Ποτά με γεύση φρούτων: Τι πρέπει να ξέρετε

01 Νοέμβριος, 2020
Τα ποτά με γεύση φρούτων μπορεί να είναι μια πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση με κάτι πιο νόστιμο, διασκεδαστικό και διαφορετικό. Και όχι μόνο αυτό, αλλά είναι επίσης ένας τρόπος μείωσης της κατανάλωσης αναψυκτικών.

Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από νέα ποτά με γεύση φρούτων στην αγορά σήμερα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όλοι γνωρίζουν τη σημασία του να διατηρούμε το σώμα μας καλά ενυδατωμένο και, φυσικά, η βιομηχανία τροφίμων θέλει να κερδίσει από αυτό επίσης.

Με τι ενυδατωνόμαστε;

Καθώς τα καλοκαίρια γίνονται όλο και πιο ζεστά, οι ειδικοί μας προειδοποιούν για τους κινδύνους που φέρνουν οι υψηλές θερμοκρασίες. Μας συμβουλεύουν να προστατεύσουμε τον εαυτό μας από τον ήλιο, να μην πηγαίνουμε για άθληση στις πιο ζεστές ώρες της ημέρας και να παραμένουμε δροσεροί και καλά ενυδατωμένοι.

Όλοι γνωρίζουμε ότι πρέπει να πίνουμε περίπου 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα, όπως ορίζεται από τις υγειονομικές αρχές. Μια κατάσταση αφυδάτωσης θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρές μεταβολικές και λειτουργικές διαταραχές.

Η καλύτερη επιλογή για αυτό είναι το νερό, χωρίς αμφιβολία. Αλλά για πολλούς ανθρώπους, δεν είναι πάντα εύκολο να πίνουν τις σωστές ποσότητες, καθώς πολλοί το βρίσκουν άγευστο.

Γι ‘αυτό υπάρχει μεγάλη κατανάλωση άλλων τύπων ποτών όπως αναψυκτικά, χυμοί και ενεργειακά ποτά. Σύμφωνα με την έκθεση κατανάλωσης τροφίμων, το 2017 οι άνθρωποι κατανάλωσαν πάνω από 2.100 εκατομμύρια λίτρα αναψυκτικών, κατά μέσο όρο περίπου 49 λίτρα ανά άτομο ετησίως.

Το πρόβλημα είναι η μεγάλη ποσότητα προστιθέμενης ζάχαρης που συνήθως περιέχουν τα περισσότερα. Πολλοί ειδικοί προειδοποιούν εναντίον τους λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε εκλεκτά σάκχαρα των ποτών και των κινδύνων που θέτουν για την υγεία μας. Επομένως, πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση της κατανάλωσης αυτών των ποτών.

Τα πλεονεκτήματα από τα ποτά με γεύση φρούτων

νερό με φράουλες

Ποτά με γεύση φρούτων φτιαγμένα με φυσικά συστατικά όπως φρούτα είναι ιδανικά για ενυδάτωση. Έτσι, είναι ιδανικά για την αποφυγή της κατανάλωσης αναψυκτικών υψηλής ζάχαρης.

Όταν μιλάμε για νερό με γεύση φρούτων, εννοούμε είτε νερό που έχει εγχυθεί είτε νερό που αναμειγνύεται με φρούτα, λαχανικά και μπαχαρικά. Σε αυτήν την περίπτωση, θα μιλήσουμε για ένα ποτό που είναι τόσο υγιεινό όσο το απλό νερό.

Το αρωματισμένο νερό μπορεί να είναι μια πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση ώστε να είναι κάτι διαφορετικό και διασκεδαστικό. Και όχι μόνο αυτό, είναι επίσης ένας τρόπος μείωσης της κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών. Αυτό συμβαίνει επειδή θα επιλέξουμε άλλα ενυδατικά ποτά που δεν είναι επιβλαβή για την υγεία μας και που είναι νόστιμα.

