Φυσικά μυοχαλαρωτικά: Ποια είναι και πώς βοηθούν

Η σύγχρονη ζωή, γεμάτη υποχρεώσεις και άγχος προκαλεί χιλιάδες προβλήματα υγείας.
Φυσικά μυοχαλαρωτικά: Ποια είναι και πώς βοηθούν

Έχει γραφτεί από Yamila Papa Pintor

Τελευταία ενημέρωση: 25 Μαΐου, 2022

Η σύγχρονη ζωή, γεμάτη υποχρεώσεις  και άγχος προκαλεί χιλιάδες προβλήματα υγείας.  Οι μυς μας καταπονούνται όμως αυτοί οι οποίοι υποφέρουν περισσότερο είναι οι μυς στο λαιμό, στους ώμους και στους σπονδύλους αφού καθόμαστε πάρα πολλές ώρες της ημέρας μπροστά από τον υπολογιστή. Για να μην καταλήξετε σε ιατρικές θεραπείες, είναι καλύτερα να επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα των φυτών που δρουν ως φυσικά μυοχαλαρωτικά. 

Υπερβολικός πόνος

Αυτή είναι η κατάσταση σήμερα, ιδιαίτερα για αυτούς που ζουν στις πόλεις. Η λίστα των προβλημάτων που προέρχονται από το γεγονός ότι περνάτε 9 ή περισσότερες ώρες σε ένα γραφείο χωρίς να βλέπετε καθόλου ήλιο, από την άσχημη διατροφή, την κακή στάση του σώματος, την προσπάθεια να αντιμετωπίσετε το βάρος των υποχρεώσεών σας, των λογαριασμών, είναι πολύ μεγάλη. Το άγχος δεν σας επιτρέπει επίσης να κοιμάστε καλά, το οποίο προκαλεί περισσότερους μυϊκούς σπασμούς και πόνους.

Ο πόνος στο λαιμό ή στην πλάτη, ο οποίος σας αφήνει να κουνάτε με δυσκολία το κεφάλι σας, είναι από τα πιο συχνά προβλήματα σήμερα. Όλο σας το σώμα πονάει: η πλάτη σας, η μέση σας, οι γοφοί σας. Αν και μπορεί να κάνετε μασάζ, να βάζετε ζεστά επιθέματα ή να κάθεστε σε πιο άνετες καρέκλες, η κατάσταση στους μυς σας φαίνεται ότι για λίγο βελτιώνεται, όμως στη συνέχεια επανέρχεται λόγω κακής μεταχείρισής τους. Για το λόγο αυτό, προσθέστε στο σχέδιο εξουδετέρωσης των μυϊκών πόνων τα φυτικά βότανα και τα φυσικά μυοχαλαρωτικά που σας προτείνουμε και θα δείτε άμεση βελτίωση.

Φυσικά μυοχαλαρωτικά - Γυναίκα κάνει μασάζ στο λαιμό της

Συνήθως, καταναλώνονται ως εκχυλίσματα με σκοπό να προκαλέσουν όχι μόνο ανακούφιση στους μυς αλλά και ηρεμία και χαλάρωση στον εγκέφαλο, το στομάχι και στα υπόλοιπα όργανα. Θα μπορέσετε να ξεκουραστείτε καλύτερα, να ξεχάσετε τον πόνο και να γίνετε περισσότερο αποτελεσματικοί.

Ευτυχώς, η λίστα από τα φυσικά μυοχαλαρωτικά που θα ανακουφίσουν τους μυϊκούς σας πόνους είναι αρκετά μεγάλη. Το καλό είναι ότι δεν έχουν σχεδόν καθόλου παρενέργειες καθιστώντας τες πιο ασφαλείς από τα φάρμακα, παρά το γεγονός ότι απαιτείται  παραπάνω χρόνος για να δείξουν τα αποτελέσματά τους. Αν όμως αναζητάτε την ποιότητα και θέλετε να αφήσετε τους πόνους πίσω σας τότε θα πρέπει να προσθέσετε αυτά τα θεραπευτικά βότανα στην καθημερινή σας ζωή.

Να θυμάστε επίσης ότι θα πρέπει να ακολουθείτε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Θα πρέπει να λαμβάνετε καθημερινά 1500 mg ασβεστίου, 1500 mg ασβεστίου, 99 mg καλίου και 3000 mg βιταμίνη C.

