9 συνήθειες για να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα

19 Ιουλίου 2017
Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο, αρχίστε να φροντίζετε τον εαυτό σας όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Αρχίστε να τρώτε πιο υγιεινά, να επιδίδεστε σε σωματική δραστηριότητα και υιοθετήστε μερικές από τις παρακάτω εξαιρετικές συνήθειες.

Γνωρίζετε ήδη ότι οι θεμελιωδώς κακές συνήθειες, όπως η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος, η έλλειψη άσκησης και η ανθυγιεινή διατροφή, μπορούν να οδηγήσουν σε πολλές ασθένειες και να τερματίσουν πρόωρα τη ζωή σας. Ωστόσο υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διορθώσετε τον τρόπο ζωής σας και να ζήσετε περισσότερο από το αναμενόμενο. Το κλειδί είναι να υιοθετήσετε μερικές καλές συνήθειες για να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα.

Ωστόσο θυμηθείτε ότι καμία συνήθεια δεν αποκτάται στη ζωή μας μέσα σε λίγες μόνο μέρες. Δουλέψτε για να αποκτήσετε μόνιμες καλές συνήθειες για χάρη της υγείας σας.

Ακολουθούν εννέα εξαιρετικές συνήθειες για να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα:

1. Μην παρατρώτε

Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο, η καλύτερη ιδέα είναι να αφήνετε λίγο φαγητό στο πιάτο σας. Ακολουθήστε το παράδειγμα των Ιαπώνων της προηγούμενης γενιάς, που συχνά σταματούν να τρώτε όταν αισθανθούν χορτάτοι κατά 80%.

Το γεγονός αυτό τούς βοηθάει να γερνούν πιο αργά. Από την άλλη πλευρά, αν περιορίσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε μόνο σε αυτές που είναι απαραίτητες, θα περιορίσετε την παραγωγή της Τ3. Αυτή είναι μια ορμόνη του θυρεοειδούς που επιβραδύνει τον μεταβολισμό και επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης.

2. Βελτιώστε τη σεξουαλική σας δραστηριότητα

Το ικανοποιητικό σεξ δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα μπορεί να προσθέσει μέχρι και τρία χρόνια στη ζωή σας.

Σε κάθε σεξουαλική συνεύρεση μπορείτε να κάψετε έναν εντυπωσιακό αριθμό θερμίδων, μερικές φορές τόσες όσες αν τρέχατε για τριάντα λεπτά.

Τι θα προτιμούσατε να κάνετε: να βγείτε για τρέξιμο ή να κάνετε σεξ; Οπωσδήποτε θα επιλέγατε το σεξ! Η τακτική σεξουαλική δραστηριότητα μπορεί επίσης:

  • Να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση.
  • Να βελτιώσει τον ύπνο σας.
  • Να δυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα.
  • Να προστατέψει την καρδιά σας.

3. Σβήστε την τηλεόραση

Το να περνάτε υπερβολικά πολλές ώρες μπροστά στην τηλεοπτική συσκευή μπορεί να έχει πολύ σοβαρές επιπτώσεις για την υγεία σας.

Οι άνθρωποι που βλέπουν τηλεόραση για τέσσερις ή περισσότερες ώρες τη μέρα έχουν κατά 46% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα, συγκριτικά με εκείνους που περιορίζονται σε δύο ώρες τηλεόρασης τη μέρα ή λιγότερο.

Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο και να συνεχίσετε να βλέπετε τηλεόραση, μειώνοντας λίγο τις ώρες τηλεθέασης μπορείτε να μειώσετε τις βλαβερές συνέπειες του καθιστικού τρόπου ζωής.

4. Αποφύγετε την υπερβολική έκθεση στον ήλιο

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να οδηγήσει σε καρκίνο του δέρματος και να αυξήσει τη βλάβη στην επιδερμίδα σας, καθώς και να προκαλέσει ρυτίδες και χαλάρωση του δέρματος. Επίσης οι πανάδες στα χέρια και στο στήθος σας θα σας κάνουν να δείχνετε πιο γερασμένοι.

Ωστόσο χρειάζεστε λίγο ήλιο για να έχετε μια καλύτερη ποιότητα ζωής και να λαμβάνετε τη βιταμίνη D που χρειάζεται το σώμα σας. Γι’αυτό είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε αντηλιακό με δείκτη προστασίας (SPF) 30 ή περισσότερο.

