Χοληστερόλη στα θαλασσινά: Επηρεάζει τα λιπίδιά σας;

Χοληστερόλη στα θαλασσινά: Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα ρυθμίζουν θετικά το προφίλ των λιπιδίων σας και μειώνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.
Χοληστερόλη στα θαλασσινά: Επηρεάζει τα λιπίδιά σας;

Τελευταία ενημέρωση: 26 Φεβρουάριος, 2021

Χοληστερόλη στα θαλασσινά. Όπως και άλλα ζωικά προϊόντα, τα θαλασσινά περιέχουν χοληστερόλη. Ωστόσο, αυτό το γεγονός δεν πρέπει να σας ανησυχεί. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, οι γιατροί πρότειναν να περιοριστεί η πρόσληψη αυτού του θρεπτικού συστατικού στη διατροφή σας, καθώς πίστευαν ότι αυτή η συμβολή θα μπορούσε να τροποποιήσει τις τιμές των λιποπρωτεϊνών LDL στον ορό. Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό δεν συμβαίνει. Μάθετε για το πώς τα θαλασσινά επηρεάζουν το προφίλ των λιπιδίων σας σε αυτό το άρθρο.

Για αυτόν τον λόγο, οι τρέχουσες οδηγίες για τη διατροφή είναι πολύ πιο ανεκτικές όταν πρόκειται για λιπαρά τρόφιμα. Παρά την ενθάρρυνση της κατανάλωσης πολυακόρεστων λιπών, τα οποία έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στο προφίλ των λιπιδίων, δεν είναι τόσο περιοριστικά με τα κορεσμένα λιπίδια ή με τρόφιμα πλούσια σε χοληστερόλη.

Χοληστερόλη στα θαλασσινά και καρδιαγγειακές παθήσεις

Επί του παρόντος, οι ερευνητές αμφισβητούν την επίδραση της ολικής χοληστερόλης στον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Στην πραγματικότητα, οι πιθανότητες ανάπτυξης αθηρωματικών πλακών συνδέονται με την οξείδωση ενός μικρού κλάσματος της LDL χοληστερόλης, όπως αναφέρεται σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Current Medicinal Chemistry.

Για αυτόν τον λόγο, οι τρέχουσες συστάσεις για τη διατροφή επικεντρώνονται στην αποφυγή αυτής της οξειδωτικής διαδικασίας. Εστιάζουν στην κατανάλωση λαχανικών πλούσιων σε φυτοθρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτική δυνατότητα.

Ωστόσο, η ρύθμιση του προφίλ των λιπιδίων σας μπορεί να είναι επωφελής για τη μείωση των δεικτών που σχετίζονται με τη μεταβολική υγεία. Παρ ‘όλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει απομάκρυνση της διατροφικής χοληστερόλης εντελώς, αλλά μάλλον περιορισμό της κατανάλωσης ορισμένων ομάδων τροφίμων.

Αποφύγετε τα trans λιπαρά για τη ρύθμιση της χοληστερόλης

Εάν θέλετε να αυξήσετε τη χοληστερόλη HDL, η οποία έχει καρδιοπροστατευτικές ιδιότητες, είναι σημαντικό να ελέγχετε την πρόσληψη τρανς λιπαρών στη διατροφή σας. Επομένως, πρέπει να μειώσετε την πρόσληψη μεταποιημένων και τηγανισμένων τροφίμων.

Η υποβολή φυτικών ελαίων σε υψηλές θερμοκρασίες προάγει τη δημιουργία αυτού του τύπου φλεγμονωδών ενώσεων, που είναι επιβλαβείς για την υγεία. Στην πραγματικότητα, η τακτική πρόσληψη τρανς λιπαρών δεν σχετίζεται μόνο με επιδείνωση του προφίλ των λιπιδίων, αλλά και με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης σύνθετων ασθενειών. Αυτό αναφέρεται σε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cardiology.

πατάτες σε λάδι

Τρόφιμα που βελτιώνουν το προφίλ των λιπιδίων σας

Με τον ίδιο τρόπο που ορισμένα προϊόντα μπορούν να επιδεινώσουν την καρδιαγγειακή υγεία και το προφίλ των λιπιδίων σας, υπάρχουν και άλλα τρόφιμα ικανά να βελτιώσουν και τις δύο παραμέτρους.

