Οι πιο υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους

27 Φεβρουάριος, 2021
Οι συνιστώμενες τροφές για ηλικιωμένους είναι εκείνες των οποίων η θρεπτική ποιότητα βοηθά στην προστασία της εντερικής χλωρίδας και στη μείωση της φλεγμονής. Ποιες είναι αυτές οι τροφές; Σε αυτό το άρθρο θα σας εξηγήσουμε όσα πρέπει να γνωρίζετε.

Στο σημερινό μας άρθρο θα μιλήσουμε για τις πιο υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους.

Ορισμένες τροφές είναι ιδιαίτερα συνδεδεμένες με τη διατροφή των ηλικιωμένων ανθρώπων. Για την ακρίβεια, αυτή η πληθυσμιακή ομάδα θα πρέπει να κάνει ορισμένες αλλαγές στη διατροφή της. Με αυτές τις αλλαγές, μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης ορισμένων παθήσεων, ενώ μετριάζονται οι ασθένειες αυτής της ηλικίας.

Θα σας παρουσιάσουμε μια σειρά τροφίμων οι οποίες είναι απαραίτητες στη διατροφή των ηλικιωμένων. Ωστόσο, μην ξεχνάτε ότι πάντα χρειάζεται μια διατροφή με ποικιλία. Επίσης, η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει με την αντιμετώπιση πολλών ασθενειών.

Γιαούρτι, μία από τις πιο υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους

Η εντερική χλωρίδα αλλάζει σημαντικά με το γήρας. Η ποικιλομορφία της και η λειτουργικότητά της μειώνονται. Για να τα αντιμετωπίσετε αυτά, θα πρέπει να καταναλώνετε τακτικά γιαούρτι και γαλακτοκομικά που έχουν υποστεί ζύμωση. Με αυτόν τον τρόπο, θα δώσετε στο σώμα σας μια καλή ποσότητα προβιοτικών, τα οποία θα είναι υπεύθυνα για τον αποικισμό της γαστρεντερικής οδού.

Η προσθήκη αυτών των τροφών στη διατροφή των ηλικιωμένων οδηγεί στη βελτίωση της υγείας του εντέρου και της οστικής πυκνότητας, σύμφωνα με ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Osteoporosis International.

Παρόλα αυτά, δε μπορείτε να φάτε οποιονδήποτε τύπο γιαουρτιού. Είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα το οποίο έχει φτιαχτεί από πλήρες γάλα, αλλά χωρίς πρόσθετη ζάχαρη.

Γιαούρτι και κουτάλι
Το φυσικό γιαούρτι είναι μια εξαιρετική τροφή για τους ηλικιωμένους. Γενικά, προμηθεύει με προβιοτικά και βοηθά στη φροντίδα της εντερικής χλωρίδας.

Μήλα για τη βελτίωση της εντερικής χλωρίδας

Όπως το σώμα σας χρειάζεται τα προβιοτικά, έτσι χρειάζεται και μια καλή μερίδα διαλυτών ινών ώστε ν’ ανακτήσει τη βακτηριακή ποικιλομορφία του.

Η καλύτερη τροφή για τη συγκεκριμένη λειτουργία είναι τα μήλα. Περιέχουν μια καλή ποσότητα πηκτίνης, μιας φυτικής ίνας ικανής να ζυμωθεί στο έντερο.

Το αποτέλεσμα αυτής της ζύμωσης είναι να λάβει το σώμα σας λιπαρά οξέα βραχείας αλύσου με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, και μια επιλεκτική ανάπτυξη της εντερικής χλωρίδας, όπως δείχνει μια μελέτη που διεξήχθη το 2017.

Μια αποτελεσματική στρατηγική όταν θέλετε ν’ αποκαταστήσετε το μικροβίωμά σας είναι να τρώτε μήλα και γιαούρτι μαζί. Οι διαλυτές ίνες προστατεύουν τα βακτήρια από τα οξέα του στομάχου επιτρέποντας να φτάσουν στο έντερο για αποικισμό περισσότερα.

