9 πράγματα που συμβαίνουν στον εγκέφαλο με την άσκηση

· 8 Νοεμβρίου 2016

Πέρα από τις σωματικές ωφέλειες που έχει η άσκηση, βελτιώνει επίσης σημαντικά τη λειτουργία του εγκεφάλου και την ψυχολογική υγεία. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αφιερώνετε τριάντα λεπτά τη μέρα για να αρχίσετε να ωφελείστε.

Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η τακτική σωματική άσκηση είναι μία από τις καλύτερες συνήθειες που μπορείτε να έχετε για την υγεία σας.

Πρόκειται για τον πιο αποτελεσματικό τρόπο ώστε να αποκτήσετε μυϊκή μάζα, να δυναμώσετε τις αρθρώσεις και να βελτιώσετε τη σωματική αντοχή για ορισμένες δραστηριότητες.

Η τακτική άσκηση είναι ένα από τα πιο σημαντικά κλειδιά για την αντιμετώπιση του υπερβολικού βάρους και την πρόληψη της εμφάνισης καρδιαγγειακών νόσων.

Ωστόσο, αν και πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν αυτές τις σημαντικές ωφέλειες, η σύνδεση ανάμεσα στον αθλητισμό, στον εγκέφαλο και στη διάθεση δεν είναι ακόμα εντελώς σαφής.

Πολλοί λίγοι άνθρωποι πραγματικά συνειδητοποιούν ότι η άσκηση επηρεάζει άμεσα και την υγεία του εγκεφάλου τους, βελτιώνοντας τη γνωστική λειτουργία και ρυθμίζοντας κάποια συναισθήματα.

Επειδή γνωρίζουμε ότι οι συγκεκριμένες διεργασίες δεν είναι γνωστές σε πολλούς ανθρώπους, παρακάτω θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας εννέα πράγματα που συμβαίνουν στον εγκέφαλο χάρη στην άσκηση.

1. Βελτιώνεται η μνήμη και η μάθηση

veltiosi-mnimis

Η αυξημένη ροή του αίματος χάρη στη σωματική δραστηριότητα επίσης ωφελεί τον εγκέφαλο.

Συμβάλλει στη μεταφορά επαρκούς ποσότητας οξυγόνου σε όλο το σώμα, ενώ τα εγκεφαλικά κύτταρα αρχίζουν να ενεργοποιούνται για να επιτελέσουν τις λειτουργίες που τους αντιστοιχούν.

Ως αποτέλεσμα, το άτομο μπορεί να παρουσιάζει βελτιωμένη ικανότητα διανοητικής συγκέντρωσης. Επιπλέον, αρχίζουν να αναπτύσσονται νέα κύτταρα, γεγονός που βελτιώνει τη μνήμη και τη μάθηση.

2. Προστασία από νευροεκφυλιστικές νόσους

Χάρη στην παραπάνω ωφέλεια, ο εγκέφαλος αρχίζει επίσης να συνηθίζει στην αυξημένη ροή αίματος. Με τον καιρό αναπτύσσει την ικανότητα να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί ορισμένα γονίδια.

Νέοι νευρώνες διεγείρουν τη μνήμη στον ιππόκαμπο και προστατεύουν από νευροεκφυλιστικές νόσους όπως το Αλτσχάιμερ και το Πάρκινσον.

Μάλιστα, αν οι νευρώνες ενεργοποιούνται καθημερινά, προλαμβάνεται η φθορά που συνδέεται με την ηλικία και τα εγκεφαλικά.

3. Πρόληψη της ανησυχίας

prolipsi-anisyhias

Η άσκηση που ενεργοποιεί μεγάλες ομάδες μυών στο σώμα είναι εξαιρετικά θεραπευτική για τους ανθρώπους που βασανίζονται από ανησυχία.

Η άσκηση διεγείρει την παραγωγή ορμονών όπως η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη, που είναι γνωστές για την ηρεμιστική τους επίδραση στην ψυχική υγεία.

4. Καταπολέμηση της κατάθλιψης

Οι ασκήσεις υψηλής και χαμηλής έντασης ενισχύουν την παραγωγή ορισμένων νευροδιαβιβαστών που συνδέονται με την ευεξία.

