3 ψυχολογικές προκλήσεις στο αδυνάτισμα

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε επίγνωση του τύπου του σώματός μας και να επιδιώκουμε το ιδανικό βάρος σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά μας, όχι να καθοδηγούμαστε από ανέφικτα ιδανικά.
3 ψυχολογικές προκλήσεις στο αδυνάτισμα

Τελευταία ενημέρωση: 28 Μάρτιος, 2019

3 ψυχολογικές προκλήσεις στο αδυνάτισμα: υπάρχουν άνθρωποι των οποίων ο στόχος για το καλοκαίρι είναι να αναδείξουν με τον καλύτερο τρόπο το μαγιό τους. Άλλοι άνθρωποι, από την άλλη, πρέπει να χάσουν βάρος όχι για λόγους ομορφιάς αλλά για την υγεία τους και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό δεν είναι πάντα εύκολο…

Αναζητάμε την καταλληλότερη δίαιτα, κάποια που εξασφαλίζει επάρκεια βιταμινών και θρεπτικών στοιχείων. Προσπαθούμε σκληρά να αφαιρέσουμε όλες τις τροφές που πραγματικά μας αρέσουν: γλυκά, αναψυκτικά, τρόφιμα πλούσια σε λίπη… Βάζουμε τον εαυτό μας να επιδίδεται σε κάποια μορφή άσκησης κάθε μέρα και, επιπλέον, πολλοί άνθρωποι πρέπει να κάνουν όλα τα παραπάνω με πολύ μικρή υποστήριξη από την οικογένεια -ή από μια κοινωνία που εκθειάζει το ιδανικό της ομορφιάς αλλά δεν εκτιμά τη δυσκολία της επίτευξής του.

Σήμερα, θα μιλήσουμε για τις ψυχολογικές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όταν προσπαθούμε να αδυνατίσουμε.

1. Ψυχολογικές προκλήσεις: Έλλειψη υποστήριξης από οικογένεια και φίλους

ψυχολογικές προκλήσεις

Σήμερα ξεκίνησα δίαιτα για να αδυνατίσω“, λέμε συνήθως. Και τότε οι σύντροφοι, οι γονείς ή οι φίλοι μας υψώνουν το φρύδι με δυσπιστία. Ίσως, σας έχουν ακούσει να το λέτε αυτό πολλές φορές, όμως δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι έχετε χάσει βάρος και ότι η σιλουέτα σας έχει βελτιωθεί.

Είναι επίσης σύνηθες, οι περισσότεροι άνθρωποι να μη σέβονται τη δίαιτά σας. Ενώ οι άλλοι τρώνε χάμπουργκερ, εσείς παίρνετε μια υγιεινή σαλάτα, κάτι που προκαλεί κάποια αστεία ή αταίριαστα σχόλια. Πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε όλα αυτά;

  • Αν έχετε κάποιο ξεκάθαρο στόχο, επιδιώξτε τον. Εσείς είστε που θέλετε να αδυνατίσετε, όχι οι άλλοι, επομένως δημιουργήστε γύρω σας ένα προστατευτικό τείχος για να βεβαιωθείτε ότι αυτά τα αρνητικά σχόλια δεν σας επηρεάζουν.
  • Μείνετε πιστοί στη δίαιτά σας κάθε μέρα με αισιοδοξία. Αν οι άλλοι βλέπουν ότι είστε ικανοποιημένοι, θα σας σεβαστούν. Αν αντιληφθούν τις αμφιβολίες σας ή ότι υποφέρετε, είναι πολύ πιθανό ότι τότε θα καταλήξουν να κάνουν σχόλια του τύπου: “δεν βλέπεις ότι δεν το αντέχεις;” , “είναι επειδή δεν έχεις αρκετή θέληση…” . Όταν έρχεστε αντιμέτωποι με τέτοιου είδους λόγια, παραμείνετε σταθεροί. Ξεκαθαρίστε το στόχο σας: θέλετε να αδυνατίσετε και θα το κάνετε με την καλύτερη δυνατή κινητοποίηση και τα σχόλια αυτού του τύπου δεν βοηθούν καθόλου, αντίθετα πληγώνουν. Και αυτό πρέπει να τους πείτε.

