Στρες και υπερθυρεοειδισμός: Μια σχέση που πρέπει να γνωρίζετε

31 Μαρτίου 2019
Είναι σημαντικό να ελέγχετε το άγχος, είτε έχετε κάποια ασθένεια είτε όχι. Όσον αφορά τον θυρεοειδή αδένα, αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς είναι πιθανό να επιδεινωθεί η κατάσταση και να προκαλέσει υπερθυρεοειδισμό.

Το στρες και ο υπερθυρεοειδισμός μοιράζονται έναν κοινό δεσμό που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε.

Ήδη μας είναι γνωστό: οι ασθένειες που σχετίζονται με τον θυρεοειδή αδένα είναι αρκετά συχνές. Ωστόσο, αυτό που δεν είναι τόσο γνωστό είναι ότι συνήθεις παράγοντες όπως το άγχος προκαλούν μια αλλαγή στο είδος ορμόνης που παράγεται από τον θυρεοειδή.

Στο επόμενο άρθρο, θα μιλήσουμε περισσότερο για τη σχέση που έχει το στρες και ο υπερθυρεοειδισμός.

Πώς σχετίζεται το στρες και ο υπερθυρεοειδισμός;

στρες και υπερθυρεοειδισμός

Το άγχος και ο υπερθυρεοειδισμός σχετίζονται μέσω των επινεφριδιακών αδένων. Για να κατανοήσουμε καλύτερα αυτή τη σχέση, θα πάμε να δούμε βαθύτερα το μηχανισμό του άγχους μας.

Το άγχος και το ανοσοποιητικό μας σύστημα

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μόνο το άγχος μπορεί να αλλάξει τον θυρεοειδή αδένα μας, ειδικά όταν το άγχος είναι χρόνιο. Χρόνιο σημαίνει ότι έχουμε περιόδους άγχους για τρεις μήνες έως ένα χρόνο. Αυτό περιλαμβάνει νευρικότητα και αναταραχή, η οποία οδηγεί σε ψυχολογική δυσφορία.

  • Όταν συμβεί αυτό, το πρώτο πράγμα που κάνει το άγχος είναι να διεγείρει τον υποθάλαμο και την υπόφυση.
  • Αυτά τα δύο εγκεφαλικά τμήματα διεγείρουν τους επινεφρίδιους αδένες.
  • Αυτό που θα συμβεί στη συνέχεια είναι το εξής: το ανοσοποιητικό μας σύστημα όχι μόνο γίνεται πιο αδύναμο, αλλά αλλάζει.
  • Εμφανίζονται κυτοκίνες και φλεγμονώδεις διεργασίες. Αυτό σημαίνει ότι το δικό μας σύστημα άμυνας μας επιτίθεται επειδή αντιλαμβάνεται μια απειλή. Δεν ξέρει από πού έρχεται και αντιδρά με το χειρότερο τρόπο: επιτίθεται.

 

Ανακαλύψτε και αυτό: 10 τρόφιμα που ηρεμούν το άγχος με φυσικό τρόπο

 

Στρες και υπερθυρεοειδισμός

Ως αποτέλεσμα ο θυρεοειδής αδένας είναι ένα άλλο αντικείμενο που επιτίθεται στο ίδιο μας το ανοσοποιητικό σύστημα.

  • Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να μιλήσουμε για μια συγκεκριμένη κλινική κατάσταση: Η θυρεοειδίτιδα του Hashimoto, ή αυτοάνοσος υποθυρεοειδισμός.

Ενώ μερικοί άνθρωποι χάνουν βάρος όταν έχουν άγχος, κάποιοι άνθρωποι βιώνουν το αντίθετο. Παίρνουν βάρος επειδή ο θυρεοειδής επιβραδύνεται και τα επίπεδα ορμονών της τριτοδιθυρονίνης (Τ3) και της θυροξίνης (Τ4) μειώνονται.

Στρες και υποθυρεοειδισμός: τι μπορούμε να κάνουμε για να αποφύγουμε και τις δύο καταστάσεις;

γιόγκα

 

Η αλλαγή στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα είναι μια κατάσταση που συνδέεται με διάφορους παράγοντες. Ένας από αυτούς, όπως ήδη γνωρίζουμε, είναι το άγχος.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε τον υποθυρεοειδισμό που σχετίζεται με το άγχος;

Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές:

Παρακολουθήστε τη διατροφή σας

Εκτός από μια ισορροπημένη διατροφή, είναι σημαντικό να μην παραλείπετε γεύματα. Εάν δεν τρώτε πρωινό ή μεσημεριανό γεύμα, για παράδειγμα, ο μεταβολισμός σας μπορεί να αλλάξει.

