Θυλακίτιδα ισχίου: Ασκήσεις για την ανακούφισή της

Σήμερα, θέλουμε να σας μιλήσουμε για ορισμένες ασκήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν ν' ανακουφίσετε τη θυλακίτιδα ισχίου. Ωστόσο, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνετε είναι να δείτε έναν φυσιοθεραπευτή. Εκείνος θα σας υποδείξει τις καλύτερες ασκήσεις για τη δική σας περίπτωση.
Θυλακίτιδα ισχίου: Ασκήσεις για την ανακούφισή της

Τελευταία ενημέρωση: 09 Απρίλιος, 2021

Υπάρχει μια σειρά ασκήσεων για ν’ ανακουφίσετε τη θυλακίτιδα ισχίου η οποία είναι μια επώδυνη και ενοχλητική φλεγμονώδης ασθένειαΣυγκεκριμένα, περιλαμβάνει τη φλεγμονή του θύλακα, ενός ζελατινώδη σάκου που προστατεύει τους μυς, τους τένοντες, και τα οστά.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα προκαλείται στον σάκο που εντοπίζεται ανάμεσα στο μηριαίο οστό και το πυελικό οστό. Η λειτουργία του είναι όπως αυτή ενός μαξιλαριού που μειώνει την τριβή.

Η θυλακίτιδα ισχίου είναι μια ιδιαίτερα άβολη πάθηση καθώς προκαλεί οξύ και έντονο πόνο. Γενικά, οι γυναίκες είναι περισσότερο επιρρεπείς σε αυτή την πάθηση η οποία σχετίζεται με την ηλικία και την οστεοπόρωση. Ταυτόχρονα, μπορεί να οφείλεται και σε άλλες ασθένειες όπως την αρθρίτιδα και την οστεοαρθρίτιδα.

Ας ρίξουμε μια πιο κοντινή ματιά.

Θυλακίτιδα ισχίου

Η θυλακίτιδα ισχίου δεν είναι ο μόνος τύπος θυλακίτιδας που μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους.

Για την ακρίβεια, μπορεί να επηρεάσει τα γόνατα, τους ώμους, τους καρπούς, και τους αγκώνες. Όταν συμβεί στο ισχίο, συνήθως οφείλεται στον τείνων την πλατεία περιτονία μυ (βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ποδιού) που τρίβεται στον τροχαντήρα. Ο πρώτος εντοπίζεται στο εσωτερικό μέρος του ποδιού, ενώ ο τελευταίος εξέχει από την κεφαλή του μηριαίου οστού.

Γνωστή και ως τροχαντηρίτιδα ή τροχαντηρική θυλακίτιδα, έχει δύο κλινικές εκδηλώσεις. Η πρώτη είναι αποτέλεσμα ενός τραύματος στην περιοχή. Από την άλλη, η δεύτερη έχει να κάνει με τα οστά ή την ακατάλληλη χρήση του μυ του ισχίου.

Είναι σημαντικό να εκτελέσει ενδελεχή σωματική εξέταση ο γιατρός για να προσδιορίσει την περίπτωση. Η σωστή διάγνωση θα βοηθήσει στην εύρεση της λύσης. Επιπλέον, είναι το κλειδί για να μη μετατραπεί σε χρόνιο το πρόβλημα. Μόλις αρχίσουν να γίνονται επίμονα τα συμπτώματα, είναι πολύ δύσκολο ν’ αντιστραφεί η διαδικασία.

Άνδρας πιάνει τη λεκάνη του
Η θυλακίτιδα ισχίου μπορεί να είναι το αποτέλεσμα περιτονίτιδας ή τραύματος στην περιοχή.

Ασκήσεις για ν’ ανακουφίσετε τη θυλακίτιδα ισχίου

Η ξεκούραση είναι το πρώτο μέτρο για τη μείωση και την εξουδετέρωση του πόνου της θυλακίτιδας ισχίου, ακόμη και πριν τις ασκήσεις. Αν είναι έντονος ο πόνος, αυτό σημαίνει ότι η τροχαντηρίτιδα είναι σε οξύ στάδιο. Γι’ αυτό, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επιτρέψετε στο ισχίο να ξεκουραστεί χρησιμοποιώντας ένα καλό ανατομικό μαξιλάρι αφρού μνήμης.

Μόλις περάσετε το οξύ στάδιο, τότε θα πρέπει να ξεκινήσετε μια ρουτίνα ασκήσεων για να καταπραΰνετε πλήρως τον πόνο. Προκειμένου να είστε ασφαλείς, σας προτείνουμε τα ακόλουθα:

  • Να εκτελείτε ήπιες και αργές κινήσεις.
  • Να αναπνέετε φυσιολογικά, εισπνέοντας και εκπνέοντας για ν’ αποφύγετε την ένταση. Θα πρέπει να σταματήσετε αν χειροτερεύει ο πόνος.
  • Πριν αρχίσετε τις ασκήσεις για ν’ ανακουφίσετε τη θυλακίτιδα ισχίου, θα πρέπει να κάνετε πάντα ζέσταμα.

Έπειτα, το επόμενο βήμα είναι να κάνετε διατάσεις ποδιού. Μία εκδοχή είναι να σταυρώσετε το ένα πόδι πίσω από το άλλο και να γείρετε το σώμα σας προς την πλευρά που δεν έχει πρόβλημα. Εναλλακτικά, ξαπλώστε ανάσκελα στο πάτωμα ή σε ένα στρώμα και εκτείνετε τη λαγονοκνημιαία ταινία ή τους γοφούς σας όσο περισσότερο μπορείτε.

