Πώς να αντιμετωπίσετε την εμμηνόπαυση

Λόγω των ορμονικών αλλαγών που προκαλούνται από την εμμηνόπαυση, το δέρμα μας χάνει τον τόνο, την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητά του. Για να το αποφύγουμε αυτό συνιστάται η κατανάλωση τροφών που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε.
ponokefalos

Η εμμηνόπαυση αποτελεί ένα φυσιολογικό στάδιο για τις γυναίκες, όπως είναι η εφηβεία. Αυτό το στάδιο σηματοδοτεί τον τελευταίο εμμηνορροϊκό τους κύκλο. Τα συμπτώματα αυτού του κύκλου ποικίλουν καθώς μπορεί να εμφανιστούν είτε πολύ νωρίς ή ακόμα και τους τελευταίους μήνες. Σε αυτό το άρθρο θα σας δώσουμε μερικές συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσετε την εμμηνόπαυση με περισσότερη ευκολία.

Η μέση ηλικία των γυναικών που φτάνουν σε αυτό το στάδιο κατά το οποίο κλείνει ο αναπαραγωγικός τους κύκλος είναι τα 51, αν και μερικές φορές εμφανίζεται νωρίτερα ή αργότερα. Η εμμηνόπαυση φέρνει μαζί της και διάφορα συμπτώματα, όπως:

  • Αλλαγές στην έμμηνο ρύση
  • Ορμονικές αλλαγές
  • Μια αύξηση σε λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος
  • Ακράτεια
  • Διαταραχή του ύπνου
  • Δραστικές εναλλαγές της διάθεσης

Θα σας παρουσιάσουμε διάφορες τροφές οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην ελαχιστοποίηση της διάρκειας αυτών των συμπτωμάτων ή ακόμη και στην πρόληψη της εμφάνισής τους ενώ παράλληλα θα σας δώσουμε μερικές συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσετε αυτό το στάδιο της ζωής σας.

Μερικές γυναίκες δεν έχουν καθόλου συμπτώματα αλλά οι ειδικοί υπολογίζουν ότι το 85% των γυναικών υποφέρουν από μερικά από αυτά και οι περισσότερες αντιμετωπίζουν αυτή τη μεγάλη λίστα συμπτωμάτων που φέρνει μαζί της η εμμηνόπαυση. Γι αυτό είναι σημαντικό να ελέγχουμε τη διάθεσή μας και να ξεπερνούμε τις συναισθηματικές κρίσεις λόγω των θεμάτων που μπορεί να δημιουργήσει αυτός ο κύκλος.

Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε το κάθε στάδιο της ζωής και να καταλάβουμε ότι η κάθε ηλικία έχει τις δικές της διατροφικές ανάγκες και ότι είναι σημαντικό να τρώμε σωστά ώστε να συνεισφέρουμε στην ομαλή λειτουργία του σώματός μας.

Τροφές που βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης

gonato

  • Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κατά την εμμηνόπαυση, ο κίνδυνος απασβέστωσης των οστών και των καρδιακών παθήσεων είναι περισσότερο αυξημένος. Επομένως είναι απαραίτητο να καταναλώνουμε προϊόντα που είναι πλούσια σε ασβέστιο και βιταμίνη D. Πρέπει να αποφεύγουμε τα λιπαρά καθώς και την υπερκατανάλωση τροφής προκειμένου να διατηρήσουμε το βάρος μας και να αποφύγουμε καρδιαγγειακά προβλήματα.
  • Πολλά από τα συμπτώματα που προκαλεί η εμμηνόπαυση προέρχονται από την μείωση των οιστρογόνων στο σώμα αλλά ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι προϊόντα σόγιας, όπως τα φασόλια σόγιας, περιέχουν ουσίες που είναι παρόμοιες με τα οιστρογόνα, γεγονός που θα μπορούσε να εξαλείψει την εμφάνιση διάφορων συμπτωμάτων όπως τις εξάψεις, τη νευρικότητα και το άγχος.
  • Σε αυτό το στάδιο συνιστάται η κατανάλωση ξηρών καρπών για τη διατήρηση του σωματικού μας βάρους και αντιοξειδωτικών, όπως φρούτα και λαχανικά.
  • Για να αποφύγετε ή να ελαττώσετε τις εξάψεις και τις νυχτερινές εφιδρώσεις, να καταναλώνετε σόγια, λυκίσκο και φασκόμηλο.
  • Η προστασία του δέρματός σας είναι απαραίτητη καθώς το δέρμα χάνει την ελαστικότητα και τη σφριγηλότητά του λόγω των ορμονικών αλλαγών. Για να το αποφύγετε, να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Ε.

Συμβουλές για να κάνετε την εμμηνόπαυση πιο υποφερτή

exetasi

  • – Να κάνετε τακτικά σωματικές δραστηριότητες για να ενισχύετε τη λειτουργία του σώματος, να διατηρείτε τη μυϊκή μάζα και για να αποφύγετε καρδιαγγειακά προβλήματα.
  • – Να αποφεύγετε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ και καφεΐνης. Στις καπνίστριες, τα συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν πολύ νωρίτερα σε σχέση με τις γυναίκες που δεν καπνίζουν.
  • – Αρχίστε να συμβουλεύεστε κάποιο γυναικολόγο ο οποίος μπορεί να διατηρήσει την υγεία σας υπό έλεγχο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
  • – Η διατήρηση της ψυχραιμίας και της ευεξίας σας είναι ένας βασικός παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εμμηνόπαυσης και την αντιμετώπισή της.
  • – Δοκιμάστε κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης για να μειώσετε την ένταση και το στρες που προέρχονται από τις ορμονικές αλλαγές. Δοκιμάστε να βελτιώσετε την αυτοεκτίμησή σας και τον συναισθηματικό έλεγχο και αποφύγετε τις δραστικές εναλλαγές της διάθεσης.
  • – Είναι πολύ σημαντικό να κοιμάστε καλά και αρκετά τις βραδινές ώρες.
  • – Οι κοινωνικές σχέσεις μπορούν να ικανοποιήσουν τη ζωή σας και θα σας βοηθήσουν να μην χάσετε το ενδιαφέρον σας.

Η εμμηνόπαυση είναι το τέλος του έμμηνου κύκλου που σηματοδοτεί την αναπαραγωγική γήρανση στις γυναίκες, αλλά όσο δυσάρεστο και να είναι, δεν παύει να αποτελεί ένα από τα στάδια της ζωής. Είναι η τελευταία περίοδος του αναπαραγωγικού σταδίου στη ζωή μιας γυναίκας. Οι βασικότεροι παράγοντες που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε πιο εύκολα αυτό το στάδιο, και μην διστάσετε να το δοκιμάσετε, είναι η αυτοεκτίμηση, η σωστή διατροφή, η σωματική δραστηριότητα και η κατανόηση, η συμπαράσταση και η βοήθεια του συντρόφου σας.