Αυτό εξηγεί γιατί πολλοί θεραπευτές συνιστούν την καθημερινή άσκηση ως συμπλήρωμα της αγωγής για την κατάθλιψη.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η άσκηση αυξάνει τα επίπεδα της ενδορφίνης και της σεροτονίνης, που είναι γνωστές ως «ορμόνες της χαράς”.

Οι ουσίες αυτές ασκούν τόσο μεγάλη επίδραση στις ψυχικές καταστάσεις που πολλοί άνθρωποι τολμούν να πουν ότι είναι καλύτερες από τα συμβατικά αντικαταθλιπτικά.

5. Μείωση της πνευματικής κόπωσηςmeiosi-pneumatikis-koposis

Η πνευματική κόπωση οφείλεται στο γεγονός ότι δεν φτάνει στον εγκέφαλο η σωστή ποσότητα οξυγόνου. Αυτό αναγκάζει τον εγκέφαλο να καταπονείται προκειμένου να επιτελέσει τις λειτουργίες του.

Επειδή η σωματική άσκηση αυξάνει τη ροή του αίματος και την οξυγόνωση, όταν επιδίδεστε τακτικά σε αυτή, η μόνιμη κόπωση και η αδυναμία μειώνονται.

6. Αύξηση της σεξουαλικής επιθυμίας

Οι γυναίκες με χαμηλή λίμπιντο μπορούν να ωφεληθούν σε εκπληκτικό βαθμό από τη γιόγκα, την αεροβική άσκηση ή τη μυϊκή ενδυνάμωση.

Η σεξουαλική επιθυμία αυξάνεται, ενισχύεται η αυτοπεποίθηση μέσα στις προσωπικές σχέσεις και εξασφαλίζεται η σωστή κυκλοφορία του αίματος.

Η άσκηση ωφελεί και τους άνδρες, ειδικά επειδή βελτιώνει τις στυτικές λειτουργίες.

7. Βελτίωση της αυτοεκτίμησης

veltiosi-autoektimisis

Πέρα από τη θετική της επίδραση στους νευροδιαβιβαστές, οι οποίοι ωφελούν τη συναισθηματική κατάσταση του ατόμου, η τακτική σωματική άσκηση ενισχύει και διεγείρει την περιοχή του εγκεφάλου που είναι γνωστή ως μετωπιαίο-ραβδωτό κύκλωμα. Όσο πιο ισχυρό είναι το κύκλωμα αυτό, τόσο πιο μεγάλη είναι η αυτοεκτίμηση του ατόμου.

8. Εξάλειψη του άγχους

Οι άνθρωποι που αισθάνονται αγχωμένοι λόγω καταστάσεων στην εργασία τους ή προσωπικών προβλημάτων, μπορούν να βρουν τεράστια ανακούφιση αν ασκούνται τριάντα λεπτά τη μέρα.

Αυτή η θεραπευτική δραστηριότητα βελτιώνει τις σωματικές ικανότητες, ενώ αυξάνει την έκκριση νορεπινεφρίνης στον εγκέφαλο καταπολεμώντας το άγχος.

Έχει επίσης διαπιστωθεί ότι η άσκηση μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης, μιας ορμόνης που έχει αποδειχτεί ότι είναι υπεύθυνη για το άγχος.

9. Ο εγκέφαλος διατηρείται νέος

diatirisi-neotitas-egefalou

Η σωματική άσκηση ενεργοποιεί γονίδια και αυξητικούς παράγοντες που συμμετέχουν στην ανανέωση και στην αναζωογόνηση του εγκεφάλου.

Οι παράγοντες αυτοί στέλνουν σήματα στο εγκεφαλικό στέλεχος και στα περιφερειακά μυϊκά κύτταρα για τη δημιουργία περισσότερων νευρικών και μυϊκών κυττάρων.

Αυτό ανοίγει εκπληκτικές δυνατότητες για τον εγκέφαλο, τους νευροδιαβιβαστές και τις μυϊκές ίνες, που διατηρούν έτσι τη βιολογική τους νεότητα.

Όπως βλέπετε λοιπόν, η τήρηση αυτής της συνήθειας δεν είναι εξαιρετική μόνο για την καύση θερμίδων και τη βελτίωση της σωματικής εμφάνισης.

Η τακτική άσκηση ρυθμίζει αρκετές εγκεφαλικές λειτουργίες και θα σας βοηθήσει να απολαμβάνετε μια καλύτερη ψυχική υγεία.