Καφές: Κάνει καλό στο πρωινό

Μήπως είστε από αυτούς που δεν μπορούν να ξεκινήσουν την ημέρα τους χωρίς να πιούν καφέ; Θα χαρείτε να μάθετε ότι είναι ο καφές κάνει πάντα καλό, αρκεί να γνωρίζετε με ποια τρόφιμα ταιριάζει. Ο καφές είναι το πιο δημοφιλές ρόφημα στον κόσμο, μετά το νερό. Στο άρθρο αυτό θα σας εξηγήσουμε όλα τα καλά που μπορεί να κάνει ο καφές για τον οργανισμό σας.

Τι μπορεί να κάνει για μένα ο καφές στο πρωινό;

Υπάρχουν πολλοί που φεύγουν το πρωί από το σπίτι με άδειο στομάχι, έχοντας πιεί μόνο έναν καφέ. Αυτή είναι πολύ κακή συνήθεια που επιδρά πολύ αρνητικά στην υγεία μας. Όταν ξεκινούμε την ημέρα μας με άδειο στομάχι, χωρίς τα σωστά θρεπτικά συστατικά κάνουμε πολύ κακό στη διατροφή μας. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε το πρωί σαν ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ημέρας για το σώμα μας. Αν δεν τρώμε πρωινό, σίγουρα θα πεινάμε πάρα πολύ όταν φτάσει η ώρα για το μεσημεριανό, κάτι που μπορεί σε βάθος χρόνου να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους.

Φυσικά, καλύτερα να τρώμε σωστή ποσότητα κάθε γεύματος. Ποτέ μην υποτιμάτε τη σημασία του πρωινού. Ας δούμε μερικά από τα οφέλη του να συνοδεύουμε το πρωινό μας με καφέ:

1.Μας ξυπνάει, βελτιώνει την προσοχή μας και τη μνήμη μας

prwi

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια γερή δόση ενέργειας το πρωί. Είναι ιδανική για τις πρώτες πρωινές ώρες, αφού μας ξυπνάει πραγματικά και μας δίνει την ιδανική δόση καφεΐνης. Ο καφές έχει την ιδιότητα να διώχνει τους πονοκεφάλους για αρκετά άτομα. Παρόλα αυτά, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο. Έτσι, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πότε να πίνουμε καφέ ώστε να έχουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη.

2. Είναι γεμάτος αντιοξειδωτικά

prasinos-kafes

Ο καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, τα οποία δυναμώνουν τα κύτταρα του σώματος και τα προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες. Επειδή μας προστατεύει από το οξειδωτικό στρες, το να πίνουμε μια κούπα καφέ το πρωί είναι μια πραγματικά θεραπευτική συνήθεια που αξίζει να αποκτήσουμε. Μάλιστα, ο πράσινος καφές είναι ακόμα πιο πλούσιος σε αντιοξειδωτικά και ακόμα καλύτερος στην καύση του λίπους. Αξίζει να αναζητήσετε πράσινο καφέ και ας είναι πιο δυσεύρετος.

3. Προστατεύει τα καλά βακτήρια των εντέρων

panida-tou-enterou

Είναι γεγονός. Μια κούπα καφέ λειτουργεί σαν προβιοτικό, φροντίζοντας τη χλωρίδα των εντέρων μας. Με αυτόν τον τρόπο μας προστατεύει, ρυθμίζοντας τις εντερικές κενώσεις με πολύ υγιεινό και φυσικό τρόπο, προστατεύοντάς μας από πολλές ασθένειες.

4. Ο καφές κάνει καλό στη χώνεψη

kafes

Ίσως να μην το γνωρίζετε, αλλά ο καφές προκαλεί έκχυση γαστρικών υγρών, βοηθώντας τη διαδικασία πέψης των τροφών και την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών που περιέχουν. Συστήνεται να πίνετε δύο καφέδες την ημέρα για να βελτιώσετε τη στομαχική λειτουργία αλλά και την υγεία ολόκληρου του πεπτικού συστήματος.

5. Προστατεύει το συκώτι

kafes-sykwti

Έχουν γίνει πολλές μελέτες πάνω στην επίδραση του καφέ στην υγεία του ήπατος και τα αποτελέσματα είναι πάντα καλά. Ο καφές φροντίζει τα κύτταρα του συκωτιού και αποτρέπει την εμφάνιση ασθενειών όπως της κίρρωσης του ήπατος και του λιπώδους ήπατος. Θυμηθείτε ότι δεν πρέπει να υπερβαίνετε του 2-3 καφέδες την ημέρα.

6. Προσέξτε με τι συνοδεύετε τον καφέ σας

prwino

Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Το κλασικό πρωινό θεωρείται ένα από τα υγιεινότερα γεύματα. Όλοι το γνωρίζουμε: μια κούπα καφές, πορτοκαλάδα και ζεστό φρυγανισμένο ψωμί. Οι ειδικοί όμως λένε ότι δεν είναι καθόλου καλή ιδέα. Όταν συνδυάζετε τον καφέ με χυμό πορτοκαλιού, καταλήγετε να παίρνετε ένα πρωινό πολύ όξινο. Επίσης, ο έτοιμος χυμός πορτοκαλιού του εμπορίου που βρίσκουμε στα σουπερ μάρκετ δεν μας παρέχει επαρκείς ποσότητες βιταμίνης C και αντιοξειδωτικών. Η καλύτερη επιλογή είναι ο φυσικός φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκάλι.

Τι πρέπει λοιπόν να τρώμε και να πίνουμε με τον καφέ μας; Ιδανικά πρέπει να ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα ποτήρι νερό βρύσης με λεμόνι. Μία ώρα μετά, φάτε το πρωινό σας. Μην διαλέξετε βούτυρο και φρυγανιές: περιέχουν λιπαρά και κατεργασμένα άλευρα που κάνουν το γεύμα αυτό πολύ λιγότερο υγιεινό.

Η καλύτερη επιλογή σας είναι να συνδυάζετε τον καφέ σας με ένα πρωινό γεύμα όπως βρώμη με λίγο γάλα σόγιας, ξηρούς καρπούς και κομμάτια φρούτων, όπως μήλα ή αχλάδια. Σιγουρευτείτε ότι τα φρούτα είναι φρέσκα, αντί να επιλέξετε μαρμελάδες, οι οποίες περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Εάν προτιμάτε να πίνετε τον καφέ σας με ένα μικρό σάντουιτς, επιλέξτε ψωμί  ολικής άλεσης με βρώμη και αλλαντικό γαλοπούλας με λίγο αβοκάντο. Θα σας φανεί πεντανόστιμο και θα ξεκινήσετε την ημέρα σας με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να σας κρατήσουν σε εγρήγορση μέχρι το μεσημεριανό σας γεύμα.

Να θυμάστε ότι ο καφές με το πρωινό μπορεί να είναι υγιεινή συνήθεια, αλλά μην το παρακάνετε με τον καφέ κατά τη διάρκεια της ημέρας.