Τι μπορείτε να τρώτε όταν πάσχετε από διαβήτη;

23 Ιούνιος, 2020
Το να ακολουθείτε μια υγιή διατροφή, να ξέρετε τι πρέπει να τρώτε και τι όχι και να τηρείτε τις οδηγίες του γιατρού είναι πολύ σημαντικά όταν πάσχετε από διαβήτη.

Ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα είναι να γνωρίζετε τι μπορείτε να φάτε όταν πάσχετε από διαβήτη. Ο έλεγχος των υδατανθράκων που καταναλώνετε είναι απαραίτητος για να διατηρήσετε τη γλυκόζη στο αίμα σας στα επιθυμητά επίπεδα.

Για αυτό, θα πρέπει να γνωρίζετε περισσότερα για τις διάφορες ομάδες τροφίμων για να μπορείτε να επιλέξετε τις πιο κατάλληλες ανάλογα με το σάκχαρο στο αίμα σας ανά πάσα στιγμή.

Λάβετε υπόψη ότι δεν αυξάνουν όλοι οι υδατάνθρακες τα επίπεδα γλυκόζης με τον ίδιο τρόπο. Όλα εξαρτώνται από τον ειδικό γλυκαιμικό δείκτη.

Το να γνωρίζετε τι μπορείτε να τρώτε όταν πάσχετε από διαβήτη είναι σημαντικό

Τι μπορείτε να τρώτε όταν πάσχετε από διαβήτη;

Για να σχεδιάσετε σωστά τη διατροφή σας και να επιλέξετε τα πιο βολικά συστατικά, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε τον τύπο και την ποσότητα υδατανθράκων που έχει κάθε ομάδα τροφίμων.

Υπάρχουν δύο ομάδες λαχανικών: αυτές που περιέχουν άμυλο και αυτές που δεν περιέχουν. Οι πατάτες, το καλαμπόκι και τα μπιζέλια ανήκουν στην πρώτη ομάδα και θα πρέπει να τα τρώτε με μέτρο.

Διαβάστε ακόμα: Συστατικά που βοηθούν στην αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2

Αντίθετα, τα μη αμυλούχα λαχανικά όπως το κουνουπίδι, οι ντομάτες και τα καρότα περιέχουν πολύ λίγους υδατάνθρακες και ο γλυκαιμικός δείκτης τους είναι χαμηλός. Έτσι, αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμινών, ανόργανων συστατικών και ινών και είναι εξαιρετικοί σύμμαχοι στη διατροφή των ατόμων με διαβήτη.

Τα περισσότερα φρούτα περιέχουν υδατάνθρακες. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Οι επαγγελματίες του ιατρικού τομέα συνιστούν να τα ενσωματώσετε στη διατροφή σας λόγω των πολλών θρεπτικών συστατικών που παρέχουν.

Για παράδειγμα, τα σμέουρα, οι φράουλες και τα βατόμουρα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών και βιταμινών. Η περιεκτικότητα σε άμυλο των αποξηραμένων φρούτων είναι υψηλότερη, οπότε είναι σημαντικό να γνωρίζετε πόσες μερίδες μπορείτε να φάτε από αυτήν την ομάδα. Για παράδειγμα, μόνο δύο κουταλιές της σούπας σταφίδες περιέχουν περίπου 15 γραμμάρια υδατανθράκων.

Τα δημητριακά όπως το σιτάρι, το ρύζι, η βρώμη και τα υποπροϊόντά τους, όπως τα αλεύρια, είναι οι κύριες πηγές υδατανθράκων. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να περιορίσετε τις ποσότητες που καταναλώνετε. Πρέπει επίσης να δώσετε προσοχή στον βαθμό επεξεργασίας τους.

Κατά γενικό κανόνα, επιλέξτε δημητριακά και αλεύρι ολικής αλέσεως. Αυτά είναι πιο θρεπτικά και έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη.

Ομοίως, εάν ο στόχος σας είναι να διατηρήσετε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας, τότε μείνετε μακριά από μεταποιημένα προϊόντα και επεξεργασμένα αλεύρια.

Αυτά συχνά περιέχουν μεγάλες ποσότητες προστιθέμενης ζάχαρης.

Διαβάστε ακόμα: Τι να κάνετε όταν τα εντερικά βακτήρια είναι εκτός ελέγχου

Πώς να κρατήσετε το διαβήτη υπό έλεγχο

πρωινό με δημητριακά και γάλα

Για να διαχειριστείτε τον διαβήτη σας, πρέπει να ελέγξετε τη διατροφή σας γνωρίζοντας τι μπορείτε να τρώτε. Ακολουθούν ορισμένα πράγματα που πρέπει να θυμάστε:

  • Προγραμματίστε ένα εβδομαδιαίο μενού εκ των προτέρων. Υπολογίστε τις μερίδες υδατανθράκων κάθε πιάτου που συμπεριλαμβάνετε στο πρόγραμμα.
  • Δημιουργήστε μια λίστα «αποδεκτών συστατικών» και αγοράστε τα εκ των προτέρων, ώστε να τα έχετε στη διάθεσή σας όταν αρχίζετε να μαγειρεύετε.
  • Εάν παραμείνετε πεινασμένοι μετά το τέλος ενός γεύματος, μπορείτε να φάτε μια σαλάτα λαχανικών χωρίς άμυλο με μια σος με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Θα αισθανθείτε πιο γεμάτοι και θα διατηρήσετε τη λήψη υδατανθράκων χαμηλή.
  • Επιλέξτε προϊόντα ολικής αλέσεως αντί για επεξεργασμένα. Ελέγξτε τις ετικέτες για να βεβαιωθείτε ότι το κύριο συστατικό είναι ολικής αλέσεως.

Ο σκοπός εδώ είναι να μάθετε τι μπορείτε να φάτε όταν πάσχετε από διαβήτη αντικαθιστώντας τα συστατικά με υψηλότερο γλυκαιμικό δείκτη με συστατικά χαμηλού δείκτη. Υπάρχουν πολλά καλά υποκατάστατα εκεί έξω.

Ελέγξτε τα επίπεδα γλυκόζης πριν από κάθε γεύμα για να μάθετε τι να φάτε ανά πάσα στιγμή. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παραδοσιακούς μετρητές σακχάρου, αν και υπάρχουν νέες τεχνολογίες που μπορούν να διευκολύνουν αυτήν την εργασία. Διατίθενται συνεχείς μετρητές γλυκόζης που μετρούν τα δεδομένα των επιπέδων σακχάρου μέσω ενός αισθητήρα εμφυτευμένου στο χέρι σας, ο οποίος στέλνει τις πληροφορίες απευθείας στο κινητό σας.

Πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη όταν πάσχετε από διαβήτη

Συμβουλευτείτε πάντα το γιατρό σας πριν κάνετε οποιεσδήποτε αλλαγές στη διατροφή σας. Θα πρέπει να μπορούν να σας πουν γιατί ορισμένες από τις επιλογές σας μπορεί να είναι πιο βολικές από άλλες, ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες σας. Ωστόσο, όσο περισσότερη προσοχή δίνετε σε αυτά που τρώτε, τόσο πιο εύκολο θα είναι να κάνετε διορθώσεις και προσαρμογές. Μπορείτε να ζήσετε μια υγιή ζωή χωρίς να πεινάτε!