9 τρόποι για να χαλαρώσετε μέσα σε 5 λεπτά

· 20 Οκτωβρίου 2015
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και οι άλλες ηλεκτρονικές συσκευές είναι ένα σταθερό μέρος της ζωής μας. Αν θέλετε να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε καλύτερα, θα πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα κάθε δύο ώρες, και να αποφεύγετε τη χρήση τους κατά τη διάρκεια της μιας ώρας πριν τον ύπνο.

Η πίεση, τα νεύρα και το άγχος είναι πολύ κακές καταστάσεις για την υγεία μας. Γι αυτό είναι τόσο σημαντικό να γνωρίζετε ότι υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να χαλαρώσετε μέσα σε 5 λεπτά. Αυτό είναι ακόμη πιο σημαντικό δεδομένου ότι δεν έχουμε πάντα χρόνο για μια συνεδρία μασάζ ή για μια ώρα διαλογισμού ή γιόγκα. Χρειαζόμαστε μια λύση «express” για ένα επείγον ζήτημα.


Πώς μπορώ να χαλαρώσω μέσα σε λίγα λεπτά;

Περπατήστε

Μια ωραία βόλτα, είτε είναι στο πάρκο ή σε άλλο μέρος, θα σας ηρεμήσει πολύ γρήγορα. Αν νιώθετε αγχωμένοι στο γραφείο, για παράδειγμα, μπορείτε να επωφεληθείτε από την ώρα του μεσημεριανού σας διαλείμματος για να βγείτε έξω και να περπατήσετε γύρω από έναν όμορφο χώρο για λίγη ώρα. Χρειάζεται μόνο πέντε λεπτά για να ξεχάσετε τα προβλήματά σας, να ακούσετε το κελάηδισμα των πουλιών, να δείτε μερικά όμορφα λουλούδια, κλπ. Μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να σκεφτείτε κάτι που σας απασχολεί, γιατί το περπάτημα σας βοηθά να πάρετε απόσταση από τα πράγματα και να σκεφτείτε πιο καθαρά.

perpatima 2


Αναπνεύστε

Πιθανότατα τώρα σκέφτεστε «μα συνέχεια αναπνέω!!”. Αλλά, σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για συνειδητή αναπνοή. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε για να συμβεί αυτό είναι να δώσετε προσοχή στον αέρα που εισέρχεται στους πνεύμονες σας, όχι απλώς ως μια μηχανική λειτουργία που το σώμα σας πραγματοποιεί έτσι ώστε να μπορεί να επιβιώσει. Η αναπνοή είναι μια ζωτική δύναμη και αυτό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο γιατί τρέφει το σώμα σας, μειώνει τα επίπεδα άγχους και σας επιτρέπει να λάβετε περισσότερο οξυγόνο. Αν θέλετε να χαλαρώσετε, απλώς προσπαθήστε να πάρετε βαθιές αναπνοές (πάντα από τη μύτη σας). Δεν χρειάζεται να πάτε σε ένα πάρκο ή έξω στο δάσος (που μάλλον δεν έχετε κοντά στη δουλειά σας). Μπορείτε να ηρεμήσετε λίγο από την συνεδρίαση στο γραφείο σας. Για ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, κλείστε τα μάτια σας και καθίστε άνετα (καθιστές, όρθιες, ή ξαπλωμένος, όπως θέλετε). Μια χρήσιμη άσκηση είναι να πιέσετε το δεξί ρουθούνι σας και να εισπνεύσετε μόνο μέσα από το αριστερό. Στη συνέχεια, αλλάξτε και αναπνεύστε από τη δεξιά πλευρά. Αυτό θα σας ηρεμήσει πολύ γρήγορα.


Οραματιστείτε

Βασικά, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να «ονειροπολήσετε», επειδή η τεχνική αυτή είναι πολύ χαλαρωτική. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια κουραστική μέρα στη δουλειά, μπορείτε να αφήσετε τον εαυτό σας να φαντάζεται ότι είστε σε κάποιο νησί της  Καραϊβικής και πίνετε κοκτέιλ από μια καρύδα. Ή ίσως η ιδέα σας για την ηρεμία είναι να είστε στο δάσος ανάμεσα στα δέντρα ή τα λουλούδια. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε να σκεφτείτε το ιδανικό μέλλον για σας και τα όνειρά σας ώστε να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους σας. Ωστόσο, φροντίστε να δώσετε προσοχή στην αντίδρασή σας σε αυτήν την τεχνική, επειδή μερικές φορές, το να σκεφτόμαστε ότι θέλουμε να πάμε διακοπές ή να μετακομίσουμε στο σπίτι των ονείρων μας μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα του άγχους μας. Φανταστείτε τον εαυτό σας να κάνει μια δραστηριότητα που σας αρέσει και σίγουρα θα αισθανθείτε πιο ήρεμοι.

dialogismos-sto-spiti

Φάτε ενα σνακ

Ένα άδειο στομάχι μπορεί να αυξήσει το επίπεδο στρες και τη νευρικότητα σας. Με το να φάτε ένα υγιεινό σνακ, όχι μόνο θα αισθάνεστε πλήρεις, αλλά και χαρούμενοι. Αυτό συμβαίνει επειδή υπάρχει μια σημαντική σχέση μεταξύ του τι συμβαίνει στο στομάχι σας και του τι αντιλαμβάνεται ο εγκέφαλός σας. Μην βιάζεστε με τα σνακ σας και να προσπαθήσετε να απολαύσετε κάθε μπουκιά. Επιλέξτε υγιεινά τρόφιμα, όπως ένα μήλο, μία μπάρα δημητριακών ή ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας. Αποφύγετε την κατανάλωση λιπαρών ή ζαχαρούχων τροφίμων, επειδή αυτά θα μπορούσαν να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα.


