Δυσκοιλιότητα στα παιδιά: Ποια τρόφιμα πρέπει να τρώνε;

23 Ιανουάριος, 2021
Η δυσκοιλιότητα στα παιδιά είναι ένα πρόβλημα που προκαλεί se πολλούς γονείς μεγάλη ανησυχία. Ευτυχώς, οι περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν αλλάζοντας τη διατροφή τους. Λοιπόν, ποια τρόφιμα πρέπει να τρώνε τα παιδιά με δυσκοιλιότητα;

Η δυσκοιλιότητα στα παιδιά είναι ένα πολύ συχνό πρόβλημα υγείας. Συνήθως, ένα υψηλό ποσοστό μικρών παιδιών υποφέρουν από αυτό το πρόβλημα. Αλλά επιλύεται καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται να απαιτούνται ορισμένες διατροφικές αλλαγές. Σήμερα, θα μιλήσουμε για τα τρόφιμα που πρέπει να τρώνε τα παιδιά με δυσκοιλιότητα.

Εκτός από την περίπτωση κάποιας υποκείμενης ασθένειας, η δυσκοιλιότητα στα παιδιά είναι συνήθως αναστρέψιμη ακολουθώντας μια σωστή δίαιτα. Επομένως, είναι σημαντικό να προσέχετε τι τρώνε τα παιδιά σας. Με αυτόν τον τρόπο, οι γονείς θα είναι σε θέση να αποφύγουν την υποβολή των μικρών παιδιών σε φαρμακολογικές θεραπείες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, καθαρτικά και άλλα φάρμακα μπορεί να είναι απαραίτητα. Ωστόσο, μπορούν να οδηγήσουν σε ορισμένες ανεπιθύμητες παρενέργειες στο σώμα, κάνοντας το συκώτι να υποφέρει από το μεταβολισμό τους. Στο παρακάτω άρθρο, θα ανακαλύψετε ορισμένα τρόφιμα και διατροφικές στρατηγικές που μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην πρόληψη και τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας στα παιδιά.

Χρήσιμα τρόφιμα για τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά

Όταν τα μικρά παιδιά πάσχουν από δυσκοιλιότητα, είναι σημαντικό να προσδιορίσετε πρώτα πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα. Επομένως, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν οι γονείς είναι να επισκεφθούν έναν παιδίατρο για να κάνει διάγνωση. Μετά από αυτό, ο γιατρός θα καθορίσει εάν οι φαρμακολογικές θεραπείες είναι απαραίτητες ή εάν αρκούν οι διατροφικές αλλαγές.

Ευτυχώς, στις περισσότερες περιπτώσεις, η δυσκοιλιότητα στα παιδιά μπορεί να προληφθεί προσαρμόζοντας τη διατροφή τους. Πολλές τροφές διεγείρουν την εντερική κινητικότητα και ευνοούν την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Λοιπόν, ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές;

Φρούτα

Ένα από τα βασικά θρεπτικά συστατικά για τη θεραπεία αυτής της παθολογίας είναι οι ίνες. Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε αυτήν την ουσία που επιτρέπει την αύξηση του όγκου των κοπράνων και, ως εκ τούτου, των περισταλτικών εντερικών κινήσεων.

Υπάρχουν δύο τύποι ινών: Διαλυτές και αδιάλυτες. Το πρώτο επιτρέπει την αύξηση του όγκου των κοπράνων χρησιμοποιώντας την απορρόφηση νερού. Με αυτόν τον τρόπο, το πέρασμα των κοπράνων είναι πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό. Επιπλέον, η συνοχή των κοπράνων είναι καλύτερη, καθώς οι διαλυτές ίνες περιορίζουν τη σκληρότητά τους.

Αυτός ο τύπος φυτικών ινών υπάρχει συνήθως σε φρούτα και λαχανικά, πράγμα που σημαίνει ότι η καθημερινή κατανάλωση είναι ζωτικής σημασίας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να διαφοροποιήσετε τα φρούτα που τρώνε τα παιδιά. Η επιλογή φρούτων που είναι της εποχής είναι μια αποτελεσματική στρατηγική όσον αφορά τη διασφάλιση της σωστής πρόσληψης βιταμινών.

Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μια σημαντική διαφορά μεταξύ της κατανάλωσης ολόκληρων φρούτων και χυμών ή smoothies. Όσον αφορά τους χυμούς και τα smoothies, χάνουν τις ίνες που υπάρχουν στα φρούτα, καθιστώντας τα αναποτελεσματικά στη θεραπεία της δυσκοιλιότητας στα παιδιά.

μωρό τρώει φράουλες
Τα φρούτα είναι ένας υπέροχος σύμμαχος όσον αφορά τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά. Η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στη βελτίωση της εντερικής διέλευσης. Επιπλέον, είναι νόστιμα!

Βρώμη για τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά

Όσον αφορά τις αδιάλυτες ίνες, ένας από τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους είναι η βρώμη. Αυτός ο τύπος ινών χαρακτηρίζεται από ζύμωση σε εντερικό επίπεδο, παράγοντας λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας. Αυτή η ουσία έχει μεγαλύτερη αντιφλεγμονώδη ισχύ και βελτιώνει τη σύνθεση των μικροβίων ή της εντερικής χλωρίδας.

Η υγιής εντερική χλωρίδα εξασφαλίζει τη σωστή επεξεργασία των θρεπτικών συστατικών και τη βέλτιστη ανταλλαγή υγρών. Αυτό αποτρέπει τη διάρροια και τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά. Η ίνα στην βρώμη αποτελείται κυρίως από β-γλυκάνες, οι οποίες είναι ενώσεις που προσφέρουν πολλά οφέλη.

