Διατροφή με μπύρα: είναι υγιεινή η προσθήκη μπύρας στη διατροφή σας;

11 Απριλίου 2019
Γνωρίζατε ότι η προσθήκη μπύρας στη διατροφή σας μπορεί να έχει πολλές ωφέλειες για το σώμα σας; Παρακάτω θα σας εξηγήσουμε ποιες είναι αυτές.

Όπως όλα τα αλκοολούχα ποτά, η μπύρα έχει κακή φήμη, η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό αδικαιολόγητη. Στην πραγματικότητα η μπύρα μπορεί να εξασφαλίσει πολλές ωφέλειες στο σώμα σας, επομένως αξίζει να ακολουθείτε μια διατροφή με μπύρα.

Επειδή η μπύρα περιέχει αλκοόλ, η υπερβολική κατανάλωση μπύρας δεν συνιστάται. Ωστόσο μπορείτε να καταναλώνετε μέτριες ποσότητες αλκοόλ χωρίς να βλάπτεστε. Ακόμα και έτσι, όμως, η καλύτερη μπύρα που μπορείτε να πιείτε είναι η μπύρα χωρίς αλκοόλ.

Μπορεί να εξακολουθεί να σας ακούγεται παράξενο το να μιλάμε για μια διατροφή με μπύρα, που είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές ποτό. Όμως αυτό δεν προκαλεί έκπληξη αφού, όπως ήδη είπαμε παραπάνω, η μπύρα έχει κακή φήμη επειδή συσχετίζεται με τον αλκοολισμό.

Ωστόσο υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που δείχνουν ότι το ποτό αυτό μπορεί να σας εξασφαλίσει πολλές ωφέλειες, για τις οποίες θα μιλήσουμε σε αυτό το άρθρο. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την μπύρα διαβάστε το άρθρο του Bamforth εδώ.

Το μπυρόκοιλο είναι απλώς ένας μύθος

Διατροφή με μπύρα

Στην πράξη όλοι συσχετίζουν την κατανάλωση μπύρας με αύξηση της περιφέρειας της μέσης, κάτι που είναι γνωστό ως «μπυρόκοιλο». Ωστόσο, πρόσφατες επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι η μπύρα δεν συνδέεται με αύξηση της περιφέρειας της μέσης.

Αντίθετα, αυτό που ονομάζεται μπυρόκοιλο είναι αποτέλεσμα της αυξημένης πρόσληψης λίπους σε συνδυασμό με κατακράτηση υγρών. Αυτό υποδηλώνει ότι οι άνθρωποι που έχουν μπυρόκοιλο θα το είχαν ανεξάρτητα από το αν πίνουν μπύρα ή όχι.

Ωστόσο, οι άνθρωποι που έχουν ήδη κοιλιά μπορεί να επηρεαστούν περισσότερο από την υπερβολική κατανάλωση μπύρας, επειδή η μπύρα προκαλεί αέρια.

Η μπύρα δεν ευθύνεται για την παχυσαρκία

Το γεγονός ότι ένα υπέρβαρο άτομο πίνει μπύρα δεν σημαίνει ότι η μπύρα ευθύνεται για την παχυσαρκία του.

Έχουν γίνει έρευνες για να διαπιστωθεί αν υπάρχει σχέση ανάμεσα στην παχυσαρκία και τη μπύρα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, δεν υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι η κατανάλωση μπύρας οδηγεί σε αύξηση του βάρους.

Πράγματι, ένα άτομο που πίνει μπύρα μπορεί να είναι παχύσαρκο, όμως η παχυσαρκία οφείλεται σε συγκεκριμένες μεταβολικές συνθήκες ή στην υψηλή πρόσληψη θερμίδων. Αυτό αντικρούει το επιχείρημα ότι η μπύρα παχαίνει, επειδή η μπύρα περιέχει πολύ λίγες θερμίδες.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Ωφέλειες της μπύρας για τον οργανισμό που δεν γνωρίζατε.

 

Θα πρέπει να πίνετε μπύρα όταν κάνετε δίαιτα;

Πρόσφατα η «διατροφή με μπύρα» δέχεται αυξημένη προσοχή από τα μέσα.

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι: όταν μιλάμε για «διατροφή με μπύρα» δεν αναφερόμαστε σε μια διατροφή που βασίζεται στην μπύρα. Αυτό που εννοούμε είναι ότι επιτρέπεται η κατανάλωση λίγης μπύρας, ακόμα και αν κάνετε δίαιτα αδυνατίσματος. Φυσικά, σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση πρέπει να γίνεται με μέτρο, ενώ η μπύρα πρέπει να είναι κατά προτίμηση χωρίς αλκοόλ.

