Συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι: Τι πρέπει να ξέρετε

Οι συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι τείνουν να δημιουργούν ένα φράγμα μεταξύ του εαυτού τους και των άλλων και να αποφεύγουν τους στενούς δεσμούς. Μάθετε περισσότερα σχετικά με το γιατί μπορεί να το κάνουν αυτό και τι μπορείτε να κάνετε γι' αυτό σε αυτό το άρθρο.
Συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι: Τι πρέπει να ξέρετε

Τελευταία ενημέρωση: 24 Απριλίου, 2022

Τίποτα δεν φαίνεται να τους συγκινεί ή να τους επηρεάζει. Είναι σαν ένα παγόβουνο. Οι συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι είναι σαν να έχουν μια προστατευτική ασπίδα ώστε τίποτα να μην τους αγγίζει.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι πρόκειται για έναν αμυντικό μηχανισμό: είναι ένας αυστηρός έλεγχος των συναισθημάτων που είναι αποτέλεσμα προηγούμενων εμπειριών. Ας δούμε περί τίνος πρόκειται στο σημερινό άρθρο.

Πώς είναι οι συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι;

Οι συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι είναι εκείνοι που υψώνουν ένα φράγμα ανάμεσα στον εαυτό τους και τους άλλους. Όταν βρισκόμαστε κοντά σε συναισθηματικά απόμακρους ανθρώπους, έχουμε πάντα την αίσθηση ότι μπορούμε να μιλήσουμε μόνο για συγκεκριμένα θέματα και μέχρι ένα συγκεκριμένο σημείο, γιατί όταν η συζήτηση φαίνεται να γίνεται βαθιά, κλείνουν χωρίς να δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες ή να δίνουν αφορμή για ερωτήσεις.

Γενικά, τα θέματα για τα οποία μιλούν είναι ασήμαντα, χωρίς μεγάλη σημασία. Ταυτόχρονα, όταν σκεφτόμαστε πόσο γνωρίζουμε αυτό το άτομο, ανακαλύπτουμε ότι δεν ξέρουμε πολλά, αφού δεν ανοίγονται ποτέ.

Φαίνονται να είναι ψυχροί άνθρωποι που προσέχουν πώς εκφράζονται, αφού δεν τους αρέσει να αισθάνονται εκτεθειμένοι και ευάλωτοι. Ως εκ τούτου, αυτό το φράγμα τους χρησιμεύει ως προστασία. Δεν επιδιώκουν την οικειότητα στις σχέσεις τους.

Για αυτόν τον τύπο ατόμου, η ζωή δεν έχει συναισθηματικές αποχρώσεις. Τίποτα δεν τους αγγίζει και τίποτα δεν τους επηρεάζει, είτε πρόκειται για θετικές είτε για αρνητικές εμπειρίες.

Amigo emocionalmente distante en una charla.

Οι πιθανές αιτίες της συναισθηματικής απόστασης

Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους ένα άτομο μπορεί να έχει δυσκολίες στην έκφραση των συναισθημάτων του. Ανάμεσά τους συναντάμε και τους εξής:

  • Μάθηση από τις εμπειρίες: Το συναισθηματικό μας σύμπαν διευρύνεται ή συρρικνώνεται από τις ευκαιρίες επαφής με τα συναισθήματά μας. Μία από αυτές τις πρωτότυπες εμπειρίες προέρχεται από τα πρώτα παιδικά μας χρόνια. Όταν οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι προτιμήσεις μας λαμβάνονται υπόψη από τους ενήλικες και τους ανθρώπους γύρω μας, μαθαίνουμε ότι είναι σημαντικά. Διαφορετικά, όταν δεν υπάρχει χώρος για τα συναισθήματα ή όταν όλα δείχνουν το ίδιο πράγμα, οι συναισθηματικές μας εμπειρίες φτωχαίνουν. Ως εκ τούτου, για να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας ή για να αποφύγουμε να νιώσουμε δυσφορία, αρχίζουμε να τα καλύπτουμε και να τα αποσιωπούμε.
  • Απαξίωση των συναισθημάτων: Αυτό μπορεί να συμβεί σε μακροχρόνιες σχέσεις ή σε νεαρή ηλικία. Φράσεις όπως “Μην κλαις” και “Δεν είναι τίποτα σπουδαίο ” μπορεί να αποτέλεσαν το έναυσμα για να μάθουν αυτά τα άτομα ότι αυτό που τους συμβαίνει δεν είναι σημαντικό ή ότι πρέπει να το λύσουν μόνοι τους. Αυτό συμβαίνει συχνά στην παιδική ηλικία.
  • Έχουν γίνει αντικείμενο γελοιοποίησης: Αυτό συμβαδίζει με το προηγούμενο σημείο. Όταν συμβαίνει αυτό, ένα άτομο μπορεί να γίνει απόμακρο αφού έχει δεχθεί πειράγματα επειδή εξέφρασε τα συναισθήματά του. Ως εκ τούτου, προτιμά να τα κρατήσει για τον εαυτό του/της και να μην εκτεθεί.

Συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι: Πώς να τους προσεγγίσετε

Η προσέγγιση συναισθηματικά απόμακρων ανθρώπων μπορεί να σημαίνει μεγάλη προσπάθεια που συχνά συνοδεύεται από απογοήτευση. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες συστάσεις που μπορούμε να λάβουμε υπόψη μας:

  • Αποφύγετε να πιέσετε το άτομο: Όσο κι αν επιμένετε ξανά και ξανά, θα ανοιχτούν μόνο όταν νιώσουν άνετα και σίγουροι και όταν δεν αισθάνονται πλέον απειλή. Επομένως, καλό είναι να αποφεύγετε να τους πιέζετε, κάτι που φέρνει μόνο περισσότερη δυσπιστία.
  • Χρόνος και υπομονή: Οι σχέσεις εμπιστοσύνης αναπτύσσονται και εδραιώνονται με την πάροδο του χρόνου. Μόνο τότε το άτομο είναι σε θέση να νιώσει ασφάλεια και να ανοιχτεί. Έχετε αυτό κατά νου.
  • Αποδεχτείτε ότι δεν έχουμε όλοι μας την ίδια ευκολία να εκφραστούμε: Είναι ζωτικής σημασίας να μην προσπαθήσετε να αλλάξετε το άτομο, αλλά να αποδεχτείτε ότι έχει όρια και έναν μοναδικό τρόπο δημιουργίας σχέσεων. Αυτό είναι που θα σας δώσει την αυτοπεποίθηση και την ασφάλεια να εκφραστείτε όταν θέλετε.
  • Ξεκινήστε με ασήμαντα θέματα: Ακόμα και αν γνωρίζετε τι του/της συμβαίνει, ξεκινήστε με ανούσια θέματα που δεν έχουν μεγάλη σημασία. Επίσης, επικοινωνήστε και μοιραστείτε το πώς αισθάνεστε και τα πράγματα που σας συμβαίνουν. Σιγά-σιγά θα μπορέσετε να έρθετε πιο κοντά και να δημιουργήσετε μια ατμόσφαιρα μεγαλύτερης οικειότητας.
Hablar con los hijos.

Η έκφραση συναισθημάτων είναι υγιής

Τα συναισθήματα υπάρχουν στη ζωή μας ως μια εργαλειοθήκη που έχουμε για να αντιμετωπίζουμε διάφορες καταστάσεις. Έτσι, ο φόβος μας προειδοποιεί ότι βρισκόμαστε σε κίνδυνο και μας καλεί να λάβουμε μέτρα για την επιβίωσή μας. Η χαρά, από την άλλη πλευρά, μας λέει τι μας κάνει να νιώθουμε άνετα.

Το να αρνούμαστε τα συναισθήματά μας είναι σαν να μας τελειώνουν τα εργαλεία, παρόλο που οι καταστάσεις που τα επικαλούνται συνεχίζουν να συμβαίνουν. Με άλλα λόγια, μπορούμε να αποφύγουμε να δείξουμε αυτό που νιώθουμε, αλλά ποτέ δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε να επηρεαστούμε από τα συναισθήματα. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται σημαντικό κόστος.

Παρά την πεποίθηση ότι η μη επίδειξη των συναισθημάτων τα καθιστά λιγότερο ευάλωτα, στην πραγματικότητα ισχύει το αντίθετο. Όντας τυφλοί στα συναισθήματά τους, οι συναισθηματικά απόμακροι άνθρωποι φυλακίζονται από αυτά, επειδή δεν τα γνωρίζουν. Όταν τα βιώνουν, δεν ξέρουν πώς να τα διαχειριστούν.

Ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι να αναλύσουμε τις πεποιθήσεις μας σχετικά με το τι σημαίνει να εκφράζουμε συναισθήματα ή να είμαστε συναισθηματικοί. Πολλές φορές, περιορίζουμε τον εαυτό μας επειδή πιστεύουμε ότι αυτό μας κάνει να φαινόμαστε ευαίσθητοι, ευάλωτοι ή ότι μπορούν να μας πληγώσουν. Ο εντοπισμός αυτών των υποκείμενων πεποιθήσεων θα μας επιτρέψει να κατανοήσουμε τις συμπεριφορές και να προσπαθήσουμε να τις αλλάξουμε με πιο λειτουργικές.

Επομένως, είναι πιο υγιές να αποδεχόμαστε τα συναισθήματα, να δουλεύουμε πάνω σε αυτά, να τα βιώνουμε και να βρίσκουμε έναν τρόπο να ζούμε με αυτά. Υπάρχουν καλές και κακές καταστάσεις στη ζωή και το να μάθουμε να αποδεχόμαστε τα συναισθήματά μας μπορεί να μας βοηθήσει να τα ζήσουμε όλα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας;

Είναι συχνά απαραίτητο να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας για να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας. Θα σας πούμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε



  • Fernandez, Ana María, & Dufey, Michele, & Mourgues, Catalina (2007). Expresión y reconocimiento de emociones: un punto de encuentro entre evolución, psicofisiología y neurociencias. Revista Chilena de Neuropsicología, 2(1),8-20.[fecha de Consulta 17 de Marzo de 2022]. ISSN: 0718-0551. Disponible en: https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=179317882002
  • Heras Sevilla, D., Cepa Serrano, A., & Lara Ortega, F. (2016). Desarrollo emocional en la infancia. Un estudio sobre las competencias emocionales de niños y niñas. International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología.1(1), 67.