Περισσότερες ασκήσεις για τη θυλακίτιδα ισχίου

Μια άλλη επιλογή είναι να εκτείνετε απαλά τον στροφέα του ισχίου ενώ είστε ξαπλωμένοι. Αυτός είναι ένας μυς στην εξωτερική περιοχή που επιτρέπει στον μηρό να κινείται μακριά από το σώμα. Φυσικά, θα χρειαστεί να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί να μην πιεστείτε καθώς μπορεί να χειροτερέψετε κάποιον τραυματισμό.

Μια άλλη άσκηση που ενδυναμώνει την περιοχή είναι η άρση του ποδιού σας ενώ είστε ξαπλωμένοι στο πλάι. Επίσης ωφέλιμη είναι η απαγωγή ισχίου ή η ανύψωση της έσω πλευράς του μηρού.

Όπως και να ‘χει, θα πρέπει να ρυθμίσετε τη σειρά των ασκήσεων ώστε να ξεκουράζεστε ανάμεσα στην καθεμία. Έτσι, τα μαλακά μέρη της άρθρωσης θα μπορέσουν να ξεκουραστούν.

Φυσιοθεραπευτής γυμνάζει ασθενή
Θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτείτε έναν φυσιοθεραπευτή ο οποίος θα μπορέσει να σας δείξει ποιες ασκήσεις να εκτελείτε στο σπίτι σας.

Συμπληρωματικά μέτρα

Ένας φυσιοθεραπευτής θα μπορέσει να σας υποδείξει ποιες ασκήσεις είναι οι καλύτερες για κάθε περίπτωση. Ορισμένες φορές, οι επαγγελματίες θα συνδυάσουν τη φυσιοθεραπεία με παυσίπονα. Το χειρουργείο είναι η τελευταία επιλογή αν δε δείτε θετικά αποτελέσματα με τα προηγούμενα μέτρα.

Επίσης, πέραν από τις ασκήσεις για τη θυλακίτιδα ισχίου, μπορείτε να εφαρμόσετε κρύο στην περιοχή για να μειώσετε τον πόνο. Αυτό είναι εξαιρετικά ωφέλιμο στο οξύ στάδιο. Αν σας το προτείνει ο γιατρός σας, οι ενέσεις είναι υποσχόμενες όταν ο πόνος είναι ανυπόφορος.

Ακόμη, θα πρέπει να έχετε κατά νου ορισμένες ρουτίνες και συνήθειες ώστε να μην επιστρέψει η θυλακίτιδα ισχίου. Παραδείγματος χάρη:

  • Αποφύγετε την υπερφόρτωση αυτής της ζώνης.
  • Θέστε υπό έλεγχο το βάρος σας.
  • Να κάθεστε αναπαυτικά ώστε να αποφύγετε την περίσσια πίεση στα ισχία.
  • Να φοράτε σωστά παπούτσια και να έχετε σωστή στάση σώματος.

Αποτελεσματική, πρακτική, και φθηνή μορφή θεραπείας

Η τακτική εκτέλεση αυτών των ασκήσεων είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα για να θέσετε υπό έλεγχο τη θυλακίτιδα ισχίου. Έτσι, όχι μόνο θα αποτρέψετε την ατροφία των μυών αλλά και την εξέλιξη της οστεοαρθρίτιδας.

Επίσης, είναι μια πολύ φθηνή μέθοδος. Για την ακρίβεια, δε θα σας κοστίσει τίποτα! Επιπλέον, μπορείτε να κάνετε αυτές τις ασκήσεις από την άνεση του σπιτιού σας και ν’ αποτρέψετε την υποτροπή.

Αν έχετε απορίες ή χρειάζεστε καθοδήγηση, φροντίστε να ρωτήσετε τον γιατρό σας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
5 φυσικές θεραπείες για τη θυλακίτιδα. Δοκιμάστε τες
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
5 φυσικές θεραπείες για τη θυλακίτιδα. Δοκιμάστε τες

Μπορείτε να εφαρμόσετε αυτές τις απλές φυσικές θεραπείες για τη θυλακίτιδα για να μειώσετε τη φλεγμονή και τον πόνο στο σπίτι.



  • Pertegas, M. V., Navarro, R. S., & Sererols, X. C. (2017). Trocanteritis. Dolor: Investigación, clínica & terapéutica, 32(4), 141-151.
  • Rodríguez, M. A. M. (2010). El arte y la ciencia en la anamnesis. Medisur, 8(5), 28-32.
  • Kaplanek, B. A., Levine, B., & Jaffe, W. L. (2014). Pilates y rehabilitación: Para Síndromes y Artroplastias. Paidotribo.
  • González Duque, A., C. de José Reina, and J. Vaquero Martín. “Bursitis trocantérea.” Medifam 13.1 (2003): 43-48.
  • Merino, Maira Johanna Orozco, and Luis Lasca. “Bursitis Iliopectínea.” Revista de la Facultad de Ciencias Médicas de Córdoba 73.4 (2016): 306.
  • García, NM Puente, ML Fernández Gómez, and R. Insausti. “Bursitis trocantéreas.” FMC: Formación Médica Continuada en Atención Primaria 8.5 (2001): 351-355.
  • Morgado, I., et al. “Guía de manejo clínico de la artrosis de cadera y rodilla.” Revista de la Sociedad Española del Dolor 12.5 (2005): 289-302.
  • Jiménez, Christian Edgardo, et al. “Programas de educación en salud y entrenamiento de la fuerza en adultos mayores con artrosis de cadera leve a moderada.” Revista médica de Chile 142.4 (2014): 436-442.
  • González Castilla, Roberto, et al. “Bloqueo 3 en 1 para analgesia en pacientes con fractura de cadera.” Medisan 16.11 (2012): 1698-1706.