Οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο

Ανάμεσα στις επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο είναι το αίσθημα ηρεμίας καθώς αναπνέοντας βαθύτερα θα μειώσετε το άγχος και την αγωνία. Για την ακρίβεια, ίσως βελτιώσετε και τη συγκέντρωσή σας.
Οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο

Τελευταία ενημέρωση: 15 Δεκέμβριος, 2020

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο είναι τόσο σημαντικές όσο των πιο σημαντικών οργάνων του σώματος. Είναι όμως και από τις πιο ευαίσθητες.

Ο λόγος για το παραπάνω είναι πως υπόκειται σε όλες τις αλλαγές τους σώματος και έτσι επηρεάζεται πολύ από διάφορους παράγοντες όπως τα επίπεδα γλυκόζης, τους παλμούς της καρδιάς, κ.λπ..

Η αναπνοή είναι μία από τις διεργασίες από τις οποίες λαμβάνουμε οξυγόνο και αποβάλλουμε διοξείδιο του άνθρακα μέσω των πνευμόνων μας. Και όχι μόνο αυτό, το οξυγόνο είναι απαραίτητο για όλες τις αντιδράσεις που μας επιτρέπουν να ζούμε και να λειτουργούμε κανονικά.

Έτσι, η αναπνοή είναι ένας αυτοματοποιημένος μηχανισμός. Συνήθως το κάνουμε υποσυνείδητα, χωρίς να γνωρίζουμε πώς ακριβώς. Μπορούμε να την ελέγχουμε συνειδητά όμως.

Τα τελευταία χρόνια έγιναν έρευνες για τις επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο. Γνωρίζοντάς τις, οι επιστήμονες ανέπτυξαν ορισμένες τεχνικές αναπνοής οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητας της ζωής σας. Συνεχίστε την ανάγνωση για να μάθετε περισσότερα.

Ποιες είναι οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο;

Η αναπνοή είναι πολύ σημαντική για πάρα πολλούς αιώνες, ιδιαίτερα στην Ανατολή. Για την ακρίβεια, είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι των τεχνικών διαλογισμού και αυτοσυγκράτησης όπως είναι η γιόγκα.

Οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο ήταν ένα μυστήριο μέχρι πρόσφατα, σχετικά τουλάχιστον. Οι μελέτες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ έδειξαν ότι η σχέση ανάμεσα στην αναπνοή και τη χαλάρωση έχει επιστημονική βάση που σχετίζεται με τους μηχανισμούς του εγκεφάλου.

Παρότι είναι αλήθεια ότι η βαθιά αναπνοή είναι εξαιρετική για την αντιμετώπιση του άγχους ή του πανικού, ο μηχανισμός που προκαλείται δεν ήταν γνωστός μέχρι σήμερα. Η έρευνες έδειξαν ότι υπάρχει μια ειδική ομάδα νευρώνων στον εγκέφαλο.

Υπάρχουν περίπου 350 νευρώνες διασκορπισμένοι στο κεντρικό νευρικό σύστημα. Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους είναι ότι ενεργοποιούν πολύ πιο γρήγορα την αναπνοή. Αυτό είναι σημαντικό καθώς αυτοί οι νευρώνες διεγείρουν άλλα τμήματα του εγκεφάλου.

Αυτές οι περιοχές σχετίζονται με τον πανικό, τον ύπνο, και το άγχος. Έτσι, μία από τις επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο συνδέεται άμεσα με αυτά τα αισθήματα.

Γυναίκα διαλογίζεται
Η αναπνοή είναι ένα σημαντικό στοιχείο της γιόγκα.

Τι συμβαίνει;

Οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο μάς βοηθούν να αναλύσουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπνέουμε και να τον προσαρμόζουμε όποτε θέλουμε. Όπως αναφέραμε παραπάνω, η αργή και ήρεμη αναπνοή μειώνει τη δραστηριότητα των νευρώνων μας.

Έτσι, μπορούμε να μειώσουμε το άγχος και την αγωνία αναπνέοντας απλώς σωστά. Μπορούμε να διαχειριστούμε πολύ καλύτερα ακόμη και καταστάσεις πανικού. Αυτή η τεχνική ονομάζεται ελεγχόμενη, ρυθμική ή βαθιά αναπνοή και στόχο έχει να αναπνέουμε από το διάφραγμα και όχι από το στήθος.

Αυτό ακριβώς πετυχαίνουν η γιόγκα και ο διαλογισμός. Για την ακρίβεια, υπάρχουν τεχνικές αναπνοής ακόμη και για τον τοκετό, οι οποίες βοηθούν τις μέλλουσες μαμάδες να αντέξουν τον πόνο της γέννας.

Ομοίως, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο προς την αντίθετη κατεύθυνση. Μπορούμε να αναπνέουμε ταχύτερα και πιο επιθετικά για να δραστηριοποιηθούμε. Όμως, η χρήση της αναπνοής για ηρεμία και χαλάρωση είναι πιο συχνή.

Άνδρας βοηθά έγκυο σε ασκήσεις αναπνοής
Μπορείτε να εξασκήσετε τεχνικές αναπνοής για να χαλαρώσετε και να μειώσετε το άγχος κατά την εγκυμοσύνη.

Οι επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο – Συμπέρασμα

Όπως με οποιονδήποτε ιστό του σώματος, ο εγκέφαλος χρειάζεται οξυγόνο για να φέρει εις πέρας τις λειτουργίες του. Όμως, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι υπάρχουν και άλλες επιδράσεις της αναπνοής στον εγκέφαλο.

Φαίνεται ότι υπάρχουν συγκεκριμένοι νευρώνες οι οποίοι ενεργοποιούνται περισσότερο όταν αναπνέουμε ταχύτερα. Αυτοί συνδέονται με τα επίπεδα άγχους και φόβου. Όπως βλέπετε, ο έλεγχος της αναπνοής είναι ένα όπλο που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αντιμετωπίσετε την καθημερινότητά σας.

Θα πρέπει να μάθετε να ελέγχετε την αναπνοή σας και, για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να αναζητήσετε βοήθεια σε άτομα που γνωρίζουν γιόγκα και διαλογισμό, όπου η αναπνοή είναι το κλειδί.

Η ιδέα εδώ είναι να έχετε επίγνωση της σπουδαιότητας της αναπνοής. Επίσης, ίσως θέλετε να ρίξετε μια ματιά και στον τρόπο που αναπνέετε και να εξασκηθείτε σε πιο αργή και βαθιά αναπνοή. Μπορεί να σας δώσει ακόμη και καλύτερο έλεγχο των συναισθημάτων σας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Βαθιά αναπνοή: 7 απίστευτα οφέλη σύμφωνα με την επιστήμη
Με ΥγείαΔιαβάστε το Με Υγεία
Βαθιά αναπνοή: 7 απίστευτα οφέλη σύμφωνα με την επιστήμη

Η αργή ή βαθιά αναπνοή, φέρνει ηρεμία και ευεξία στο άτομο που την εξασκεί συχνά.Αυτή η τεχνική αναπνοής είναι πολύ συνηθισμένη στη yoga.