5 συμβουλές για να προετοιμάσετε ένα μπολ Buddha

Το μπολ Buddha είναι ένα χορτοφαγικό φαγητό που έχει γίνει πολύ δημοφιλές. Σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε 5 συμβουλές για να το ετοιμάσετε!
5 συμβουλές για να προετοιμάσετε ένα μπολ Buddha

Τελευταία ενημέρωση: 25 Ιανουάριος, 2022

Η χορτοφαγική διατροφή γίνεται όλο και πιο δημοφιλής. Με εκατομμύρια χορτοφάγους και flexitarians σε όλο τον κόσμο, οι επιλογές δεν είναι μόνο πιο υγιεινές, αλλά για πολλούς συνεπάγονται και μια δέσμευση για βιωσιμότητα. Το μπολ Buddha είναι ίσως ένα από τα καλύτερα πρόσφατα παραδείγματα υγιεινής, βιώσιμης χορτοφαγικής διατροφής.

Το πιάτο αυτό άρχισε να γίνεται γνωστό στα μέσα του 2013 και έκτοτε έχει γίνει ακόμα πιο δημοφιλές χάρη σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Instagram ή το Pinterest. Αυτό που διακρίνει αυτό το πιάτο είναι ότι είναι μια 100% χορτοφαγική επιλογή, οπότε διαφοροποιείται από άλλες εναλλακτικές λύσεις όπως το nourish bowl.

Αν δεν ξέρετε ακόμα πώς να το φτιάξετε, θα σας δείξουμε πέντε συμβουλές για την προετοιμασία ενός μπολ Buddha σε αυτό το άρθρο!

Οι καλύτερες συμβουλές για την προετοιμασία ενός μπολ Buddha

Δεν υπάρχει ομοφωνία ως προς το γιατί το πιάτο ονομάζεται μπολ Buddha. Ορισμένοι πιστεύουν ότι το σχήμα του μπολ μιμείται την έντονη κοιλιά του Budai, μιας φιγούρας που συχνά συγχέεται με τον Βούδα. Άλλοι πιστεύουν ότι οφείλεται στη διατροφική και ιδεολογική ισορροπία που χαρακτηρίζει το πιάτο.

Πράγματι, σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, η ιδέα της ισορροπίας μπορεί να ερμηνευτεί από τον Βουδισμό με αυτόν τον τρόπο. Παρόλο που θεωρητικά αυτό το πιάτο φαίνεται να είναι πολύ εύκολο στην παρασκευή του, στην πράξη μπορεί να έχετε μερικά προβλήματα. Γι’ αυτό θα θέλαμε να σας δείξουμε πέντε συμβουλές για το πώς να το ετοιμάσετε.

Συνεχίστε να διαβάζετε για να τις μάθετε όλες!

1. Χρησιμοποιήστε 1/4 των δημητριακών ή των υδατανθράκων για το μπολ Buddha

Los consejos para preparar un Buddha bowl incluyen conocer sus ingredientes
Το ρύζι είναι ένα από τα πιο δημοφιλή υλικά κατά την προετοιμασία οποιουδήποτε μπολ.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα μπολ Buddha έχουν τόσο καλές αναλογίες και είναι τόσο όμορφα στην όψη; Είναι απλό γιατί έχουν προετοιμαστεί με γνώμονα την αναλογία.

Ένα κλασικό μπολ Buddha περιέχει, πρώτα απ’ όλα, 1/4 των δημητριακών ή αμύλου.

Θα σας δώσουμε μερικές ιδέες:

  • Καφέ ρύζι
  • Ζυμαρικά χωρίς γλουτένη ή ζυμαρικά ολικής άλεσης
  • Κινόα
  • Κεχρί
  • Κουσκούς
  • Κολοκύθα

Αυτά είναι απλώς ένα παραδείγματα προσαρμογής των δημητριακών ή του αμύλου ανάλογα με τις προσωπικές σας γαστρονομικές προτιμήσεις. Το σημαντικό είναι ότι καταλαμβάνουν το 1/4 του πιάτου σας. Να θυμάστε ότι ένα μπολ Βούδα συνήθως ετοιμάζεται κρύο, οπότε θα πρέπει να έχετε ήδη μαγειρέψει τα υλικά (φυσικά, μπορείτε να το ετοιμάσετε και ζεστό αν θέλετε!).

