Πώς η διατροφή επηρεάζει την ποιότητα του σπέρματος

22 Μάρτιος, 2021
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του σπέρματος ενός άνδρα, όπως η ανεπάρκεια ψευδαργύρου, η κατανάλωση αλκοόλ και τα απλά σάκχαρα. Όλα αυτά φαίνεται να έχουν αρνητική επίδραση σε αυτό. Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε πώς ένας άνδρας μπορεί να βελτιώσει τη διατροφή του για να αυξήσει τη γονιμότητά του.

Η γονιμότητα σχετίζεται άμεσα με τη διατροφή και τον τρόπο ζωής. Η κατανάλωση τοξινών, αλκοόλ και μιας ανεπαρκούς διατροφής μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του σπέρματος ενός άνδρα και, ως εκ τούτου, την αναπαραγωγική του ικανότητα.

Για να αποφευχθεί αυτή η κατάσταση, οι άνδρες πρέπει να διατηρήσουν τις οδηγίες υγιεινής διατροφής, δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση ψαριών και λαχανικών. Ταυτόχρονα, πρέπει να μειώσουν την πρόσληψη υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων και να αυξήσουν τη σωματική δραστηριότητα.

Το αλκοόλ μειώνει την ποιότητα του σπέρματος

Αυτή η ουσία έχει αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα. Αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης σύνθετων ασθενειών μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα εκτός από την πρόκληση μιας προσωρινής γνωστικής επιδείνωσης.

Έτσι, η τακτική κατανάλωση αλκοόλ επιδεινώνει την κατάσταση της υγείας σας. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Reproductive Biomedicine Online, η τακτική πρόσληψη αλκοόλ μειώνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων.

Πρέπει να λάβετε υπόψη ότι ένας ελάχιστος αριθμός σπέρματος πρέπει να φτάσει στο γυναικείο αναπαραγωγικό σύστημα για να συμβεί γονιμοποίηση. Εάν ο αριθμός του σπέρματος είναι χαμηλός, τότε υπάρχει επίσης χαμηλότερη ποσότητα κυττάρων για τη γονιμοποίηση. Έτσι, οι πιθανότητες αναπαραγωγικής επιτυχίας μειώνονται.

Διαβάστε επίσης: 10 βασικές πτυχές της μεσογειακής διατροφής

σπερματοζώαρια στη σειρά
Το αλκοόλ μειώνει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων καθώς και τις πιθανότητες γονιμοποίησης.

Τα μικροθρεπτικά συστατικά επηρεάζουν την κινητικότητα του σπέρματος

Ένα έλλειμμα στη συμβολή των μικροθρεπτικών συστατικών οδηγεί στην εμφάνιση παθολογιών μεσοπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα. Ένα τυπικό παράδειγμα είναι η αναιμία που προκαλείται από την έλλειψη σιδήρου και το σπέρμα επιδεινώνεται χωρίς επαρκή πρόσληψη αυτών των θρεπτικών ουσιών.

Συγκεκριμένα, η ποιότητα, ο όγκος του σπέρματος και η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων συνδέονται άμεσα με τη διατροφική πρόσληψη ψευδαργύρου. Το χαμηλό επίπεδο αυτού του μικροθρεπτικού συστατικού επηρεάζει την παραγωγή σπέρματος και την ποιότητά του και μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα υπογονιμότητας. Τουλάχιστον σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Reproductive Biomedicine.

Η ζάχαρη θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα του σπέρματος

Η απλή και προστιθέμενη ζάχαρη είναι συχνή στις σύγχρονες δίαιτες. Αυτή η ουσία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μεταβολικών ασθενειών. Ομοίως, προωθεί την παχυσαρκία, ειδικά όταν καταναλώνεται από άτομα με καθιστικό τρόπο ζωής.

Επιπλέον, η κατανάλωση απλών σακχάρων σχετίζεται με τη μείωση του αριθμού και της ποιότητας του σπέρματος. Αυτή η κατάσταση προϋποθέτει την αναπαραγωγική επιτυχία και μπορεί να οδηγήσει σε προσωρινή στειρότητα.

Ευτυχώς, η βελτίωση των διατροφικών συνηθειών όσον αφορά τη μείωση της κατανάλωσης απλών σακχάρων μπορεί να αποκαταστήσει τον κανονικό αριθμό σπέρματος. Ωστόσο, μια κακή διατροφή δεν οδηγεί μόνο σε χαμηλότερο ποσοστό επιτυχίας κατά τη σύλληψη. Στην πραγματικότητα, η νεότερη έρευνα συνδέει την κακή γονική διατροφή με την κακή υγεία των παιδιών.

Διαβάστε επίσης: Burgers με φιλέτα τόνου: Μια υγιεινή συνταγή

ζάχαρη σε κουτάλι
Τα απλά σάκχαρα μπορούν να μειώσουν την ποιότητα του σπέρματος μαζί με τις πιθανότητες γονιμότητας όταν καταναλώνονται σε περίσσεια.

Φροντίστε τη διατροφή σας για να βελτιώσετε την ποιότητα του σπέρματος σας

Οι συνήθειες του τρόπου ζωής επηρεάζουν τόσο τον όγκο όσο και την ποιότητα του σπέρματος. Έτσι, η διατροφή και η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες σύλληψης.

Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένοι τύποι τροφίμων και τοξικών ουσιών μπορούν να μειώσουν τον αριθμό των σπερματοζωαρίων και την κινητικότητά τους, καθιστώντας δύσκολη τη διαδικασία γονιμοποίησης. Αυτό είναι το αλκοόλ και τα απλά σάκχαρα.

Ομοίως, οι ελλείψεις μικροθρεπτικών συστατικών σχετίζονται με χαμηλότερη κινητικότητα και ποιότητα σπέρματος. Ο ψευδάργυρος είναι ο πιο αντιπροσωπευτικός όλων. Στην πραγματικότητα, ορισμένες διαδικασίες υπογονιμότητας σχετίζονται με χαμηλά επίπεδα αυτής της ουσίας, επομένως η συμπλήρωση θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική λύση.

Τέλος, λάβετε υπόψη ότι μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε λαχανικά και ψάρια, ειδικά όταν προσπαθείτε να συλλάβετε ένα παιδί, είναι το θεμέλιο αυτής της διαδικασίας. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας. Ταυτόχρονα, θα ρυθμίσετε θετικά την υγεία των απογόνων σας. Αυτό συμβαίνει επειδή η διατροφή των γονέων επηρεάζει τον κίνδυνο ασθένειας στους απογόνους τους.

  • Ahmadi S., Bashiri R., Ghadiri Anari  A., Nadjarzadeh A., Antioxidant supplements and semen parameters: an evidence based review. Int J Reprod Biomed, 2016. 14 (12): 729-736.
  • Ricci E., Beitawi S., Cipriani S., Candiani M., et al., Semen quality and alcohol intake: a systematic review and meta analysis. Reprod Biomed Online, 2017. 34 (1): 38-47.
  • Gutiérrez, Alejandra María Gómez, Briana D. Gómez Ramírez, and Walter D. Cardona Maya. “¿ Tienen los Hábitos de Vida y de Alimentación Impacto en la Calidad Seminal?.” Revista Urología Colombiana/Colombian Urology Journal (2020).
  • Dupont, Charlotte, and Rachel Lévy. “Nutrition, environment and male fertility.” Médecine de la Reproduction 20.3 (2018): 206-214.
  • Alves, Marco G., Branca M. Silva, and Pedro F. Oliveira. “Nutritional Factors and Male Reproduction.” Encyclopedia of Reproduction (2018): 458.