Είναι ασφαλές να τρώτε πικάντικα φαγητά ενώ θηλάζετε;

Υπάρχουν αρκετοί μύθοι σχετικά με την κατανάλωση πικάντικων φαγητών κατά τη διάρκεια του θηλασμού. Σε ποιο βαθμό είναι αλήθεια ότι πρέπει να αποφεύγονται τα πικάντικα φαγητά;
Είναι ασφαλές να τρώτε πικάντικα φαγητά ενώ θηλάζετε;
Leidy Mora Molina

Έχει εξετασθεί και εγκριθεί από: νοσοκόμα Leidy Mora Molina.

Έχει γραφτεί από Edith Sánchez

Τελευταία ενημέρωση: 09 Οκτωβρίου, 2022

Πολλές μητέρες αποφεύγουν να τρώνε πικάντικα φαγητά κατά τη διάρκεια του θηλασμού, επειδή πιστεύουν ότι μπορεί να επηρεάσουν το μωρό. Στην πραγματικότητα, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι αυτό οδηγεί σε δυσφορία και ευερεθιστότητα στο μωρό. Είναι αλήθεια;

Υπάρχουν ακόμη και εκείνοι που ισχυρίζονται ότι η κατανάλωση πικάντικων τροφών κατά τη διάρκεια του θηλασμού προκαλεί στο μωρό κολικούς και στομαχικά προβλήματα. Προστίθεται ότι αυτό συμβαίνει συχνότερα εάν η μητέρα έχει επίσης κάποια γαστρική δυσφορία μετά την κατάποση των προϊόντων.

Πρέπει να πούμε ότι οι περισσότεροι από αυτούς τους ισχυρισμούς δεν είναι τίποτα περισσότερο από μύθοι. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν αποδείξεις. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά.

Είναι ασφαλές να τρώτε πικάντικα φαγητά ενώ θηλάζετε

Όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι είναι ασφαλές να τρώτε πικάντικες τροφές ενώ θηλάζετε. Αυτό δεν θα πρέπει να προκαλεί καμία ενόχληση στο μωρό. Αν το μωρό είναι πιο ευερέθιστο, έχει αέρια ή φαίνεται ανήσυχο, το πιθανότερο είναι να οφείλεται σε κάτι άλλο.

Η βασική σύνθεση του μητρικού γάλακτος είναι πάντα η ίδια, ανεξάρτητα από το τι καταναλώνει η μητέρα στη διατροφή της. Με άλλα λόγια, δεν ισχύει ότι η τροφή της μητέρας περνάει απευθείας στο παιδί της όταν θηλάζει.

Αυτό που μπορεί να συμβεί όταν τρώτε πικάντικες τροφές κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι ότι το γάλα μπορεί να αλλάξει λίγο στη γεύση.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν πολλοί πολιτισμοί στον κόσμο όπου τα πικάντικα φαγητά αποτελούν απαραίτητο στοιχείο των γευμάτων. Σε αυτές τις γεωγραφικές περιοχές δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τις μητέρες που θηλάζουν.

Υπάρχουν οφέλη από την κατανάλωση πικάντικων τροφών;

Προς έκπληξη πολλών, όχι μόνο είναι ασφαλές να τρώτε πικάντικες τροφές κατά τη διάρκεια του θηλασμού, αλλά αυτό θα μπορούσε να αποφέρει και πολύτιμα οφέλη. Το πρώτο από αυτά είναι η αλλαγή της γεύσης στο μητρικό γάλα.

Όταν το μωρό αντιλαμβάνεται αυτή την ήπια και ανεπαίσθητη υποψία πικάντικης γεύσης στο μητρικό γάλα, αρχίζει να διευρύνει το φάσμα των γευστικών του αντιλήψεων. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αυτό εμπλουτίζει τον ουρανίσκο του και το προετοιμάζει να είναι πιο ανοιχτό σε νέες γεύσεις.

Υπάρχει μια μελέτη που έδειξε ότι τα μωρά που εκτίθενται περισσότερο σε ποικίλες γεύσεις μέσω του αμνιακού υγρού κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι πιο δεκτικά στο να ενσωματώσουν πολλαπλές γεύσεις στη δική τους διατροφή όταν αρχίσουν να τρώνε στερεές τροφές.

Ορισμένες τροφές με έντονες γεύσεις τροποποιούν τη γεύση του μητρικού γάλακτος. Σε αυτές περιλαμβάνονται το σκόρδο, η βανίλια, η μέντα και τα πικάντικα τρόφιμα. Μια έρευνα διαπίστωσε ένα πολύ ενδιαφέρον γεγονός από αυτή την άποψη. Η αλλαγή στη συμπεριφορά του μωρού παρατηρήθηκε όταν εισήχθη ένα νέο στοιχείο στη διατροφή της μητέρας. Η αντίδραση των βρεφών ήταν ότι έπιναν περισσότερο μητρικό γάλα από το συνηθισμένο.

Especias picantes para consumir durante la lactancia.

