Πρήξιμο των δακτύλων: τι το προκαλεί; Μάθετε έδω

8 Αυγούστου 2015
Αυτό σας έχει συμβεί τουλάχιστον μια φορά: αντιλαμβάνεστε ξαφνικά πίεση στα δάκτυλα σας και ελαφριά φλεγμονή. Τα νιώθετε τόσο πρησμένα που δεν μπορείτε να βγάλετε ούτε τα δαχτυλίδια σας.

Πρήξιμο των δακτύλων; Αυτό σας έχει συμβεί τουλάχιστον μια φορά: αντιλαμβάνεστε ξαφνικά πίεση στα δάκτυλα σας και ελαφριά φλεγμονή. Τα νιώθετε τόσο πρησμένα που δεν μπορείτε να βγάλετε ούτε τα δαχτυλίδια σας. Μερικές φορές σας συμβαίνει καθώς περπατάτε ή το απόγευμα. Τι το προκαλεί; Οι αιτίες για το πρήξιμο των δακτύλων; ποικίλουν. Θα σας εξηγήσουμε στην συνέχεια.

Το οίδημα σε οποιοδήποτε μέρος του σώματος σας, συνήθως, προκαλείται από την συσσώρευση υγρού. Τα δάκτυλα σας είναι μια περιοχή, η οποία κουράζεται πολύ. Η αιτία συσσώρευσης των υγρών είναι η κακή κυκλοφορία του αίματος, αν και ορισμένες φορές είναι ένα σύμπτωμα άλλων ασθενειών. Αξίζει τον κόπο να γνωρίζετε τις αιτίες.

Αιτίες για το πρήξιμο των δακτύλων;

πρήξιμο των δακτύλων- γυναικεια δάχτυλα

1. Κακή Κυκλοφορία του Αίματος

Η υπερβολική χοληστερίνη, η υψηλή ή η μη ισορροπημένη αρτηριακή πίεση προκαλούν την αύξηση στην ροή του κυκλοφορικού συστήματος σας, με μεγαλύτερη ταχύτητα από την καρδιά προς τους πνεύμονες σας. Νιώθετε περισσότερη κούραση και σαν αποτέλεσμα, αυτή η ένταση του κυκλοφορικού στον θώρακα οδηγεί σε ανισορροπία στα άκρα καθώς και στα δάκτυλα. Νιώθετε τα χέρια σας πιο κρύα και τα δάκτυλα σας πιο πρησμένα επειδή τα αιμοφόρα αγγεία σας διογκώνονται και αυτό αποδίδεται ως πρήξιμο και φούσκωμα.

2. Υπερβολικό Βάρος

Η παχυσαρκία ή τα μερικά παραπάνω κιλά προκαλούν αλλαγές στο λεμφικό σας σύστημα, γεγονός που σας κάνει να κατακρατείτε υγρά στα χέρια σας, καθώς και στα πόδια σας. Τα νιώθετε πρησμένα, για παράδειγμα τα παπούτσια σας δεν σας κάνουν και νιώθετε μούδιασμα λόγω των ελαφρά πρησμένων δακτύλων σας.

Διαβάστε περισσότερα: Πώς να απομακρύνετε τους κάλους από τα πόδια σας

3. Πρήξιμο λόγω του Συνδρόμου Καρπιαίου Σωλήνα

Όταν πάσχετε από το επονομαζόμενο σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα στα χέρια σας είναι φυσιολογικό να περιορίζεται η ροή του αίματος σε αυτήν την περιοχή λόγω συμπίεσης του μέσου νεύρου, γεγονός που προκαλεί το αίσθημα αδυναμίας στα δάκτυλα, μαζί με το αίσθημα ψυχρότητας και το πρήξιμο.

4. Λόγω Αλλεργικής Αντίδρασης

Ορισμένες φορές, ξένα σώματα μπορεί να εισέλθουν στο σώμα σας. Με σκοπό να το υπερασπιστεί, η ισταμίνη απελευθερώνεται στην ροή του αίματος για να τα αντιμετωπίσει. Αυτό, ορισμένες φορές, προκαλεί πρήξιμο στα δάκτυλα σας. Όταν παρουσιάζετε αυτή την αντίδραση, πρέπει να πάρετε αντιισταμινικά.

