Pilates κατά την εγκυμοσύνη: Είναι καλή ιδέα;

02 Ιούλιος, 2020
Το pilates κατά την εγκυμοσύνη είναι κάτι που προτείνεται συχνά στις μέλλουσες μαμάδες. Ανακαλύψτε γιατί και αν είναι καλή ιδέα στο άρθρο που ακολουθεί.
 

Είναι το pilates κατά την εγκυμοσύνη καλή ιδέα; Η γυμναστική κατά την εγκυμοσύνη ωφελεί τόσο τη μαμά όσο και το μωρό. Γενικά, οι γιατροί συνιστούν τις ασκήσεις χαμηλής έντασης, όπως κολύμβηση, περπάτημα ή γιόγκα. Μια επιλογή όμως που προσελκύει πολλές μέλλουσες μαμάδες είναι το pilates.

Pilates κατά την εγκυμοσύνη: Είναι καλή ιδέα;

Σήμερα, θα δώσουμε απαντήσεις σε ορισμένες ερωτήσεις που ίσως έχετε για το pilates και το αν είναι ή όχι υγιεινό για την εγκυμοσύνη σας.

Τι είναι το pilates;

Γυναίκα τεντώνεται σε μπάλα γιόγκα
Το pilates είναι ένα εξαιρετικό πρόγραμμα ασκήσεων που γυμνάζει σώμα και πνεύμα.

Ο Joseph Hubertus Pilates ήταν ο δημιουργός αυτής της φυσικής άσκησης από τον οποίο πήρε και το όνομά της. Το pilates σχεδιάστηκε για να γυμνάζει σώμα και πνεύμα ταυτόχρονα. Στόχος του είναι η προώθηση της συγκέντρωσης, του ελέγχου, και της αναπνοής.

Μπορείτε να κάνετε pilates στο έδαφος ή με ειδικό εξοπλισμό. Το σώμα σας γυμνάζεται ώστε ν’ αυξήσει τη δύναμή του, και να βελτιώσει την ευελιξία και ευκινησία του. Σε συναισθηματικό επίπεδο, βοηθά στην αύξηση της αυτοπεποίθησης και της σύνδεσης με τον εαυτό σας.

Όμως, είναι δυνατόν να κάνετε pilates κατά την εγκυμοσύνη;

Η απάντηση εξαρτάται από τη φυσική κατάσταση της κάθε εγκύου.

 

Κάθε άτομο και κάθε εγκυμοσύνη είναι διαφορετικά. Ο/η γυναικολόγος σας θα μπορέσει να σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε αν μπορείτε ή όχι να κάνετε pilates.

Το pilates μπορεί να βοηθήσει στην ενδυνάμωση του σώματος της μαμάς. Ωστόσο, να συμβουλεύεστε πάντα τον/η γιατρό σας πριν ξεκινήσετε μια νέα ρουτίνα ασκήσεων.

Πώς να κάνετε pilates κατά την εγκυμοσύνη

Γυναίκα κρατά μια μπάλα
Διάφορες μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι γυναίκες με χαμηλού κινδύνου εγκυμοσύνη μπορούν να ωφεληθούν από το pilates.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε πάει στον/η γιατρό σας και έχει αξιολογηθεί η φυσική σας κατάσταση. Εκείνος/η έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι είναι ασφαλές να κάνετε pilates.

Πόσες φορές την εβδομάδα θα πρέπει να κάνετε; Μπορείτε να ανταπεξέλθετε στο φορτίο της άσκησης;

Οι συστάσεις διαφέρουν από τον έναν ειδικό στον άλλον. Εδώ έχουμε ορισμένες παρατηρήσεις από το περιοδικό Γιόγκα και Σωματική Θεραπεία:

  • Μπορείτε να κάνετε pilates από τη στιγμή που συλλάβετε μέχρι την ημέρα που θα γεννήσετε. Όμως, θα πρέπει πάντα να το κάνετε κάτω από ιατρική επίβλεψη.
  • Να κάνετε μεταξύ δύο και τριών φορών την εβδομάδα.
  • Στο πρώτο τρίμηνο, οι ασκήσεις δε θα πρέπει να ξεπερνούν τα 20 λεπτά. Αργότερα μπορείτε να τις επεκτείνετε στα 45-60 λεπτά ανά συνεδρία, όταν έχει προχωρήσει η εγκυμοσύνη σας.
 
