8 λόγοι για να καταναλώνετε κολοκυθόσπορους

Οι σπόροι της κολοκύθας είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και επιπλέον καταπολεμούν την αρθρίτιδα και τις φλεγμονές. Μην πετάτε αυτούς τους νόστιμους και θρεπτικούς καρπούς!

Γιατί πρέπει να καταναλώνετε κολοκυθόσπορους; Είστε ένας από αυτούς που πετάνε τα σπόρια όταν ετοιμάζουν κάποια συνταγή με κολοκύθα; Ξανασκεφτείτε το την επόμενη φορά.

Αυτοί οι σπόροι με την ξεχωριστή γεύση περιέχουν πολλά θρεπτικά στοιχεία που είναι ωφέλιμα για το σώμα σας.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς από τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει να καταναλώνετε κολοκυθόσπορους:

1. Θεραπεύουν την αρθρίτιδα

Αυτοί οι σπουδαίοι σπόροι μειώνουν τις φλεγμονές που προκαλεί η αρθρίτιδα και βοηθούν στην προστασία της υγείας των οστών. Επιπλέον, σε αντίθεση με τα φάρμακα, οι κολοκυθόσποροι δεν έχουν παρενέργειες.

Όσο πιο ώριμοι είναι οι σπόροι, τόσο πιο ωφέλιμοι είναι για την υγεία σας.

2. Προστατεύουν τον προστάτη

υγεία, γιατρός, προστάτης

Οι κολοκυθόσποροι βοηθούν να διατηρείται το ζωτικό αυτό όργανο υγιές.

Χάρη στα έλαιά τους, παίζουν σημαντικό ρόλο στον έλεγχο της φλεγμονής του προστάτη (καλοήθης υπερπλασία προστάτη).

Το έλαιο των κολοκυθόσπορων, συγκεκριμένα, μπορεί να έχει θαυματουργές επιδράσεις. Γι’αυτό ευθύνεται το υψηλό ποσοστό ψευδαργύρου που περιέχουν οι σπόροι.

3. Σας βοηθούν να κοιμηθείτε καλύτερα

Οι κολοκυθόσποροι είναι μια εξαιρετική πηγή τρυπτοφάνης, ενός αμινοξέος που τελικώς μετατρέπεται σε μελατονίνη, την περίφημη «ορμόνη του ύπνου».

Τρώγοντας κολοκυθόσπορους πριν τον ύπνο, συνδυαστικά με κάποιο ελαφρύ γεύμα με υδατάνθρακες, όπως ένα μικρό κομμάτι φρούτου, θα σε βοηθήσει να κοιμηθείτε καλύτερα.

4. Αποτελούν μια εξαιρετική πηγή ω-3 λιπαρών οξέων

ω-3 λιπαρά, έλαια, ω-3

Αυτοί οι σπόροι είναι μία από τις καλύτερες φυτικές πηγές ω-3 που υπάρχουν, λιπαρά που είναι πολύ σημαντικά για την υγεία σας.

Ωστόσο, ακόμη και αν προσπαθείς να προσλάβεις μεγαλύτερη ποσότητα ω-3 λιπαρών οξέων, πρόσεξτε πόσους κολοκυθόσπορους καταναλώνετε. Το ιδανικό είναι να μην ξεπερνούν τα 20 γραμμ. την ημέρα.

5. Βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Χάρη στο υψηλό ποσοστό ψευδαργύρου που περιέχουν, οι κολοκυθόσποροι θεωρούνται από τους πιο ωφέλιμους σπόρους για το σώμα σας.

Ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού παρουσιάζει έλλειψη ψευδαργύρου, διότι το ανόργανο αυτό στοιχείο εξαντλείται εξαιτίας της υπερεντατικής γεωργίας.

Η έλλειψη αυτή είναι βλαβερή για το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς προκαλεί αναπτυξιακές καθυστερήσεις και απώλεια μαλλιών. Συνεπώς είναι εξαιρετική ιδέα να τρώτε κολοκυθόσπορους πού και πού.

