3 συναισθήματα που πρέπει να αποφεύγετε για να είστε ευτυχισμένοι

· 22 Οκτωβρίου 2017
Υπάρχουν πολλά βλαβερά συναισθήματα, αρνητικά συναισθήματα τα οποία μπορούν να αποτελέσουν εμπόδιο στο να είστε πραγματικά ευτυχισμένοι. Θυμηθείτε: είστε το μόνο άτομο που αποφασίζει πόσο ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι είστε.

Πόσες φορές νιώσατε παγιδευμένοι από παραλυτικά συναισθήματα;

Υπάρχει απεριόριστος αριθμός συναισθημάτων που σας εμποδίζουν από το να είστε πραγματικά ευτυχισμένοι. Σήμερα θα δούμε λεπτομερώς τρία από αυτά.

Η πραγματικότητα είναι πως το περιβάλλον γύρω μας, έχει μεγάλη επιρροή στην προσωπικότητά μας. Αυτό είναι κάτι που αναπτύσσετε όσο μεγαλώνετε.

Το περιβάλλον σας επίσης παίζει μεγάλο ρόλο και καθορίζει τα συναισθήματά σας και πώς αντιδράτε σε αυτά. Εάν έχετε επίγνωση αυτού του ρόλου όμως, είναι εφικτό να μάθετε να διαχειρίζεστε αυτά τα αρνητικά συναισθήματα και να γίνετε ένα συνολικά ευτυχισμένο άτομο.

Ρίξτε μία ματιά στα 3 συναισθήματα που μπορεί να σας αποτρέπουν από το να είστε πραγματικά ευτυχισμένοι. Έπειτα δουλέψτε στο να τα ελέγχετε.

1. Ενοχή

Νιώθετε ενοχή

Εάν θέλετε να είστε ευτυχισμένοι, το πρώτο συναίσθημα που πρέπει να αποφύγετε είναι η ενοχή. Αυτή είναι αναμφίβολα το ισχυρότερο όπλο το οποίο μπορούν άλλοι να χρησιμοποιήσουν εναντίων σας.

Κάποιοι άνθρωποι θα σας κάνουν να αισθανθείτε ενοχές όταν δεν κάνετε αυτό που θέλουν εκείνοι.

Το πρόβλημα είναι πως αυτό το συναίσθημα ριζώνει βαθιά στο μυαλό και το σώμα σας. Μπορεί να μείνει εκεί για πάντα.

Με τον καιρό, μπορεί να δείτε ότι κάνετε αυτό που θέλουν οι άλλοι εξαιτίας αυτής της ενοχής. Μπορεί να σέρνετε αυτή την ενοχή μαζί σας για πολλά χρόνια.

Τα καλά νέα είναι πως δεν είστε καταδικασμένοι να αισθάνεστε έτσι. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε ενοχές προσπαθήστε να βρείτε τη ρίζα του προβλήματος.

Αισθάνεστε πραγματικά άσχημα επειδή κάνατε κάτι που αντιβαίνει τις αρχές σας; Ή επειδή κάποιος σας είπε ότι κάνατε κάτι λάθος;

Δείξτε την αγάπη και την ευγνωμοσύνη σας στα άτομα που αγαπάτε. Να γνωρίζετε όμως πως ίσως ένα απ’ αυτά να προσπαθεί να σας ελέγχει με αυτό το συναίσθημα. Αν συμβεί κάτι τέτοιο να κάνετε ξεκάθαρο πως αυτό δεν πρόκειται να συνεχίσετε να το επιτρέπετε.

Αυτό δε σημαίνει πως θα πρέπει να πάτε ενάντια στις αρχές σας. Θα πρέπει όμως να κάνετε αυτά που σας κάνουν ευτυχείς. Θυμηθείτε ότι το χειρότερο λάθος που μπορείτε να κάνετε είναι να ζείτε τη ζωή που θέλουν οι άλλοι αντί να βρείτε τη δική σας ευτυχία.

2. Ντροπή

Νιώθετε ντροπή

Είναι φυσιολογικό και υγιές να αισθάνεστε ντροπή όταν κάνετε κάτι το οποίο είναι ενάντια στις αξίες σας και ειδικά αν οι υπόλοιποι το θεωρούν κακό. Είναι επίσης φυσιολογικό να αισθάνεστε ντροπή όταν οι αποφάσεις ή οι πράξεις σας , σας φέρνουν σε κατάσταση αμηχανίας.

