Φροντίστε το δέρμα γύρω από τα μάτια με έξι τρόπους

13 Μάιος, 2020
Το δέρμα γύρω από τα μάτια σας είναι πιο λεπτό και δεν έχει σμηγματογόνους αδένες. Έτσι, είναι απαραίτητο να το προστατεύετε από τις επιθετικές ακτίνες του ηλίου, τις τοξίνες, και άλλους παράγοντες που επιταχύνουν τη γήρανση.

Δεν είναι απαραίτητο να αγοράσετε ακριβές κρέμες αντιγήρανσης για να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια σας. Αν και δε μπορούμε ν’ αμφισβητήσουμε πως πολλές φόρμουλες είναι αποτελεσματικές, δεν αποτελούν τον μοναδικό τρόπο για να προστατεύσετε αυτή την ευαίσθητη περιοχή.

Δυστυχώς για πολλούς ανθρώπους, το δέρμα γύρω από την περιοχή των ματιών ίσως δείχνει σημάδια πρόωρης γήρανσης. Επειδή είναι πιο λεπτό και περισσότερο ευαίσθητο, απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα για να παραμείνει σφιχτό και νεανικό.

Το πρόβλημα με πολλά άτομα είναι ότι δε το προστατεύουν από τις επιθέσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας (UV), τη ρύπανση, και άλλους εξωτερικούς παράγοντες. Εξαιτίας αυτού, δημιουργούνται ρυτίδες, σακούλιασμα, και άλλα αισθητικά προβλήματα.

Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξουμε ορισμένους τρόπους για να προστατεύσετε το ευαίσθητο δέρμα.

Τρόποι για να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια

Είναι συχνό να βλέπουμε ατέλειες γύρω από τα μάτια, όπως μαύρους κύκλους, λεπτές γραμμές, και πρήξιμο (σακούλες κάτω από τα μάτια). Ευτυχώς, υπάρχουν απλοί και φθηνοί τρόποι για να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια.

1. Ενυδάτωση

Το ενυδατωμένο δέρμα διατηρεί τη φυσική του ελαστικότητα, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης ρυτίδων και σακουλιάσματος.

Η σωστή ενυδάτωση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια. Όταν ξεραίνεται αυτή η περιοχή, αρχίζει να χάνει την ελαστικότητά της και εμφανίζονται ρυτίδες. Ο λόγος είναι η έλλειψη σμηγματογόνων αδένων οι οποίοι διατηρούν ενυδατωμένο το δέρμα.

Έτσι, είναι απαραίτητο να επιλέξετε ένα καλό ενυδατικό προϊόν, κατά προτίμηση με συστατικά που δεν ερεθίζουν. Επίσης, μια καλή ιδέα είναι να επιλέξετε ενυδατικά ειδικά φτιαγμένα για την περιοχή γύρω από τα μάτια, καθώς μπορεί να είναι ευαίσθητη στις κλασικές ενυδατικές κρέμες.

Εδώ σας έχουμε ορισμένες φυσικές εναλλακτικές επιλογές:

  • Φρέσκα αγγούρια
  • Αιθέριο έλαιο τριαντάφυλλου συνδυασμένο με λάδι καρύδας
  • Βούτυρο καριτέ
  • Ζελέ αλόη βέρα

Μη χάσετε: 10 τρόποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το έλαιο καρύδας

2. Κάντε μασάζ στην περιοχή

Το μασάζ στην περιοχή των ματιών μπορεί να σας βοηθήσει να αποτρέψετε πολλά προβλήματα. Ο λόγος είναι πως τα μασάζ διεγείρουν την κυκλοφορία του αίματος και βοηθούν στη μείωση των ατελειών όπως είναι οι σακούλες κάτω από τα μάτια, οι μαύροι κύκλοι, και οι ρυτίδες.

Κάνοντας μασάζ στην περιοχή των ματιών θα μπορέσετε να αποστραγγίσετε τα παραπανίσια υγρά και να μειώσετε το πρήξιμο.

Πώς να το κάνετε

  • Πρώτα, ενυδατώστε τα δάκτυλά σας με κάποια κρέμα ή λάδι.
  • Έπειτα, κάντε απαλό μασάζ στο δέρμα γύρω από τα μάτια με τα δάκτυλά σας.
  • Εφαρμόστε λίγη πίεση για δύο με τρία λεπτά.
  • Επαναλάβετε κάθε βράδυ πριν τον ύπνο.

Σημείωση: Τα μασάζ θα είναι αποτελεσματικότερα αν τα κάνετε από έξω προς τους δακρυϊκούς πόρους, καθώς εκεί βρίσκονται οι κόμβοι αποστράγγισης των ματιών.

3. Φροντίστε το δέρμα γύρω από τα μάτια – Κοιμηθείτε καλά

Γυναίκα κοιμάται

Η έλλειψη ξεκούρασης φαίνεται άμεσα γύρω από τα μάτια σας. Για την ακρίβεια, όταν δεν κοιμάστε καλά το βράδυ, εμφανίζονται σχεδόν αμέσως σακούλες και μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια.

