Ποιες τροφές μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση;

Το σκόρδο είναι μία από τις καλύτερες τροφές για τη μείωση της υπέρτασης και για την υγεία σας γενικά. Αν το τρώτε ωμό, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να μειώσετε τα επίπεδα της χοληστερίνης σας.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση θεωρείται μια «χρόνια» νόσος η οποία χαρακτηρίζεται από την αύξηση της πίεσης του αίματος στις αρτηρίες.

Η αρτηριακή πίεση εκφράζεται με δύο μετρήσεις: τη συστολική και τη διαστολική. Οι αριθμοί αυτοί αντιστοιχούν στην αρτηριακή πίεση όταν η καρδιά συστέλλεται και στην αρτηριακή πίεση όταν η καρδιά αναπαύεται.

Σε αυτό το άρθρο θα σας πούμε ποιες τροφές να καταναλώνετε για να μειώσετε με φυσικό τρόπο την αρτηριακή πίεση.

Τι προκαλεί υψηλή αρτηριακή πίεση;

Ορισμένες διατροφικές συνήθειες, οι γενετικές παθήσεις και οι ασθένειες αυξάνουν το κίνδυνο για υπέρταση. Οι πιο συνηθισμένοι παράγοντες είναι οι εξής:

Νάτριο

Όταν τρώτε υπερβολικά πολλές αλμυρές τροφές, η πίεση του αίματός σας αυξάνεται. Το ένα τρίτο των ασθενών που υποφέρουν από υπέρταση είναι ευαίσθητοι στο νάτριο, επειδή αυξάνει την κατακράτηση υγρών στο σώμα.

Μειωμένη παραγωγή ρενίνης

Οι άνθρωποι αφροαμερικανικής καταγωγής τείνουν να εκκρίνουν λιγότερη ρενίνη (μια ουσία που παράγεται από τα νεφρά) και λόγω αυτού είναι πιο επιρρεπείς στην υπέρταση. Αυτό επίσης σημαίνει ότι τα φάρμακα που σχετίζονται με τη ρενίνη θα είναι λιγότερο αποτελεσματικά.

Αντίσταση στην ινσουλίνη

Πολλοί άνθρωποι με διαβήτη έχουν επίσης υπέρταση. Η ινσουλίνη έχει την ικανότητα να διεγείρει τη δραστηριότητα στο συμπαθητικό νευρικό σύστημα, χωρίς όμως να αυξάνει την αρτηριακή πίεση.

Για το λόγο αυτό, τα προβλήματα που συνδέονται με την ινσουλίνη συνεισφέρουν περαιτέρω στην υψηλή αρτηριακή πίεση.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Μύθοι για το διαβήτη που πρέπει να ξεχάσουμε τελείως.

 

Υπερβολικό βάρος και παχυσαρκία

Υπάρχει στενή σχέση ανάμεσα στο δείκτη μάζας σώματος και στην υψηλή αρτηριακή πίεση.

Η καρδιά πρέπει να δουλεύει περισσότερο για να διοχετεύει αίμα σε αρτηρίες που είναι φραγμένες με λίπος. Αυτό αυξάνει την πίεση στα τοιχώματα των αρτηριών.

Γενετική προδιάθεση

  • Υπάρχουν μερικά γονίδια που μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση. Υπάρχει επίσης ένας σύνδεσμος ανάμεσα στην υπέρταση, στη στεφανιαία νόσο και στη νεφρική νόσο.
  • Αν λοιπόν έχετε οικογενειακό ιστορικό υψηλής αρτηριακής πίεσης, έχετε περισσότερες πιθανότητες να την εμφανίσετε κι εσείς.

Ηλικία

Καθώς μεγαλώνετε, ο κίνδυνος εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης αυξάνεται, καθώς τα τοιχώματα των αρτηριών λεπταίνουν και φθείρονται και τα αιμοφόρα αγγεία σκληραίνουν.

Καθώς τα τοιχώματα των αρτηριών χάνουν την ελαστικότητά τους, το αίμα αρχίζει να κυκλοφορεί πιο δύσκολα.

Τι θα πρέπει να τρώω για να μειώσω την υψηλή αρτηριακή πίεση;

Μόλις μάθετε το λόγο για την υψηλή σας αρτηριακή πίεση, το επόμενο βήμα είναι να προσπαθήσετε να τη μειώσετε.

Μια ισορροπημένη διατροφή χαμηλή σε νάτριο συνοδευόμενη από σωματική άσκηση και έναν πιο χαλαρό τρόπο ζωής μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε αυτή τη νόσο.

Ακολουθούν μερικές από τις καλύτερες τροφές που πρέπει να καταναλώνετε αν θέλετε να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση με φυσικό τρόπο:

Σκόρδο

Είναι τέλειο για όλους και θεωρείται ένα πανίσχυρο αντιβιοτικό. Η κατανάλωση μίας ή δύο σκελίδων σκόρδου κάθε μέρα (καλύτερα ωμού) μειώνει την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη.

