Πώς να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει

Το να αφήσετε μια δουλειά δεν είναι το τέλος της επαγγελματικής σας ζωής. Μπορεί να σας επιτρέψει να επανασυνδεθείτε με τα ενδιαφέροντά σας και να πυροδοτήσετε τη δημιουργικότητα. Αφήστε μια δουλειά που δεν σας αρέσει και προχωρήστε σε καλύτερα πράγματα!
Πώς να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει

Τελευταία ενημέρωση: 09 Σεπτέμβριος, 2021

Ίσως αναρωτηθήκατε πόσο από τη ζωή μας αφιερώνουμε στη δουλειά. Λίγο πολύ, λαμβάνοντας υπόψη το προσδόκιμο ζωής στις Ηνωμένες Πολιτείες (που είναι 79 έτη), αποδεικνύεται ότι περνάμε κατά μέσο όρο 12 συνεχόμενα χρόνια της ζωής μας δουλεύοντας, με μέσο όρο ζωής 45 χρόνια και 40 ώρες μια εβδομάδα. Τι συμβαίνει, λοιπόν, αν αποφασίσετε να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει;

Η απασχόληση μπορεί να είναι πηγή ικανοποίησης και ευημερίας στην εργασία, ή μπορεί να είναι το αντίθετο. Στην τελευταία περίπτωση, ακόμη και όταν υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για να γίνει αυτό, οι περισσότεροι άνθρωποι δυσκολεύονται να σταματήσουν και σπάνια το κάνουν άμεσα.

Η αλήθεια είναι ότι ένα κακό εργασιακό περιβάλλον με χρόνιο άγχος και μια ανισορροπία μεταξύ κόστους και οφέλους αποτελεί απειλή για την υγεία σας. Θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο εγκατάλειψης ή αλλαγής δουλειάς.

3 λόγοι για να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει

Το κακό περιβάλλον εργασίας, ο ανεπαρκής μισθός, ο εξευτελισμός και η βία είναι όλοι λόγοι για να σταματήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει. Ή ίσως υπάρχει κάτι στη δουλειά σας που αντιβαίνει στις αξίες σας ή έχετε νέα επαγγελματικά ενδιαφέροντα. Ίσως θέλετε να πάτε σε διαφορετική εταιρεία ή ακόμα και να αλλάξετε εντελώς καριέρα. Αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους λόγους για τους οποίους οι περισσότεροι άνθρωποι εγκαταλείπουν τη δουλειά τους.

Ωστόσο, όταν κάνετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει, μπορούμε να συνοψίσουμε τους λόγους με λίγα λόγια: Υγεία, προσωπική ικανοποίηση και χαμηλή παραγωγικότητα λόγω έλλειψης κινήτρων.

τσακωμός στη δουλειά
Ορισμένα εργασιακά περιβάλλοντα είναι καθημερινά βίαια, κάτι που είναι αντιπαραγωγικό για την υγεία μας.
  1. Φροντίστε την υγεία σας

Ποιο είναι το τίμημα που πληρώνετε για να παραμείνετε σε αυτήν τη θέση;

Άγχος, αϋπνία, κρίσεις πανικού, θλίψη ή μόνιμος θυμός είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν όταν η εργασία δεν προκαλεί μόνο πλήξη, αλλά και δυσφορία ή κατάθλιψη. Οι συγκεκριμένες οικονομικές συνθήκες μπορεί να είναι κρίσιμες, αλλά είναι πολύ πιο κρίσιμες όταν επηρεάζουν την υγεία σας, οδηγώντας σε σοβαρές συνέπειες.

  1. Αυτοεκτίμηση και κίνητρο

Η παραμονή για μεγάλο χρονικό διάστημα σε χώρους όπου δεν αισθανόμαστε άνετα επηρεάζει την αυτοεκτίμηση και τα κίνητρά μας. Αφενός, επειδή σταματάμε να νιώθουμε χρήσιμοι και πολύτιμοι. Από την άλλη, χάνουμε το ενδιαφέρον μας για αυτό που κάνουμε. Το αν αντιμετωπίζουμε καθημερινά καθήκοντα και να διατηρούμε τη δημιουργικότητά μας γίνεται κουραστικό.

  1. Ο κίνδυνος να κάνετε λάθη

Μαζί με τα κίνητρα, όταν αρχίζουμε να δουλεύουμε στον αυτόματο πιλότο, η προσοχή και η συγκέντρωσή μας μειώνονται και είναι πιο πιθανό να κάνουμε λάθη που μπορεί να είναι σημαντικά.

