Τα 6 χειρότερα συστατικά που μπορείτε να προσθέσετε στον καφέ σας

Πέρα από το ότι αλλάζουν τη φυσική γεύση του, ορισμένα συστατικά που προσθέτετε στον καφέ σας πιθανώς είναι περισσότερο βλαβερά από ό,τι νομίζετε και μπορούν να οδηγήσουν σε παχυσαρκία και προβλήματα υγείας.

Έχει αποδειχτεί ότι η κατανάλωση καφέ μπορεί να ενισχύσει τη μνήμη, να προάγει την ευεξία και την υγεία της καρδιάς και να μειώσει τον κίνδυνο για διαβήτη.

Ωστόσο υπάρχουν στιγμές που ο καφές γίνεται ο χειρότερος εχθρός σας: όταν προσθέτετε τεχνητή ζάχαρη και άλλα συστατικά που δεν είναι καθόλου υγιεινά.

Είστε σίγουροι ότι ένα φλιτζάνι καφέ μπορεί να θεωρηθεί υγιεινό; Ακολουθούν τα χειρότερα συστατικά που μπορείτε να προσθέσετε στον καφέ σας.

1. Τεχνητές γεύσεις

Τα ροφήματα καφέ που περιέχουν τεχνητές γεύσεις όπως βανίλια, φουντούκι ή καραμέλα είναι γεμάτα ζάχαρη και τεχνητά χρώματα.

5-kafes

Αν θέλετε να προσθέσετε λίγη γεύση, δοκιμάστε λίγες σταγόνες εκχυλίσματος βανίλιας, μέντας ή ξηρών καρπών.

Αυτά δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, όμως να έχετε υπόψη σας ότι οι συγκεκριμένες γεύσεις μπορούν να μεταβάλουν το επίπεδο της γλυκόζης στο αίμα σας.

Το ιδανικό είναι να μην προσθέτετε τίποτα στον καφέ σας. Θα πρέπει να αποφεύγετε αυτά τα συστατικά και να θυμάστε ότι η πραγματική γεύση του καφέ δεν είναι γλυκιά.

2. Ζαχαρίνη και γλυκαντικές ουσίες

Οι γλυκαντικές ουσίες με μηδέν θερμίδες μας βοηθούν να αποφεύγουμε να πίνουμε τον καφέ μας γεμάτο ζάχαρη. Το πρόβλημα; Πρόκειται για παράγωγα ζάχαρης που επίσης επηρεάζουν το μεταβολισμό σας.

Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορεί να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό επειδή δεν αισθάνεστε χορτάτοι.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε βλάβες της εντερικής βακτηριακής χλωρίδας και ακόμα και να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.

Το εκχύλισμα φύλλων στέβιας είναι η πιο υγιεινή επιλογή για να γλυκάνετε τον καφέ. Δεν περιέχει σουκραλόζη (όπως η Splenda), που θεωρείται υγιεινή αλλά δεν είναι.

3. Ζάχαρη

zahari

Λίγη ζάχαρη κάθε μέρα δεν κάνει κακό, όμως αν πίνετε αρκετά φλιτζάνια καφέ τη μέρα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτές οι κενές θερμίδες συσσωρεύονται στο σώμα σας.

Δύο κουταλάκια ζάχαρη σε τρία φλιτζάνια καφέ ισοδυναμούν με 50 γραμμάρια ζάχαρης.

Δεδομένου ότι η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα ζάχαρης για έναν ενήλικα δεν πρέπει να ξεπερνά τα 90 γραμμάρια σε μια διατροφή 2.000 θερμίδων, η παραπάνω ποσότητα είναι πολύ μεγάλη.

Όμως δεν χρειάζεται να σταματήσετε να πίνετε μερικά φλιτζάνια καφέ. Μπορείτε να βρείτε πιο υγιεινές επιλογές για να γλυκάνετε τη δυνατή και πικρή γεύση του.

Εφόσον δεν ξεπερνάτε τη συνιστώμενη ποσότητα, μπορείτε να προσπαθήσετε να καταναλώνετε λιγότερη ζάχαρη.