Γι’ αυτό, για να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια σας, είναι πολύ σημαντικό να κοιμάστε καλά, τουλάχιστον οκτώ ώρες, και χωρίς διακοπές.

4. Υγιεινή διατροφή

Η διατροφή παίζει μεγάλο ρόλο στην υγεία του δέρματος. Παρότι τα προϊόντα που εφαρμόζονται εξωτερικά βοηθούν στη διατήρηση του υγιούς δέρματος, θα πρέπει να προσέχετε και ό,τι τρώτε για ν’ αποφύγετε τις λεπτές γραμμές, τους μαύρους κύκλους, τις σακούλες, και άλλες αλλοιώσεις.

Θρεπτικές ουσίες όπως οι βιταμίνες Α, C, και Ε, καθώς και τα μέταλλα, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και τα αμινοξέα, διευκολύνουν την αναγέννηση των κυττάρων και βοηθούν το δέρμα να παραμείνει σφριγηλό και ενυδατωμένο. Τα παραπάνω μπορείτε να τα προμηθευτείτε από τις τροφές που ακολουθούν:

  • Ξηρούς καρπούς και σπόρους
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά
  • Άπαχα κρέατα
  • Λιπαρά ψάρια
  • Ελαιόλαδο

Ανακαλύψτε: Μαύροι κύκλοι: 4 φυσικές λύσεις. Μάθετε περισσότερα!

5. Φροντίστε το δέρμα γύρω από τα μάτια – Φοράτε αντηλιακό κάθε μέρα

Γυναίκα βάζει αντηλιακό

Η ηλιακή ακτινοβολία προκαλεί το αδυνάτισμα του δέρματος, κάτι που οδηγεί στην εμφάνιση σημαδιών και πρόωρων ρυτίδων.

Ένας παράγοντας που επηρεάζει την υγεία του δέρματος είναι η έκθεση στον ήλιο. Αυτή δημιουργεί αδυναμία, σακούλιασμα, και ρυτίδες με το πέρασμα του χρόνου. Μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε καρκίνο του δέρματος.

Εξαιτίας αυτού, είναι πολύ σημαντική η καθημερινή εφαρμογή αντηλιακού σε αυτή την περιοχή. Τα συστατικά του ελαχιστοποιούν την επίδραση του ήλιου στην περιοχή των ματιών και, μεταξύ άλλων, μειώνουν την τάση της για ξηρασία.

6. Αφαιρείτε καθημερινά το μακιγιάζ σας

Όταν κοιμάστε με το μακιγιάζ είναι πιθανό να προκληθούν προβλήματα στην περιοχή των ματιών. Πρώτα απ’ όλα, τα υπολείμματα της μασκάρα μπορούν να προκαλέσουν το μαύρισμα της περιοχής, οδηγώντας σε ενοχλητικούς μαύρους κύκλους. Επιπλέον, τα σωματίδια των καλλυντικών δεν επιτρέπουν στο δέρμα να οξυγονωθεί, προκαλώντας την εμφάνιση ρυτίδων.

Έτσι, για να διατηρήσετε φρέσκια και νεανική την περιοχή, είναι σημαντικό να αφαιρείτε το μακιγιάζ κάθε μέρα, χωρίς εξαιρέσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έλαιο αμυγδάλου, λάδι καρύδας, ή ελαιόλαδο για την αφαίρεσή του.

Έχετε παρατηρήσει λεπτές γραμμές γύρω από τα μάτια σας; Θέλετε ν’ αποτρέψετε τους μαύρους κύκλους και τις σακούλες, αλλά και να φροντίσετε το δέρμα γύρω από τα μάτια σας;

Τότε θα πρέπει να εφαρμόσετε τις συμβουλές που μοιραστήκαμε μαζί σας παραπάνω!

Όπως μπορείτε να δείτε, μπορούν να ενταχθούν εύκολα στην καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς σας.

  • Verdier-S??vrain, S., & Bont??, F. (2007). Skin hydration: A review on its molecular mechanisms. Journal of Cosmetic Dermatology. https://doi.org/10.1111/j.1473-2165.2007.00300.x
  • Oyetakin-White, P., Suggs, A., Koo, B., Matsui, M. S., Yarosh, D., Cooper, K. D., & Baron, E. D. (2015). Does poor sleep quality affect skin ageing? Clinical and Experimental Dermatology. https://doi.org/10.1111/ced.12455
  • Bott, R. (2014). Nutrition for Healthy Skin. Igarss 2014. https://doi.org/10.1007/s13398-014-0173-7.2
  • Grether-Beck, S., Marini, A., Jaenicke, T., & Krutmann, J. (2014). Photoprotection of human skin beyond ultraviolet radiation. Photodermatology Photoimmunology and Photomedicine. https://doi.org/10.1111/phpp.12111
  • Antoniou, C., Kosmadaki, M. G., Stratigos, A. J., & Katsambas, A. D. (2008). Sunscreens – What’s important to know. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology. https://doi.org/10.1111/j.1468-3083.2007.02580.x