  • Όταν κάνετε pilates, είναι σημαντικό να επικεντρώνεστε στη σωστή εκτέλεση των ασκήσεων.

Ανακαλύψτε: Υψηλή πίεση στην εγκυμοσύνη: Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Τα οφέλη του pilates στις έγκυες γυναίκες

Pilates κατά την εγκυμοσύνη
Το pilates μπορούν να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε καλά τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά κατά την εγκυμοσύνη.

Το pilates κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να σας ωφελήσει πολύ, τόσο εσάς όσο και το μωρό σας, όχι μόνο σωματικά, αλλά και συναισθηματικά.

Ανάμεσα στα κύρια οφέλη, το pilates βοηθά:

  • Στη μείωση του φόβου κατά τη γέννα: Οι ασκήσεις αναπνοών του pilates μπορούν να βοηθήσουν τις γυναίκες να υπομείνουν τον πόνο των συσπάσεων της γέννας.
  • Στη βελτίωση της διαστολής χάρη στις ασκήσεις ευελιξίας.
  • Στην ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους.
  • Στη βελτίωση της ευελιξίας και του συντονισμού.
  • Στην εκμάθηση τεχνικών αναπνοών και αυτοελέγχου, πράγματα που μπορούν να σας βοηθήσουν στη γέννα.
  • Στην αποτροπή κιρσών, αιμορροΐδων, και πόνου στην πλάτη.
  • Στη βελτίωση της αυτοπεποίθησης.
  • Στην τόνωση του σώματος.
  • Στη χαλάρωση.
  • Στη βελτίωση του ύπνου και την αποτροπή της αϋπνίας.

Ίσως σας ενδιαφέρει: Μάθετε για την προεκλαμψία, μια επιπλοκή της εγκυμοσύνης

Πότε δεν προτείνεται το pilates κατά την εγκυμοσύνη;

Γιατρός μετρά την πίεση εγκύου
Η υπέρταση είναι πιθανή ένδειξη προεκλαμψίας και μία από τις κύριες αντενδείξεις για να κάνετε pilates.
 

Όπως προαναφέραμε, ο/η γιατρός θα πρέπει να σας συμβουλέψει στο αν μπορείτε ή όχι να κάνετε pilates. Γενικά, αυτή η μέθοδος άσκησης δεν προτείνεται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως:

  • Έγκυες με υψηλή πίεση.
  • Πρόωρη ρήξη υμένων.
  • Όταν υπάρχει καθυστέρηση ενδομήτριας ανάπτυξης.
  • Σε γυναίκες με προεκλαμψία.
  • Σε γυναίκες με επικίνδυνη εγκυμοσύνη.

Προσπαθήστε να συμμετέχετε σε ομάδες pilates για εγκύους καθώς ορισμένες ασκήσεις σε άλλους τύπους pilates αντενδείκνυνται κατά την εγκυμοσύνη. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι ασκήσεις σε ύπτια θέση (όπου συστέλλεται ο κοιλιακός ορθός), όσες εκτελούνται ανάποδα, και τα βαθειά τεντώματα.

Το pilates κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να ωφελήσει πολύ εσάς και το μωρό σας. Ωστόσο, θα πρέπει να μιλάτε με τον/η γιατρό σας πριν γραφτείτε σε κάποιο πρόγραμμα.

Να θυμάστε ότι δε θα πρέπει να κάνετε αλλαγές στις συνήθειές σας κατά την εγκυμοσύνη χωρίς τη συμβουλή γιατρού. Προέχουν η υγεία του παιδιού και η δική σας.

 
  • Dilek S G. Pregnancy Pilates and Benefits of Pregnancy Pilates during Childbirth. J Yoga & Physio. 2018; 5(1): 555652. DOI:10.19080/JYP.2018.05.555652.002
    King M, Green Y (2002) Pilates workbook for pregnancy. Octopus Publishing Group, Canada.
  • NCBI. (2009). Effects of natural childbirth preparation versus standard antenatal education on epidural rates, experience of childbirth and parental stress in mothers and fathers: a randomised controlled multicentre trial. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19538406
  • Balogh, A. (2005). Pilates and pregnancy. RCM Midwives : The Official Journal of the Royal College of Midwives, 8(5), 220—222. Retrieved from http://europepmc.org/abstract/MED/15960329