Πώς να μάθετε αν είστε συναισθηματικά ευφυείς

Είστε συναισθηματικά ευφυείς; Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να το καταλάβετε. Μάθετε τα αποκαλυπτικά σημάδια της συναισθηματικής νοημοσύνης σε αυτό το άρθρο!
Πώς να μάθετε αν είστε συναισθηματικά ευφυείς

Τελευταία ενημέρωση: 07 Φεβρουαρίου, 2022

Δεν χρειάζεται να έχετε μεταπτυχιακό δίπλωμα ή να έχετε περάσει χρόνο στο Θιβέτ για να είστε συναισθηματικά ευφυείς. Αρκεί να καλλιεργήσετε τον σεβασμό, την αυτογνωσία και να μάθετε πώς να διαχειρίζεστε σωστά τα συναισθήματά σας μέρα με τη μέρα.

Σήμερα, η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι μόδα, τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στον τομέα της προσωπικής ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, είναι καλή ιδέα να μάθετε λίγα περισσότερα γι’ αυτήν και να εμβαθύνετε στο τι σημαίνει. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να την ενσωματώσετε στη ζωή σας και, αν είναι δυνατόν, να τη μεταδώσετε στα αγαπημένα σας πρόσωπα ή στα παιδιά σας.

Ένας κόσμος που έχει τις ρίζες του στην ενσυναίσθηση, στην αναγνώριση του άλλου ως μέρος του εαυτού του και στη αποφασιστικότητα που μας επιτρέπει να καθορίζουμε και να προστατεύουμε τα δικά μας συναισθηματικά όρια οδηγούν στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος.

Είστε λοιπόν συναισθηματικά ευφυείς; Ας ρίξουμε μια ματιά.

Είστε συναισθηματικά ευφυείς; Πώς να το μάθετε

Μια πτυχή που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας είναι ότι οι άνθρωποι ενεργούν με βάση τα συναισθήματά τους, σχεδόν χωρίς να το συνειδητοποιούν. Στην πραγματικότητα, ο εγκέφαλος είναι το αποτέλεσμα μιας εξέλιξης που έχει περάσει από πολλές φάσεις.

Υπάρχει ένα σύστημα που είναι υπεύθυνο για την επεξεργασία των συναισθημάτων: το μεταιχμιακό σύστημα. Κατά κάποιον τρόπο, είναι το νευρικό συστατικό του συναισθήματος.

Πώς να μάθετε αν είστε συναισθηματικά ευφυείς

Έχοντας αυτό κατά νου, ας ρίξουμε μια ματιά στα σημάδια ενός καλά αναπτυγμένου μεταιχμιακού συστήματος – δηλαδή, στα σημάδια της συναισθηματικής νοημοσύνης.

Αν είστε συναισθηματικά ευφυείς, έχετε μάθει να αναγνωρίζετε και να χρησιμοποιείτε τα συναισθήματά σας

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που συγχέουν τον συναισθηματικό έλεγχο με τον περιορισμό ή την απόκρυψη των συναισθημάτων.

Ωστόσο, ο έλεγχος δεν σημαίνει άρνηση. Αν, για παράδειγμα, νιώθουμε θυμό ή οργή σε μια δεδομένη στιγμή, δεν πρόκειται να μας ωφελήσει να αρνηθούμε αυτό που νιώθουμε ή να το κρύψουμε. Στην πραγματικότητα, κάτι τέτοιο μπορεί να έχει πολύ αρνητικές συνέπειες.

  • Ένα συναισθηματικά έξυπνο άτομο καταλαβαίνει τι αισθάνεται. Δεν το κρύβει αλλά φροντίζει και αναζητά τρόπους για να βελτιώσει και να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση.
  • Αν νιώθει θυμό, για παράδειγμα, αναζητά τους λόγους που τον προκάλεσαν και προσπαθεί να βρει μια λύση. Αυτή η λύση στοχεύει στη συνέχεια στη διοχέτευση του αρνητικού συναισθήματος. Η γνώση της αιτίας είναι το πρώτο βήμα προς τη λύση.

Ένα συναισθηματικά έξυπνο άτομο δεν αναζητά την ευθύνη ή δεν προβάλλει τα συναισθήματά του στους άλλους. Αντιθέτως, γνωρίζει ότι είναι υπεύθυνο για τα συναισθήματά του και ξέρει πώς να προστατεύει τον εαυτό του για να εκτονώνει την ένταση και να θέτει όρια.

Οι συναισθηματικά ευφυείς χρησιμοποιούν δυναμική επικοινωνία

Η αποφασιστικότητα μπορεί να οριστεί ως η ικανότητα να επικοινωνείτε τα συναισθήματα με αυτοπεποίθηση. Είναι η ικανότητα να λέτε ΟΧΙ χωρίς επιθετικότητα και, με αυτό, να προσφέρετε επίσης αναγνώριση και αξία στο άλλο άτομο.