Τι λέτε για μία σκελίδα σκόρδο με άδειο στομάχι; Περιέχει αλισίνη, μια χημική ουσία με ιδιότητες που μειώνουν την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Τομάτα

Οι τομάτες περιέχουν αμινοξέα που συμβάλλουν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Το λυκοπένιο και η γλουταθειόνη, χημικές ουσίες που επίσης περιέχονται στην τομάτα, είναι δύο ισχυρά αντιοξειδωτικά που βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος.

Τρώτε τις τομάτες σας ωμές σε σαλάτες, χυμούς ή γκασπάτσο.

Ανανάς

Αυτό το πλούσιο φρούτο περιέχει βρομελίνη: ένα ένζυμο που διαλύει τους θρόμβους αίματος και αραιώνει το αίμα.

Πίνετε χυμό ανανά ή τρώτε μερικές φέτες ανανά για ένα ελαφρύ επιδόρπιο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ώστε να αξιοποιήσετε όλες τις ωφέλιμες ιδιότητες που έχει να προσφέρει αυτό το τροπικό φρούτο στο κυκλοφορικό σας σύστημα.

Μπανάνα

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε μαγνήσιο και κάλιο και συνιστώνται για όσους λαμβάνουν διουρητικά ή φάρμακα για την αρτηριακή πίεση (που μειώνουν αυτές τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες).

Είναι επίσης καλές για την πρόληψη των μυϊκών κραμπών και αποτελούν καλή πηγή βιταμινών. Τρώτε μπανάνες ως σνακ ή σε smoothies.

Καρότα

Τα καρότα είναι πλούσια σε βιταμίνη C και βήτα-καροτίνη και είναι τέλεια για την πρόληψη προβλημάτων στο κυκλοφορικό σύστημα.

Τρώτε τα καρότα ωμά (τριμμένα, για παράδειγμα) σε σαλάτες ή σε smoothies για να μειώσετε τη χοληστερίνη, να προστατέψετε τα αιμοφόρα αγγεία και να προλάβετε την αρτηριοσκλήρωση.

Όσπρια

Φακές, ρεβίθια, φασόλια, αρακάς… Τρώτε τα τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα για να εξασφαλίσετε στο σώμα σας κάλιο, μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο και ίνες.

Είναι επίσης πλούσια σε απαραίτητα αμινοξέα και φυτικές πρωτεΐνες.

Σταυρανθή λαχανικά

Όλα τα λαχανικά της οικογένειας των σταυρανθών, που περιλαμβάνει το μπρόκολο, το κέιλ και τα λαχανάκια Βρυξελλών, περιέχουν αντιοξειδωτικές ουσίες που προλαμβάνουν τη φθορά των αρτηριών και διατηρούν την υγεία των αιμοφόρων αγγείων.

  • Υπάρχουν χιλιάδες συνταγές που περιλαμβάνουν τα λαχανικά αυτά, τα οποία είναι πλούσια σε γλυκοσινολάτες, για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.

Λεμόνι

Αυτό το εσπεριδοειδές είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και σε φλαβονοειδή.

Και τα δύο θρεπτικά συστατικά διατηρούν τις αρτηρίες σε καλή κατάσταση και βελτιώνουν την ελαστικότητά τους. Έτσι το αίμα αποτρέπεται από το να ασκεί υπερβολική πίεση στην καρδιά.

  • Χρησιμοποιείτε λεμόνι στα ντρέσινγκ για σαλάτες ή για να δώσετε γεύση στα πιάτα σας.

Γκουάβα

Αυτό το πλούσιο τροπικό φρούτο έχει την ικανότητα να μειώνει την κακή χοληστερίνη και να αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης. Η γκουάβα μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

  • Αυτό το φρούτο είναι καλό ως επιδόρπιο, ως απογευματινό σνακ ή σε ένα φυσικό και δροσιστικό smoothie.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: 8 ωφέλιμα φρούτα για το σώμα σας.

 

Σπόροι chia

Οι σπόροι chia αποτελούν εξαιρετική πηγή λιπαρών οξέων Ωμέγα-3, ινών και μαγνησίου (μεταξύ άλλων μεταλλικών στοιχείων).

  • Προσθέστε ένα κουταλάκι του τσαγιού σπόρους chia σε ένα ποτήρι γάλα, γιαούρτι ή χυμό και πιείτε το για πρωινό. Επίσης πασπαλίστε με αυτούς επιδόρπια, σαλάτες ή σούπες.
  • Μην ξεχνάτε να μουσκεύετε τους σπόρους με νερό για να τους ενεργοποιήσετε.

Κουρκουμάς

Το μπαχαρικό αυτό έχει χαρακτηριστική γεύση. Περιέχει αρκετές ουσίες που μειώνουν τα τριγλυκερίδια και την κακή χοληστερίνη ή LDL.

Ο κουρκουμάς είναι τέλειος για την πρόληψη της καρδιαγγειακής νόσου.

Προσθέστε τον στο ρύζι, στα ζυμαρικά ή στα τηγανητά φαγητά… Έχει πραγματικά πλούσια γεύση και είναι πολύ υγιεινός.

Ίσως σας αρέσουν