Φροντίδα του θυρεοειδούς με 5 σπιτικές θεραπείες

27 Μαρτίου 2019
Για να εξασφαλίσετε τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς, μπορείτε να ακολουθείτε κάποιες συμβουλές και να εφαρμόζετε μερικές φυσικές θεραπείες. Ωστόσο θα πρέπει πάντα να μιλάτε με τον/τη γιατρό σας πρώτα για την αποτροπή πιθανών επιπλοκών.

Ο θυρεοειδής είναι ένας αδένας με σχήμα πεταλούδας στην περιοχή του λαιμού. Ευθύνεται για την παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών, που διατηρούν την ορμονική ισορροπία και ρυθμίζουν τον μεταβολισμό, τη σωματική θερμοκρασία και τον καρδιακό ρυθμό. Η φροντίδα του θυρεοειδούς έχει μεγάλη σημασία, επειδή, αν ο συγκεκριμένος αδένας δεν λειτουργεί σωστά, πολλές σωματικές λειτουργίες απορρυθμίζονται.

Η λειτουργία του θυρεοειδούς

Ο θυρεοειδής ευθύνεται για την παραγωγή ορμονών που ρυθμίζουν τον μεταβολισμό (ο οποίος επηρεάζει πολλές σωματικές λειτουργίες). Ακολουθούν μερικές από τις ορμόνες που εκκρίνονται από τον θυρεοειδή:

  • Δι-ιωδο-L-θυρονίνη ή Τ2
  • Τρι-ιωδοθυρονίνη ή Τ3
  • Θυροξίνη ή Τ4

Οι ορμόνες του θυρεοειδούς αλληλεπιδρούν με άλλες ορμόνες, όπως η ινσουλίνη, η κορτιζόλη, τα οιστρογόνα, η προγεστερόνη και η τεστοστερόνη.

Ασθένειες που οφείλονται σε ανισορροπίες του θυρεοειδούς

Οι ανισορροπίες του θυρεοειδούς αδένα μπορούν να προκαλέσουν:

  • Ινομυαλγία
  • Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου
  • Ακμή
  • Δερματικά εξανθήματα
  • Νόσους των ούλων
  • Προβλήματα στειρότητας
  • Αυτοάνοσα νοσήματα

Για τη φροντίδα του θυρεοειδούς είναι απαραίτητος ένας υγιεινός τρόπος ζωής. Πρέπει να καταναλώνετε τροφές με λίγους υδατάνθρακες, να ασκείστε και να μην τρώτε ανάμεσα στα γεύματα.

Φροντίδα του θυρεοειδούς με 5 σπιτικές θεραπείες

1. Έγχυμα λιναρόσπορου

Όταν η λειτουργία του θυρεοειδούς είναι επιβραδυμένη, αισθάνεστε την ανάγκη να καταναλώσετε περισσότερους υδατάνθρακες λόγω της ανεπάρκειας σεροτονίνης. Η σεροτονίνη είναι απαραίτητη για την καλή διάθεση. Ωστόσο η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων προκαλεί παχυσαρκία, διαβήτη και καρδιαγγειακά προβλήματα. Επομένως, η καλύτερη επιλογή είναι να βρείτε πιο υγιεινές πηγές ενέργειας. Για περισσότερες πληροφορίες πάνω στη λειτουργία του θυρεοειδούς και την παχυσαρκία, διαβάστε το άρθρο των Longhi και Radetti εδώ.

Οι σπόροι αποτελούν μια εξαιρετική εναλλακτική, επειδή ικανοποιούν την πείνα σας και ρυθμίζουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Υλικά

  • 1 κουταλιά της σούπας λιναρόσπορο (12 γραμμάρια)
  • 1 φλιτζάνι νερό (250 ml)

Οδηγίες

  • Ζεστάνετε το νερό και προσθέστε τον λιναρόσπορο.
  • Όταν το υγρό βράσει, απομακρύνετέ το από την εστία και αφήστε το στην άκρη για 5 με 7 λεπτά.
  • Τέλος, βάλτε το σε ένα ποτήρι και πιείτε το.

2. Φροντίδα του θυρεοειδούς με έλαιο καρύδας

Αν τρώτε έλαιο καρύδας τακτικά, ωφελείστε από τα καλά λιπαρά που περιέχει καθώς και από τα άφθονα θρεπτικά συστατικά του για το σώμα. Από την άλλη πλευρά, το έλαιο καρύδας έχει ρυθμιστική δράση στον υποθυρεοειδισμό και στον υπερθυρεοειδισμό. Επίσης ενισχύει την ανοσοποιητική αντίδραση του σώματος. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά στην καταπολέμηση των αυτοάνοσων νοσημάτων.