Δείτε επίσης: 5 καλύτερα αφεψήματα για την ανακούφιση από το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Προσοχή στα αδύνατα σημεία

Το αρωματισμένο νερό βρήκε μια θέση στην αγορά για τα άτομα που έχουν επίγνωση της σημασίας της υγείας και γνωρίζουν τη σημασία της σωστής διατροφής για την ευημερία του σώματος.

Το νερό και τα φρούτα είναι ένας πολύ υγιής συνδυασμός. Ωστόσο, δεν είναι όλα τα ποτά με γεύση φρούτων στην αγορά υγιεινά και πρέπει να είστε προσεκτικοί με αυτά που επιλέγετε.

Περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Αν αναλύσετε τις ετικέτες ορισμένων από τα εμπορικά αρωματικά ποτά, σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι τα περισσότερα περιέχουν ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά στη λίστα των συστατικών τους.

Εξαιτίας αυτού, μερικά από αυτά μοιάζουν περισσότερο με αναψυκτικό παρά με μεταλλικό νερό. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορεί να περιέχουν το ισοδύναμο με δύο έως τρία κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ανά φλιτζάνι. Κάποιοι ξεπερνούν ακόμη και το όριο που έθεσε ο ΠΟΥ σε ένα κουτί.

Όπως μπορείτε να δείτε, παρόλο που πιστεύετε ότι αγοράζετε ένα πιο υγιεινό ποτό, στην πραγματικότητα προσθέτετε πολύ ζάχαρη στη διατροφή σας.

Ένας μακρύς κατάλογος συστατικών

Γνωρίζετε ήδη ότι το νερό και τα φρούτα ή τα λαχανικά είναι τα ιδανικά συστατικά για ένα ποτό. Αλλά η λίστα των συστατικών μπορεί να είναι πολύ μεγάλη στα εμπορικά ποτά. Εκτός από τη ζάχαρη και τα γλυκαντικά που αναφέρθηκαν παραπάνω, αυτά τα ποτά περιέχουν συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων, τεχνητά αρώματα, οξινιστικά, συντηρητικά και ακόμη και βαφές.

Αυτό απέχει πολύ από αυτό που είναι αποδεκτό για ένα ποτό που πρέπει να είναι τόσο υγιές όσο το μεταλλικό νερό.

Φυτά, βιταμίνες και μέταλλα

Έτσι, αυτό που ψάχνουμε στο νερό είναι ένα ποτό που μας ενυδατώνει και αναπληρώνει τα χαμένα μέταλλα. Και, με την εξαίρεση ορισμένων πολύ ειδικών συνθηκών, το νερό δεν πρέπει να μας παρέχει άλλα θρεπτικά συστατικά που μπορούμε να αποκτήσουμε μέσω της τροφής.

Όπως μπορείτε να δείτε, πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά τις ετικέτες αυτών των προϊόντων. Ας μην παρασυρθούμε από τα μηνύματά τους σχετικά με την ενεργοποίηση, την αποτοξίνωση και την εξισορρόπηση. Θυμηθείτε, η λειτουργία ενός ποτού είναι να σας ενυδατώνει.

Για να απολαύσετε τις φαρμακευτικές ιδιότητες των φυτών πρέπει να πάτε σε εξειδικευμένα κέντρα όπου μπορούν να σας δώσουν εξατομικευμένες συμβουλές.

Σας προτείνουμε να διαβάσετε: Σμούθι με αβοκάντο για να χάσετε βάρος και να αποκτήσετε μύες

Σπιτικά ποτά με γεύση φρούτων

σπιτικό ποτό με φρούτα

Τα ποτά με γεύση φρούτων που φτιάχνετε στο σπίτι είναι υγιή και ιδανικά για ψυγείο κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ωστόσο, φροντίστε να χρησιμοποιείτε μόνο συστατικά όπως φρούτα, λαχανικά και μπαχαρικά.