Όταν έχετε την επιλογή, διαλέγετε πάντα καστανή ζάχαρη, η οποία είναι πιο υγιεινή ή φυσικά μπαχαρικά όπως η κανέλα. Το μπαχαρικό αυτό συμβάλλει στη μείωση των απότομων αυξήσεων του σακχάρου στο αίμα και στην αποφυγή της λαχτάρας για φαγητό.

4. Άπαχο γάλα

Το συστατικό αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, όμως έχει αποδειχτεί ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα που διατηρούν τα φυσικά λιπαρά τους είναι πιθανώς καλύτερα.

Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα καταναλώνουν λιγότερους υδατάνθρακες μέσα στο χρόνο.

Εκείνοι που καταναλώνουν άπαχα προϊόντα λαμβάνουν σημαντικά υψηλότερες ποσότητες υδατανθράκων, κάτι που γενικά σημαίνει ότι το βάρος τους αυξάνεται.

Επιπλέον τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα συνδέονται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε ειδικά λιπαρά οξέα του πλήρους γάλακτος, τα οποία συμβάλλουν στην πρόληψη της νόσου. Επομένως αποτελούν καλή επιλογή για τον καφέ σας.

5. Υποκατάστατο κρέμας για τον καφέ

Αναμφισβήτητα πρόκειται για το χειρότερο συστατικό που μπορείτε να προσθέσετε στον καφέ σας. Το μόνο που κάνει είναι να αλλάζει το χρώμα και να μιμείται την κρεμώδη υφή που δίνουν οι πραγματικές κρέμες γάλακτος.

Τα συγκεκριμένα σκευάσματα χωρίς λακτόζη συχνά περιέχουν σιρόπι καλαμποκιού και φυτικό έλαιο, που σημαίνει ζάχαρη και κενές θερμίδες.

Πρόκειται για έναν κομψό τρόπο να αναφερθούμε στα τεχνητά τρανς λιπαρά, που φράσσουν τις αρτηρίες και συνδέονται με την καρδιακή νόσο και το διαβήτη.

Έτσι, όταν ταξιδεύετε, μη χρησιμοποιείτε αυτά τα συστατικά, που συνήθως τα βρίσκουμε στα αεροπλάνα και στις καφετέριες.

6. Οινόπνευμα

Ο χειρότερος συνδυασμός που μπορείτε να κάνετε με τον καφέ σας είναι να τον αναμείξετε με οποιοδήποτε είδος αποσταγμένου ποτού. Σε καμία περίπτωση ο συνδυασμός αυτός δεν ανήκει στη λέσχη των υγιεινών ροφημάτων.

Μην ξεχνάτε ότι τα οινοπνευματώδη ποτά δίνουν ενέργεια αλλά δεν προσφέρουν καμία θρεπτική ουσία που μπορεί να σας ωφελήσει.

kafes-kai-oinopnevma

Η κατανάλωση οινοπνεύματος αποτελεί αιτιώδη παράγοντα σε πολλές ασθένειες και προβλήματα υγείας, όπως οι ψυχικές διαταραχές και οι διαταραχές συμπεριφοράς.

Μην ξεχνάτε ότι η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος οδηγεί σε αλκοολισμό, κίρρωση ήπατος, καρδιακή νόσο και σε μερικά είδη καρκίνου, πέρα από τα δευτερογενή προβλήματα όπως η βίαιη συμπεριφορά και τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα.

Έχοντας διαβάσει αυτή τη λίστα πιθανώς έχετε συνειδητοποιήσει ότι συστήνουμε να πίνετε τον καφέ σας όσο πιο απλό μπορείτε. Αν θέλετε να προσθέσετε κάτι, επιλέξτε μια φυσική γεύση.

Οι καλύτερες επιλογές είναι οι εξής:

  • Κανέλα.
  • Εκχύλισμα βανίλιας.
  • Εκχύλισμα μέντας.
  • Γάλα σόγιας.
  • Γάλα αμυγδάλου.