Ελαστική ζώνη: Τα πλεονεκτήματά της κατά την εγκυμοσύνη

09 Οκτώβριος, 2020
Με τη χρήση ελαστικής ζώνης κατά την εγκυμοσύνη θα μπορέσετε να διατηρήσετε μια καλύτερη στάση του σώματος και θα αισθάνεστε περισσότερο σταθερές. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να σας βοηθήσει επίσης να καταπραΰνετε τον τυπικό πόνο στην πλάτη, κάτι που έρχεται με την εγκυμοσύνη.

Ζώνη εγκυμοσύνης, ελαστική ζώνη, και κορδέλα εγκυμοσύνης, όλα τους είναι διαφορετικά ονόματα τα οποία αναφέρονται σε μία ζώνη που φορούν οι γυναίκες τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης τους. Ωστόσο, γνωρίζετε γιατί χρησιμοποιείται και ποια είναι τα πλεονεκτήματά της;

Αν όχι, συνεχίστε την ανάγνωση καθώς θα σας εξηγήσουμε πέντε πλεονεκτήματα της χρήσης ελαστικής ζώνης.

Ελαστική ζώνη

Η εγκυμοσύνη είναι ένα ιδιαίτερο στάδιο της ζωής, αλλά μπορεί να προκαλέσει και αρκετή δυσφορία για προφανείς λόγους. Με την ξαφνική αύξηση βάρους και το μεγαλύτερο μέγεθος της κοιλιάς είναι δεδομένο ότι θα εμφανιστούν κάποια προβλήματα.

Γι’ αυτόν τον λόγο, υπάρχουν διάφορα προϊόντα που στοχεύουν στην ανακούφιση της δυσφορίας στις έγκυες γυναίκες. Ανάμεσά τους, θα βρείτε και την ελαστική ζώνη.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δε λειτουργεί οποιαδήποτε ζώνη ή κορδέλα. Οι ζώνες εγκυμοσύνης είναι ειδικά σχεδιασμένες για την ανατομία μίας εγκύουέτσι οποιαδήποτε άλλη ζώνη επιδιόρθωσης της στάσης του σώματος δε θα φέρει τα ίδια αποτελέσματα και μπορεί να βλάψει τη στάση του σώματός σας.

Τι οφέλη έχει όμως η ελαστική ζώνη εγκυμοσύνης; Συνεχίστε την ανάγνωση για να τα ανακαλύψετε!

Ελαστική ζώνη εγκυμοσύνης – Πλεονεκτήματα

Βοηθά στην ανακούφιση του πόνου της πλάτης

Έγκυος με πόνο στην πλάτη
Η χρήση ελαστικής ζώνης κατά την εγκυμοσύνη βοηθά στον έλεγχο της στάσης του σώματος και εξουδετερώνει τη δυσφορία που σχετίζεται με αυτή.

Η εγκυμοσύνη προκαλεί την αύξηση του βάρος και την αλλαγή του κέντρου βαρύτητας στις γυναίκες. Και οι δύο παράγοντες προκαλούν δυσφορία σε διάφορες περιοχές: την οσφυϊκή (μέση), την αυχενική, κ.λπ.. Γι’ αυτόν τον λόγο, η ελαστική ζώνη, η οποία είναι ρυθμιζόμενη, τοποθετείται κάτω από την κοιλιά ώστε να υποστηρίζει τη μέση.

Έτσι, είστε σίγουρες ότι η ζώνη δεν ασκεί πίεση στο μωρό, ενώ σας βοηθά ν’ αποκτήσετε καλύτερη στάση του σώματος. Αυτό θα σας ανακουφίσει και θα αποτρέψει τον πόνο.

Ανακαλύψτε: Pilates κατά την εγκυμοσύνη: Είναι καλή ιδέα;

Μπορεί να ρυθμιστεί στο μέγεθος και την ανάπτυξη της κοιλιάς σας

Εφόσον είναι ρυθμιζόμενη, η ελαστική ζώνη σας επιτρέπει να τη ρυθμίζεται όσο μεγαλώνει η κοιλιά σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να τη χρησιμοποιείτε σύμφωνα με τις ανάγκες σας αλλάζοντας ανάλογα το μέγεθος. Επιπλέον, μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε και μετά την εγκυμοσύνη.

Προσαρμόζεται στις κινήσεις σας

Η ελαστική ζώνη εγκυμοσύνης είναι σχεδιασμένη από ελαστικό ύφασμα που αναπνέει για να προσαρμόζεται στις κινήσεις σας. Μπορείτε να τη φορέσετε άνετα όταν περπατάτε ή όταν κάθεστε χωρίς να νιώσετε δυσφορία.