Εάν φτιάξετε τα δικά σας αρωματισμένα ποτά, θα είστε υπεύθυνοι για την ποιότητα των συστατικών που χρησιμοποιείτε.

Να είστε καινοτόμοι και να πειραματιστείτε με πολλά συστατικά. Δηλαδή, δοκιμάστε νέα μπαχαρικά και επωφεληθείτε από τα φρούτα και τα λαχανικά που έχετε ήδη στο σπίτι.

Ακολουθήστε λοιπόν αυτούς τους 3 βασικούς κανόνες για υγιεινά και δροσιστικά ποτά που μπορείτε να απολαύσετε όλο το χρόνο.

  1. Το νερό ως το κύριο συστατικό

Το κύριο συστατικό των ποτών σας πρέπει να είναι το νερό. Ωστόσο, μπορείτε επίσης να επιλέξετε ανθρακούχο νερό εάν προτιμάτε. Απλώς προσθέστε το στο τέλος της διαδικασίας. Μόλις το προετοιμάσετε, αφήστε το να μείνει για τουλάχιστον 12 ώρες πριν το πιείτε, ώστε να είναι πιο γευστικό. Μπορείτε να προσθέσετε παγάκια πριν το σερβίρετε για να διατηρήσετε τη φρεσκάδα του.

  1. Χρησιμοποιήστε τα φρούτα που σας αρέσουν

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λάιμ, λεμόνι, πορτοκάλι, ανανά, μάνγκο, φράουλες ή οποιοδήποτε φρούτο σας αρέσει. Απλά κόψτε το σε κομμάτια και βάλτε το σε ένα μεγάλο βάζο. Όσο μικρότερα τα κομμάτια τόσο το καλύτερο. Συνθλίψτε τα ζουμερά φρούτα όπως φράουλες, σμέουρα ή βατόμουρα για να απελευθερώσετε περισσότερους χυμούς και αρώματα. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε αγγούρια, καρότα και σέλινο για μερικούς ενδιαφέροντες συνδυασμούς.

  1. Προσθέστε μπαχαρικά και φρέσκα βότανα για ποτά με γεύση φρούτων

Τέλος, τα μπαχαρικά και τα φρέσκα βότανα πηγαίνουν υπέροχα με φρούτα και θα προσθέσουν επιπλέον φρεσκάδα και γεύση. Κόψτε φρέσκα βότανα όπως μέντα, βασιλικό, φασκόμηλο, μαϊντανό και ανακατέψτε τα απευθείας με τα φρούτα. Στην περίπτωση των μπαχαρικών όπως κανέλα, κάρδαμο, γαρύφαλλο ή τζίντζερ, απλώς κάντε μια έγχυση και προσθέστε τα στα φρούτα όταν είναι ακόμα ζεστό.

Είστε έτοιμοι για ένα ποτό με γεύση φρούτων; Όπως μπορείτε να δείτε, είναι ένας καλός τρόπος ενυδάτωσης, αρκεί να διατηρείτε τον έλεγχο των συστατικών τους για να εξασφαλίσετε κορυφαία ποιότητα. Στο μέλλον, μείνετε μακριά από εμπορικά ποτά καθώς περιέχουν πάρα πολλά σάκχαρα και πρόσθετα.

  • European Food Safety Authority . Panel sobre productos dietéticos y alergias (NDA). Opinión Científica sobre los valores dietéticos de referencia para el agua. Revista EFSA 2010; 8(3):1459.
  • España. Real Decreto Ley 15/1992. Reglamento Técnico Sanitario de Elaboración, Circulación y Venta de Bebidas Refrescantes. BOE (27-1-1992).
  • Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación. Informe del Consumo de Alimentación en España 2017. Madrid 2018.
  • Popkin, B. M., D’Anci, K. E., & Rosenberg, I. H. (2010). Water, hydration, and health. Nutrition Reviews. Blackwell Publishing Inc. https://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2010.00304.x