Ασχοληθείτε με την κηπουρική

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό είδος  θεραπείας για τα άτομα με υψηλά επίπεδα άγχους. Εκτός του ότι είναι μια πηγή καθαρού αέρα, που θα συμβάλλει στη βελτίωση της αναπνοής, τα φυτά σας βοηθούν να ηρεμήσετε τα νεύρα σας. Μπορείτε να έχετε μόνο μία γλάστρα ή μπορείτε να έχετε και πολλές. Βάλτε στην άκρη λίγο χρόνο για να ποτίσετε τα φυτά σας, να απαλλαγείτε από τυχόν ζιζάνια, ακόμη και να τους μιλήσετε. Θα διαπιστώσετε αμέσως ότι η αρτηριακή σας πίεση αρχίζει να πέφτει, καθώς οι παλμοί της καρδιάς σας θα ελαττώνονται.


Ξεφύγετε από τον υπολογιστή

Το να χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα (κάτι που πολλοί άνθρωποι κάνουν) μπορεί να προκαλέσει αυξημένα επίπεδα στρες. Αυτό, με τη σειρά του, προκαλεί απώλεια ύπνου, αϋπνία, κατάθλιψη, προβλήματα στον ύπνο, εφιάλτες, πονοκεφάλους, μυϊκούς πόνους, δυσκολίες στην όραση, κλπ. Όσο μπορείτε, προσπαθήστε να κάνετε διαλείμματα για πέντε λεπτά κάθε δύο ώρες, ενώ είστε στο γραφείο, και όταν φτάσετε στο σπίτι, απλά προσπαθήστε να αποφύγετε να καθίσετε μπροστά από τον υπολογιστή (το ίδιο ισχύει και για την τηλεόραση). Προσπαθήστε να μην χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή για τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο και σίγουρα μην τον αφήνετε ανοιχτό σε περίπτωση που ο υπολογιστής σας είναι στην κρεβατοκάμαρά σας.


askisi-grafeio

Ελάτε σε επαφή με τη φύση

Λίγη λιακάδα, με τα πόδια στο γρασίδι, να μυρίζετε ένα λουλούδι στο φυσικό του περιβάλλον ή το περπάτημα στην παραλία: όλα αυτά μπορεί να είναι εξαιρετικά χαλαρωτικές δραστηριότητες. Για τους ανθρώπους που υποφέρουν από στρες, άγχος ή κατάθλιψη, απλά το να είναι σε επαφή με τη φύση μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα τους. Όταν είστε στην πόλη, προσπαθήστε να πάρετε λίγο «πράσινο” χρόνο με το να πάτε στο πάρκο, ή να βάλετε στο γραφείο σας λίγα φυτά και λουλούδια.


Κάντε στον εαυτό σας ένα μασάζ

Δεν χρειάζεται να πάτε σε ένα επαγγελματία μασέρ για μια ωριαία συνεδρία μασάζ (αν και θα ήταν τέλειο να μπορούσατε να το κάνετε αυτό σε καθημερινή βάση, φυσικά). Αν μέσα στην ημέρα σας νιώθετε σαν να πρόκειται να εκραγεί το κεφάλι σας από όλες τις ευθύνες μπροστά σας, απλά κάντε στον εαυτό σας λίγο μασάζ. Πιέστε την περιοχή μεταξύ του δείκτη και του μεσαίου δακτύλου για να απαλλαγείτε από την ένταση της καρδιάς. Από την άλλη πλευρά, μπορείτε να κάνετε μασάζ στην περιοχή κάτω από τον αντίχειρά σας για να χαλαρώσετε τους ώμους και το λαιμό σας. Αν έχετε πονοκέφαλο, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να κάνετε χαλαρούς κύκλους στους κροτάφους σας με τα δάχτυλα και μην ξεχάσετε να κλείσετε τα μάτια σας.


Ακούστε μουσική

Η μουσική έχει μια κατευναστική επίδραση στο μυαλό μας. Αλλά προσέξτε, γιατί δεν μιλάμε για ένα οποιοδήποτε είδος. Προτείνουμε να ακούτε ορχηστρική μουσική, κλασική μουσική ή μάντρα, αν θέλετε να ηρεμήσετε τα νεύρα σας. Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να ακούσουν αυτά τα είδη της μουσικής, όταν πηγαίνουν στο κρεβάτι τη νύχτα. Ωστόσο, μπορείτε επίσης να επιλέξετε να ακούσετε ένα από τα αγαπημένα σας τραγούδια (προσπαθήστε να αποφύγετε τα αργά ή τα λυπημένα τραγούδια) για να προκαλέσετε την έκκριση των φυσικών ορμονών που θα σας βοηθήσουν αυτόματα να χαλαρώσετε. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε τα ακουστικά σας για να ακούσετε μουσική, ή απλά να τη βάλετε σε χαμηλή ένταση στο σπίτι, ό, τι λειτουργεί καλύτερα για σας.