Πώς να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει

Όταν δεν έχετε αρκετούς λόγους για να μείνετε, τότε έχετε αρκετούς λόγους για να φύγετε. Ωστόσο, μπορεί να είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει όταν πρόκειται να σταματήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει. Μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να πείσεις τον εαυτό σου και να συνειδητοποιήσεις ότι είναι το σωστό.

Ενημερωθείτε

Ως θέμα ευθύνης και ακόμη και φήμης, είναι γενικά καλή ιδέα να μην αφήσετε μια δουλειά από τη μια μέρα στην άλλη. Είναι σημαντικό να ενημερώσετε εκ των προτέρων και επίσης να βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τις διοικητικές και νομικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσετε.

Όσον αφορά το χρόνο, πρέπει να ξέρετε πόσο καιρό πριν πρέπει να ειδοποιήσετε τον εργοδότη σας: 2 εβδομάδες; 1 μήνα; Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε εάν η σύμβαση εργασίας σας το καθιστά σαφές με κάποιο τρόπο.

Το δεύτερο πράγμα είναι να αξιολογήσετε σε ποια θέση βρίσκεστε και να ελέγξετε πόσο χρόνο μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσετε στον αντικαταστάτη σας. Για παράδειγμα, εάν βρίσκεστε σε μια βασική θέση όπου απαιτείται πολύ συγκεκριμένη εκπαίδευση, είναι καλύτερο να ενημερώσετε περισσότερο από 2 εβδομάδες πριν. Με αυτόν τον τρόπο, θα προσλάβουν κάποιον νέο συνάδελφο και θα βοηθήσετε την εκπαίδευσή του, έστω και ελάχιστα.

Προετοιμασία για την αναχώρησή σας

Αυτό το σημείο σχετίζεται με το προηγούμενο. Είναι πάντα καλύτερο να φεύγετε από μια θέση με καλές συνθήκες. Επομένως, θα πρέπει να εξετάσετε το ενδεχόμενο να μοιραστείτε τους λόγους για τους οποίους φεύγετε, με τον ανώτερό σας ή με το ανθρώπινο δυναμικό. Αυτό παρέχει ανατροφοδότηση, ώστε να μπορούν να προσπαθήσουν να κάνουν βελτιώσεις.

Είναι επίσης σωστό, το πρώτο άτομο που θα μάθει ότι φεύγετε να είναι το αφεντικό σας και ότι δεν θα το μάθει από κάποιον άλλο. Τέλος, λάβετε υπόψη ότι θα χρειαστείτε επίσης χρόνο για να μαζέψετε τα πράγματα που πρέπει να πάρετε μαζί σας.

Θέλω, αλλά…

Είναι σημαντικό να σκεφτείτε ποιες πεποιθήσεις, καταστάσεις ή φόβοι σάς κάνουν να νιώθετε ότι είναι αδύνατο να εγκαταλείψετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει. Μερικές φορές αυτές οι ιδέες συνδέονται με την αυτοεκτίμηση («Δεν θα μπορέσω να βρω άλλη δουλειά»), ενώ σε άλλες περιπτώσεις, είναι οικονομική ανησυχία.

Ξεχάστε την ενοχή του ελεύθερου χρόνου

Η εγκατάλειψη μιας εργασίας δεν χρειάζεται να είναι το τέλος της επαγγελματικής σας ζωής. Είναι σημαντικό να το σκεφτείτε ως μια εποχή μετάβασης, στην οποία μπορείτε να δώσετε στον εαυτό σας χρόνο να ανακτήσει το ενδιαφέρον του, ακόμη και να βαρεθεί.

Είναι σημαντικό να εργαστούμε και να αντιμετωπίσουμε για την ενοχή του ελεύθερου χρόνου, ειδικά σε μια κοινωνία που μας έχει διδάξει ότι, για να αξίζουμε, πρέπει να είμαστε παραγωγικοί.

Πολλές φορές, στον ιλιγγιώδη ρυθμό της καθημερινής ζωής, χάνουμε τη δυνατότητα να συνδεθούμε με τα ενδιαφέροντά μας και να αφήσουμε το μυαλό μας να περιπλανηθεί άσκοπα. Σε τέτοιες στιγμές, μπορούν να προκύψουν μεγάλες ιδέες, ώστε να μπορείτε να επανεφεύρετε και να επαναπροσανατολίσετε τον εαυτό σας.

Σκεφτείτε εναλλακτικά σενάρια όταν αφήσετε μια δουλειά

Για να αφήσετε μια δουλειά, δεν χρειάζεται να αναλάβετε αμέσως άλλη. Αυτό που είναι σημαντικό είναι ο καθορισμός ενός ορίζοντα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, καθώς βοηθά επίσης στην ηρεμία του άγχους.

