακόμη και όταν παρακολουθείτε τηλεόραση στο σπίτι.

Τα παρακάτω είναι μερικές στιγμές της ημέρας στις οποίες μπορεί να μην προσέχετε τη στάση του σώματός σας:

Όταν κάθεστε

kathisti thesi

Τα πέλματά σας θα πρέπει να είναι επίπεδα στο έδαφος, η πλάτη σας ίσια και οι ώμοι σας να γέρνουν προς τα κάτω και πίσω. Αν σταυρώνετε τα πόδια σας, μπορεί να διακοπεί η κυκλοφορία του αίματος με αποτέλεσμα πρήξιμο και κόπωση.

Όταν στέκεστε

Τα γόνατά σας θα πρέπει να λυγίζουν ελαφρώς και οι μυς της κοιλιάς σας θα πρέπει να είναι ανοιχτοί έτσι ώστε να εκτείνονται όταν αναπνέετε και να επιτρέπουν στο βάρος σας να διανέμεται ανάλογα ανάμεσα στα πόδια και το στήθος σας.

Όταν περπατάτε

Ο λαιμός και το κεφάλι σας θα πρέπει να είναι σε όρθια θέση – να μην κοιτάτε κάτω επειδή αυτό μπορεί να δημιουργήσει πόνο στον αυχένα σας. Βεβαιωθείτε ότι οι φτέρνες προσγειώνονται πρώτες στο έδαφος και μετά τα δάχτυλα των ποδιών σας.

Όταν κοιμάστε

upnos

Η καλύτερη στάση ύπνου είναι στα πλάγια με λυγισμένα τα γόνατά σας. Αυτό βοηθά ώστε να διατηρείται η σπονδυλική σας στήλη σε ευθεία θέση. Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε ποιοτικό στρώμα και μαξιλάρια (εξίσου σημαντικό είναι να τα αλλάζετε ανά διαστήματα).

Όταν οδηγείτε

Η καλύτερη στάση του σώματός σας ενισχύει τη σπονδυλική σας στήλη αλλά και την ασφάλειά σας. Όταν διατηρείτε το σώμα σας σε κατακόρυφη θέση είναι λιγότερο πιθανό να τραυματιστείτε σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Για να το κάνετε αυτό, σταματήστε να γέρνετε προς τα πίσω στη θέση του οδηγού ή να ξεκουράζετε το κεφάλι σας στο στήριγμα κεφαλής. Ρυθμίστε τη θέση σας έτσι ώστε να φτάνετε τα πεντάλ εύκολα χωρίς να χρειάζεται να γέρνετε μπροστά.

Πώς μπορείτε να αποκτήσετε καλύτερη στάση σώματος;

Υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρείτε την πλάτη σας σε ευθεία θέση οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Αρχικά, μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να θυμάστε να «κάθεστε ίσια» και μπορεί η σπονδυλική σας στήλη ή οι μυς σας να πονούν επειδή δεν έχουν συνηθίσει σε αυτή τη σωστή στάση. Ωστόσο, τα οφέλη αυτής της στάσης θα υπερτερήσουν της αρχικής δυσφορίας. Μερικές αποτελεσματικές επιλογές είναι:

Φανταστείτε ότι υπάρχει ένα σχοινί που κρατά το σώμα σας σε ευθεία θέση

Αυτό συνήθως διδάσκεται σε μαθήματα γιόγκα και πιλάτες. Πρέπει να φανταστείτε ότι υπάρχει ένα σχοινί πάνω ακριβώς από το κεφάλι σας που εκτείνεται μέχρι το ταβάνι.

Τοποθετήστε ταινία στην πλάτη σας

Θα πρέπει να ζητήσετε τη βοήθεια από ένα φίλο για αυτό. Φτιάξτε ένα Χ στην πλάτη σας χρησιμοποιώντας μια κολλητική ταινία. Η ταινία θα πρέπει να ξεκινά από το δεξί ώμο και να καταλήγει στον αριστερό γοφό, κατά μήκος της πλάτης σας. Έπειτα ξεκινήστε από τον δεξί γοφό και καταλήξτε στον αριστερό σας ώμο. Θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη στάση του σώματός σας. Είναι σημαντικό να διατηρείτε τους ώμους σας προς τα πίσω όταν τοποθετείτε την ταινία.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Ασκήσεις για τους κοιλιακούς και οι ωφέλειές τους

Τοποθετήστε στο κεφάλι σας ένα βιβλίο για ισορροπία

Αυτή η τεχνική χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια ώστε να διδάσκονται τα νεαρά κορίτσια πώς πρέπει να περπατούν. Στόχος είναι να διατηρείτε το λαιμό και το κεφάλι σας σε ευθεία θέση και να μην κοιτάτε κάτω. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να αποφύγετε τους απαθείς ώμους που γέρνουν προς τα κάτω.

Δώστε προσοχή στις γάμπες σας

gampes

Η στάση του σώματος δεν είναι κάτι που επηρεάζει μόνο τη σπονδυλική στήλη – αποτελεί μέρος ολόκληρου του σώματός σας. Τα πόδια στηρίζουν όλο το βάρος του σώματός σας και οι γάμπες κάνουν τη μεγαλύτερη προσπάθεια.

Καθίστε στο πάτωμα, τεντώστε τα πόδια σας και γείρετε προς τα μπροστά για να πιάσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας. Αυτή είναι μια εξαιρετική διάταση για την πλάτη, τους ώμους και το λαιμό σας ενώ παράλληλα ενδυναμώνει τους κνημιαίους και κοιλιακούς μυς.

Να κάνετε διαλείμματα

Αν περνάτε όλη την ημέρα στη δουλειά καθισμένοι σε ένα γραφείο, να προσπαθείτε να σηκώνεστε ανά διαστήματα και να περπατάτε τριγύρω. Όποτε στέκεστε όρθιοι κάντε μερικούς γύρους γύρω από το γραφείο σας, κουνήστε τα χέρια σας και κάντε κυκλικές κινήσεις με τους ώμους και τους γοφούς σας. Όταν κάθεστε, σηκώστε τα πόδια σας από το έδαφος και κρατήστε την πλάτη σας σε ευθεία στάση και τους ώμους χαλαρούς.

Κοιτάξτε στον καθρέφτη

Ένας εξαιρετικός τρόπος για να ξέρετε αν έχετε σωστή στάση σώματος είναι κοιτάζοντας τον εαυτό σας. Κοιταχτείτε στον καθρέφτη, σταθείτε ίσια και δείτε πώς φαίνεται η στάση σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε αν το κάνετε σωστά.