5. Μόλυνση

Η μόλυνση συμβαίνει όταν μικρόβια εισέρχονται στο δέρμα σας μέσω ενός τραύματος. Μερικές φορές, μόνο ένα μικρό κόψιμο αρκεί. Ένα από τα δάκτυλα σας μπορεί να αρχίσει να πρήζεται και να πονάει. Ορισμένες φορές, ένας ιστός μπορεί να μολυνθεί και όταν η μόλυνση φτάσει στο κόκαλο, συχνά, προκαλεί πυρετό.

6. Ρευματοειδής Αρθρίτιδα

Η φυσιολογική φθορά των συνδέσμων και των χόνδρων σας μπορεί μερικές φορές να επιτεθεί στα δάκτυλα σας. Η ηλικία  δεν παίζει ρόλο. Ξαφνικά, τα δάκτυλα σας θα πρηστούν και θα εμφανίσουν ένα βυσσινί χρώμα. Αυτό προκαλεί πόνο, ειδικά κατά τις πρωινές ώρες και είναι φυσιολογικό να νιώθετε δυσκαμψία και δυσκολία στην κίνηση των δακτύλων σας.

Πώς να Αντιμετωπίσετε το πρήξιμο των δακτύλων;

1. Ασκήσεις για να Εξαφανίσετε το Μούδιασμα και την Κατακράτηση Υγρών

πρήξιμο των δακτύλων- ασκήσεις χεριών

  • Μπορείτε να μειώσετε την κατακράτηση υγρών κινώντας τα δάκτυλα σας όπως στην παραπάνω εικόνα. Αυτή η κίνηση τονώνει την ροή του αίματος και αντλεί τα υπερβολικά υγρά από αυτό. Απλώς, κινήστε τον αντίχειρα σας προς τα μέσα και προς τα έξω επαναλαμβανόμενα. Κάτι τόσο απλό σας επιτρέπει να επαναφέρετε την ισορροπία των υγρών.
  • Μία άλλη, εξίσου καλή άσκηση, είναι να κρατήσετε τις παλάμες σας μαζί (σαν να προσεύχεστε) και να τις σηκώσετε πάνω από το κεφάλι σας. Αυτό επίσης θα βοηθήσει στην εξισορρόπηση των υγρών.

2. Χρησιμοποιήστε Φυσικά Διουρητικά για το πρήξιμο των δακτύλων

πρήξιμο των δακτύλων- πράσινο τσάι

Θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών στο σώμα σας. Αρχικά, προσπαθήστε να πίνετε δύο λίτρα νερό την ημέρα. Συμπεριλάβετε φυσικές τροφές με διουρητικές ιδιότητες στην διατροφή σας. όπως για παράδειγμα πράσινο τσάι, σέλερυ, καρότα, ντομάτες, κρεμμύδι, μελιτζάνα, σπαράγγια, αγκινάρα, νεροκάρδαμο, αγγούρι, λαχανάκια Βρυξελλών και μαρούλι. Για το πράσινο τσάι έχουν γίνει σχετικές έρευνες, πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ.

3. Μια Ισορροπημένη Διατροφή Χωρίς Αλάτι

πρήξιμο των δακτύλων- αλάτι σε κόκκους
Εξαλείψτε το αλάτι από την διατροφή σας

Εάν η διατροφή σας είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και λαχανικά και εξαλείψετε τα τεχνητά λιπαρά, τα πρόσθετα και το αλάτι από αυτήν, το σώμα σας θα βελτιωθεί και, κυρίως, θα προλαμβάνει την κατακράτηση υγρών, γεγονός που θα βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος σας και θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Διαβάστε εδώ περισσότερα για την κατακράτηση υγρών.

4. Γάντια Συμπίεσης για το πρήξιμο των δακτύλων

πρήξιμο των δακτύλων- γάντια συμπίεσης

Εάν τα δάκτυλα σας πρήζονται πολύ συχνά και σας ενοχλεί, μπορείτε να καταφύγετε στα γάντια συμπίεσης, τα οποία πωλούνται στα φαρμακεία. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε τέτοιες περιπτώσεις. Ασκούν την σωστή πίεση στα χέρια και τα δάκτυλα σας, απελευθερώνοντας τα υπερβολικά υγρά. Ακολουθήστε τις συμβουλές μας για το πρήξιμο των δακτύλων.