Τι είναι η βρομελίνη του ανανά και σε τι βοηθά;

Έχετε ακούσει για τη βρομελίνη; Αυτή η ουσία που υπάρχει στον ανανά μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις στην υγεία και το πεπτικό σας σύστημα. Διαβάστε παρακάτω για να τις ανακαλύψετε!
Τι είναι η βρομελίνη του ανανά και σε τι βοηθά;

Τελευταία ενημέρωση: 12 Νοεμβρίου, 2022

Η βρομελίνη περιέχεται στον ανανά και είναι μία ένωση με φανταστικές διατροφικές ιδιότητες. Ο ανανάς είναι ένα εξωτικό φρούτο, είναι γηγενής σε θερμά κλίματα και έχει εξαπλωθεί και στις 5 ηπείρους.

Αυτή η ουσία, η βρομελίνη, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα σύνολο ενζύμων που βοηθούν στην πέψη. Ο ανανάς οφείλει πολλές από τις ιδιότητές του σε αυτό το στοιχείο. Για το λόγο αυτό, παρακάτω θα σας πούμε αναλυτικά ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωσή του και πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητές του.

Βρομελίνη ανανά: ένα πρωτεολυτικό ένζυμο

Η βρομελίνη είναι ένα σύνολο πεπτικών ενζύμων που έχουν την ικανότητα να διασπούν τις πρωτεΐνες στα αμινοξέα που τις αποτελούν. Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of the Science of Food and Agriculture, πρόκειται για μια ουσία που κυκλοφορεί στο εμπόριο μεμονωμένα, λόγω των ιδιοτήτων της.

Χρησιμοποιείται για την αποφυγή πεπτικών ενοχλήσεων μετά από μεγάλα γεύματα. Το ένζυμο αυτό έχει αποδειχθεί χρήσιμο στη βελτίωση του μεταβολισμού των θρεπτικών συστατικών, κάνοντας τη διαδικασία πιο υποφερτή. Επιπλέον, έχει και άλλες δευτερεύουσες λειτουργίες, είναι:

Υπάρχουν ακόμη και έρευνες που υποστηρίζουν ότι η βρομελίνη του ανανά θα μπορούσε να ασκήσει ρυθμιστική λειτουργία στο ανοσοποιητικό σύστημα, βελτιώνοντας τη λειτουργία του. Αυτό θα ήταν χρήσιμο για την πρόληψη λοιμώξεων ή μεταδοτικών ασθενειών.

Καθώς η επιστήμη εξελίσσεται, οι ιδιότητες και οι εφαρμογές της ουσίας συνεχίζουν να ανακαλύπτονται. Ωστόσο, απαιτούνται περισσότερες επιστημονικές δοκιμές για την ακριβή οριοθέτηση των πλαισίων εφαρμογής, καθώς και για τη συστηματοποίηση του πρωτοκόλλου δοσολογίας της. Επί του παρόντος, ο καλύτερος τρόπος για να επωφεληθούμε από το ένζυμο είναι η κατανάλωση ανανά.

bromelain pineapple

Ποιο είναι το σημερινό πλαίσιο εφαρμογής της;

Η βρομελίνη μπορεί να καταναλωθεί μετά από ένα μεγάλο γεύμα για να μειώσει τα πεπτικά προβλήματα ή το βάρος στο στομάχι. Για το λόγο αυτό, ο ανανάς συνιστάται μετά τα γεύματα για τη διευκόλυνση της πεπτικής λειτουργίας του οργανισμού.

Επιπλέον, η περιεκτικότητα του φρούτου σε νερό θα βοηθήσει να γίνει πιο υποφερτή η διαδικασία αποσύνθεσης των θρεπτικών συστατικών, μειώνοντας τον κίνδυνο πόνου. Η ενυδάτωση αποτρέπει τις κλινικές εικόνες δυσκοιλιότητας, για παράδειγμα, ειδικά σε ασθενείς με νευρολογικές παθολογίες.

Δεδομένου ότι τα συμπληρώματα βρομελίνης δεν είναι ακόμη διαδεδομένα στην αγορά, είναι καλύτερο να καταφύγετε στην κατανάλωση του ανανά αυτούσιου. Είναι πάντα απαραίτητο να αποφεύγετε να τον τρώτε σε σιρόπι, αφού με αυτόν τον τρόπο θα έχει πολύ μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, η οποία μπορεί να είναι επιβλαβής για την υγεία.

Παρενέργειες της βρομελίνης

Αν και η πρόσληψη βρομελίνης είναι σχεδόν πάντα ευεργετική, η υπερβολική κατανάλωσή της οδηγεί στην εμφάνιση ορισμένων παρενεργειών. Οι πιο συνηθισμένες είναι η ναυτία, ο έμετος, η διάρροια και οι αντιδράσεις υπερευαισθησίας. Ωστόσο, αυτό δεν είναι συχνό φαινόμενο.