2. Χρησιμοποιήστε 1/4 πρωτεΐνη

Οι γνώσεις σας σχετικά με τις εναλλακτικές χορτοφαγικές πρωτεΐνες θα παίξουν σημαντικό ρόλο εδώ, τουλάχιστον αν θέλετε να φτιάξετε ένα παραδοσιακό μπολ Buddha (ωστόσο, τίποτα δεν σας εμποδίζει να μην προσθέσετε κρέας!).

Ακολουθώντας την αρχική ιδέα, θα σας δώσουμε μερικές ιδέες για έμπνευση:

  • Τόφου
  • Ρεβίθια
  • Φακές
  • Σεϊτάν
  • Μανιτάρια
  • Ξηροί καρποί
  • Μαύρα φασόλια

Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, προσπαθήστε να τηρήσετε μια αναλογία που αντιστοιχεί στο 1/4 του πλήρους μπολ. Αν επιλέξετε ρεβίθια ή φακές, προσπαθήστε να τις στραγγίξετε καλά μόλις μαγειρευτούν. Ιδανικά, τα τρόφιμα που προσθέτετε στο μπολ πρέπει να είναι στεγνά, ώστε η υγρασία τους να μην εμποδίζει οπτικά το πιάτο ή να αλλοιώνει τις γεύσεις.

3. Χρησιμοποιήστε το 1/4 των λαχανικών για το μπολ Buddha

Έχετε ήδη σχεδόν τα μισά υλικά για το μπολ Buddha. Τώρα ήρθε η ώρα να επιλέξετε τα λαχανικά που θα προσθέσετε. Όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο, αλλά θα σας δώσουμε και πάλι μερικές επιλογές για έμπνευση:

  • Κουνουπίδι
  • Πιπεριές
  • Παντζάρια
  • Κρεμμύδια
  • Καρότα
  • Πράσα
  • Λαχανάκια Βρυξελλών
  • Γλυκοπατάτες

Μπορείτε να τα μαγειρέψετε με όποιον τρόπο θέλετε, αν και τα λαχανικά σε αυτό το πιάτο συνήθως ψήνονται. Με αυτόν τον τρόπο, φροντίζετε να διαφοροποιήσετε τους τρόπους παρασκευής και να ικανοποιήσετε την απαίτηση τα υλικά να είναι στεγνά.

Αν είναι δυνατόν, προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε μόνο λαχανικά που είναι στην εποχή τους.

4. Χρησιμοποιήστε 1/4 πράσινα συστατικά

Los consejos para preparar un Buddha bowl incluyen el uso de alimentos verdes
Τα πράσινα τρόφιμα, εκτός από νόστιμα, είναι πολύ θρεπτικά λόγω του αριθμού των μακροθρεπτικών συστατικών που περιέχουν.

Πιθανόν να έχετε παρατηρήσει ότι σχεδόν όλα τα μπολ σαν αυτό έχουν στην κορυφή τους κάποια όμορφα πράσινα συστατικά. Εξάλλου, δεν μπορούμε να φτιάξουμε ένα χορτοφαγικό πιάτο χωρίς να χρησιμοποιήσουμε κάποια, οπότε η συμπερίληψη πράσινων επιλογών είναι μία από τις απαραίτητες συμβουλές για την προετοιμασία ενός μπολ Buddha!