Το έλαιο καρύδας είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και ένζυμα, τα οποία:

  • Ενισχύουν τις άμυνες του οργανισμού.
  • Βελτιώνουν την πέψη.
  • Προάγουν την απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.
  • Εξισορροπούν τη χοληστερίνη.
  • Καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες που οφείλεται σε ορμονική ανεπάρκεια.
  • Βελτιώνουν την υφή του δέρματος και δυναμώνουν τα νύχια.

Οδηγίες

  • Τρώτε μία κουταλιά της σούπας έλαιο καρύδας τη μέρα με άδειο στομάχι μέχρι να δείτε βελτίωση.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: 6 εκπληκτικές ωφέλειες του ελαίου καρύδας.

 

3. Καθιερώστε μια αλκαλική διατροφή

Φροντίδα του θυρεοειδούς

Η αλκαλική διατροφή βοηθάει στην αποτοξίνωση του σώματος και μειώνει το άγχος και την ανησυχία. Πέρα από αυτές τις ωφέλειες, εξασφαλίζει άφθονα θρεπτικά συστατικά που δυναμώνουν το σώμα.

Η αλκαλική διατροφή ρυθμίζει τη λειτουργία διαφόρων οργάνων και το pH του σώματος και συνεισφέρει στη φροντίδα του θυρεοειδούς αδένα. Είναι καλό να καταναλώνετε τις εξής τροφές:

  • Λαχανικά (παντζάρια, σέλινο, αγγούρι, μαρούλι, τομάτα)
  • Βολβούς (κρεμμύδι και σκόρδο)
  • Μαϊντανό
  • Τζίντζερ
  • Εσπεριδοειδή φρούτα
  • Ελαιόλαδο

4. Μηλόξυδο

Το μηλόξυδο συμβάλλει στη ρύθμιση των ορμονών και στην αποτοξίνωση του σώματος. Βοηθάει στη μείωση του βάρους, στη διάσπαση των λιπών και των υδατανθράκων και στη διατήρηση της φυσιολογικής ισορροπίας οξέων-αλκαλίων στο σώμα.

Επίσης συνεισφέρει στον έλεγχο χρόνιων παθήσεων όπως η υψηλή χοληστερίνη, η υψηλή αρτηριακή πίεση και ο διαβήτης. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τη φροντίδα του θυρεοειδούς, τη βελτίωση της λειτουργίας του και τον έλεγχο των συμπτωμάτων.

Υλικά

  • 2 κουταλιές της σούπας μηλόξυδο (30 ml)
  • 1 φλιτζάνι νερό (250 ml)

Οδηγίες

  • Προσθέστε 2 κουταλιές της σούπας μηλόξυδο σε ένα φλιτζάνι νερό, ανακατέψτε καλά και πιείτε το μείγμα.
  • Είναι σημαντικό να πίνετε ένα ποτήρι νερό με μηλόξυδο κάθε μέρα. Θα δείτε βελτίωση μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το άρθρο: 10 απίστευτες ωφέλειες του μηλόξυδου για την υγεία.

 

5. Φροντίδα του θυρεοειδούς με άσκηση ως φυσική θεραπεία

Φροντίδα του θυρεοειδούς

Η τακτική σωματική δραστηριότητα εξασφαλίζει ότι τα ζωτικά όργανα του σώματος συνεχίζουν να λειτουργούν όπως πρέπει. Η άσκηση ρυθμίζει τις λειτουργίες των ενδοκρινών αδένων, ανεβάζει τη διάθεση, βελτιώνει τον μεταβολισμό, απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα και βοηθάει στη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Για τη φροντίδα του θυρεοειδούς και την καταπολέμηση των συμπτωμάτων που οφείλονται σε προβλήματα με τη λειτουργία του, όπως η κόπωση, η απώλεια της όρεξης και η οστεοπόρωση, είναι καλό να ασκείστε 30 λεπτά τη μέρα.

 

 

  • Hess, S. Y. (2010). The impact of common micronutrient deficiencies on iodine and thyroid metabolism: the evidence from human studies. Best Practice and Research: Clinical Endocrinology and Metabolism. https://doi.org/10.1016/j.beem.2009.08.012

  • Longhi, S., & Radetti, G. (2013). Thyroid function and obesity. JCRPE Journal of Clinical Research in Pediatric Endocrinology. https://doi.org/10.4274/Jcrpe.856

  • Gilbert, J. (2017). Hypothyroidism. Medicine (United Kingdom). https://doi.org/10.1016/j.mpmed.2017.05.009

  • Imam, S. K. (2016). Hyperthyroidism. In Thyroid Disorders: Basic Science and Clinical Practice. https://doi.org/10.1007/978-3-319-25871-3_8