Αποφύγετε 7 συνήθειες που βλάπτουν τα νεφρά

Τα νεφρά σας είναι υπεύθυνα για το φιλτράρισμα όλων όσων τρώτε, επομένως είναι σημαντικό να μην τα υπερφορτώνετε. Η άκριτη χρήση φαρμάκων μπορεί επίσης να τους κάνει πολύ κακό.

Τα νεφρά είναι ζωτικά όργανα τα οποία είναι υπεύθυνα για το φιλτράρισμα των άχρηστων ουσιών και των περιττών υγρών έτσι ώστε να μπορούν να αποβληθούν από τα ούρα. Αν και αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ σημαντικά για τη συνολική υγεία, πολλοί άνθρωποι έχουν κακές συνήθειες που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τη λειτουργία των νεφρών τους.

Μπορείτε να ζήσετε μια σχετικά κανονική ζωή με μονάχα το 20% της λειτουργίας των νεφρών σας. Είναι πιθανό να πιστεύετε ότι είστε εντελώς υγιείς, ενώ αγνοείτε ότι τα νεφρά σας φθείρονται αργά. Σε πολλές περιπτώσεις, η βλάβη στα νεφρά δίνει πολύ λίγα προειδοποιητικά σημάδια και ανακαλύπτεται μονάχα όταν είναι πολύ αργά. Ευτυχώς, αν ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και αποφεύγετε ορισμένες κακές συνήθειες, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο βλάβης στα νεφρά.

Η καλή υγεία των νεφρών είναι συνώνυμη της συνολικής σας ευεξίας. Για το λόγο αυτό οι ειδικοί προσδιορίζουν εφτά συνήθειες που βλάπτουν τα νεφρά σας καθώς και τους τρόπους αποφυγής τους προκειμένου να έχετε μια πιο υγιή ζωή.

Κατανάλωση αναψυκτικών και σόδας

2-anapsyktika

Σε έρευνες που διεξήχθησαν από το Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία βρέθηκε ότι οι άνθρωποι που πίνουν δύο ή περισσότερα αναψυκτικά την ημέρα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο νόσου των νεφρών. Η μελέτη εξέτασε 12.000 ανθρώπους που έπιναν μεγάλες ποσότητες αναψυκτικών και ανακάλυψε ότι είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν ένα είδος πρωτεΐνης στα ούρα τους, φαινόμενο γνωστό ως πρωτεϊνουρία. Η πρωτεϊνουρία αποτελεί ένα πρώιμο σημάδι βλάβης στα νεφρά, αν και σε αυτό το στάδιο αυτή είναι ακόμα αναστρέψιμη. Επίσης, η σόδα και τα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης λίθων στα νεφρά.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Αντί να επιλέγετε αναψυκτικά ή σόδα, προσπαθείτε να πίνετε περισσότερους φρέσκους χυμούς, χυμούς λαχανικών και φυσικά νερό.

Υπερβολική κατανάλωση αλατιού

3-alati

Ένα από τα πολλά πράγματα που κάνουν τα νεφρά σας είναι να μεταβολίζουν το αλάτι που καταναλώνετε με την τροφή σας. Το αλάτι που προσθέτετε στα φαγητά σας αποτελεί την κύρια πηγή νατρίου, το οποίο ιδανικά θα πρέπει να εξαλειφθεί σχεδόν εντελώς. Όταν καταναλώνετε υπερβολικά μεγάλη ποσότητα νατρίου, τα νεφρά σας δουλεύουν δυο φορές περισσότερο και αυτό επηρεάζει τη μακροπρόθεσμη υγεία τους.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Επειδή το αλάτι είναι μια ουσία που είναι παρούσα σε σχεδόν κάθε προϊόν που αγοράζετε από τα καταστήματα, προσπαθήστε να μειώσετε την κατανάλωσή του. Αντί να προσθέτετε αλάτι όταν μαγειρεύετε, δοκιμάστε να το αντικαταστήσετε με βότανα και μπαχαρικά, όπως ρίγανη, κόλιαντρο, κουρκουμά, πιπέρι και τζίντζερ.

Κατανάλωση καφεΐνης

Αν και η μέτρια κατανάλωση καφέ δεν θέτει κίνδυνο στην υγεία, η υπερβολική κατανάλωση μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει βλάβη στα νεφρά. Η καφεΐνη αυξάνει την αρτηριακή πίεση και αυτό κουράζει πολύ τα νεφρά σας.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Απλώς να θυμάστε να πίνετε με μέτρο τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη, όπως ο καφές και το τσάι, και να αποφεύγετε τα εμπορικά ενεργειακά ποτά. Δοκιμάστε αντί αυτών ένα δυνατό smoothie ή μερικά φρούτα για να εξασφαλίσετε την επιπλέον ενέργεια που χρειάζεστε.

Κατάχρηση παυσίπονων

4-pausipona

Λόγω του ότι πολλά παυσίπονα χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή, οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι η καλύτερη επιλογή για τη διαχείριση του πόνου. Δυστυχώς είναι πλέον σαφές ότι η κατάχρηση παυσίπονων μπορεί να έχει σοβαρές παρενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της βλάβης στα νεφρά.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Ρωτήστε το γιατρό σας σχετικά με εναλλακτικές θεραπείες για τη διαχείριση του πόνου. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε θεραπείες που περιλαμβάνουν φυσικά προϊόντα με αναλγητικές ιδιότητες.

Τροφές που περιέχουν πολλή πρωτεΐνη

Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία του σώματός σας, όμως μονάχα σε λογικές ποσότητες. Οι τροφές όπως το κόκκινο κρέας, το ψάρι, ακόμα και τα αβγά μπορούν να κάνουν τα νεφρά σας να δουλεύουν περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη αποτελούν φυσικά μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής, όμως μονάχα όταν καταναλώνονται με μέτρο. Μπορείτε επίσης να καταναλώνετε φυτική πρωτεΐνη ως εναλλακτική, η οποία είναι και πιο εύπεπτη και εξίσου υγιεινή.

Υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος

5-oinopneuma

Η υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος είναι μια κακή συνήθεια που μπορεί να προκαλέσει γρήγορα βλάβη στα νεφρά. Το οινόπνευμα περιέχει τοξίνες και χημικές ουσίες που είναι πολύ επιθετικές για τα νεφρά και το συκώτι.

Πώς μπορείτε να το αποφύγετε αυτό;

Παραμένετε σε εγρήγορση όταν πίνετε οινόπνευμα και αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση. Αντί να παραγγείλετε ακόμα ένα ποτό, παραγγείλτε ανθρακούχο νερό, χυμούς ή τσάι.

Αντίσταση στην ανάγκη για ούρηση

Όταν το σώμα σας σάς λέει να πάτε στην τουαλέτα, είναι σημαντικό να ανακουφιστείτε όσο το δυνατόν συντομότερα. Η συγκράτηση των ούρων είναι κακή ιδέα, επειδή μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε νεφρική ανεπάρκεια ή σε ακράτεια.