Τα οφέλη της βρώμης. Ξέρετε ποια είναι αυτά;

· 21 Ιουλίου 2015
Στο ακόλουθο άρθρο θα μάθετε ποια είναι τα οφέλη της βρώμης.

Μάθετε για τα οφέλη της βρώμης! Στο ακόλουθο άρθρο θα μάθετε ποια είναι τα οφέλη της βρώμης. Σίγουρα όλοι γνωρίζετε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας επειδή σας επιτρέπει να φεύγετε από το σπίτι με άφθονη ενέργεια και να αντιμετωπίζετε την ημέρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έχετε σκεφτεί ποτέ γιατί οι ειδικοί προτείνουν να προσθέτετε βρώμη στο πρώτο γεύμα της ημέρας σας;

Τα οφέλη της βρώμης

  • Είναι αποτοξινωτική: Χάρη στην μεγάλη της περιεκτικότητα σε αμινοξέα, ενισχύει την παραγωγή λεκτίνης στο συκώτι με αποτέλεσμα να προωθεί την αποβολή τοξινών από το σώμα. Η κατανάλωση βρώμης είναι επίσης καλή για τον καθαρισμό των αρτηριακών τοιχωμάτων, καθώς οι ίνες δημιουργούν ένα φράγμα ενάντια στα κατάλοιπα λίπους που συγκεντρώνονται στα αρτηριακά τοιχώματα και τα οποία μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα χοληστερόλης, καρδιακά προβλήματα, κτλ.
  • Βοηθά στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα: Αυτό είναι ένα καταπληκτικό νέο ιδίως για άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Σίγουρα πρέπει να την προσθέσετε στην διατροφή σας για να βελτιώσετε την πέψη του αμύλου και να διατηρήσετε σταθερά τα επίπεδα της γλυκαιμίας, κυρίως μετά το φαγητό. [Πηγή: WebMD]Τα οφέλη της βρώμης - Βρώμη με γάλα
  • Βελτιώνει την πέψη: Η βρώμη βοηθά στην μείωση των οξέων της χοληδόχου κύστης, ενώ παράλληλα διευκολύνει την διάβαση του εντέρου και προλαμβάνει την δυσκοιλιότητα κι έτσι είναι ιδανική για εσάς που αντιμετωπίζετε πρόβλημα μετά το μεσημεριανό ή το βραδινό σας γεύμα. Επιπλέον, αποτελεί μια καλή εναλλακτική λύση για άτομα που κάνουν δίαιτα. Η βρώμη είναι πλούσια σε υδατάνθρακες βραδείας απορρόφησης, με αποτέλεσμα η αίσθηση της ικανοποίησης να παραμένει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να κόβετε η όρεξη για φαγητό κάθε φορά.
  • Περιέχει πολλές πολύτιμες πρωτεΐνες: Η βρώμη περιέχει συνολικά οκτώ βασικά αμινοξέα, κι έτσι αυτομάτως μετατρέπεται σε μια πηγή πρωτεϊνών σπουδαίας βιολογικής αξίας. Αυτή η ιδιότητα, της επιτρέπει να σχηματίζει νέους ιστούς στο σώμα σας.
  • Είναι αντικαρκινική: Στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν διεξαχθεί διάφορες μελέτες σχετικά με τις ιδιότητες και τα οφέλη της βρώμης ως προστατευτική δύναμη κατά του καρκίνου, μια ασθένεια που εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε αυτή τη χώρα όπως και σε πολλές άλλες. Αυτό οφείλεται στις φυτοχημικές ουσίες που περιέχει. Επομένως, για να μειώσετε την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του μαστού ή του παχέος εντέρου στο 10%, σας προτείνουμε να καταναλώνετε καθημερινά βρώμη.