6. Οι κολοκυθόσποροι είναι εξαιρετικοί για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση

φυτοοιστρογόνα, σπόροι, έλαια

Το έλαιο αυτού του σπόρου είναι μια φυσική πηγή φυτοοιστρογόνων, που μπορούν να βοηθήσoυν στην διαχείριση των συμπτωμάτων της μετεμμηνόπαυσης, όπως:

Επομένως συνιστάται ιδιαιτέρως σε γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας.

7. Βοηθούν στον έλεγχο του διαβήτη

Ακριβώς όπως και στα καρύδια ή και σε άλλους παρόμοιους καρπούς και σπόρους, οι υδατάνθρακες που περιέχονται στους κολοκυθόσπορους είναι σύνθετοι. Αυτό σημαίνει ότι κρατούν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, ενώ ταυτόχρονα σας κάνουν να νιώθετε πληρότητα και ικανοποίηση από το γεύμα σας.

Οι κολοκυθόσποροι βοηθάνε στην καταπολέμηση του άγχους, ένα φαινόμενο βλαβερό αλλά σύνηθες για τη σύγχρονη, πολυάσχολη ζωή μας.

Προτείνουμε πριν πάτε για ύπνο, να καθίσετε άνετα και χαλαρά και να απολαύσετε μια μερίδα κολοκυθόσπορων μαζί με λίγα αμύγδαλα.

8. Έχουν διεγερτική επίδραση στο καρδιαγγειακό σύστημα

καρδιαγγειακό σύστημα, καρδιά, υγεία

Ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά στοιχεία των κολοκυθόσπορων είναι οι φυτοστερόλες. Αυτές προλαμβάνουν τις αγγειακές θρομβώσεις, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού.

Επιπλέον, τα υψηλά ποσοστά χαλκού σε αυτούς τους καρπούς, αυξάνουν την ποσότητα ερυθρών αιμοσφαιρίων στο αίμα και βελτιώνουν την μεταφορά του οξυγόνου στα αιμοφόρα αγγεία.

Πώς να καταναλώσετε τους κολοκυθόσπορους

Ο καλύτερος τρόπος να καταναλώσετε κολοκυθόσπορους είναι να τους φάτε ωμούς, καθώς με το μαγείρεμα χάνονται κάποια από τα θρεπτικά τους στοιχεία.

Μερικοί προτιμούν να τους καταναλώνουν τραγανούς και απευθείας από τον φούρνο, ενώ άλλοι αρέσκονται στο να τους καταναλώνουν μαζί με κάποια σάλτσα.

Εάν αναζητάτε μια ξεχωριστή, νόστιμη συνταγή, δοκιμάστε αυτή:

  • Πάρτε μια καλή ποσότητα κολοκυθόσπορων, λευκών κατά προτίμηση, χωρίς σημάδια αλλοίωσης, και προσέξτε να αφαιρέσετε κάθε υπόλειμμα κολοκύθας από πάνω τους.
  • Βράστε τους για 2 λεπτά σε υψηλή θερμοκρασία.
  • Ψήστε τους στο φούρνο με μπόλικη γλυκόξινη σάλτσα τεριγιάκι.

Με αυτή τη συνταγή, οι σπόροι θα απορροφήσουν την σάλτσα και θα γίνουν πεντανόστιμοι. Θα πάρουν κόκκινο ή μαύρο χρώμα και μπορείτε να δοκιμάσετε να τους σερβίρετε μαζί με λίγο ζαμπόν, πεπόνι και ελιές.

Είναι ένα εύπεπτο σνακ που βοηθά στην χώνεψη και είναι εύκολο να το φτιάξετε.

Δεν υπάρχουν πολλά μειονεκτήματα όσον αφορά στους κολοκυθόσπορους, αλλά το κυριότερο είναι ότι περιέχουν υψηλό ποσοστό λιπαρών. Εάν δεν προσέξετε την ποσότητα που θα καταναλώσετε, μπορεί να επηρεάσουν τη δίαιτά σας.

Απλά πρόσεξε πόσους καταναλώνετε, είναι τόσο νόστιμοι που μπορεί να εθιστείτε!

 

 

 

Ίσως σας αρέσουν