Η πραγματικότητα είναι πως η ντροπή είναι ένας ενδιαφέρον μηχανισμός επιβίωσης. Αυτό συμβαίνει όταν σας επιτρέπει να δείτε ποια στερεότυπα και παραδείγματα σπάτε.

Αν όμως αισθάνεστε πάντα ντροπή, αυτό είναι πρόβλημα. Αυτό συμβαίνει όταν έχετε χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Σταματήστε για μια στιγμή και κατανοήστε τι συμβαίνει. Γαντζώνεστε σ’ αυτή τη ντροπή; Αντί να βγείτε με τον άνθρωπο που σας αρέσει, μένετε σπίτι επειδή πιστεύετε ότι δε σας αξίζει; Από πού έρχεται αυτό το συναίσθημα;

Πιθανόν να αισθάνεστε έτσι επειδή κάποιος σας έκανε να αισθανθείτε ντροπή στο παρελθόν. Αυτό ίσως σας δυσκολέψει στο να έρθετε αντιμέτωποι με μία παρόμοια περίπτωση.

Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως είστε ο οδηγός του εαυτού σας.

Αυτό σημαίνει ότι οι μοναδικές στιγμές που θα πρέπει να αισθάνεστε ντροπή είναι όταν οι αποφάσεις σας δεν συμβαδίζουν με το τι θεωρείτε εσείς πραγματικά σωστό.

Μάθετε να αναγνωρίζετε πότε σας κάνουν οι άλλοι να ντρέπεστε και σταματήστε τους. Δεν είναι κακό να εκτιμάτε τη γνώμη τους. Μη χάσετε όμως τη δική σας.

3. Δυσαρέσκεια

Γυναίκα με λουλούδι στο στήθος

Η δυσαρέσκεια είναι ένα συναίσθημα που εμφανίζεται όταν αισθάνεστε ότι κάνατε καλά πράγματα αλλά οι άλλοι δεν τα εκτίμησαν. Μπορεί επίσης να συμβεί και όταν οι άλλοι δεν κάνουν αυτό που περιμένετε.

Το πρόβλημα με αυτό το συναίσθημα είναι πως σας ειδοποιεί για το γεγονός ότι μάλλον περιμένετε περισσότερα από τους άλλους ή ότι κάνετε πολλά για εκείνους.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να μάθετε πώς να έχετε επίγνωση της δυσαρέσκειας. Αυτό το συναίσθημα εισβάλλει στη ζωή σας για κάποιο λόγο.

Ναι, το ξέρουμε πως μάλλον το μισείτε αυτό το συναίσθημα. Δε θα εξαφανιστεί όμως μέσα σε ένα βράδυ.

Εντοπίστε τη ρίζα της δυσαρέσκειάς σας και βρείτε μία λύση.

Κάποιες φορές, είναι μονάχα ζήτημα του να ξεπεράσετε κάποια πράγματα και να προχωρήσετε μπροστά. Κάποιες άλλες φορές ίσως χρειάζεστε κάτι παραπάνω από αυτό.

Όπως και να έχει, κάντε αυτό που πιστεύετε απαραίτητο. Αυτό μπορεί να είναι από το να μιλήσετε σε κάποιον μέχρι να βάλετε τα κλάματα ή ακόμα και να δώσετε γροθιά σ’ ένα μαξιλάρι.

Η καλύτερη επιλογή για να πολεμήσετε τη δυσαρέσκεια είναι η αγάπη. Αφήστε τις διαφωνίες και το μίσος σας πίσω.

Είστε οι μόνοι που αποφασίζετε αν είστε ή όχι ευτυχισμένοι

Διαβάσατε μόλις, σχετικά με τα τρία συναισθήματα που θα πρέπει να αποφύγετε για να είστε πιο ευτυχισμένοι. Τώρα το μόνο που έμεινε, είναι να καταλάβετε πως ο μόνος άνθρωπος που αποφασίζει πόσο ευτυχισμένοι ή δυστυχισμένοι είστε, είναι ο εαυτός σας.

Μην επιτρέπετε στους άλλους να καθορίζουν τα συναισθήματα ή τις πράξεις σας.