Σκεφτείτε τις ακόλουθες επιλογές:

  • Σπανάκι
  • Σέσκουλα
  • Ραγκούλα
  • Μαρούλι
  • Αβοκάντο
  • Παντζάρια
  • Σέλινο

Ωστόσο, προσπαθήστε να διατηρήσετε την αναλογία σε συγχρονισμό με τα παραπάνω. Μπορείτε να επιλέξετε μόνο ένα συστατικό ή να επιλέξετε έναν συνδυασμό πολλών συστατικών. Το σημαντικό είναι η γεύση του να ταιριάζει με αυτά που έχετε ήδη επιλέξει και να είναι αισθητικά ελκυστικό.

5. Τέλος, επιλέξτε τις γαρνιτούρες και τα ντρέσινγκ για το μπολ Buddha

Πριν απολαύσετε το μπολ Buddha σας, το τελευταίο βήμα είναι να επιλέξετε τις γαρνιτούρες και τα ντρέσινγκ που θα χρησιμοποιήσετε.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

  • Χούμους
  • Φρέσκο κόλιαντρο
  • Φρέσκος μαϊντανός
  • Σάλτσα σόγιας
  • Χυμός λεμονιού
  • Ελαιόλαδο
  • Βαλσάμικο ξύδι
  • Πιπέρι
  • Σάλτσα ταχίνι
  • Γιαούρτι
  • Σουσάμι

Η χρήση οποιουδήποτε από αυτά τα συστατικά θα πρέπει να είναι λογική, καθώς δεν θέλετε να αλλοιώσετε εντελώς τη γεύση των κύριων συστατικών. Φροντίστε να τα προσθέσετε προσεκτικά – δεν πρέπει να είναι ούτε πολλά ούτε λίγα!

Μόλις συγκεντρώσετε όλες τις γαστρονομικές σας επιλογές, πρέπει απλώς να τις προσθέσετε σε ένα μπολ. Θυμηθείτε να χρησιμοποιήσετε ένα βαθύ μπολ και να προσαρμόσετε τις αναλογίες στην ποσότητα του φαγητού που θα φάτε.

Μάλιστα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εικόνες από το Διαδίκτυο ως αναφορά. Ωστόσο, να θυμάστε ότι ορισμένες από αυτές είναι δυσανάλογες με το τι μπορεί να φάει ο μέσος άνθρωπος.

Το σημαντικό είναι να επιλέξετε μια λειτουργική οργάνωση. Κάντε το σύμφωνα με τα χρώματα, τα σχήματα ή τον τρόπο με τον οποίο οι γεύσεις συνδυάζονται μεταξύ τους. Διανείμετε τα μεγαλύτερα ή πιο ογκώδη υλικά στο κέντρο και τα μικρότερα γύρω από αυτά. Εξάλλου, ο τελικός στόχος θα είναι να τα φάτε, οπότε ο σχεδιασμός του μπολ σας θα πρέπει να είναι λειτουργικός.

Τέλος, είναι επίσης σημαντικό να έχετε κατά νου το θερμιδικό φορτίο. Οι φακές, τα μπιζέλια και τα ρεβίθια έχουν περισσότερες θερμίδες απ’ όσες φαντάζονται πολλοί άνθρωποι, οπότε θα πρέπει να συνδυάζονται σωστά για να αποφύγετε την περίσσεια τους στο πιάτο σας. Αν έχετε κατά νου αυτές και τις υπόλοιπες συμβουλές για την προετοιμασία ενός μπολ Buddha, θα μπορέσετε να απολαύσετε αυτή τη συνταγή ως μια νέα εξαιρετική προσθήκη στην υγιεινή διατροφή σας!

This might interest you...
Οι διαφορές μεταξύ βίγκαν, χορτοφάγων και ημι-χορτοφάγων
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Οι διαφορές μεταξύ βίγκαν, χορτοφάγων και ημι-χορτοφάγων

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βασίζουν τη διατροφή τους σε φυτικά τρόφιμα. Ξέρετε τη διαφορά μεταξύ βίγκαν, χορτοφάγων και ημι-χορτοφάγων;



  • Lim, H. S., Hwang, S. J., & Park, S. B.  Buddha’s Idea concerning Food and a New View of Nutrition. International Journal. 2009; 12, 29-57.