Πώς να ισιώνετε τα μαλλιά σας χωρίς να τα βλάψετε

· 29 Ιουλίου 2015
Η υπερβολική χρήση θερμότητας πάνω στα μαλλιά σας μπορεί να τα βλάψει σε μεγάλο βαθμό.

Στην καθημερινή μάχη ενάντια στο φριζάρισμα, ίσως βρίσκετε ευκολότερο απλώς το να ισιώνετε τα μαλλιά σας με ένα κεραμικό σίδερο και να ησυχάζετε. Ενώ αυτό μπορεί να δίνει ωραία όψη στα μαλλιά σας και να σας βοηθάει να τα ελέγχετε, θα πρέπει να έχετε υπόψη ότι η υπερβολική χρήση θερμότητας πάνω στα μαλλιά σας μπορεί να τα βλάψει σε μεγάλο βαθμό. Συνεχίστε να διαβάζετε και θα μάθετε μερικές απλές συμβουλές για να ισιώνετε τα μαλλιά σας χωρίς να τα βλάπτετε.

Συμβουλές για να ισιώνετε τα μαλλιά σας

  • Πρώτα και κύρια, τα μαλλιά σας πρέπει να είναι εντελώς στεγνά όταν αρχίζετε να τα ισιώνετε. Μη στεγνώνετε τα μαλλιά σας με το πιστολάκι στη μέγιστη θερμοκρασία. Ίσως χρειαστεί λίγη περισσότερη ώρα με τη μέτρια θερμοκρασία, όμως τα μαλλιά σας θα το εκτιμήσουν.
  • Πέρα από το ότι αυτό αποτελεί μια υγιεινή επιλογή για τα μαλλιά σας, δοκιμάστε διαφορετικά χτενίσματα κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, επιλέγοντας μεταξύ διαφορετικών στυλ. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε να ισιώνετε τα μαλλιά σας πολλές μέρες στη σειρά και έτσι θα κάνουν ένα διάλειμμα από τη θερμότητα.
  • Η θερμοκρασία είναι επίσης πολύ σημαντική επειδή όλο και περισσότερο, αν βιάζεστε, θα χρησιμοποιείτε την υψηλότερη θερμότητα. Αυτό κάνει το ίσιωμα ταχύτερο, όμως αργότερα θα διαπιστώσετε τη ζημιά.
  • Τουλάχιστον μία φορά το μήνα, να θυμάστε να κάνετε μια θεραπεία επανόρθωσης για τα μαλλιά σας. Αυτή θα εξαρτηθεί από τον τύπο των μαλλιών σας: λιπαρά, ξηρά ή μικτά, καθώς και από το αν χρησιμοποιείτε συνεχώς θερμότητα πάνω στα μαλλιά σας.
  • Όταν οι άκρες είναι πολύ ξηρές, είναι καλύτερα να τις κόβετε. Ως αποτέλεσμα, τα μαλλιά σας θα μπορούν να συνεχίσουν να μεγαλώνουν με πολύ υγιέστερο τρόπο. Οι ξηρές άκρες δεν επιτρέπουν στα μαλλιά να είναι υγιή. Επιπλέον, δεν έχουν ωραία όψη.