Επιπλέον, η βρομελίνη μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα αντιπηκτικά, οπότε είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε έναν γιατρό σχετικά με τη δυνατότητα κατανάλωσης ανανά εάν βρίσκεστε υπό θεραπεία με φάρμακα αυτού του τύπου. Μπορεί επίσης να αυξήσει τα αποτελέσματα των αντιβιοτικών, δρώντας σε συνέργεια με αυτά.

Άλλα τρόφιμα που προάγουν την υγιή πέψη

Η βρομελίνη είναι χαρακτηριστικό του ανανά, αλλά είναι δυνατόν να βρείτε και άλλα πεπτικά ένζυμα σε διάφορα τρόφιμα. Ένα παράδειγμα θα ήταν η παπάγια, πλούσια σε πρωτεάσες, οι οποίες βοηθούν στη διάσπαση των πρωτεϊνών. Το μάνγκο είναι ένα άλλο φρούτο που περιέχει σημαντική ποσότητα ενζύμων- σε αυτή την περίπτωση, αμυλάσες.

Άλλα τρόφιμα, όπως το αβοκάντο ή το ακτινίδιο, έχουν ενώσεις που βοηθούν στη διευκόλυνση των πεπτικών διαδικασιών, μειώνοντας έτσι τη δυσφορία που σχετίζεται με την εντερική διέλευση. Η τακτική κατανάλωση αυτών των φρούτων σχετίζεται με μείωση της δυσκοιλιότητας.

bromelain pineapple

Η βρομελίνη του ανανά διευκολύνει την πεπτική λειτουργία

Όπως είδατε, η βρομελίνη είναι μια ουσία που συμβάλλει στη βελτίωση των πεπτικών διεργασιών. Για το λόγο αυτό, συνιστάται η κατανάλωσή της μετά από ένα μεγάλο γεύμα. Παράλληλα, έχει αντιφλεγμονώδεις λειτουργίες, οπότε συμβάλλει στην πρόληψη της εμφάνισης σύνθετων ασθενειών που σχετίζονται με τη συστηματική φλεγμονή.

Η καλύτερη μέθοδος που υπάρχει για να εξασφαλιστεί η κατανάλωσή της είναι η παρουσία του ανανά στη διατροφή. Ωστόσο, στις μέρες μας αρχίζουν να αναπτύσσονται συμπληρώματα αυτού του ενζύμου, δεδομένων των νέων ιδιοτήτων που του αποδίδονται.

Πρόκειται για μια ασφαλή ουσία, καθώς έχει ελάχιστες παρενέργειες. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί να αλληλεπιδράσει με ορισμένα φάρμακα, οπότε είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε έναν ειδικό εάν έχετε αμφιβολίες.

Εάν αντιμετωπίζετε συχνά πεπτικά προβλήματα, σας συνιστούμε να καταναλώνετε φυσικό ανανά μετά τα γεύματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι ενοχλήσεις μπορεί να αρχίσουν να μειώνονται.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει ...
Ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωση ανανά τη νύχτα;
Με Υγεία
Διαβάστε το Με Υγεία
Ποια είναι τα οφέλη από την κατανάλωση ανανά τη νύχτα;

Η κατανάλωση ανανά τη νύχτα πιστεύεται ότι προάγει την ποιότητα του ύπνου και την απώλεια βάρους. Τι λένε τα στοιχεία; Εδώ τα αναλύουμε



  • Mazila Ramli AN., Tuan Aznan TN., Illias R., Bromelain: from production to commercialisation. J Sci Food Agric, 2017. 97 (5): 1386-1395.
  • Muhammad ZA., Ahmad T., Therapeutic uses of pineapple-extracted bromelain in surgical care – a review. J Pak Med Assoc, 2017. 67 (1): 121-125.
  • Velderrain-Rodriguez, Gustavo, et al. “Effect of dietary fiber on the bioaccessibility of phenolic compounds of mango, papaya and pineapple fruits by an in vitro digestion model.” Food Science and Technology 36.2 (2016): 188-194.
  • Rathnavelu V., Alitheen NB., Sohila S., Kanagesan S., et al., Potential role of bromelain in clinical and therapeutic applications. Biomed Rep, 2016. 5 (3): 283-288.
  • Couso, Laura M. Ávila, et al. “Ensayo clínico controlado y aleatorizado. Constipación en pacientes con enfermedades neurológicas. Comparación de dos tratamientos (combinación de laxantes osmóticos y estimulantes).” Acta Gastroenterológica Latinoamericana 46.3 (2016): 192-200.
  • Errasti, María Eugenia. Estudio de posibles aplicaciones farmacológicas de extractos de especies de bromeliáceas y su comparación con bromelina. Diss. Universidad Nacional de La Plata, 2013.
  • Kaur, Lovedeep, and Mike Boland. “Influence of kiwifruit on protein digestion.” Advances in food and nutrition research. Vol. 68. Academic Press, 2013. 149-167.