Συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους: Τι να ξέρετε

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν αντικαθιστούν τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής. Ωστόσο, σας βοηθούν να πάρετε τις απαραίτητες δόσεις θρεπτικών συστατικών.
Συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους: Τι να ξέρετε

Τελευταία ενημέρωση: 27 Αυγούστου, 2022

Τα συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη ορισμένων προβλημάτων υγείας. Όπως γνωρίζουμε καλά, σε αυτό το στάδιο πολλοί παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν σε αυξημένο κίνδυνο ασθένειας. Μεταξύ αυτών, συχνά ξεχωρίζουν οι διατροφικές ελλείψεις, η αφυδάτωση και οι ορμονικές αλλαγές.

Ευτυχώς, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία συμπληρωμάτων διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση μιας κατάστασης ευεξίας στους ηλικιωμένους. Βιταμίνες, μέταλλα, ένζυμα, λιπαρά οξέα και αμινοξέα είναι μερικά παραδείγματα. Θα θέλατε να μάθετε περισσότερα για τα οφέλη τους και πώς να τα πάρετε;

Αλλαγές στο σώμα κατά τη γήρανση

Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να θυμόμαστε ότι η διαδικασία γήρανσης επιφέρει μια σειρά από αλλαγές στο σώμα. Λειτουργίες όπως ο μεταβολισμός, ο κορεσμός, το βάρος και η αισθητηριακή εκτίμηση της τροφής τείνουν να αλλάζουν.

Όπως εξηγεί η Claudia Mimiaga στο άρθρο της Nutrition and Aging, η διαδικασία γήρανσης μειώνει τη μυϊκή μάζα και τα μεταλλικά στοιχεία των οστών. Αυξάνει επίσης τις εναποθέσεις λίπους και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο κατανέμονται σε όλο το σώμα.

Επίσης, συνήθως υπάρχει μείωση στην πρόσληψη θερμίδων, λιπών και πρωτεϊνών. Οι ελλείψεις βιταμινών A, C και D και μετάλλων όπως το μαγνήσιο, το ασβέστιο και το κάλιο είναι επίσης συχνές. Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι χρήσιμο να μάθετε περισσότερα για τα συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους και πώς να τα χρησιμοποιείτε με ασφάλεια.

Συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους: Τι να ξέρετε
Ο κίνδυνος διατροφικών ελλείψεων αυξάνεται με την ηλικία. Επομένως, είναι συνετό να εξετάσετε τη χρήση συμπληρωμάτων.

Οι συνέπειες των διατροφικών ελλείψεων στον οργανισμό

Προκειμένου το σώμα να λειτουργεί βέλτιστα, είναι απαραίτητο να αποκτήσει επαρκή παροχή βασικών θρεπτικών συστατικών. Εάν υπάρχει κάποιου είδους έλλειμμα, τα συστήματα αρχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα. Εδώ είναι μερικές από τις συνέπειες των ελλείψεων σε θρεπτικά συστατικά.

Ανεπάρκεια βιταμίνης C και συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους

Η βιταμίνη C είναι ένα θρεπτικό συστατικό που εκτελεί πολλές λειτουργίες στο σώμα. Όχι μόνο ενισχύει τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά βοηθά στη διαδικασία επούλωσης των πληγών και προωθεί το σχηματισμό αιμοφόρων αγγείων, χόνδρων, μυών και κολλαγόνου.

Όταν δεν λαμβάνετε αρκετή, υπάρχει υψηλός κίνδυνος μιας κατάστασης γνωστής ως σκορβούτου, που χαρακτηρίζεται από αναιμία, αιμορραγία των ούλων, μώλωπες και κακή επούλωση.

Έλλειψη βιταμίνης D και ασβεστίου

Η βιταμίνη D είναι ένα βασικό θρεπτικό συστατικό για τη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου. Το ασβέστιο είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την υγεία των οστών, των δοντιών, του αίματος και άλλων συστημάτων του σώματος. Όταν ένα ή και τα δύο από αυτά τα θρεπτικά συστατικά λείπουν στον οργανισμό, σύντομα ακολουθούν προβλήματα υγείας.

Συμπτώματα όπως σπασμοί, μούδιασμα και μυρμήγκιασμα συνδέονται με την έλλειψη αυτών των θρεπτικών συστατικών. Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, οδηγεί σε διαταραχές όπως η οστεοπόρωση.

Ανεπάρκεια βιταμίνης Α

Η βιταμίνη Α μπορεί να καταναλωθεί μέσω της τροφής. Η ανεπάρκεια αυτής της βιταμίνης σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο οφθαλμικών παθήσεων, δερματικών διαταραχών και λοιμώξεων.

Χαμηλά επίπεδα φολικού οξέος

Το φολικό οξύ είναι ένας τύπος βιταμίνης Β που εμπλέκεται στη ρύθμιση της αιμοσφαιρίνης και των πρωτεϊνών. Τα χαμηλά επίπεδα μπορεί να οδηγήσουν σε έναν τύπο αναιμίας που προκαλεί κόπωση και στοματικές πληγές.