Ένα συναισθηματικά έξυπνο άτομο μπορεί να σας πει ότι δεν του αρέσει ο τρόπος που του φέρεστε. Μπορεί να σας το ανακοινώσει αυτό με σεβασμό και απόλυτη ειλικρίνεια, ενώ παράλληλα μπορεί να σας υποδείξει ότι η σχέση θα ήταν πιο υγιής και πιο εμπλουτισμένη αν ενεργούσατε διαφορετικά.

Η ικανότητα να δίνετε πληροφορίες με σεβασμό, χωρίς θυμό και με εξυπνάδα είναι το κλειδί για να μπορέσετε να ζήσετε μαζί με σεβασμό. Επιπλέον, χάρη στη διεκδικητικότητα, θα είστε σε θέση να φροντίζετε την αυτοεκτίμησή σας κάνοντας πάντα σαφές τι θέλετε και τι δεν είστε διατεθειμένοι να δεχτείτε.

Πώς να μάθετε αν είστε συναισθηματικά ευφυείς

Γνωρίζουν ότι η ενσυναίσθηση δεν είναι το ίδιο με τη συμπάθεια

Αυτή είναι μια άλλη πτυχή που πρέπει να λάβουμε υπόψη: οι άνθρωποι με ενσυναίσθηση δεν δείχνουν πάντα συμπάθεια.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για μια πολύ βαθύτερη διαδικασία που μας συνδέει ως είδος με το να μπορούμε να βάλουμε τον εαυτό μας στη θέση του άλλου.

  • Το συναισθηματικά έξυπνο άτομο καταλαβαίνει τι είναι η απογοήτευση επειδή την έχει βιώσει ο ίδιος. Ξέρει πώς να τη διαβάζει στα πρόσωπα των άλλων ανθρώπων και γι’ αυτό ενεργεί με σεβασμό για να μην πληγώσει τους άλλους.
  • Η ενσυναίσθηση μας συνδέει. Είναι το μέσο για να καταλάβουμε ότι τα λόγια μας μπορούν να πληγώσουν όσο και κάθε χτύπημα και ότι ό,τι κάνουμε και λέμε έχει συνέπειες.
  • Επομένως, χάρη στους κατοπτρικούς νευρώνες που όλοι έχουμε, μπορούμε να συνδεθούμε καλύτερα μεταξύ μας για να οικοδομήσουμε πιο σεβαστές κοινωνικές και προσωπικές εμπειρίες.

Αναγνωρίζουν την ένωση μεταξύ σκέψεων και συναισθημάτων

Τέλος, είναι ενδιαφέρον να θυμόμαστε ότι είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε. Αν έχουμε αρνητική γνώμη για τις δυνατότητές μας, τα συναισθήματά μας θα το αντανακλούν και, κατά συνέπεια, η δράση που θα αναλάβουμε θα είναι περιορισμένη και κακής ποιότητας.

  • Ένα άτομο με συναισθηματική νοημοσύνη αναγνωρίζει ότι είναι αυτό που σκέφτεται. Γνωρίζει ότι μια θετική σκέψη μπορεί να είναι σε θέση να προκαλέσει ένα ισχυρό συναίσθημα. Αυτό το συναίσθημα μπορεί να δημιουργήσει μια ενέργεια που του επιτρέπει ακόμη και να αλλάξει την πραγματικότητά του.

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι το κλειδί για να ανοίξουμε πολλές από εκείνες τις πόρτες που έχουμε κλείσει σε όλη μας τη ζωή. Η ικανότητα να λαμβάνουμε υπόψη πώς ο νους σχετίζεται με το συναίσθημα μπορεί να μας επιτρέψει να είμαστε πιο επιδέξιοι και ευτυχισμένοι στην καθημερινή μας ζωή. Να το έχετε αυτό κατά νου.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Πώς μπορούμε να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας;

Είναι συχνά απαραίτητο να καθαρίσουμε τα συναισθήματά μας για να νιώθουμε καλά με τον εαυτό μας. Θα σας πούμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε



  • Ravikumar, R., Rajoura, O. P., Sharma, R., & Bhatia, M. S. (2017). A Study of Emotional Intelligence Among Postgraduate Medical Students in Delhi. Cureus, 9(1), e989. doi:10.7759/cureus.989
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5323023/
  • Velasco Bernal, J. J. (2014). LA INTELIGENCIA EMOCIONAL. Industrial Data, 4(1), 80.
    https://doi.org/10.15381/idata.v4i1.6677

  • Bisquerra, R. (2003). Educación emocional y competencias básicas para la vida. Revista de Investigación Educativa, 21(1), 7–43.
    https://doi.org/10.1080/02109395.2014.922263

  • Goleman, D. (1999). La práctica de la inteligencia emocional. Psicolibro, 1(1), 1–183.
    https://doi.org/1.843/199

  • Garde, M. J. M., Mestre, J. M., & Vázquez, I. N. (2007). Inteligencia emocional y cerebro. In Manual de inteligencia emocional (pp. 123-152). Pirámide.