Φυσική αντιμετώπιση των προβλημάτων του θυρεοειδούς

· 29 Φεβρουαρίου 2016
Τα προβλήματα με το θυρεοειδή μπορεί να προκαλέσουν απώλεια οστικής πυκνότητας, επομένως μια διατροφή πλούσια σε ασβέστιο θα πρέπει επίσης να συνοδεύεται από βιταμίνη D για την προαγωγή της εύκολης απορρόφησής του.

Στο σημερινό άρθρο, θα μάθετε για τη φυσική αντιμετώπιση των προβλημάτων του θυρεοειδούς. Αν και πρόκειται μόνο για ένα μικρό μέρος του σώματος, ο θυρεοειδής είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του μεταβολισμού, μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες του. Για παράδειγμα, αν ο θυρεοειδής σας υπολειτουργεί, οι παλμοί σας πέφτουν, τα επίπεδα ενέργειάς σας μειώνονται και καίτε λιγότερες θερμίδες όταν ασκείστε ή όταν επιδίδεστε σε σωματικές δραστηριότητες.

Τι πρέπει να ξέρετε για τα προβλήματα του θυρεοειδούς

Οι συγκεκριμένες παθήσεις είναι πιο συνηθισμένες στις γυναίκες από ό,τι στους άντρες, ειδικά σε γυναίκες άνω των 60 ετών. Όμως προσοχή -παρατηρείται ένας αυξανόμενος αριθμός περιπτώσεων υποθυρεοειδισμού (το συνηθέστερο πρόβλημα του θυρεοειδούς, όταν ο θυρεοειδής υπολειτουργεί) σε γυναίκες όπως μας αναφέρει στην έρευνά της και η Δρ. Κώστογλου Αθανασίου Ιφιγένεια, και μάλιστα μόλις 30 ετών. Πρέπει να διεξαχθούν περισσότερες έρευνες για να εξεταστεί αν πρόκειται για γενετικό πρόβλημα. Ωστόσο, παγκοσμίως η αιτία για την πλειοψηφία των περιπτώσεων υποθυρεοειδισμού είναι η έλλειψη ιωδίου.

Συμπτώματα υποθυρεοειδισμού

  • Κόπωση
  • Ανεξήγητη αύξηση βάρους
  • Πρησμένο ή χλωμό πρόσωπο
  • Μυϊκοί πόνοι
  • Βραχνάδα
  • Ξηρό δέρμα
  • Υψηλή χοληστερίνη
  • Βαριά περίοδος
  • Προβλήματα με τις αρθρώσεις

Όταν κάποιος ασθενής πάσχει από υπερθυρεοειδισμό, ο θυρεοειδής του υπερλειτουργεί και το σώμα παράγει παραπάνω ποσότητα ορμονών Τ3 και Τ4. Το γεγονός αυτό με τη σειρά του επιταχύνει πολλές από τις φυσιολογικές διεργασίες του σώματος.

Συμπτώματα υπερθυρεοειδισμού

  • Αλλαγή στην όρεξη
  • Ζάλη
  • Νευρικότητα
  • Ταχυπαλμία
  • Ευερεθιστότητα
  • Εφίδρωση
  • Διάρροια
  • Τριχόπτωση
  • Προβλήματα γονιμότητας
  • Δυσκολία στον ύπνο

Διαβάστε επίσης: 8 φυσικές θεραπείες για τις άφθες

Τροφές και θρεπτικές ουσίες που προάγουν την καλύτερη λειτουργία του θυρεοειδούς

Σελήνιο

Είναι σημαντικό να ενεργοποιήσετε τις ορμόνες του θυρεοειδούς ώστε να τον βοηθήσετε να λειτουργεί καλύτερα. Μια καλή επιλογή είναι να αυξήσετε την πρόσληψη σεληνίου καταναλώνοντας φιστίκια Βραζιλίας (μία χούφτα τη μέρα, πέντε μέρες την εβδομάδα). Άλλες πηγές αυτής της θρεπτικής ουσίας περιλαμβάνουν τα εντόσθια (το συκώτι, για παράδειγμα) και τα θαλασσινά. Προσοχή όμως: η λήψη υπερβολικής ποσότητας επίσης μπορεί να γίνει πηγή προβλημάτων του θυρεοειδούς.

Ιώδιο

Αντιμετώπιση των προβλημάτων του θυρεοειδούς - Φύκια

Το ιώδιο παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ορμονών από το θυρεοειδή. Δεν είναι καλή ιδέα να καταναλώνετε πάνω από 150 μg την ημέρα (πληροφοριακά, 1 mg είναι 1000 μg). Η υπερβολική κατανάλωση ιωδίου μπορεί να προκαλέσει ανισορροπίες στον οργανισμό σας. Τα φύκια και το ιωδιούχο αλάτι αποτελούν βασικές πηγές ιωδίου.

Ψευδάργυρος

Μελέτες που πραγματοποιήθηκαν από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης δείχνουν ότι μερικές γυναίκες μπορεί να παρουσιάζουν προβλήματα στο θυρεοειδή επειδή δεν έχουν επαρκή επίπεδα ψευδαργύρου. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 10 mg. Αυτό το θρεπτικό συστατικό βοηθά τους υποδοχείς των αδένων σε κυτταρικό επίπεδο και ενισχύει το DNA.