Ένα παράδειγμα είναι τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, υπεύθυνα για τη μείωση της συστηματικής φλεγμονής. Τα λιπαρά ψάρια και οι ξηροί καρποί είναι τα κύρια τρόφιμα στα οποία μπορείτε να βρείτε αυτά τα θρεπτικά συστατικά. Συνιστούμε μια τακτική πρόσληψη για να απολαύσετε καλή υγεία.

Επιπλέον, όπως έχουμε ήδη σχολιάσει, είναι απαραίτητη η τακτική κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά. Αυτές οι ουσίες είναι υπεύθυνες για την πρόληψη της οξείδωσης της λιποπρωτεΐνης LDL, η οποία μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία σας. Πάνω απ ‘όλα, τα μούρα, όπως τα βακκίνια, είναι πλούσια σε αυτήν την κατηγορία θρεπτικών ουσιών.

τσιπούρες σε πάγκο

Μην ανησυχείτε τόσο πολύ για τη διατροφική χοληστερόλη στα θαλασσινά

Η διαιτητική χοληστερόλη δεν είναι τόσο ανησυχητική όταν ψάχνετε να μειώσετε τον καρδιαγγειακό σας κίνδυνο. Ούτε είναι κακή αν ο στόχος είναι να ρυθμίσετε το προφίλ των λιπιδίων σας. Για αυτόν τον λόγο, τόσο τα αυγά όσο και τα οστρακοειδή είναι τρόφιμα που μπορείτε να φάτε στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής, παρόλο που περιέχουν χοληστερόλη.

Εάν υπάρχει πιθανότητα εμφάνισης παθήσεων που σχετίζονται με το ουρικό οξύ, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί με τα οστρακοειδή.

Υπό κανονικές συνθήκες, οι διατροφολόγοι χαρακτηρίζουν τα θαλασσινά ως υγιή και ως πηγή πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας. Αυτή η δυνατότητα τα καθιστά απαραίτητα τόσο για ανθρώπους με καθιστική ζωή όσο και για αθλητές.

Υγιεινή διατροφή για βελτίωση του προφίλ των λιπιδίων

Παρόλο που είναι αλήθεια ότι η σημασία της χοληστερόλης εξακολουθεί να αμφισβητείται κατά τον προσδιορισμό του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, είναι σημαντικό να βελτιώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο το προφίλ των λιπιδίων σας. Για αυτό, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τρώτε τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, καθώς και τρόφιμα με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Είναι καλή ιδέα να μειώσετε ή να περιορίσετε την πρόσληψη μεταποιημένων προϊόντων. Όσο για τα φρέσκα τρόφιμα, αυτό πρέπει να είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της διατροφής σας. Τα θαλασσινά, μαζί με άλλα προϊόντα από το βασίλειο των ζώων, μπορούν και πρέπει να αποτελούν μέρος της συνηθισμένης διατροφής σας, καθώς ταξινομούνται ως υγιή. Η περιεκτικότητα σε χοληστερόλη δεν θα επηρεάσει αρνητικά τον καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Υδράργυρος στα ψάρια: Θα πρέπει να ανησυχείτε;
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Υδράργυρος στα ψάρια: Θα πρέπει να ανησυχείτε;

Ο υδράργυρος στα ψάρια. Οι έγκυες γυναίκες και τα παιδιά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σχετικά με το πόσα ψάρια καταναλώνουν.



  • John Kattoor A., Kanuri SH., Mehta JL., Role of ox LDL LOX1 in atherogenesis. Curr Med Chem, 2019. 26 (9): 1693-1700.
  • Wilczek MM., Olszewski R., Krupienicz A., Trans fatty acids and cardiovascular disease: urgent need for legislation. Cardiology, 2017. 138 (4): 254-258.
  • Cachofeiro, V. (2009). Alteraciones del colesterol y enfermedad cardiovascular. Lopez Farré A., Macaya Miguel C. et al Libro de la salud cardiovascular. 1ª ed. Bilbao: Fundación BBVA, 131-139.