Επιπλέον,  θα πρέπει να ρυθμίζετε την κατανάλωση καφεΐνης, ζάχαρης, αλκοόλ, αναψυκτικών, σοκολάτας κλπ. Αυτά είναι τα τρόφιμα που τείνουν να εντείνουν το άγχος σας.

Επιπλέον, οι ειδικοί συνιστούν να συμπεριλάβετε τις ακόλουθες βιταμίνες και μέταλλα στη διατροφή σας:

  • Σελήνιο
  • Νάτριο
  • Ψευδάργυρος
  • Σίδηρος
  • Χαλκός
  • Βιταμίνες Α, Β, C. και Ε

Ύπνος από 7 έως 9 ώρες

στρες και υπερθυρεοειδισμός, γυναίκα που κοιμάται

Όπως όλοι γνωρίζουμε, το άγχος επηρεάζει την ποιότητα της ανάπαυσής σας. Ταυτόχρονα, ένας κακός νυχτερινός ύπνος αλλάζει την υγεία και το μεταβολισμό μας. Εξαιτίας αυτού, πρέπει να αλλάξουμε τις συνήθειες για να ξεκουραζόμαστε καλύτερα:

  • Πρέπει να είστε συνεπείς: οι ώρες φαγητού και ύπνου πρέπει να είναι οι ίδιες κάθε μέρα.
  • Να μην τρώτε 2 ώρες πριν πάτε για ύπνο
  • Το απόγευμα, θα πρέπει να κάνετε κάτι πολύ απλό: να χαλαρώσετεΓια αρχή, μπορείτε απλά να ξαπλώσετε. Αλλά ψυχικά, όταν πάτε σπίτι, το σώμα σας και μυαλό μας θα πρέπει να επιβραδύνει. Είναι απαραίτητο.
  • Δύο ώρες πριν τον ύπνο, θα πρέπει να κλείσετε τον υπολογιστή και το κινητό σας.

 

Διαβάστε ακόμη: Τα καλύτερα φυσικά βοηθήματα για να πέσετε για ύπνο

 

Διαχείριση συναισθημάτων

Όλοι γνωρίζουμε ότι η διαχείριση των συναισθημάτων μας δεν είναι εύκολη. Ωστόσο, είναι καλό να δίνουμε προτεραιότητες σε κάποια πράγματα. Ακολουθούν ορισμένα κλειδιά για να γίνει αυτό:

  • Μην αναβάλλετε για αύριο ό,τι σας ενοχλεί ή σας ανησυχεί σήμερα.
  • Το στρες και ο υπερθυρεοειδισμός σχετίζονται. Αντιμετωπίστε τα μικρά σας προβλήματα πριν γίνουν μεγάλα.
  • Εστιάστε στο παρόν. Αντί να ανησυχείτε για το τι θα μπορούσε να συμβεί αύριο, μπορείτε να εφαρμόσετε μια απλή στρατηγική: Τι μπορώ να κάνω για να επιλύσω αυτό το πρόβλημα σήμερα;
  • Προσπαθήστε να βρείτε συναισθηματική ανακούφιση: μιλήστε με ανθρώπους που εμπιστεύεστε για το τι σας ανησυχεί. Κρατήστε ένα ημερολόγιο, ασκηθείτε, και προσπαθήστε να απελευθερώνεστε από το άγχος καθημερινά.

Ενσυνειδητότητα, στρες και υπερθυρεοειδισμός

Η ενσυνειδητότητα είναι μια τεχνική διαλογισμού και ένας τρόπος σύνδεσης του σώματος και του νου.

  • Η άσκηση ενσυνειδητότητας συνιστάται τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα. Θυμηθείτε ότι η πρακτική αυτή επεκτείνεται στη διατροφή και σε άλλες περιοχές της ζωής σας.
  • Απλώς σημαίνει να είσαι παρόντες και να απολαμβάνετε ό,τι κάνετε. Σημαίνει επίσης να ακούτε τον εαυτό σας και να ζείτε τη ζωή σας πιο αργά και πιο υπεύθυνα.

Δεδομένου ότι το άγχος και ο υπερθυρεοειδισμός σχετίζονται, η εφαρμογή αυτών των απλών στρατηγικών θα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βοηθηθείτε και να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας.

 

  • AD Kanner , JC Coyne , C. Schaefer , RS Lazarus. Medición del estrés y salud: emociones, tiroides y problemas psicosociales. Journal Behavior. Medicina. 4 ( 1981)
  • A. Matos-Santos , EL Nobre , JG Costa , P.J. Nogueira , A. Macedo , A. Galvão-Teles , J.J. de Castro. Relación entre el impacto de los acontecimientos vitales estresantes y el inicio de la enfermedad de Graves y el bocio nodular tóxico. Revista  de Endocrinología. 55 ( 2001 ) pp. 15 – 19