Ακόμη, επειδή είναι πολύ λεπτή, μπορεί να σας βοηθήσει με τη σταθερότητα και τη στάση του σώματός σας χωρίς να φαίνεται ιδιαίτερα μέσα από τα ρούχα σας.

Σας βοηθά να περπατάτε καλύτερα

Έγκυος περπατά στο πάρκο
Βελτιώνοντας τη στάση του σώματός σας, η ζώνη σας βοηθά να εκτελείτε καθημερινές δραστηριότητες όπως είναι το περπάτημα.

Το αυξημένο μέγεθος της κοιλιάς τις τελευταίες εβδομάδες της εγκυμοσύνης, φέρνει αρκετά προβλήματα. Δεν επηρεάζεται μόνο η στάση του σώματός σας, αλλά ακόμη και απλές δραστηριότητες όπως το περπάτημα μπορούν να γίνουν περίπλοκες.

Η αλλαγή του κέντρου βάρους στο σώμα μιας εγκύου την αναγκάζει να καμπουριάζει προκειμένου να διατηρήσει την ισορροπία της στο περπάτημα. Γι’ αυτόν τον λόγο, η ελαστική ζώνη είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να βοηθά στη βελτίωση της στάσης του σώματος της εγκύου κατά το περπάτημα υποστηρίζοντας τη μέση της για μεγαλύτερη σταθερότητα.

Διαβάστε επίσης: Άσκηση κατά την εγκυμοσύνη: Τρόποι για να το πετύχετε

Φοριέται εύκολα

Αυτή η ζώνη είναι το άκρως αντίθετο της πολυπλοκότητας. Η ελαστική ζώνη όχι μόνο προσαρμόζεται στο μέγεθος του σώματος και τις κινήσεις σας, αλλά δένεται εύκολα σαν ταινία velcro (σκρατς).

Οι μύθοι γύρω από την ελαστική ζώνη

Ελαστική ζώνη
Ορισμένοι μύθοι γύρω από την ελαστική ζώνη λένε ότι βοηθά στην αποτροπή ραγάδων και στη διατήρηση της σιλουέτας σας.

Υπάρχουν ορισμένοι μύθοι τους οποίους ίσως έχετε ακούσει για την ελαστική ζώνη εγκυμοσύνης. Παραδείγματος χάρη, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι βοηθούν στην αποτροπή των ραγάδων, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Για ν’ αποφύγετε την εμφάνιση ραγάδων, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να χρησιμοποιείτε ειδικές κρέμες ή άλλες τοπικές θεραπείες.

Ένας ακόμη μύθος λέει ότι η ελαστική ζώνη μπορεί να βοηθήσει στον σχηματισμό του σώματος και της κοιλιάς μιας γυναίκας τις τελευταίες εβδομάδες της εγκυμοσύνης. Αυτή η δήλωση είναι εσφαλμένη και δεν υποστηρίζεται από επιστημονικά δεδομένα. Το σώμα μίας εγκύου θα αλλάξει φυσικά ώστε να προσαρμοστεί στο μωρό που μεγαλώνει μέσα της.

Προφυλάξεις

Θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον/η γιατρό σας πριν χρησιμοποιήσετε ελαστική ζώνη. Παρότι έχει πολλά πλεονεκτήματα, η υπερβολική χρήση της μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως απώλεια μυϊκής δύναμης.

Επίσης, να θυμάστε ότι θα πρέπει ν’ ακολουθείτε αυστηρά τις οδηγίες εφαρμογής της ζώνης. Τέλος, θα πρέπει να έχετε κατά νου ότι σκοπός της είναι να υποστηρίζει την κοιλιά και όχι να της ασκεί πίεση, έτσι δε θα πρέπει να είναι πολύ σφιχτή.

  • Ho SS et al. “Effectiveness of maternity support belts in reducing low back pain during pregnancy: a review”, J Clin Nurs. 2009 Jun;18(11):1523-32. doi: 10.1111/j.1365-2702.2008.02749.x.
  • Natasha AMS Flack et al. “Adherence, tolerance and effectiveness of two different pelvic support belts as a treatment for pregnancy-related symphyseal pain – a pilot randomized trial”, BMC Pregnancy and Childbirth 201515:36
  • Pavelas Zachovajevas et al., “PHYSICAL THERAPY AND MATERNITY SUPPORT GARMENT: INFLUENCE ON CORE STABILITY AND LOW BACK PAIN DURING PREGNANCY AND AFTER DELIVERY”, UGDYMAS  KŪNO KULTŪRA  SPORTAS Nr. 3 (86); 2012; 99–106; BIOMEDICINOS MOKSLAI . https://www.lsu.lt/sites/default/files/dokuumentai/mokslas/zurnalas_ugdymas/kuno_kultura_386_2012_10_04.pdf#page=101