Υπάρχουν κίνδυνοι από τα πικάντικα φαγητά κατά τη διάρκεια του θηλασμού;

Δεν έχουν βρεθεί στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση πικάντικων τροφών κατά τη διάρκεια του θηλασμού επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο το μωρό. Ακόμη κι αν η μητέρα τρέφεται με αυτές, δεν υπήρχε καμία επίπτωση στο μωρό.

Τα πικάντικα τρόφιμα δεν κάνουν επίσης το γάλα να έχει κακή γεύση ή να παίρνει πολύ έντονη ή δυσάρεστη γεύση. Τα ίχνη της γεύσης είναι πολύ ανεπαίσθητα και το μωρό δεν θα πάρει τα οξέα που υπάρχουν στα πικάντικα τρόφιμα. Θα βιώσει μόνο μια ελαφρώς διαφορετική γεύση από τη συνηθισμένη.

Ορισμένοι γονείς ανησυχούν επίσης ότι η κατανάλωση πικάντικων τροφών κατά τη διάρκεια του θηλασμού θα οδηγήσει σε συμπτώματα αλλεργίας στο μωρό. Πρέπει να ειπωθεί ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτό ισχύει.

Αντιθέτως, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι τα παιδιά των οποίων οι μητέρες εκτίθενται σε μεγάλη ποικιλία τροφίμων κατά τη διάρκεια του θηλασμού τείνουν στη συνέχεια να αναπτύσσουν λιγότερες τροφικές αλλεργίες και δυσανεξίες. Δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες επί του θέματος, αλλά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα υπόθεση της επιστήμης.

Η σωστή διατροφή κατά τη διάρκεια του θηλασμού

Η μητέρα που θηλάζει πρέπει να αυξήσει την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 400 έως 500 θερμίδες την ημέρα. Θα πρέπει να αποφεύγει μόνο εκείνες τις τροφές που της προκαλούν δυσφορία.

Συνιστάται να είναι προσεκτική με ορισμένες τροφές, αν και όχι λόγω της γεύσης τους:

  • Αλκοόλ: λόγω της βλαβερής επίδρασής του στο μωρό.
  • Ψάρια: λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε υδράργυρο.
  • Καφεΐνη: θα πρέπει να περιορίζεται σε όχι περισσότερα από 300 ml την ημέρα.
  • Συμπληρώματα βοτάνων: να καταναλώνετε μόνο εκείνα που έχουν εγκριθεί από γιατρό.

Εάν το μωρό εμφανίσει οποιουδήποτε είδους αντίδραση κατά τη διάρκεια του θηλασμού, όπως κνίδωση, εμετό, δυσκοιλιότητα, υπερβολικά αέρια, έκζεμα, διάρροια, αιματηρές κενώσεις ή παρόμοιες εκδηλώσεις, καλό είναι να συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας.

Lactancia materna en mujer que come picante.

Συμβουλευτείτε το γιατρό αν έχετε αμφιβολίες

Αν και δεν υπάρχει καμία βάση για να πιστεύετε ότι η κατανάλωση πικάντικων φαγητών κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι επιβλαβής για το μωρό, αν η μητέρα παρατηρήσει κάποια αντίδραση στο μικρό, είναι καλύτερο να απομακρύνετε τις αμφιβολίες σας με τον επαγγελματία υγείας.

Κάθε μωρό είναι διαφορετικό, αλλά γενικά, όλα αναπτύσσουν μια γεύση για τα τρόφιμα που απολαμβάνουν περισσότερο οι μητέρες τους. Σε κάθε περίπτωση, αν μετά το φαγητό παρατηρήσετε ανεπαρκή αντίδραση στο μωρό, εκκενώστε την ανησυχία σε ένα ιατρείο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Κατανάλωση βρώμης κατά τη διάρκεια του θηλασμού: Ποια τα οφέλη;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Κατανάλωση βρώμης κατά τη διάρκεια του θηλασμού: Ποια τα οφέλη;

Η κατανάλωση βρώμης κατά τη διάρκεια του θηλασμού είναι ευεργετική, επειδή μπορεί να αυξήσει την παραγωγή μητρικού γάλακτος. Μάθετε εδώ



  • Forestell CA. Flavor Perception and Preference Development in Human Infants. Ann Nutr Metab. 2017;70 Suppl 3:17-25. doi: 10.1159/000478759. Epub 2017 Sep 14. PMID: 28903110.
  • Mennella JA, Beauchamp GK. The effects of repeated exposure to garlic-flavored milk on the nursling’s behavior. Pediatr Res. 1993 Dec;34(6):805-8. doi: 10.1203/00006450-199312000-00022. PMID: 8108198.
  • Segura, S. A., Ansótegui, J. A., & Díaz-Gómez, N. M. (2016, June). La importancia de la nutrición materna durante la lactancia, ¿necesitan las madres lactantes suplementos nutricionales? In Anales de Pediatría (Vol. 84, No. 6, pp. 347-e1). Elsevier Doyma.

Τα περιεχόμενα αυτής της δημοσίευσης είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να χρησιμεύσουν για να διευκολύνουν ή να αντικαταστήσουν τις διαγνώσεις, τις θεραπείες ή τις συστάσεις ενός επαγγελματία. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε αμφιβολίες και ζητήστε την έγκρισή του πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε διαδικασία.