Σπιτικές θεραπείες για το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

30 Ιουνίου 2019
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πέραν του καφέ, υπάρχουν και άλλα καφεϊνούχα ροφήματα τα οποία θα πρέπει να βγάλετε από τη διατροφή σας. Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψετε ορισμένα κόλπα για να καταπολεμήσετε το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη.

Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο πως ίσως υποφέρετε από σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη, ο καφές όμως επηρεάζει τον εγκέφαλο. Αυτό επειδή παράγει μια αίσθηση συνεχούς εγρήγορσης καθώς διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Σταματώντας την κατανάλωση καφεϊνούχων ροφημάτων, είναι πιθανό να βιώσετε το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη, το οποίο προκαλεί ζαλάδα, ευερεθισμό, πονοκέφαλο, δυσκολία συγκέντρωσης, και μια τάση κατάθλιψης.

Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε ορισμένες καλές θεραπείες που θα σας βοηθήσουν ν’ αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα.

Τα οφέλη της διακοπής κατανάλωσης καφέ

Γυναίκα κρατά κούπα με καφέ

Το σύνδρομο στέρησης που σχετίζεται με τον καφέ, μπορεί να προκαλέσει ευερεθισμό και πονοκεφάλους.

Ωστόσο, πίνοντας λιγότερη καφεΐνη ωφελήστε με πολλαπλούς τρόπους. Παραδείγματος χάρη, βγάζοντας τον καφέ από τη διατροφή σας μπορείτε να οδηγηθείτε στην απώλεια βάρους. Ο λόγος είναι πως τα καφεϊνούχα ροφήματα έχουν κενές θερμίδες και προάγουν τη συσσώρευση λίπους.

Επίσης, μειώνεται η καούρα. Η οξύτητα του καφέ σχετίζεται με πεπτικές διαταραχές, δυσπεψία, και ανισορροπία της χλωρίδας του εντέρου. Επιπλέον, ίσως μειωθούν και τα επίπεδα άγχους σας καθώς η καφεΐνη αυξάνει τις κατεχολαμίνες, όπως είναι η αδρεναλίνη. Πρόκειται για ορμόνες οι οποίες συνδέονται με το άγχος.

Ανακαλύψτε: Τα χειρότερα συστατικά για να προσθέσετε στον καφέ σας

Οι καλύτερες σπιτικές θεραπείες για το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

Για να σταματήσετε την κατανάλωση καφέ, χωρίς να υποφέρετε από τις δυσάρεστες συνέπειες του συνδρόμου στέρησης, σας προτείνουμε να μειώσετε σταδιακά την ποσότητα πρόσληψης καφεΐνης κατά 25%. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να μειώσετε σταδιακά την κατανάλωση μέχρι να την σταματήσετε πλήρως.

Επιπροσθέτως, μπορείτε να δοκιμάσετε τις παρακάτω σπιτικές θεραπείες για να ξεπεράσετε γρήγορα τον εθισμό σας.

1. Νερό καρύδας

Νερό καρύδας και καρύδα κομμένη

Το νερό καρύδας μπορεί να βοηθήσει στο σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη.

Είναι ένα θρεπτικό και πολύ υγιεινό ρόφημα. Περιέχει ένζυμα τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό του σώματος, όπως επίσης και ηλεκτρολύτες που δίνουν ενέργεια και αναπληρώνουν τις θρεπτικές ουσίες.

Επίσης, βοηθά στην αποτροπή της επιβράδυνσης του σώματος και του πνεύματος, δίνοντάς σας ενέργεια. Καταπολεμά, όμως, και την κόπωση που προκαλείται από τη στέρηση καφεΐνης.

Η κατανάλωση νερού καρύδας έχει παρόμοια αποτελέσματα με τα αθλητικά ροφήματα αναφορικά με την ενυδάτωση, και προκαλεί λιγότερη ναυτία, δυσφορία, και λιγότερο πρήξιμο.