2. “Μα πάντα ήσουν λίγο παχουλή…”, μια από τις ψυχολογικές προκλήσεις

ψυχολογικές προκλήσεις

Πολλοί άνθρωποι έχουν λίγο περισσότερα κιλά από άλλους λόγω γενετικών παραγόντων και αυτή είναι επίσης μια πολύπλοκη πτυχή που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Μερικές φορές, τα μέλη της οικογένειας έχουν συνηθίσει να μας βλέπουν με έναν ορισμένο τρόπο και πιστεύουν ότι είναι κάτι φυσιολογικό, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι η παχυσαρκία είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας.

Αν δικαιολογούμε αυτά τα επιπλέον κιλά ως ένα οικογενειακό γνώρισμα, το φαγητό θα συνεχίσει να κυριαρχεί στη ζωή μας, θα διατηρήσουμε τις συνήθειες και τον τρόπο ζωής που έχουμε στην οικογένειά μας επειδή μοιάζει φυσιολογική… Και όλα αυτά μας παγιδεύουν σε ένα φαύλο και επικίνδυνο κύκλο.

Επομένως, όταν έρθει η μέρα που τελικά θα αποφασίσετε να προσπαθήσετε να κάνετε δίαιτα, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε την έκπληξη των μελών της οικογένειάς σας, “Γιατί; Πάντα ήμασταν έτσι” .

  • Πρέπει να προχωρήσετε με προσοχή. Μην αφήσετε ποτέ τον εαυτό σας να επηρεαστεί από τους ανθρώπους γύρω σας όταν έχετε ένα σκοπό, ιδιαίτερα μάλιστα, αν ο σκοπός αυτός έχει να κάνει με την υγεία σας.

3. Μην επιτρέψετε στον εαυτό σας να εξαπατηθεί από τις ψεύτικες ιδέες για την ομορφιά

κοιλιά

Όταν προσπαθούν να χάσουν βάρος, πολλές γυναίκες έχουν στο μυαλό τους τα λεπτά κορμιά που βλέπουν στα περιοδικά ή στην τηλεόραση. Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι πίσω από αυτές τις εικόνες συχνά κρύβεται ένας ψεύτικος κόσμος, που περιλαμβάνει από την αισθητική χειρουργική μέχρι το ρετουσάρισμα των φωτογραφιών στο Photoshop. Πρέπει να δείχνετε σύνεση και να έχετε στο νου σας τα παρακάτω:

