Αυτοάνοσα νοσήματα: τροφές που πρέπει να τρώτε και να αποφεύγετε

23 Αυγούστου 2018
Αν πάσχετε από κάποιο αυτοάνοσο νόσημα, πρέπει να ακολουθείτε μια διατροφή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες σας.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την κατάρτιση ενός σωστού προγράμματος διατροφής για ανθρώπους που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν μερικές τροφές που συνιστώνται και κάποιες τροφές που απαγορεύονται. Οι τροφές που τρώτε παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αν πάσχετε από κάποιο αυτοάνοσο νόσημα. Είναι σημαντικό να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να λειτουργεί καλύτερα και να βρείτε έναν τρόπο θεραπείας του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Τι είναι τα αυτοάνοσα νοσήματα;

Τα αυτοάνοσα νοσήματα συνδέονται με το ανοσοποιητικό σύστημα, που επιτίθεται στα κύτταρα του ίδιου του σώματος, καταστρέφοντας έτσι ορισμένα όργανα και ορισμένους ιστούς. Μέχρι τώρα έχουν ανακαλυφθεί πάνω από ογδόντα αυτοάνοσα νοσήματα. Μερικά από τα πιο γνωστά είναι η κοιλιοκάκη, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η σκλήρυνση κατά πλάκας.

Γυναίκα με αρθρίτιδα

Το «πρωτόκολλο αυτοάνοσων νοσημάτων” είναι μια διατροφή για την πρόληψη των επιπτώσεων που έχουν τα συγκεκριμένα νοσήματα και συνεισφέρει στη θεραπεία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τι είναι το πρωτόκολλο αυτοάνοσων νοσημάτων;

Καταρχάς, αν και η συγκεκριμένη διατροφή συνιστάται για ανθρώπους που πάσχουν από αυτοάνοσα νοσήματα, είναι απολύτως κατάλληλη για όποιον επιθυμεί να την ακολουθήσει. Ο λόγος είναι ότι όλες οι τροφές που περιλαμβάνει είναι εντελώς υγιεινές.

Το πρωτόκολλο αυτοάνοσων νοσημάτων έχει πολλά κοινά με τις αρχές της παλαιολιθικής δίαιτας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πέρα από την αποφυγή τροφών όπως τα σιτηρά, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά και τα πρόσθετα σάκχαρα, στην αρχή της δίαιτας αποκλείονται και μερικές άλλες τροφές που προκαλούν φλεγμονή στο πεπτικό σύστημα.

Άλλες πιθανώς ερεθιστικές τροφές που αφαιρούνται από το πρόγραμμα διατροφής είναι τα αβγά, τα αποξηραμένα φρούτα και οι ξηροί καρποί, οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, το αλκοόλ, τα μπαχαρικά, ο καφές και το κακάο. Όπως προαναφέρθηκε, οι τροφές αυτές αποκλείονται μονάχα στην αρχή της δίαιτας. Το πρωτόκολλο αυτοάνοσων νοσημάτων σταδιακά θεραπεύει τα εντερικά τοιχώματα και το σύνδρομο διαπερατού εντέρου. Αυτός είναι ο λόγος που ο οργανισμός επιτίθεται κατά λάθος στα ίδια του τα κύτταρα.

Αργότερα θα αρχίσετε σταδιακά να προσθέτετε αυτές τις τροφές στη διατροφή σας μία-μία, προκειμένου να παρατηρήσετε τις φλεγμονώδεις αντιδράσεις του σώματός σας.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο: 5 σημάδια που δείχνουν ότι πρέπει να βγάλετε τη γλουτένη από τη διατροφή σας.

 

Άλλες απαγορευμένες τροφές σε περιπτώσεις αυτοάνοσων νοσημάτων

Καταρχάς πρέπει να αφαιρέσετε από τη διατροφή σας τα σνακ και τις βιομηχανικά επεξεργασμένες τροφές. Οι τροφές αυτές συνήθως απαγορεύονται σε κάθε δίαιτα, όμως είναι ιδιαίτερα βλαβερές για τους ανθρώπους που υποφέρουν από κάποιο αυτοάνοσο νόσημα.

Από την άλλη πλευρά, δεν συνιστώνται τα προϊόντα κρέατος όπως τα λουκάνικα, ο έτοιμος κιμάς και τα αλλαντικά, ή η υπερβολική κατανάλωση ψαριών όπως ο σολομός και ο τόνος, λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε βαρέα μέταλλα.

Ταψί με ωμά μπιφτέκια

Τα αποτελέσματα του πρωτοκόλλου αυτοάνοσων νοσημάτων

Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν όλοι οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτή τη διατροφή παρατηρούν μεγάλη βελτίωση και ακόμα και ύφεση του νοσήματός τους. Ωστόσο, αυτό προφανώς εξαρτάται από το είδος της χρόνιας πάθησης που έχουν.

 

Διαβάστε επίσης το άρθρο: Ψωμί χωρίς γλουτένη και χωρίς λακτόζη, από βρώμη, καρύδια και μπανάνες.

 

Εφόσον δεν υπάρχει θεραπεία για τα αυτοάνοσα νοσήματα, δεν πρέπει να ακολουθήσετε αυτό το πλάνο διατροφής μονάχα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Θα πρέπει να το θεωρήσετε περισσότερο ως τρόπο ζωής παρά ως προσωρινή δίαιτα.

Υγιεινές τροφές που προλαμβάνουν τα αυτοάνοσα νοσήματα

Οι καλύτερες τροφές για την καταπολέμηση των αυτοάνοσων νοσημάτων είναι εκείνες που σας εξασφαλίζουν πολλή ενέργεια. Οι τροφές χωρίς γλουτένη που είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες, όπως οι πατάτες, η κασάβα, τα γιαμ, οι γλυκοπατάτες και η ταπιόκα, είναι εξαιρετικές. Αποτελούν ιδανικές επιλογές για υγιεινά πρωινά γεύματα και μπορείτε επίσης να τις προσθέσετε σε σούπες, σε λαχανικά σε μορφή κρέμας, σε σαλάτες, ή ακόμα και να τις φάτε σε μορφή τσιπς.

Γλυκοπατάτες

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε υγιεινά λιπαρά, όπως τα αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια, οι σπόροι και τα φυτικά έλαια, είναι επίσης εξαιρετικές για την πρόληψη των αυτοάνοσων νοσημάτων. Αν και οι άνθρωποι τρέχουν να φύγουν όταν ακούνε τη λέξη «λιπαρά”, τα λιπίδια στις συγκεκριμένες τροφές είναι σημαντικά για την υγεία.

Από τις συγκεκριμένες τροφές εξασφαλίζετε θρεπτικά συστατικά όπως τα λιπαρά οξέα Ωμέγα-3 και Ωμέγα-6, που αποτελούν ισχυρούς αντιφλεγμονώδεις παράγοντες. Ωστόσο πρέπει να αποφεύγετε όλες τις τηγανητές τροφές. Επομένως είναι καλό να μη ζεσταίνετε τα φυτικά έλαια αλλά να τα τρώτε ωμά.

 

Ίσως σας αρέσουν