Φυσικά μυοχαλαρωτικά - Μπάνιο με γάλα και άνθη

Τα καλύτερα φυσικά μυοχαλαρωτικά

  • Δεντρολίβανο: Το δεντρολίβανο είναι ένα πολύ συνηθισμένο μπαχαρικό, που βρίσκεται σε κάθε κουζίνα και δίνει τη γεύση και το άρωμά του σε πολλά πιάτα. Προσφέρει παρά πολλά οφέλη στην υγεία, ιδιαιτέρως χαλάρωση. Μπορείτε να γεμίσετε τη μπανιέρα σας με νερό και να ρίξετε δεντρολίβανο για να σας ανακουφίσει από τις κράμπες της εμμήνου ρύσεως ή τους μυϊκούς σπασμούς. Μπορείτε επίσης να κάνετε μασάζ με αιθέριο έλαιο δεντρολίβανου στις αρθρώσεις σας. Τα ζεστά επιθέματα σε περιοχές που σας πονούν μειώνουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Σχετική μελέτη για τις μυοχαλαρωτικές ιδιότητες του δεντρολίβανου έχει εκπονήσει η Δρ. Isidora Milanović.
  • Βαλεριάνα: Η βαλεριάνα χρησιμοποιείται εδώ και εκατομμύρια χρόνια για την ανακούφιση των πόνων του λαιμού. Έχει επίσης κατασταλτική δράση για τον έλεγχο του άγχους και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με τον ύπνο. Μπορείτε να φτιάξετε ένα εκχύλισμα ή ένα τσάι βαλεριάνας ή να αγοράσετε φυτικά χάπια από κάποιο κατάστημα με διατροφικά προϊόντα επειδή το φυτό αυτό έχει δυνατή μυρωδιά και μπορεί να μην σας είναι ευχάριστο.
Βαλεριάνα
  • Χαμομήλι: Το χαμομήλι αποτελεί ένα από τα περίφημα χαλαρωτικά φυτά. Χρησιμοποιείται κυρίως για να ανακουφίσει από μυϊκούς πόνους αλλά και για την ανακούφιση από προβλήματα εμμήνου ρύσεως, την ένταση, από πονοκεφάλους, άγχος, στρες, νεύρα και πολλά ακόμη. Θα χαλαρώσει την ένταση από τους μυς σας ενώ έχει και αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες για να σας ανακουφίσει από τις κράμπες.
  • Μαγιοβότανο ή νεπέτα: Το φυτό αυτό προέρχεται από την Ευρώπη, ανήκει στην οικογένεια της μέντας και μεταφυτεύτηκε στην Βόρεια Αμερική και την Ασία. Χρησιμοποιείται ως φυσικό ηρεμιστικό και ως μυοχαλαρωτικό. Μεταξύ πολλών άλλων βοηθάει στην μείωση του πρηξίματος στις αρθρώσεις, ανακουφίζει από τους πονοκεφάλους που προέρχονται από την ένταση, θεραπεύει τραυματισμούς σε μαλακούς ιστούς.
  • Πιπέρι καγιέν: χρησιμοποιείται πολύ συχνά σε σπιτικές συνταγές και έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ αποτελεσματικό στο να ανακουφίζει και να θεραπεύει γρήγορα τον πόνο που προκαλείται από τις μυϊκές κράμπες.
Πιπεριές καγιέν σε μπολ
  • Ρεπάνι: πρόκειται για μια πικάντικη εναλλακτική που χρησιμοποιείται από παλιά για την ανακούφιση από τη μυϊκή ένταση, τις κράμπες και τον πόνο. Θα χρειαστεί να αγοράσετε ή να φτιάξετε ένα αιθέριο έλαιο από το ρεπάνι και να το αναμίξετε με ζεστό νερό για να κάνετε είτε μπάνιο είτε μασάζ με αυτό.
  • Άγριο θυμάρι: το φυτό αυτό είναι περίπου ίδιο με το θυμάρι και έχει την ιδιότητα να χαλαρώνει φυσικά τους μυς χάρη στα αιθέρια έλαιά του. Μπορείτε να καταναλώνετε όσα φλιτζάνια την ημέρα θέλετε.
  • Πασιφλόρα: επίσης γνωστό ως ρολογιά ή λουλούδι του πάθους. Πρόκειται για ένα πανέμορφο λουλούδι, το οποίο θα το εκτιμήσετε περισσότερο όταν μάθετε για τις ιδιότητές του και συγκεκριμένα για το γεγονός ότι τα πέταλά του περιέχουν φυτοστερόλες και φλαβονοειδή, που και τα δύο έχουν αντιοξειδωτικά αποτελέσματα. Περιέχει επίσης αλκαλοειδή, αιθέρια έλαια και άλλα συστατικά για μια χαλαρωτική και αναλγητική δράση. Χρησιμοποιείται κατά της αϋπνίας, των μυϊκών συσπάσεων, του στρες, του άγχους και της νευρικότητας. Μπορείτε να την καταναλώσετε και ως εκχύλισμα.
  • Λεβάντα: ένα πραγματικά όμορφο λουλούδι με κυανό μωβ χρώμα, το οποίο έχει πολλές ιδιότητες για την αντιμετώπιση πολλών ασθενειών ή νόσων. Το λάδι λεβάντας είναι για παράδειγμα γνωστό ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά φυσικά μυοχαλαρωτικά. Θα χρειαστεί να κάνετε μασάζ με κυκλικές κινήσεις στην περιοχή που πονάτε ώστε να αυξηθεί η ροή του αίματος. Στη συνέχεια, κάντε ένα ζεστό ντους για να χαλαρώσει το μυαλό και το σώμα σας και να έχουν τη δυνατότητα οι μυς να χαλαρώσουν και να θεραπευθούν.

