Τι κινδύνους κρύβουν οι στιγμιαίες σούπες;

· 5 Οκτωβρίου 2015

Οι στιγμιαίες σούπες ή τα στιγμιαία νουντλς, είναι φαγητά στιγμιαίας παρασκευής τα οποία έχουν γίνει αρκετά δημοφιλή τα τελευταία χρόνια. Αποτελούν μια εύκολη και οικονομική επιλογή κυρίως για τα άτομα που δεν τους μένει χρόνος να μαγειρέψουν ή/και να φάνε κάτι πιο υγιεινό.  Αν και τα άτομα που τις καταναλώνουν δεν τις θεωρούν και απαραίτητα υγιεινές, τείνουν να πιστεύουν ότι είναι πιο υγιεινές από τα χάμπουργκερ, τα μπουρίτος, τις τηγανητές πατάτες ή άλλα πρόχειρα φαγητά.

Ωστόσο, οι άνθρωποι που τα καταναλώνουν δεν γνωρίζουν ότι δεν αποτελούν απαραίτητα μια καλή εναλλακτική καθώς διάφορες μελέτες, όπως για παράδειγμα τα πειράματα που εφάρμοσε ο Δρ. Braden Kuo, από το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, απέδειξαν ότι αυτές οι σούπες τείνουν να έχουν αρνητική επίδραση στο σώμα μας. Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστούμε μαζί σας μερικούς από τους πιο απρόσμενους κινδύνους που κρύβουν οι στιγμιαίες σούπες. Συνεχίστε να διαβάζετε.

Τα στιγμιαία νουντλς δυσκολεύουν την πέψη

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα στιγμιαία νουντλς παραμένουν ανέπαφα στο στομάχι, ακόμη και μετά από δυο ώρες. Αυτό είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι χρειάζονται άλλα είδη σπιτικών νουντλς για να χωνευτούν. Έχει προκληθεί μεγάλη ανησυχία, μετά από αυτή την ανακάλυψη, σχετικά με τις επιπτώσεις τους στο πεπτικό σύστημα.

pepsi

Όσον αφορά στους αρχάριους, το πεπτικό τους σύστημα μπορεί να βιώσει μια ισχυρή ένταση, λόγω του γεγονότος ότι θα πρέπει να λειτουργεί για ώρες ώστε να μπορέσει να χωνέψει αυτές τις ιδιαίτερα επεξεργασμένες τροφές. Όταν μια τροφή παραμένει για αρκετό διάστημα στο πεπτικό σύστημα, επιδρά επίσης και στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών, αλλά τα στιγμιαία νουντλς και οι στιγμιαίες σούπες δεν προσφέρουν πολλά θρεπτικά οφέλη. Αντί για θρεπτικά συστατικά, αυτό το είδος τροφής περιέχει μια τεράστια λίστα πρόσθετων, εκ των οποίων ορισμένα περιέχουν το τοξικό συντηρητικό τριτοταγής βουτυλοϋδροκινόνη (TBHQ).

Είναι πολύ πιθανό αυτό το πρόσθετο να παραμένει στο στομάχι μαζί με τα νουντλς, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας κατά το χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί η χώνεψη των νουντλς.

Μόνο 5 γραμμάρια του συντηρητικού (TBHQ) αρκούν για να αποβεί θανατηφόρο

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το συντηρητικό  βουτυλοϋδροκινόνη (TBHQ), επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω ότι είναι ένα υποπροϊόν πετρελαίου, το οποίο μπορεί να είναι παραπλανητικό και να μην εμφανίζεται με την ονομασία του αλλά ως «αντιοξειδωτικό”, ωστόσο οι καταναλωτές θα πρέπει να κατανοήσουν ότι παρά το γεγονός ότι τα συνθετικά χημικά μπορεί να περιέχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες, δεν είναι ίδιες με τις φυσικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες οι οποίες κάνουν καλό στο σώμα. Αυτά τα είδη των συνθετικών «αντιοξειδωτικών” αποφεύγουν την οξείδωση των λιπαρών και των ελαίων, γεγονός που επιμηκύνει την χρησιμότητα και τη διάρκεια ζωής των επεξεργασμένων τροφών.

Το TBHQ βρίσκεται στην πλειονότητα των επεξεργασμένων τροφών που βρίσκονται στα ράφια, ανεξάρτητα από τις εμπορικές τους μάρκες. Επιπλέον εμπεριέχεται σε βερνίκια, λακ, εντομοκτόνα, μέικ απ και αρώματα για να μειώνουν το ποσοστό της εξάτμισης τους και να είναι έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα.

Αν και οι ειδικοί στα πρόσθετα τροφίμων έχουν διαπιστώσει ότι οι άνθρωποι μπορούν να αντέξουν μικρές ποσότητες του TBHQ, έχει ανακαλυφθεί ότι 5 γραμμάρια αυτού του πρόσθετου αρκούν για να αποβεί θανατηφόρο. Στην πραγματικότητα, το Λεξικό των Πρόσθετων Τροφίμων δηλώνει ότι η έκθεση σε 1 γραμμάριο TBHQ μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα όπως ναυτία και εμετούς, βούισμα στα αυτιά, παραλήρημα και ένα αίσθημα ασφυξίας.

Η κατανάλωση στιγμιαίας σούπας σχετίζεται με το μεταβολικό σύνδρομο

metaboliko sundromo

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition (Το πρώτο επιστημονικό περιοδικό που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την δημοσίευση της έρευνας σχετικά με την διατροφή) διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν περισσότερες στιγμιαίες σούπες και νουντλς έχουν υψηλότερο κίνδυνο να παρουσιάσουν το μεταβολικό σύνδρομο σε σύγκριση με εκείνες που καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες, ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες διατροφικές τους συνήθειες ή την άθλησή τους.

Σύμφωνα με αυτή την μελέτη, οι γυναίκες που κατανάλωναν στιγμιαίες σούπες δυο φορές την εβδομάδα είχαν 68% περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν το μεταβολικό σύνδρομο, το οποίο οδηγεί σε πολλές άλλες σοβαρές ασθένειες όπως παχυσαρκία, αρτηριακή υπέρταση, υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, τριγλυκερίδια και χαμηλά επίπεδα καλής χοληστερίνης (HDL). Επιπλέον τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερες στιγμιαίες σούπες είχαν μικρότερες ποσότητες σημαντικών θρεπτικών συστατικών, όπως πρωτεΐνες, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνη Α και βιταμίνη C σε σύγκριση με εκείνα που δεν τις κατανάλωναν. Επίσης, τα επίπεδα των κακών λιπαρών, των θερμίδων και του νατρίου ήταν υψηλότερα.

Η υγιεινή διατροφή είναι ο καλύτερος τρόπος για να αποκτήσετε καλή υγεία

Αν και η περιστασιακή κατανάλωση στιγμιαίας σούπας δεν είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την υγεία σας, η συχνή κατανάλωσή της μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας στο μέλλον. Το καλύτερο είναι να επιλέγετε καλύτερες και πιο φρέσκες τροφές, οι οποίες είναι φυσικές και υγιεινές για το σώμα. Θα πρέπει να εξαλείψετε τις επεξεργασμένες τροφές από την διατροφή σας. Αυτό θα είναι πιο εύκολο να το πετύχετε, αν προγραμματίζετε τα γεύματά σας νωρίτερα και ακολουθείτε αυτό το πρόγραμμα για όλη την εβδομάδα.