2. Πρεβιοτικά ροφήματα για το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

Αυτά τα ροφήματα προάγουν την ανάπτυξη της εντερικής χλωρίδας, βελτιώνοντας την υγεία του πεπτικού. Διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα προκειμένου να ξεφορτωθεί τις τοξίνες του σώματος, ενώ επίσης καταπολεμούν τα συμπτώματα του συνδρόμου στέρησης από την καφεΐνη. Επίσης, βοηθούν στον καθαρισμό των υπολειμμάτων των εντέρων.

Δύο καλά παραδείγματα είναι το γιαούρτι και το γάλα σόγιας. Υπάρχουν όμως και συμπληρώματα διατροφής με πρεβιοτικά, τα οποία έχουν τα ίδια οφέλη.

3. Τσάι τζίντζερ

Πασίγνωστο για το ξεχωριστό του άρωμα και την πικάντικη γεύση του, το τσάι τζίντζερ είναι μια φυσική θεραπεία η οποία δίνει ώθηση στην πέψη, βοηθώντας το σώμα να αποσυνθέσει ταχύτερα το φαγητό. Ένα από τα οφέλη του είναι η ενίσχυση της σταθεροποίησης του σακχάρου. Γι’ αυτό, πέραν του ότι ρυθμίζει τη γλυκόζη, σας κρατά σε εγρήγορση για παρατεταμένες περιόδους.

Δημιουργεί επίσης συχνές εντερικές κινήσεις, έτσι, μειώνεται ο κίνδυνος διάρροιας που προκαλεί η καφεΐνη. Δύο ακόμη οφέλη είναι η μείωση των προβλημάτων μνήμης και η βελτίωση της διάθεσης.

4. Τσάι δυόσμου για το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

Ο δυόσμος είναι πολύ ωφέλιμος για το σώμα. Αναφορικά με το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη, το τσάι δυόσμου μπορεί ν’ ανακουφίσει από τη ναυτία, τον πονοκέφαλο, και το άγχος.

Η συχνή κατανάλωσή του κατευνάζει την ένταση και την ανησυχία καθώς φέρνει μια χαλάρωση, βοηθώντας το μυαλό να ηρεμήσει όταν είναι ταραγμένο ή αργό. Μια καλή επιλογή είναι να πίνετε μια κούπα τσάι δυόσμου όταν αισθάνεστε τις παρενέργειες του στερητικού συνδρόμου.

Εσείς το γνωρίζατε; Ο καφές με φίλους κάνει καλό στα συναισθήματα

5. Τσάι σκόρδου

Σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

Το τσάι σκόρδου, μπορεί και αυτό να βοηθήσει να ελέγξετε τη στέρηση από την καφεΐνη.

Αναγνωρίζοντάς το ως ένα εξαιρετικό φυσικό αντιβιοτικό, οι άνθρωποι καταναλώνουν τσάι σκόρδου για να μειώσουν τον κίνδυνο κρυολογήματος, και να ενδυναμώσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Αυτό όμως που γνωρίζουν λίγοι είναι ότι καταπολεμά το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη, προκαλώντας μια αίσθηση ηρεμίας.

Όπως συμβαίνει και με τα πρεβιοτικά ροφήματα, το τσάι σκόρδου διευκολύνει τη φυσική εντερική κινητικότητα, και αποβάλλει τις τοξίνες από το σώμα που μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες.

Πίνετε δύο φορές την εβδομάδα και θα δείτε άμεσα αποτελέσματα.

6. Τσάι χαμομηλιού για το σύνδρομο στέρησης από την καφεΐνη

Το χαμομήλι είναι ένα βότανο προερχόμενο από τη Δυτική Ευρώπη. Χαρακτηρίζεται από το άρωμά του και την πικρή γεύση του. Έχει πολλά οφέλη για την υγεία του σώματος, χάρη στις πεπτικές, καταπραϋντικές, και αντισπασμωδικές του ιδιότητες. Επίσης, βοηθά και στη διάλυση των αερίων.

Το τσάι χαμομηλιού μπορεί να σας ανακουφίσει από το άγχος και την αγωνία. Κατ’ επέκταση, είναι τέλειο για την καταπολέμηση των συμπτωμάτων του συνδρόμου στέρησης από την καφεΐνη επειδή ρυθμίζει τα υψηλά επίπεδα ενέργειας.