Αν έχετε ήδη εκτεθεί υπερβολικά στον ήλιο χωρίς προστασία, θυμηθείτε ότι δεν είναι ποτέ πολύ αργά για να ξεκινήσετε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό κάθε μέρα.

Έχετε επίσης υπόψη σας ότι δεν εκτίθεται στον ήλιο μόνο το πρόσωπό σας. Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο και να αισθάνεστε καλύτερα, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε αντηλιακό σε όλα τα σημεία του σώματός σας που εκτίθενται στον ήλιο.

5. Γίνετε περισσότερο κοινωνικοί

Ο κίνδυνος για καρδιακή νόσο αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό χωρίς μια ισχυρή σχέση με φίλους και μέλη της οικογένειας. Αυτό συμβαίνει επειδή το συναίσθημα της μοναξιάς μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή στις αρτηρίες.

Στους υγιείς ανθρώπους αυτό μπορεί να ισοδυναμεί με την υψηλή χοληστερίνη ή ακόμα και με τους κινδύνους του καπνίσματος.

Στους πιο ηλικιωμένους ανθρώπους ο κίνδυνος ασθένειας λόγω μοναξιάς είναι μεγαλύτερος επειδή έχουν επίσης τάση για κατάθλιψη.

6. Πίνετε με μέτρο

Οι γυναίκες που πίνουν δύο ή περισσότερα ποτά τη μέρα και οι άνδρες που πίνουν τρία ή περισσότερα ποτά τη μέρα μπορεί να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα με το συκώτι τους και άλλα όργανα.

Ο κίνδυνος μπορεί να περιλαμβάνει από κοινωνικά προβλήματα μέχρι μόνιμη βλάβη των εσωτερικών οργάνων.

Αν θέλετε να ζήσετε περισσότερο, θα πρέπει να αρχίσετε να μετριάζετε την κατανάλωση οινοπνεύματος. Δεν χρειάζεται να το αποφεύγετε εντελώς. Εξάλλου η κατανάλωση οινοπνεύματος με μέτρο μπορεί να κάνει καλό στην καρδιά σας.

7. Να τρώτε καλύτερα

Τρώγοντας τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα συμβάλλετε στη φροντίδα της υγείας σας. Επίσης έτσι συνεισφέρετε στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιακής νόσου.

Οι υγιεινές διατροφικές επιλογές παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου του μαστού.

Επιπλέον, τα φρούτα και τα λαχανικά σάς βοηθούν να καταπολεμήσετε τη φλεγμονή, τις ρυτίδες και τα προβλήματα με την κυκλοφορία του αίματος χάρη στην περιεκτικότητά τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

8. Βελτιώστε τη φυσική σας κατάσταση

Η καθημερινή άσκηση θα σας επιτρέψει να ζήσετε περισσότερα χρόνια και να αισθάνεστε νέοι και δυνατοί. Η τακτική άσκηση υψηλής έντασης μπορεί να σας προσθέσει μέχρι και τέσσερα χρόνια ζωής, γεγονός που δεν προκαλεί έκπληξη.

Η άσκηση έχει εκπληκτικές θετικές επιδράσεις στην καρδιά, στον νου και στον μεταβολισμό σας. Απλώς περπατάτε τριάντα λεπτά τη μέρα. Αυτό αρκεί για να διατηρείστε δραστήριοι και υγιείς.

Επίσης θα αισθάνεστε θαυμάσια!

9. Σταματήστε το κάπνισμα

Η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να είναι η πιο σημαντική ενέργεια για την υγεία σας και τη ζωή σας. Γνωρίζατε ότι οι γυναίκες που εξακολουθούν να καπνίζουν στην ηλικία των 35 ετών ίσως να έχουν μειώσει τη διάρκεια της ζωής τους κατά έξι ως οχτώ χρόνια;

Ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να εγκαταλείψετε αυτήν την κακή συνήθεια. Η διακοπή του καπνίσματος επιβραδύνει την εμφάνιση ασθενειών και αυξάνει τις πιθανότητές σας να απολαύσετε πολλά χρόνια ζωής.

Αυτό ισχύει ακόμα και για τους καπνιστές που έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική βλάβη στους πνεύμονές τους.

Ίσως σας αρέσουν