5 παράγοντες που προκαλούν πρόωρη γήρανση στις γυναίκες

· 5 Μαΐου 2016
Η έλλειψη σωστής ενυδάτωσης, μια όχι και τόσο υγιεινή διατροφή, το άγχος και οι ανησυχίες μπορούν να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα και να επιταχύνουν την πρόωρη γήρανση.

Προς το παρόν, ούτε η επιστήμη ούτε τα θαύματα δεν έχουν καταφέρει να νικήσουν το αδυσώπητο πέρασμα του χρόνου. Η γήρανση είναι κάτι φυσικό που όλοι πρέπει να αντιμετωπίσουμε με ακεραιότητα, αισιοδοξία και γενναιότητα. Ωστόσο ένα πράγμα είναι σίγουρο: οι συνήθειες και ο τρόπος ζωής μας θα καθορίσουν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τον αντίκτυπο των ρυτίδων, της πλαδαρότητας…

Τα συμπτώματα αυτά συνδέονται με την πρόωρη γήρανση και μπορούμε να τα καθυστερήσουμε, ακόμα και να τα μειώσουμε, με τη βοήθεια κατάλληλων στρατηγικών και, πάνω απ’όλα, έχοντας υπόψη μια σειρά από σφάλματα που συνήθως παραβλέπουμε. Θέλετε να μάθετε ποια είναι; Κρατήστε σημειώσεις!

1. Τροφές που δεν πρέπει να καταναλώνετε, για να αποφύγετε την πρόωρη γήρανση

epeksergasmenes-trofes

Όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η διατροφή μας καθορίζει την υγεία μας και τη σωστή λειτουργία του σώματός μας. Ωστόσο, σχεδόν χωρίς να το συνειδητοποιούμε, σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας υιοθετούμε ορισμένες διατροφικές συνήθειες που, απέχοντας πολύ από το να μας ωφελούν, στην πραγματικότητα μας βλάπτουν και επιταχύνουν τη γήρανσή μας.

Σκεφτείτε την υπερβολική ποσότητα επεξεργασμένου αλευριού που καταναλώνουμε μέσω του ψωμιού ή από τα περισσότερα προμαγειρεμένα γεύματα που αποτελούν μια γρήγορη επιλογή για το βραδινό όταν γυρίζουμε σπίτι. Μην ξεχνάτε ότι οι παραπάνω τροφές περιέχουν πολλές περιττές θερμίδες, οι οποίες δεν μετατρέπονται μόνο σε αποθηκευμένο λίπος αλλά και σε χοληστερίνη, ενώ επίσης οδηγούν σε έλλειψη κατάλληλων θρεπτικών ουσιών για το δέρμα σας…

Επομένως, ποια είδη τροφών πρέπει να αποφεύγουμε για να αποτρέψουμε την πρόωρη γήρανση;

  • Γλυκά: να θυμάστε ότι η υπερβολική κατανάλωση γλυκών καταστρέφει το κολλαγόνο του δέρματος.
  • Οινοπνευματώδη ποτά: η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος επιτίθεται στο συκώτι και, επομένως, δεν μπορούμε να αποβάλουμε τις τοξίνες, οι οποίες έπειτα προκαλούν πρόωρη γήρανση. Πίνετε πάντα με μέτρο!
  • Αλμυρές τροφές: όλοι αγαπάμε τα σνακ, τα πατατάκια, ακόμα και τα σακουλάκια με νόστιμους και υγιεινούς ξηρούς καρπούς. Τα παραπάνω αποτελούν μεγάλο κίνδυνο για την υγεία. Μην ξεχνάτε, το αλάτι είναι πολύ επικίνδυνο για το σώμα και, επιπλέον, ενισχύει την εμφάνιση κυτταρίτιδας.
  • Επεξεργασμένα κρέατα, όπως χοτ-ντογκ και χάμπουργκερ: οι τροφές αυτές περιέχουν θειώδη, που επιταχύνουν τη γήρανση.
  • Κόκκινο κρέας: το κόκκινο κρέας είναι πλούσιο σε ελεύθερες ρίζες, οι οποίες επιτίθενται στο κολλαγόνο του δέρματος και προκαλούν γήρανση.
  • Ζαχαρούχα και ανθρακούχα αναψυκτικά: πρόκειται για μεγάλους εχθρούς της υγείας και της ομορφιάς μας.
  • Όλες οι τροφές που είναι πλούσιες σε τρανς λιπαρά: τα τρανς λιπαρά οξέα προκαλούν φλεγμονή και κατακράτηση υγρών, κάτι που μας κάνει περισσότερο ευάλωτους στη βλάβη από το ηλιακό φως, ενώ επίσης οδηγούν σε πολλά καρδιολογικά προβλήματα. Αποφεύγετέ τα!!