Διαβάστε και αυτό το άρθρο: 7 ισορροπημένα γεύματα για να χάσετε βάρος και λίπος

Τα οφέλη της βρώμης - Μπάρες βρώμης

  • Κάνει καλό στην καρδιά σας: Αυτό οφείλεται στην μεγάλη της περιεκτικότητα σε λινελαϊκά και λιπαρά οξέα Ωμέγα-3, επίσης γνωστά ως «καλά λιπαρά» τα οποία βοηθούν στην μείωση της κακής χοληστερίνης (Λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας), που ενισχύει τις λειτουργίες της καρδιάς και του εγκεφάλου.
  • Βοηθά το κεντρικό νευρικό σας σύστημα: Χάρη στις βιταμίνες του συμπλέγματος Β που περιέχει η βρώμη, αναπτύσσει, διατηρεί, και εξισορροπεί την λειτουργία του νευρικού  συστήματος.
  • Προλαμβάνει τα προβλήματα θυρεοειδούς: Κυρίως τα προβλήματα υπερθυρεοειδούς, καθώς περιέχει ιωδίνη, ένα μεταλλικό στοιχείο που βοηθά στην σωστή λειτουργία των σχετικών αδένων.
  • Προλαμβάνει την οστεοπόρωση: Περιέχει τα αναγκαία επίπεδα ασβεστίου για την καλή υγεία των οστών προλαμβάνοντας την απομετάλλωση. [Πηγή: Έρευνα του Δρ. Prasad Rasane από το Πανεπιστήμιο Banaras Hindu]
  • Βοηθά στην απώλεια βάρους: Γι αυτό τον λόγο, πρέπει να την καταναλώνετε με άδειο στομάχι ή στο πρωινό σας, μαζί με αποβουτυρωμένο γάλα ή γάλα σόγιας, χυμό πορτοκάλι ή με ξηρούς καρπούς.
  • Είναι μια από τις καλύτερες πηγές ενέργειας και γι αυτό σας προτείνουμε να είναι το πρώτο πράγμα που καταναλώνετε το πρωί ή πριν το μεσημέρι, ειδικά για άτομα που λείπουν από το σπίτι για πολλές ώρες την ημέρα επειδή δουλεύουν ή για άτομα που βρίσκονται σε εξεταστική περίοδο.
  • Είναι σπουδαίος σύμμαχος για θεραπείες αισθητικής: Μπορείτε να επωφεληθείτε από τις ιδιότητες της βρώμης και χωρίς να την καταναλώνετε. Μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε τοπικά (εξωτερική χρήση) μαζί με μια ενυδατική κρέμα και να την μετατρέψετε σε ένα πραγματικά εκπληκτικό απολεπιστικό προσώπου. Είναι η πιο οικονομική θεραπεία αισθητικής.

Μάθετε και αυτό: 3 τρόποι να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς σας

Τρόποι κατανάλωσης βρώμης

Αυτοί είναι οι καλύτεροι τρόποι για να προσθέσετε αυτό το θαυμάσιο σιτηρό, την βρώμη, στην καθημερινή σας διατροφή.

  • Χυμός βρώμης: Βάλτε στο μπλέντερ ένα μήλο, μπανάνα, αχλάδι, γάλα ή γιαούρτι μαζί με μερικές κουταλιές της σούπας βρώμη και χτυπήστε μέχρι να αναμειχθούν καλά όλα τα υλικά. Μπορείτε να πιείτε αυτό το πεντανόστιμο ποτό οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας έτσι ώστε το σώμα σας να είναι πιο υγιές. Αν θέλετε να γίνει πιο γλυκό προσθέστε λίγη ζάχαρη.
  • Τηγανίτες: Μπορείτε να τις κάνετε γλυκές ή αλμυρές, ανάλογα με την προτίμησή σας. Μπορείτε να τις φτιάξετε με λίγη βρώμη και γάλα κι έπειτα να τις γεμίσετε με λαχανικά και μπαχαρικά, με μαρμελάδα και γλυκίσματα, κτλ.
  • Ψωμί με βρώμη: Αυτό είναι πραγματικά ένα πεντανόστιμο ψωμί ολικής αλέσεως. Μπορείτε να προσθέσετε επίσης κανέλλα ή μοσχοκάρυδο. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε μαγιά ώστε να μπορέσει να φουσκώσει όταν το βάλετε στον φούρνο. Μπορείτε να προσθέσετε ακόμη σταφίδες, σπόρους, καρύδια, σοκολάτα, κτλ.

Τα οφέλη της βρώμης - Ψωμί ολικής αλέσεως με βρώμη

  • Μπισκότα με βρώμη: Αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για ένα σνακ. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία: με κακάο, με αμύγδαλα, με καρύδια, κτλ.
  • Υλικό για σαλάτες: Ψιλοκομμένο κρεμμύδι, ντομάτα, βραστές πατάτες, αγγούρι, μαρούλι, τριμμένα καρότα, οτιδήποτε άλλο σας αρέσει και μια τελευταία πινελιά: βρώμη, που θα πρέπει να έχετε βράσει (αν θέλετε με αλάτι) για 25 λεπτά, σουρώσει και ξεπλύνει με κρύο νερό.
  •  Επικάλυψη λαχανικών και κρέατος με βρώμη: Αντί για τριμμένη φρυγανιά ή αλεύρι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βρώμη για να φτιάξετε μελιτζάνες, κοτόπουλο, ψάρι, κτλ. εσκαλόπ.
  • Για πρωινό: Αυτό είναι το πιο δημοφιλές. Βάλτε ωμές νιφάδες βρώμης σε γιαούρτι ή γάλα. Μερικοί το βάζουν απευθείας σε χυμό πορτοκάλι. Θα σας βοηθήσει να αποφύγετε την δυσκοιλιότητα ενώ θα σας δώσει άφθονη ενέργεια για ολόκληρη την ημέρα.

Πώς σας φάνηκαν τα οφέλη της βρώμης;