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν ότι, αν κάνετε δίαιτα για να χάσετε βάρος, συνιστάται η κατανάλωση μπύρας με μέτρο.

Ας δούμε μερικές από τις ωφέλειες της μπύρας.

Διατροφή με μπύρα: ωφέλειες για την υγεία με λίγες θερμίδες

Καταρχάς, θυμίζουμε ότι μπορείτε να πίνετε μπύρα με μέτρο ενώ κάνετε δίαιτα, χωρίς να ανησυχείτε ότι θα πάρετε βάρος.

Ένα συνηθισμένο μπουκάλι μπύρας (33 cl) περιέχει 148 θερμίδες. Αν επιλέξετε μπύρα χωρίς αλκοόλ, καταναλώνετε μονάχα 68 θερμίδες.

Η μπύρα χωρίς αλκοόλ είναι αυτή που συνιστάται περισσότερο. Ο λόγος δεν είναι μόνο επειδή περιέχει λιγότερες θερμίδες, αλλά και επειδή αποφεύγεται η κατανάλωση αλκοόλ, το οποίο αποτελεί την αιτία για την κακή φήμη της μπύρας.

Από την άλλη, είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι η μπύρα είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες (ειδικά του συμπλέγματος Β). Επιπλέον έχει διουρητική δράση.

Μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε υπόψη

Διατροφή με μπύρα

Η διατροφή με μπύρα δεν είναι υγιεινή από μόνη της

Συνιστούμε να πίνετε μπύρα όποια διατροφή και αν ακολουθείτε, ακόμα και αν κάνετε δίαιτα αδυνατίσματος. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η μπύρα να αντικαθιστά την τροφή.

Απολαμβάνετε απλώς την μπύρα ως ένα ποτό που περιέχει βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά συστατικά.

Αν θέλετε να πιείτε κάτι, η μπύρα αποτελεί μια πολύ πιο ωφέλιμη επιλογή για το σώμα σας από ένα αναψυκτικό ή κάποιον παστεριωμένο χυμό -και περιέχει πολύ λιγότερο λίπος.

Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι τα αναψυκτικά και τα συσκευασμένα ροφήματα -ακόμα και οι ελαφριές εκδοχές τους- περιέχουν πολλή ζάχαρη και πολλές θερμίδες. Επομένως, προτιμήστε μια μπύρα.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: Τα light αναψυκτικά αυξάνουν το κοιλιακό λίπος.

 

Πίνετε μπύρα με μέτρο και μην τη συνδυάζετε με τροφές που περιέχουν πολλές θερμίδες

Κατανάλωση «με μέτρο» σημαίνει 2 ή 3 μπύρες για τους άνδρες και 1 με 2 μπύρες για τις γυναίκες τη μέρα. Η κατανάλωση περισσότερης μπύρας πιθανώς δεν είναι υγιεινή.

Μοιάζει προφανές, όμως τονίζουμε το εξής: ο συνδυασμός της μπύρας με λιπαρές τροφές που περιέχουν πολλές θερμίδες οδηγεί σίγουρα σε αύξηση του βάρους.

Πίνετε μπύρα για ενυδάτωση μετά την άσκηση

Γνωρίζατε ότι η μπύρα μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική επιλογή για ενυδάτωση και αναπλήρωση των μεταλλικών αλάτων μετά την άσκηση; Φυσικά, πίνετε μπύρα με μέτρο και, αν είναι δυνατόν, μπύρα χωρίς αλκοόλ.

Η μπύρα περιέχει μαλτοδεξτρίνη, ένα είδος υδατάνθρακα που προάγει την αναπλήρωση των υγρών μετά τη σωματική δραστηριότητα.

Διατροφή με μπύρα: οι ωφέλειες της μπύρας για την υγεία

Σύμφωνα με έρευνες, τα μικροθρεπτικά συστατικά που περιέχει η μπύρα προάγουν την καρδιαγγειακή υγεία, επειδή θεραπεύουν τις βλάβες. Επιπλέον η μπύρα περιέχει πολυφαινόλες, πυρίτιο και φλαβονοειδή, που συμβάλλουν στην υγεία των οστών.

Τέλος, η διατροφή με μπύρα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τις γυναίκες. Η μπύρα έχει αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντιικές ιδιότητες και βελτιώνει την οιστρογονική δραστηριότητα.

 

 

  • Bamforth, C. W. (2005). Beer, carbohydrates and diet. Journal of the Institute of Brewing.