Διαβάστε επίσης: Τι είναι τα φυσιολογικά μικροβιώματα του σώματός μας;

Υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους –  Λιπαρά ψάρια

Ακόμη μία απαραίτητη τροφή για τη διατροφή των ηλικιωμένων είναι τα λιπαρά ψάρια. Αυτή η τροφή έχει σημαντική ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων τα οποία έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Η τακτική κατανάλωση λιπαρών ψαριών σχετίζεται με μια μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων οι οποίες έχουν τοποθετηθεί στις πρώτες θέσεις στην κατάταξη αιτιών θανάτου στον κόσμο. Φυσικά, θα πρέπει να επιλέγετε μικρά ψάρια.

Τα μεγαλύτερα ψάρια περιέχουν σημαντικές ποσότητες υδραργύρου, ένα μέταλλο με νευροτοξίνες. Επιπλέον, θα πρέπει να αποφεύγετε το τηγάνισμα αυτών των ψαριών. Το τηγάνισμα καταστρέφει τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και τα μετατρέπει σε τρανς λιπαρά με φλεγμονώδη δράση και κινδύνους για την υγεία.

Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι θα πρέπει να συμπεριλάβουν τα λιπαρά ψάρια στη διατροφή τους τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Οι καλύτερες μέθοδοι μαγειρέματος είναι ψητά, στη σχάρα ή στον ατμό. Θα πρέπει να τα συνοδεύετε με διάφορα λαχανικά αντί με τρόφιμα που έχουν πολλούς υδατάνθρακες.

Ένα μεγάλο ψάρι και διάφορα μικρά ψάρια υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους
Τα λιπαρά ψάρια παρέχουν υψηλές ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Γι’ αυτόν τον λόγο συνιστώνται για τη διατροφή των ηλικιωμένων.

Ίσως σας ενδιαφέρει: Ποια είναι τα οφέλη των γοφαριών στην υγεία σας

Υγιεινές τροφές για ηλικιωμένους – Παίζουν σημαντικό ρόλο

Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι περνούν από μια σειρά αλλαγών σε σωματικό και ορμονικό επίπεδο. Για να μετριαστούν οι επιδράσεις αυτών των αλλαγών, είναι σημαντικό να κάνετε αλλαγές στη διατροφή σας. Η συμπερίληψη τροφίμων με αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση είναι απαραίτητη.

Μία από τις αλλαγές για την οποία ανησυχούν περισσότερο οι ειδικοί στους ηλικιωμένους είναι η απώλεια της ποικιλομορφίας της μικροχλωρίδας. Αυτή οδηγεί σε μια ανεπάρκεια στην απορρόφηση ορισμένων θρεπτικών ουσιών, όπως επίσης και μια μείωση στην παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου.

Για ν’ αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα, σας προτείνουμε να αυξήσετε την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων που έχουν υποστεί ζύμωση, καθώς και των διαλυτών ινών. Επιπλέον, μπορείτε να λάβετε υπόψιν σας και τη συμπερίληψη συμπληρωμάτων προβιοτικών.

Για να θέσετε υπό έλεγχο τη συστηματική φλεγμονή, θα πρέπει ν’ αυξήσετε την κατανάλωση λιπαρών ψαριών. Αυτές οι τροφές περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Η αντιφλεγμονώδης δράση τους είναι σημαντική σε αυτό το στάδιο της ζωής. Ωστόσο, θα πρέπει ν’ αποφεύγετε τη συχνή κατανάλωση μεγάλων ψαριών καθώς τα επίπεδα υδραργύρου μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα.

  • Laird E., Molloy AM., McNulty H., Ward M., et al., Greater yogurt consumptions is associated with increased bone mineral density and physical function in older adults. Osteoporos Int, 2017. 28 (8): 2409-2419.
  • Faith Chung WS., Meijerink M., Zeuner B., Holck J., Prebiotic potential of pectin and pectic oligosaccharides to promote anti inflammatory commensal bacteria in the human colon. FEMS Microbiol Ecol, 2017.