Ισιώνετε τα μαλλιά σας - Μαλλιά με ψαλίδα

Ρίξτε μια ματιά εδώ: 5 ασφαλείς τρόποι για να κάνετε μπούκλες τα μαλλιά σας

  • Θα ήταν επίσης καλό να χρησιμοποιήσετε κάποιο προϊόν που προστατεύει τα μαλλιά σας από τη θερμότητα πριν τα ισιώσετε. Αφού το εφαρμόσετε στα μαλλιά, αφήστε το να δράσει για λίγο. Έπειτα, στεγνώστε τα καλά. Μετά από όλα αυτά, αρχίστε να τα ισιώνετε.
  • Πριν αρχίσετε να ισιώνετε τα μαλλιά σας, θα πρέπει να τα ξεμπλέξετε εντελώς. Αν δεν το κάνετε και υπάρχουν κόμποι ενώ τα ισιώνετε, μπορεί να τα τεντώσετε υπερβολικά και να τα κάψετε.
  • Χωρίστε τα μαλλιά σας σε μικρές τούφες χρησιμοποιώντας κλάμερ έτσι ώστε να είναι ίσια σε όλα τα σημεία.
  • Ακόμα μια σημαντική πληροφορία: αν βάφετε τα μαλλιά σας τον περισσότερο καιρό, θα πρέπει να τα φροντίζετε με ακόμα μεγαλύτερη προσοχή αν δεν θέλετε να τα βλάψετε. Επειδή έχουν υποστεί χημική επεξεργασία, τα βαμμένα μαλλιά είναι περισσότερο επιρρεπή σε βλάβη.
  • Επίσης βεβαιωθείτε ότι το σίδερο μαλλιών που χρησιμοποιείτε είναι καλής ποιότητας. Δυστυχώς, τα φτηνά τείνουν να καταλήγουν ακριβότερα μακροπρόθεσμα.

Εκτός από τις συμβουλές που αναφέραμε παραπάνω, είναι καλό να γνωρίζετε ότι η διατροφή σας επίσης καθορίζει την υγεία των μαλλιών σας. Μια ανεπαρκής δίαιτα μαζί με τη χρήση υπερβολικής θερμότητας αποτελούν έναν ιδιαίτερα βλαπτικό συνδυασμό για τα μαλλιά σας. Όπως αναφέρει και η Δρ. Emily L. Guo στη μελέτη της εδώ, η φτωχή διατροφή μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στην απώλεια μαλλιών.

Ισιώνετε τα μαλλιά σας - Γεμίζοντας ποτήρι με νερόΤο νερό είναι επίσης ουσιαστικό για να διατηρούνται τα μαλλιά σας υγιή. Να θυμάστε πάντα να πίνετε την αναγκαία καθημερινή ποσότητα νερού.

Επισκεφθείτε και αυτό το άρθρο: Βελτιώστε την υγεία σας πίνοντας περισσότερο νερό κάθε μέρα

Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα με τις θρεπτικές ουσίες που είναι απαραίτητες έτσι ώστε τα μαλλιά σας να δείχνουν λαμπερά και δυνατά, καθώς και οι τροφές στις οποίες μπορείτε να τις βρείτε.

  • Σίδηρος: σπανάκι, νεροκάρδαμο, κοτόπουλο, ψάρι, χοιρινό, κ.λπ..
  • Ωμέγα-3: σαρδέλες, τόνος, καρύδια, σπανάκι, φράουλες.
  • Ψευδάργυρος: ψάρι, κρέας, αβγά, τυρί.
  • Σελήνιο: σκόρδο, κρεμμύδια, δαμάσκηνα, πεπόνια, σταφύλια.
  • Βιταμίνη Α: συκώτι, αβγά, καρότα, αμύγδαλα.
  • Βιταμίνη Β: γαλακτοκομικά προϊόντα, φρούτα, ψάρι, κόκκινο κρέας, αβγά.
  • Βιταμίνη C: γκουάβα, ακτινίδιο, κόκκινη πιπεριά, παπάγια, πορτοκάλια, σπανάκι.
  • Φολικό οξύ: ρεβίθια, συκώτι, φακές, αβοκάντο, τομάτες, μπανάνες.

Αν τα μαλλιά σας είναι πολύ ξηρά, μουντά και εύθραυστα, και μετά από τη σύσταση γιατρού, μπορείτε να λάβετε συμπληρώματα διατροφής που περιλαμβάνουν τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία. Ως αποτέλεσμα, μπορείτε να δείχνετε τα μαλλιά σας στην καλύτερή τους κατάσταση.

  • Baran, K. P. (2014). Dietary Supplements. In Encyclopedia of Toxicology: Third Edition. http://doi.org/10.1016/B978-0-12-386454-3.00838-1
  • Adams, J., & Shenton, J. (1985). VITAMIN A IN HEALTH FOODS. The Lancet. http://doi.org/10.3390/ma2020307
  • Goldberg, L. J., & Lenzy, Y. (2010). Nutrition and hair. Clinics in Dermatology. http://doi.org/10.1016/j.clindermatol.2010.03.038
  • Calder, P. C. (2008). Omega-3-Fettsäuren. Schweizer Zeitschrift Für Ernährungsmedizin.