Από τη μία πλευρά, η ζύμωσή τους τούς δίνει αντιφλεγμονώδη ικανότητα. Ταυτόχρονα, μπορούν ακόμη και να ρυθμίσουν το λιπιδικό προφίλ του ατόμου, μειώνοντας ελαφρά τα επίπεδα χοληστερόλης LDL.

Δημητριακά ολικής άλεσης

Εκτός από τη βρώμη, υπάρχουν και άλλοι τύποι δημητριακών που μπορούν επίσης να βοηθήσουν όταν πρόκειται για δυσκοιλιότητα στα παιδιά. Ωστόσο, κάθε φορά που προσφέρουμε στα παιδιά μας κόκκους, είναι καλύτερο να επιλέγουμε ολόκληρους κόκκους ή εξευγενισμένους κόκκους.

Αυτός ο τύπος τροφής προσφέρει χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη, που καλό ​​για την υγεία του παγκρέατος και τη διαχείριση και πρόληψη του διαβήτη. Ταυτόχρονα, η ποσότητα ινών που υπάρχει στους ολόκληρους κόκκους είναι σημαντικά υψηλότερη, επιτρέποντας έτσι τη βελτιωμένη εντερική διέλευση.

Δείτε ακόμα: Αντιμετωπίστε τη δυσκοιλιότητα με φυσική θεραπεία από λιναρόσπορο

Γιαούρτι για την εντερική μικροχλωρίδα

Η κατανάλωση τουλάχιστον ενός γιαουρτιού την ημέρα βελτιώνει σημαντικά την υγεία της μικροχλωρίδας και τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας στα παιδιά. Αυτή η τροφή περιέχει μεγάλη ποσότητα προβιοτικώνζωντανά βακτήρια που αποικίζουν στον πεπτικό σωλήνα, παράγοντας οφέλη για τον ξενιστή.

Επομένως, η σωστή μικροχλωρίδα εγγυάται την ανταλλαγή υγρών και την ορθή απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών. Ως αποτέλεσμα, τα κόπρανα θα έχουν τη σωστή σύσταση και σκληρότητα που απαιτείται για την απομάκρυνσή τους.

Το γιαούρτι που τρώνε τα παιδιά πρέπει να έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Τα τελευταία χρόνια, ένας μεγάλος αριθμός ζαχαρούχων γαλακτοκομικών προϊόντων έχει εμφανιστεί στην αγορά. Αυτά τα προϊόντα εμπίπτουν στην κατηγορία των μεταποιημένων τροφίμων και, επομένως, τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν πολύ περιορισμένες ποσότητες.

Ωστόσο, η καθημερινή πρόσληψη φυσικού γιαουρτιού στο γάλα που έχει υποστεί ζύμωση είναι εντελώς θετική για την εντερική υγεία. Επιπλέον, βοηθά επίσης στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας στα παιδιά.

γιαούρτι σε ξύλινο
Δεδομένης της προβιοτικής περιεκτικότητάς του, το φυσικό γιαούρτι είναι μια καλή επιλογή για την προώθηση της ανακούφισης από τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά.

Τα παιδιά με δυσκοιλιότητα πρέπει να πίνουν περισσότερο νερό

Οι διαλυτές ίνες δεν θα είναι αποτελεσματικές εάν η πρόσληψη υγρών είναι ανεπαρκής. Επομένως, είναι καλύτερο να πίνετε τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα. Αυτό εξασφαλίζει το σχηματισμό περιττωμάτων με τη σωστή υφή που δεν είναι υπερβολικά σκληρά, κάτι που μπορεί να προκαλέσει μηχανική απόφραξη.

Επιπλέον, το νερό είναι απαραίτητο στοιχείο για την απορρόφηση και διανομή βιταμινών από τον οργανισμό. Είναι ένα θεμελιώδες συστατικό του αίματος και υπάρχει σε όλα τα συστήματα που απαρτίζουν το ανθρώπινο σώμα.

Δείτε ακόμα: Δυσκοιλιότητα που προκαλείται από οπιοειδή: Αντιμετωπίζεται;

Μειώστε τη δυσκοιλιότητα στα παιδιά μέσω της διατροφής: Συμπέρασμα

Συνολικά, τα καλύτερα τρόφιμα για παιδιά που πάσχουν από δυσκοιλιότητα είναι αυτά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Είναι σημαντικό να συνδυάσετε τρόφιμα που είναι πλούσια σε διαλυτές ίνες με εκείνα που περιέχουν αδιάλυτες ίνες στη σύνθεσή τους. Επομένως, οι γονείς πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι ο όγκος των περιττωμάτων θα είναι σωστός και ότι η διέλευσή τους θα πραγματοποιηθεί χωρίς επιπλοκές. Πάνω από όλα αυτά, τα παιδιά πρέπει να πίνουν άφθονο νερό, καθώς η υπερβολική σκληρότητα των κοπράνων μπορεί να είναι ένας από τους κύριους λόγους που καθιστά την αποβολή τους δύσκολη.

Όλα αυτά θα βοηθήσουν το παιδί σας να νιώσει καλύτερα. Ωστόσο, εάν η δυσκοιλιότητα διαρκεί για λίγο ή υπάρχουν άλλα συμπτώματα, φροντίστε να πάρετε το παιδί σας σε γιατρό.

  • Wilkins T., Sequoia J., Probiotics for gastrointestinal conditions: a summary of the evidence. Am Fam Physician, 2017. 96 (3): 170-178.
  • Freeman CR., Zehra A., Ramirez V., Wiers CE., et al., Impact of sugar on the body, brain and behavior. Front Biosc, 2018. 23: 2255-2266.
  • Koh A., Vadder F., Kovatcheva Datchary P., Backhed F., From dietary fiber to host physiology: short chain fatty acids as key bacterial metabolites. Cell, 2016. 165 (6): 1332-1345.