  • Το σώμα σας είναι μοναδικό και πρέπει να μάθετε να αγαπάτε τον εαυτό σας όπως είναι. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το βάλετε κάτω και να σταυρώσετε τα χέρια αν είστε υπέρβαροι. Σε καμία περίπτωση. Πρέπει να αναλάβετε κάποιου είδους δράση προκειμένου να αποκτήσετε το βάρος που θα σας επιτρέψει να ζήσετε μια υγιή και ισορροπημένη ζωή.
  • Όταν ακολουθείτε κάποια δίαιτα, είναι σημαντικό να έχετε αισιόδοξη στάση, να πιστεύετε ότι μπορείτε να επιτύχετε το στόχο του να χάσετε τα επιπλέον κιλά. Ωστόσο, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας και κάποιους άλλους παράγοντες. Υπάρχουν άνθρωποι που, ενώ κάνουν δίαιτα, ξαφνικά αισθάνονται πιο αρνητικοί, γίνονται αμυντικοί και υποφέρουν πολύ στην πορεία. Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με αυτούς τους ψυχολογικούς παράγοντες. Όλοι μας πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας, όμως είναι επίσης σημαντικό να φροντίζουμε τη συναισθηματική υγεία μας.
  • Μην προσπαθείτε ποτέ να αδυνατίσετε έχοντας ως στόχο την απόκτηση τέλειου σώματος. Μην παθαίνετε εμμονή με την αναζήτηση της “ιδανικής ομορφιάς”. Υπάρχουν κάποιοι γενετικοί παράγοντες που δεν μπορείτε να αποφύγετε. Αν είστε μικρόσωμες, έχετε πλατιά λεκάνη ή βαριά κόκαλα, δεν μπορείτε να αλλάξετε τα παραπάνω όση προσπάθεια κι αν καταβάλλετε. Είναι επιτακτικό να αποδεχτούμε το σωματότυπό μας και μέσα σε αυτά τα πλαίσια να αναζητήσουμε το ιδανικό μας βάρος έτσι ώστε να απολαμβάνουμε μια καλή υγεία.
  • Αν έχετε ήδη το ιδανικό βάρος σας και δεν αντιμετωπίζετε προβλήματα υγείας, χαρείτε τον εαυτό σας και την ομορφιά σας. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ελκυστικό από μια ευτυχισμένη γυναίκα -χαμογελάστε και ξεχειλίστε αισιοδοξία.
Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Νερό με λεμόνι και λιναρόσπορο: Βοηθά στο αδυνάτισμα;
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Νερό με λεμόνι και λιναρόσπορο: Βοηθά στο αδυνάτισμα;

Το φυσικό νερό με λεμόνι και λιναρόσπορο είναι από τα κόλπα διατροφής το οποίο έγινε γνωστό για το αδυνάτισμα. Αν δε σας αρκεί η καύση λίπους όλο τ...



  • Goldfield, G. S., Moore, C., Henderson, K., Buchholz, A., Obeid, N., & Flament, M. F. (2010). Body Dissatisfaction, Dietary Restraint, Depression, and Weight Status in Adolescents. Journal of School Health, 80(4), 186–192. https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2009.00485.x
  • Hwang, K. O., Ottenbacher, A. J., Green, A. P., Cannon-Diehl, M. R., Richardson, O., Bernstam, E. V., & Thomas, E. J. (2010). Social support in an Internet weight loss community. International Journal of Medical Informatics, 79(1), 5–13. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2009.10.003
  • Lasikiewicz, N., Myrissa, K., Hoyland, A., & Lawton, C. L. (2014). Psychological benefits of weight loss following behavioural and/or dietary weight loss interventions. A systematic research review. Appetite, 72, 123–137. https://doi.org/10.1016/j.appet.2013.09.017
  • Moroshko, I., Brennan, L., & O’Brien, P. (2011). Predictors of dropout in weight loss interventions: a systematic review of the literature. Obesity Reviews, 12(11), 912–934. https://doi.org/10.1111/j.1467-789x.2011.00915.x
  • Teixeira, P. J., Silva, M. N., Coutinho, S. R., Palmeira, A. L., Mata, J., Vieira, P. N. et al. (2009). Mediators of Weight Loss and Weight Loss Maintenance in Middle-aged Women. Obesity, 18(4), 725–735. https://doi.org/10.1038/oby.2009.281
  • Vartanian, L. R., Wharton, C. M., & Green, E. B. (2012). Appearance vs. health motives for exercise and for weight loss. Psychology of Sport and Exercise, 13(3), 251–256. https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2011.12.005
  • Wang, M. L., Pbert, L., & Lemon, S. C. (2014). Influence of family, friend and coworker social support and social undermining on weight gain prevention among adults. Obesity, 22(9), 1973–1980. https://doi.org/10.1002/oby.20814
  • Webber, K. H., Gabriele, J. M., Tate, D. F., & Dignan, M. B. (2010). The effect of a motivational intervention on weight loss is moderated by level of baseline controlled motivation. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7(1), 4. https://doi.org/10.1186/1479-5868-7-4