Τροφές που προκαλούν φούσκωμα στην κοιλιά

Η αίσθηση του φουσκώματος μετά από ένα μεγάλο γεύμα είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο και συνήθως δεν θεωρείται σοβαρό πρόβλημα. Ωστόσο, μπορεί να γίνει μια αρκετά ενοχλητική κατάσταση που προκαλεί ακόμα και προβλήματα στο ντύσιμο, επειδή τα ρούχα δεν εφαρμόζουν όπως θα θέλατε όταν η κοιλιά σας είναι πρησμένη. Επίσης η δυσφορία μπορεί να σας δημιουργήσει κακή διάθεση και να σας κάνει ευερέθιστους.

Για το λόγο αυτό, στο παρόν άρθρο θα σας δείξουμε ποιες τροφές κυρίως προκαλούν τη δυσφορία, έτσι ώστε να τις αποφεύγετε, ή τουλάχιστον να τις καταναλώνετε με προσοχή. Μια φουσκωμένη ή πρησμένη κοιλιά δημιουργεί αέρια και πόνο. Ρίξτε λοιπόν μια ματιά στην παρακάτω λίστα και στις πληροφορίες που ακολουθούν.

Τροφές…

  • Λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το λάχανο φημίζονται ιδιαίτερα για την πρόκληση των παραπάνω συμπτωμάτων. Αν αυτό σας έχει συμβεί στο παρελθόν, είναι καλύτερο να περιορίσετε την κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφών.
  • Η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας αλατιού στο φαγητό σας θα μπορούσε επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο να υποφέρετε από φούσκωμα της κοιλιάς. Οι άνθρωποι γενικά κατακρατούν υγρά, τα οποία συμβάλλουν στο πρήξιμο στην περιοχή της κοιλιάς. Μειώστε την κατανάλωση αλατιού και αποφύγετε τη δυσφορία, καθώς και τους κινδύνους που θέτει η υπέρταση για την υγεία.
  • Είναι ευρέως γνωστό ότι τα φασόλια προκαλούν δυσφορία στην κοιλιά μετά την κατανάλωσή τους, αν και μερικοί άνθρωποι μπορεί να μην υποφέρουν πολύ από αυτές τις αρνητικές συνέπειες και έτσι μπορούν να απολαμβάνουν τα φασόλια χωρίς ιδιαίτερη ενόχληση.
  • Γαλακτοκομικά. Αν περάσατε ένα διάστημα χωρίς να καταναλώνετε γαλακτοκομικά ή αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, μπορεί να έχετε δυσφορία στην κοιλιά, κράμπες, ή ακόμα και διάρροια. Αν υποψιάζεστε ότι έχετε δυσανεξία σε αυτές τις τροφές, είναι πολύ σημαντικό να το επιβεβαιώσετε με τη βοήθεια του γιατρού σας. Η δυσανεξία θα μπορούσε να προκαλέσει πολύ έντονη δυσφορία αν δεν ξεκινήσετε κάποια αντιμετώπιση.
  • Τα ανθρακούχα ποτά, πέρα από το ότι δεν είναι καθόλου υγιεινά, περιλαμβάνουν μεγάλη ποσότητα θερμίδων και σακχάρων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ενοχλητικά αέρια και φούσκωμα στην κοιλιά. Είναι καλύτερο να τα αντικαταστήσετε με υγιεινούς χυμούς ή με ένα ακόμα πιο υγιεινό ποτό, το νερό.
  • Οι τηγανητές τροφές περιλαμβάνονται επίσης στη λίστα των τροφών που προκαλούν δυσφορία στην κοιλιά. Χωνεύονται δύσκολα και παραμένουν στο πεπτικό σύστημα για μεγάλο διάστημα, προκαλώντας αέρια.
  • Η τσίχλα μπορεί επίσης να προκαλέσει δυσφορία. Και αυτό επειδή, όταν μασάμε, μπαίνει μεγάλη ποσότητα αέρα στο στομάχι και κατά συνέπεια συσσωρεύεται.

sodesΚάθε φορά που κάθεστε να φάτε, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αφήσετε τις ανησυχίες σας στην άκρη, μαζί με τα τηλεφωνήματα, τους διαπληκτισμούς, κ.λπ.. Οι καταστάσεις αυτές κάνουν τους ανθρώπους να τρώνε το φαγητό τους γρηγορότερα, χωρίς να μασούν σωστά. Αυτό αργότερα μεταφράζεται σε δυσφορία λόγω της κακής ή δύσκολης πέψης.

Η αργή πέψη επιτρέπει στην τροφή να υποστεί ζύμωση μέσα στο σώμα, προκαλώντας αέρα και δυσκοιλιότητα. Αν έχετε πολλά νεύρα, μην προσπαθήσετε να καθίσετε και να φάτε. Είναι καλύτερο να ηρεμήσετε και μόλις η διάθεσή σας είναι κάπως σταθερότερη τότε μπορείτε να φάτε. Οι άνθρωποι συνηθίζουν να τρώνε ενώ είναι νευρικοί ή ανήσυχοι, πράγμα που έπειτα δημιουργεί μια τρομερή αίσθηση βάρους στο στομάχι.

Όταν τα συμπτώματα της φλεγμονής στην κοιλιά εμφανίζονται προσωρινά, μετά την κατανάλωση ορισμένων τροφών, αυτό δεν σημαίνει ότι αποτελούν σοβαρό πρόβλημα. Όμως, αν πέρα από τα αέρια και το φούσκωμα έχετε και διάρροια, εμετούς ή κάποιο άλλο σύμπτωμα, πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Φυσικές θεραπείες για το φούσκωμα στην κοιλιά

Πιπερόριζα (Τζίντζερ)

tzintzer Η πιπερόριζα διαθέτει φυσικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, γι’αυτό συστήνεται σε περιπτώσεις φουσκώματος στην κοιλιά ή πρηξίματος που οφείλεται σε δύσκολη πέψη. Βοηθά στη μείωση των ενοχλητικών αερίων.

Εγχύματα

Τα εγχύματα από χαμομήλι, μέντα, δυόσμο και φασκόμηλο είναι πολύ ωφέλιμα για την αντιμετώπιση της φλεγμονής στην κοιλιά. Πέρα από τα παραπάνω εγχύματα, μπορείτε επίσης να προσθέσετε ένα κουταλάκι του τσαγιού τριμμένη κανέλα σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό, κάτι πολύ αποτελεσματικό. Αφήστε τη να δράσει για δεκαπέντε λεπτά. Μπορείτε επίσης να γλυκάνετε το ρόφημα με μέλι, ανάλογα με τις προτιμήσεις σας.