Ανεπάρκεια μαγνησίου

Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στις λειτουργίες των μυών και του νευρικού συστήματος. Παίζει ακόμη και ρόλο στον έλεγχο των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Η έλλειψή του σχετίζεται με συμπτώματα όπως κόπωση, σπασμοί, μυϊκή αδυναμία και επιληπτικές κρίσεις.

Ανεπάρκεια καλίου

Οι κύριες λειτουργίες του καλίου περιλαμβάνουν τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος και τον καρδιακό ρυθμό. Εάν τα επίπεδά του στο σώμα είναι χαμηλά, αυξάνεται ο κίνδυνος δυσκοιλιότητας, μυϊκής βλάβης και κόπωσης.

Συμπληρώματα διατροφής για ηλικιωμένους

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής για ηλικιωμένους πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Αν και η αγορά είναι αρκετά μεγάλη, καλό είναι να συμβουλευτείτε έναν γιατρό ή έναν διατροφολόγο για να επιλέξετε την καλύτερη επιλογή σύμφωνα με τα μεμονωμένα χαρακτηριστικά. Μερικές επιλογές είναι οι ακόλουθες:

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D καταναλώνεται συχνά από τους ηλικιωμένους. Συνήθως συνιστάται από την ηλικία των 50 ετών και μετά, ειδικά στις γυναίκες, δεδομένου ότι η μείωση των οιστρογόνων έχει αντίκτυπο στην επιδείνωση της οστικής μάζας και στον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Η κατανάλωσή της προτείνεται και όταν φτάσετε τα 60 ή 70, καθώς συμβάλλει στην πρόληψη μυϊκών, νευρικών και καρδιαγγειακών παθήσεων. Η συνιστώμενη πρόσληψη είναι 1000 χιλιοστόγραμμα για τους άνδρες και 1200 χιλιοστόγραμμα για τις γυναίκες.

Ωμέγα 3

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα έχουν θετικές επιδράσεις στην καρδιαγγειακή και μεταβολική υγεία. Συγκεκριμένα, μειώνουν τον κίνδυνο υψηλής χοληστερόλης, υπέρτασης, υψηλού σακχάρου στο αίμα και φλεγμονωδών διαταραχών.

Οι βέλτιστες δόσεις διασφαλίζονται καλύτερα από την ηλικία των 50 ετών για την τόνωση της ροής του αίματος στον εγκέφαλο και την υποστήριξη της ανάπτυξης των εγκεφαλικών κυττάρων. Η ημερήσια δόση είναι 1000 χιλιοστόγραμμα την ημέρα.

Προβιοτικά

Στους ηλικιωμένους, η πρόσληψη προβιοτικών συμπληρωμάτων βοηθά στην εξισορρόπηση της εντερικής μικροχλωρίδας. Αυτό συμβάλλει στην καλύτερη πέψη και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Βιταμίνη Β12

Η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. Τα επίπεδά της τείνουν να πέφτουν μετά την ηλικία των 50 ετών, αφού μειώνεται η παραγωγή υδροχλωρικού οξέος στο στομάχι, που είναι αυτό που βοηθά στην αφομοίωσή της. Στην ιδανική περίπτωση, πάρτε τουλάχιστον 2,4 μικρογραμμάρια την ημέρα.

Συμπληρώματα διατροφής σε ηλικιωμένους: Τι να ξέρετε
Η διασφάλιση της βέλτιστης πρόσληψης βιταμίνης Β12 στους ηλικιωμένους μπορεί να συμβάλει στη γνωστική φροντίδα υγείας.

Πρωτεΐνη

Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης έχουν θετικά αποτελέσματα στην υγεία των μυών, των οστών και των αρθρώσεων. Και ενώ αυτό το θρεπτικό συστατικό υπάρχει σε πολλά τρόφιμα, είναι επίσης έγκυρο να εξασφαλίσετε την ημερήσια δόση με σκόνη πρωτεΐνης ή χάπια. 20 με 30 χιλιοστόγραμμα την ημέρα είναι αρκετά.

Συμπληρώματα διατροφής σε ηλικιωμένους: Περίληψη

Η σωστή χρήση των συμπληρωμάτων χρήσης στους ηλικιωμένους μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Ωστόσο, γενικά, αυτά τα προϊόντα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνετε από μια υγιεινή, ποικίλη διατροφή. Είναι, λοιπόν, καλή ιδέα να συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο ή γιατρό πριν πάρετε οποιοδήποτε τέτοιο προϊόν.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Συμπληρώματα για τη βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Συμπληρώματα για τη βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης

Τα συμπληρώματα για τη βελτίωση της μνήμης και της συγκέντρωσης παρέχουν βασικές βιταμίνες για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Λειτουργούν