Όπως αναφέρουμε πάντα, έτσι και με τα φυσικά μυοχαλαρωτικά, καλό είναι να χρησιμοποιείτε τις θεραπείες με σύνεση.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
10 συμβουλές για ένα καθαρό σπίτι. Δοκιμάστε τες
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
10 συμβουλές για ένα καθαρό σπίτι. Δοκιμάστε τες

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να διατηρούμε το σπίτι μας τακτοποιημένο. Ακολουθήστε τις συμβουλές του άρθρου μας για να έχετε ένα καθαρό σπίτι.



  • Black CD, O’Connor PJ. Acute effects of dietary ginger on muscle pain induced by eccentric exercise. Phytother Res. 2010 Nov;24(11):1620-6.
  • Caudal D, Guinobert I, Lafoux A, Bardot V, Cotte C, Ripoche I, Chalard P, Huchet C. Skeletal muscle relaxant effect of a standardized extract of Valeriana officinalis L. after acute administration in mice. J Tradit Complement Med. 2017 Oct 12;8(2):335-340.
  • Davis JM, Murphy EA, Carmichael MD, Zielinski MR, Groschwitz CM, Brown AS, Gangemi JD, Ghaffar A, Mayer EP. Curcumin effects on inflammation and performance recovery following eccentric exercise-induced muscle damage. Am J Physiol Regul Integr Comp Physiol. 2007 Jun;292(6):R2168-73.
  • Ghasemzadeh Rahbardar M, Hosseinzadeh H. Therapeutic effects of rosemary (Rosmarinus officinalis L.) and its active constituents on nervous system disorders. Iran J Basic Med Sci. 2020 Sep;23(9):1100-1112.
  • Meamarbashi A, Rajabi A. Preventive effects of 10-day supplementation with saffron and indomethacin on the delayed-onset muscle soreness. Clin J Sport Med. 2015 Mar;25(2):105-12.
  • Mehmood MH, Munir S, Khalid UA, Asrar M, Gilani AH. Antidiarrhoeal, antisecretory and antispasmodic activities of Matricaria chamomilla are mediated predominantly through K(+)-channels activation. BMC Complement Altern Med. 2015 Mar 24;15:75.
  • Park CH, Kwak YS, Seo HK, Kim HY. Assessing the Values of Blueberries Intake on Exercise Performance, TAS, and Inflammatory Factors. Iran J Public Health. 2018 Jul;47(Suppl 1):27-32.
  • Poma A, Fontecchio G, Carlucci G, Chichiriccò G. Anti-inflammatory properties of drugs from saffron crocus. Antiinflamm Antiallergy Agents Med Chem. 2012;11(1):37-51.
  • Su QS, Tian Y, Zhang JG, Zhang H. Effects of allicin supplementation on plasma markers of exercise-induced muscle damage, IL-6 and antioxidant capacity. Eur J Appl Physiol. 2008 Jun;103(3):275-83.
  • Trombold JR, Reinfeld AS, Casler JR, Coyle EF. The effect of pomegranate juice supplementation on strength and soreness after eccentric exercise. J Strength Cond Res. 2011 Jul;25(7):1782-8.

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.