Προτάσεις για ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης

11 Δεκέμβριος, 2018
Οι θεραπείες αυτές μπορούν να σας βοηθήσουν ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης σε ήπιες περιπτώσεις. Αν υποφέρετε από χρόνιο πόνο, σας προτείνουμε να δείτε κάποιον ειδικό.
 

Οι περισσότεροι ενήλικες έχουν βιώσει πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους.

Δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια πίεση στη βάση της σπονδυλικής στήλης, συγκεκριμένα στην περιοχή ανάμεσα στη μέση και τα οπίσθια. Γενικά, πρόκειται για μια από τις πιο κοινές παθήσεις στον κόσμο, μονάχα η γρίπη την ξεπερνά.

Ο πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης επηρεάζει το ίδιο άνδρες και γυναίκες, ειδικά όσους ακολουθούν μια καθιστική ζωή ή όσους γυμνάζονται υπερβολικά.

Στους νέους, η κύρια αιτία τραυματισμού είναι το υπερβολικό βάρος στην πλάτη εξαιτίας των σακιδίων, της λανθασμένης στάσης του σώματος κατά το κάθισμα ή η μεγάλη παραμονή σε λάθος στάση όσο βρίσκονται όρθιοι.

Λόγοι που προκαλούν πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης

Κάποιοι περισσότερο συγκεκριμένοι λόγοι πρόκλησης του προβλήματος είναι:

Άρση υπερβολικού βάρους

Τέσσερις προτάσεις για ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, βάρος

Όταν κάποιος ξεπερνάει τις φυσικές του ικανότητες όταν σηκώνει κάτι βαρύ, τεντώνονται υπερβολικά οι μύες και προκαλούν έντονο πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης.

Δείτε επίσης: Συμβουλές για να χάσετε βάρος περπατώντας

Λανθασμένες κινήσεις

Ο πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης ο οποίος προκαλείται από λανθασμένες κινήσεις, έχει την τάση να εξαφανίζεται χωρίς την ανάγκη για θεραπεία.

 

Το πρόβλημα βρίσκεται, έστω και αν είναι παροδικό, στο ότι τη στιγμή που συμβαίνει έχει μεγάλη επίπτωση στο σώμα.

Μόλυνση στη σπονδυλική στήλη

Ασθένειες όπως η σπονδυλοδισκίτιδα, η οστεομυελίτιδα και τα αποστήματα μπορεί να κρύβονται πίσω από την πάθηση.

Σκολίωση

Η σκολίωση αναφέρεται στη δυσμορφία της σπονδυλικής στήλης, είτε αυτή είναι στη ράχη, στο λαιμό ή το κάτω μέρος της πλάτης.

Η ασθένεια μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία, αλλά τα συμπτώματά της συνήθως εμφανίζονται στην εφηβεία.

Κήλες

Τέσσερις προτάσεις για ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, κήλες

Και οι κήλες είναι ένα είδος δυσμορφίας και έχουν την τάση να προκαλούν πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης όταν αλλάζουν τη θέση των δίσκων των κάτω σπονδύλων.

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, μπορούν να ασκήσουν πίεση ακόμη και στα σπονδυλικά νεύρα.

  • Ο επαγγελματικός τρόπος αντιμετώπισης της πάθησης σε βαριές περιπτώσεις είναι το χειρουργείο.
  • Κάποιοι άνθρωποι στρέφονται στη φυσιοθεραπεία, την αποκατάσταση και τα αντιφλεγμονώδη φάρμακα χωρίς στεροειδή για να μειώσουν τον πόνο.

Κάποιες σπιτικές θεραπείες για ν’ ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης

Ευτυχώς, σε ήπιες περιπτώσεις, η πάθηση μπορεί ν’ ανακουφιστεί με τις ακόλουθες ασκήσεις και σπιτικές θεραπείες:

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε: 7 εύκολες κινήσεις για ανακούφιση από τον μυϊκό πόνο

1. Μασάζ με μια μπάλα

Η διαδικασία είναι απλή.