2. Οι ανησυχίες και το άγχος που δεν αντιμετωπίζονται σωστά

hronio-aghos-500x300

Υπάρχει κάτι που δεν πρέπει να παραβλέπουμε: οι γυναίκες είναι περισσότερο επιρρεπείς στο άγχος από ό,τι οι άνδρες. Οι γυναίκες υποφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό και για περισσότερο χρόνο. Ωστόσο, οι άνδρες αντιμετωπίζουν το άγχος με χειρότερο τρόπο και παρουσιάζουν υψηλότερα ποσοστά θανάτου λόγω ασθενειών που συνδέονται με το άγχος.

Όπως βλέπετε, όλα τα αρνητικά συναισθήματα τα οποία δεν αντιμετωπίζουμε επιτυχώς μεταφράζονται όχι μόνο στις κλασικές ψυχοσωματικές ασθένειες, αλλά το άγχος προκαλεί επίσης πρόωρη γήρανση. Θέλετε να μάθετε γιατί;

  • Μια αγχογόνα κατάσταση που κρατάει μήνες ή χρόνια προκαλεί σοβαρές αλλαγές στο σώμα. Η κορτιζόλη επιταχύνει τον καρδιακό ρυθμό, προκαλεί σοβαρές βλάβες όπως αρτηριοσκλήρωση και επηρεάζει την υγεία του εγκεφάλου μας.
  • Πέρα από την κορτιζόλη, το άγχος μπορεί επίσης να οδηγήσει στην απελευθέρωση επινεφρίνης, που είναι περισσότερο γνωστή ως αδρεναλίνη, η οποία προκαλεί οξείδωση των κυττάρων, εμποδίζει τη σύνθεση θρεπτικών ουσιών και οδηγεί στη συσσώρευση λιπιδίων στο αίμα.
  • Το άγχος αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και, κατά συνέπεια, η πρόωρη γήρανση κάνει την εμφάνισή της με εντυπωσιακό τρόπο. Καλύτερα να μάθετε να διαχειρίζεστε τα συναισθήματά σας!

3. Χαμηλή πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών

lemoni-apotoksinosi-somatos

Η χαμηλή πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών από τη διατροφή μας είναι κάτι στο οποίο συνήθως δεν δίνουμε αρκετή προσοχή, όμως αυτό μάς κάνει περισσότερο ευάλωτους απέναντι στον αντίκτυπο των ελεύθερων ριζών και στις επιδράσεις τους στο δέρμα μας.

Επομένως σημειώστε τις παρακάτω τροφές που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή σας από σήμερα και στο εξής:

4. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες γήρανσης: ο ήλιος!

pos-na-epileksete-gyalia-iliou-500x305

Ο ήλιος είναι σημαντικός για την υγεία μας, βοηθάει στη σύνθεση θρεπτικών ουσιών, όπως στην περίπτωση της βιταμίνης D, ενώ συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της διάθεσής μας. Ωστόσο, να θυμάστε να εκτίθεστε στον ήλιο με προσοχή, αποφεύγοντάς τον κατά τις μεσημεριανές ώρες και, πάνω απ’όλα, να θυμάστε να χρησιμοποιείτε πάντα ένα καλό αντηλιακό (σαν βάση του μακιγιάζ σας κάθε μέρα).

Αν ανήκετε στις γυναίκες που τους αρέσει να κάνουν ηλιοθεραπεία το καλοκαίρι, από τώρα και στο εξής να γνωρίζετε ότι αυτό αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες γήρανσης για τις γυναίκες. Προστατευτείτε!

5. Γυναίκες και ασβέστιο

trofes-me-asvestio

Το ασβέστιο είναι ένα μέταλλο που χρειαζόμαστε σε μεγαλύτερη ποσότητα σε όλη τη διάρκεια των μεταγενέστερων σταδίων της ζωής. Γιατί; Οι γυναίκες συνήθως πάσχουν από την κλασική απώλεια οστικής μάζας και από οστεοπόρωση, που αργά ή γρήγορα επηρεάζουν τη ζωή τους.

Αν δεν εξασφαλιστεί αρκετό ασβέστιο από νωρίς, τα οστά μας μπορεί επίσης να γεράσουν πρόωρα. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνετε τις παρακάτω τροφές κάθε μέρα προκειμένου να βελτιώσετε την υγεία σας:

  • Φυσικό γιαούρτι χωρίς ζάχαρη.
  • Ένα ποτήρι γάλα (αν δεν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη και μπορείτε να το χωνέψετε σωστά. Αν δεν μπορείτε, πίνετε γάλα αμυγδάλου ή γάλα από κάποιον άλλο ξηρό καρπό.
  • Μία μερίδα τόφου στις σαλάτες σας.
  • Τρία καρύδια και τρία αμύγδαλα κάθε μέρα.

Αν η μητέρα σας ή κάποιο άλλο μέλος της οικογένειας υποφέρει από οστεοπόρωση, θα πρέπει να μιλήσετε με το γιατρό σας σχετικά με τον τρόπο κάλυψης των αναγκών σας σε ασβέστιο μέσω συμπληρωμάτων. Όσο συντομότερα ξεκινήσετε, τόσο το καλύτερο!

Να θυμάστε να εφαρμόζετε πάντα αυτές τις απλές συμβουλές προκειμένου να αποφύγετε τη πρόωρη γήρανση.