Ασβέστιο και βιταμίνη D

Αντιμετώπιση των προβλημάτων του θυρεοειδούς - Σπανάκι

Μία από τις συνέπειες των προβλημάτων του θυρεοειδούς είναι η απώλεια οστικής πυκνότητας. Είναι λοιπόν σημαντικό να λαμβάνετε περισσότερο ασβέστιο (το οποίο δεν βρίσκεται μόνο στα γαλακτοκομικά προϊόντα αλλά και στα φυλλώδη λαχανικά, όπως στο κέιλ και στο σπανάκι) και περισσότερη βιταμίνη D. Θα πρέπει όμως να γίνουν περαιτέρω έρευνες για τη σύνδεση της βιταμίνης D και των προβλημάτων του θυρεοειδούς σύμφωνα και με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Dankook.

Σόγια

Το τέμπε και το μίσο μπορούν να καταστείλουν τις ορμόνες του θυρεοειδούς. Η σόγια (βιολογική αν είναι δυνατό) μπορεί επομένως να φανεί αποτελεσματικότερη από κάθε άλλη θεραπεία για τον υπερθυρεοειδισμό. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι η σόγια περιέχει φυτικό οξύ και άλλα συστατικά που μπορούν να παρεμποδίσουν την απορρόφηση άλλων θρεπτικών ουσιών από το σώμα, επομένως πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί όταν καταναλώνετε προϊόντα σόγιας.

Σταυρανθή λαχανικά

Θα πρέπει να καταναλώνονται ωμά, όποτε είναι δυνατόν. Η καλύτερη επιλογή είναι τα λαχανάκια Βρυξελλών, το κουνουπίδι και το μπρόκολο. Τα σταυρανθή μπλοκάρουν την απορρόφηση του ιωδίου, γεγονός που καταπραΰνει έναν υπερδραστήριο θυρεοειδή.

Ρίξτε μια ματιά εδώ: 11 συμπτώματα που δείχνουν ανεπάρκεια σε βιταμίνη D

Φυσική αντιμετώπιση των προβλημάτων του θυρεοειδούς

Αρχικά, είναι καλή ιδέα να δείτε το γιατρό σας και να κάνετε πλήρεις εξετάσεις αίματος. Ίσως επιλέξετε να μην ακολουθήσετε μια θεραπεία που βασίζεται σε φάρμακα και να επισκεφτέιτε έναν ομοιοπαθητικό ή φυσικοπαθητικό που θα σας δώσει μια δίαιτα ειδικά για σας με βάση αρχαίες παραδόσεις. Ωστόσο, οι εξετάσεις αίματος είναι πάντα ένα καλό πρώτο βήμα προκειμένου να έχετε μια ιδέα για τα επίπεδα TSH, T3 και T4 στον οργανισμό σας.

Είναι επίσης καλή ιδέα να αυξήσετε την κατανάλωση ορισμένων τροφών αν διαπιστώσετε ότι έχετε υποθυρεοειδισμό:

  • Δοκιμάστε τα φύκια (αράμε, κόμπου, νόρι) λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε ιώδιο.
  • Για να αυξήσετε την πρόσληψη της βιταμίνης Α, προσθέστε περισσότερα καρότα και αβγά.
  • Για υψηλά επίπεδα ψευδαργύρου, δοκιμάστε τον τόνο, το σπανάκι, τους ξηρούς καρπούς, το μοσχάρι και το κοτόπουλο

Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να αποφεύγετε τις παρακάτω τροφές αν το πρόβλημά σας είναι ο υπερθυρεοειδισμός:

  • Ζάχαρες
  • Επεξεργασμένες τροφές
  • Κορεσμένα λίπη
  • Επεξεργασμένα αλεύρια
  • Ροδάκινα
  • Αχλάδια
  • Μπρόκολο
  • Κολοκύθα

Αν έχετε υποθυρεοειδισμό, βεβαιωθείτε ότι αυξάνετε την κατανάλωση των φρούτων και λαχανικών που βρίσκονται στην παραπάνω λίστα.

Ορισμένα εγχύματα μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε τα επίπεδα της θυροξίνης σας. Το έγχυμα που φτιάχνεται από φύλλα μαύρης καρυδιάς, για παράδειγμα, περιέχει ιώδιο για την ενίσχυση του θυρεοειδούς, ενώ το έγχυμα από φύκια συμβάλλει στη ρύθμιση του μεταβολισμού του σώματος, διεγείρει την παραγωγή ορμονών από το θυρεοειδή και βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

Είναι καλή ιδέα να ασκείστε τακτικά για να βελτιώσετε την κυκλοφορία του αίματος και για να λάβετε τις θρεπτικές ουσίες που ταξιδεύουν ελεύθερα μέσα στο σώμα, ενώ ταυτόχρονα αποβάλλετε τις τοξίνες. Το τζόγκινγκ, το σκοινάκι ή η ποδηλασία αποτελούν εξαιρετικές επιλογές. Οι καλύτερες ασκήσεις είναι οι αεροβικές και οι καρδιαγγειακές. Απλώς επιλέξτε εκείνες που σας αρέσουν.

Κάντε ασκήσεις χαλάρωσης όπως γιόγκα, διαλογισμό ή τάι τσι για να ρυθμίσετε τη λειτουργία του θυρεοειδούς, ειδικά αν το πρόβλημά σας οφείλεται σε τραυματισμό, κατάθλιψη ή σε μια πολύ άσχημη είδηση. Οι ασκήσεις αυτές, εξάλλου, θα έχουν ωφέλειες και για την καθημερινότητά σας, όχι μόνο για το θυρεοειδή σας.