  • Χρειάζεται απλώς να ξαπλώσετε σε μια επίπεδη επιφάνεια και να τοποθετήσετε μια φυσιολογικού μεγέθους μπάλα (η οποία χωράει στο χέρι σας) κάτω από τους γλουτιαίους σας.
  • Έπειτα, κάντε αργές, βαθιές κινήσεις από τη μία πλευρά στην άλλη.
  • Για να δουλέψετε περισσότερες περιοχές, σας συμβουλεύομε ν’ αλλάξετε θέση και όσο προχωράτε την άσκηση, να ξαπλώνετε περισσότερο στο πλάι.

Αυτό το μασάζ βοηθά στη θεραπεία της περιοχής των οπισθίων, μια περιοχή η οποία υποβάλλεται σε συνεχή πίεση εξαιτίας της στάσης του σώματός μας, όταν καθόμαστε πάρα πολλές ώρες και είμαστε σε φτωχή φυσική κατάσταση.

Η θεραπεία αυτή θα αποτρέψει τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, αλλά και άλλου είδους τραυματισμών όπως σημεία ενεργοποίησης και πυραμιδοειδή ή τραπεζοειδή σύνδρομα.

2. Μασάζ με ραβδί στο κάτω μέρος της πλάτης

Τέσσερις προτάσεις για ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, μασάζ

  1. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να βρείτε ένα ραβδί αρκετά μακρύ ώστε να φτάνει όλο το πλάτος της πλάτης σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα σκουπόξυλο ή το ξύλο της σφουγγαρίστρας.
  2. Πάρτε το ραβδί και κυλήστε το πάνω-κάτω σε ολόκληρη την πλάτη σας, αργά και βαθιά.
  3. Έπειτα, συγκεντρώστε όλη σας τη δύναμη στη μία πλευρά, κινούμενοι από τη μέση προς τα έξω, και έπειτα το ίδιο για την άλλη πλευρά.
 

Η άσκηση αυτή θα βοηθήσει στη χαλάρωση των μυών της πλάτης. Λειτουργεί ως θεραπεία για τους τραυματισμούς στο κάτω μέρος της πλάτης.

Να θυμάστε ότι πρέπει να κάνετε το μασάζ βαθιά και έντονα. Το ραβδί χρησιμοποιείται για ν’ ασκηθεί πίεση την οποία δε μπορείτε ν’ ασκήσετε με τα χέρια.

3. Γάλα με λάχανο

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, το λάχανο μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση της πλάτης σας. Καθώς πρόκειται για κρύο λαχανικό, τα συστατικά του λειτουργούν ως μυοχαλαρωτικά.

  • Για να το προετοιμάσετε για την ανακούφιση από τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, θα πρέπει να βάλετε το λάχανο σ’ ένα μπολ με γάλα και να το αφήσετε να μουλιάσει για τουλάχιστον 5 λεπτά.
  • Καθαρίστε την περιοχή στο κάτω μέρος της πλάτης καλά πριν εφαρμόσετε το μείγμα, έπειτα απλώστε το λάχανο σε ολόκληρη την περιοχή και αφήστε το να δράσει για 15 λεπτά.
  • Στη συνέχεια, κάντε μπάνιο με ζεστό νερό για να χαλαρώσετε.

4. Μαϊντανός με αλάτι

Τέσσερις προτάσεις για ν' ανακουφίσετε τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, μαϊντανός

  • Βάλτε λίγο χλιαρό νερό σ’ ένα μπολ και προσθέστε λίγα φύλλα μαϊντανού και λίγα κουταλάκια του γλυκού αλάτι.
  • Τοποθετήστε τον μαϊντανό στο κάτω μέρος της πλάτης που πονά και αφήστε τον να δράσει για 20 λεπτά.
 
  • Αφαιρέστε τα υπολείμματα του με μια πετσέτα, καθαρίστε και χαλαρώστε την περιοχή με ισοπροπυλική αλκοόλη.