Για παράδειγμα, ελέγξτε πόσα χρήματα χρειάζεστε για να εκπληρώσετε τις βασικές σας υποχρεώσεις (φαγητό και ενοίκιο, για παράδειγμα) και πόσο καιρό θα έχετε αυτές τις αποταμιεύσεις διαθέσιμες. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να μην προκύψουν απρόβλεπτα γεγονότα στην πορεία, αλλά ο αντίκτυπός τους θα είναι μικρότερος.

Μερικές φορές, αυτό το σχέδιο δεν έχει να κάνει με τα οικονομικά, αλλά με την ηρεμία ότι θα κάνετε κάτι. Σε αυτήν την περίπτωση, μπορείτε να σκεφτείτε ποιες δραστηριότητες σας ενδιαφέρουν και σε ποιες θα μπορείτε να εγγραφείτε.

ιδέες για το μέλλον
Το να σκεφτείτε και να σχεδιάσετε πώς να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει είναι το κλειδί, καθώς σας βοηθά να οργανωθείτε μεσοπρόθεσμα.

Προετοιμαστείτε

Πολλές φορές, θέλουμε να εγκαταλείψουμε μια δουλειά επειδή σκεφτόμαστε να αναπτύξουμε ένα νέο εγχείρημα ή να αλλάξουμε εντελώς την επιχειρηματική μας γραμμή. Σε κάθε περίπτωση, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να προετοιμαστείτε. Πρέπει να μάθετε τι συμβαίνει στον τομέα που σας ενδιαφέρει, να ενημερώσετε το βιογραφικό σας, να αναζητήσετε μαθήματα που μπορούν να σας βοηθήσουν κ.λπ.

Μην εξιδανικεύετε

Η εγκατάλειψη της τρέχουσας εργασίας σας δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά δεν πρέπει ούτε να την εξιδανικεύετε. Δηλαδή, τα πρώτα συναισθήματα για την εγκατάλειψη μιας εργασίας θα περάσουν και μετά θα έρθουν άλλα.

Είναι σημαντικό να μην εξιδανικεύετε ή δραματοποιείτε το ένα ή το άλλο σενάριο. Απλώς αναγνωρίστε ότι, όπως θα υπάρχουν καλές στιγμές, θα υπάρχουν και κάποια προβλήματα.

Φροντίστε την ψυχική σας υγεία εάν πρέπει να αφήσετε μια δουλειά που δεν σας αρέσει

Η δυσφορία στο εργασιακό περιβάλλον έχει άμεση σχέση με την ψυχική μας υγεία. Υπάρχουν ακόμη και σύνδρομα, όπως το σύνδρομο εξουθένωσης, τα οποία είναι πιο ισχυρές ή εμφανείς εκφράσεις αυτής της καθημερινής ταλαιπωρίας.

Είναι σημαντικό να σέβεστε τους χρόνους και τις διαδικασίες για την παραίτηση από τη δουλειά. Πρέπει επίσης να το πάρετε στα σοβαρά και να μην περιμένετε να ανατραπούν όλα ή να αλλάξουν τα πράγματα από μόνα τους.

Πίσω από πολλές από αυτές τις ιδέες, υπάρχουν δικαιολογίες και φόβοι, αλλά με ποιο κόστος; Ας μην ξεχνάμε το γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος να συνηθίσουμε την ταλαιπωρία. Αξίζουμε την ευκαιρία να νιώσουμε άνετα και να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Πώς ν’ αποφύγετε τις κρίσεις πανικού εύκολα
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Πώς ν’ αποφύγετε τις κρίσεις πανικού εύκολα

Οι κρίσεις πανικού προκαλούν σ' αυτόν που τις βιώνει μια ανεξέλεγκτη αίσθηση αγωνίας. Το άτομο νιώθει ότι μπορεί ακόμη και να πεθάνει εκείνη τη στι...



  • Ansoleaga Moreno, E., & Miranda-Hiriart, G. (2014). Depresión y condiciones de trabajo: revisión actualizada de la investigación. Revista Costarricense De Psicología33(1), 1-14. Recuperado a partir de http://www.rcps-cr.org/openjournal/index.php/RCPs/article/view/29
  • Cantero-Téllez, Elizabeth Alicia, & Ramírez-Páez, José Antonio (2009). Factores psicosociales y depresión laboral: una revisión. Revista Médica del Instituto Mexicano del Seguro Social, 47(6),627-636.[fecha de Consulta 26 de Abril de 2021]. ISSN: 0443-5117. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=457745517008