5 συνηθισμένες αιτίες πονοκεφάλων

4 Ιουνίου 2018
Όταν έχουμε πονοκέφαλο, είναι απαραίτητο να του δώσουμε προσοχή αμέσως, για να μη μετατραπεί σε ημικρανία που θα επηρεάσει την ποιότητα ζωής μας.

Ποιες είναι οι αιτίες των πονοκεφάλων; Αυτή τη στιγμή ο πονοκέφαλος είναι ένα από τα συμπτώματα για τα οποία ζητούν ιατρική βοήθεια οι περισσότεροι άνθρωποι. Πολλές φορές οι πονοκέφαλοι παρουσιάζονται τόσο συχνά και είναι τόσο δυνατοί που προκαλούν ανησυχία και άγχος στους πάσχοντες.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι συνηθισμένες αιτίες πονοκεφάλων συνδέονται με τα εξής:

  • Άγχος.
  • Κρυολογήματα.
  • Αφυδάτωση.
  • Συνδέονται επίσης με παράπλευρα συμπτώματα παθήσεων, όπως βράχυνση των μυών του αυχένα.

Ανάλογα με τη συγκεκριμένη περιοχή του κεφαλιού στην οποία παρουσιάζονται, οι πονοκέφαλοι μπορεί να είναι ήπιοι, οξείς και έντονοι. Μερικοί ασθενείς περιγράφουν τους πονοκεφάλους απλώς σαν μια πίεση σε μια ορισμένη ζώνη του κεφαλιού, που προκαλεί ανυπόφορη ενόχληση.

Ωστόσο οι περισσότεροι πονοκέφαλοι δεν αποτελούν σημάδι κάποιας πάθησης για την οποία θα πρέπει να ανησυχήσουμε υπερβολικά ή την οποία θα πρέπει να θεωρήσουμε επείγουσα κατάσταση.

Πιθανές αιτίες πονοκεφάλων

1. Ημικρανία τάσης

άνδρας με πονοκέφαλο

Η πάθηση αυτή είναι μία από τις πιο συχνές αιτίες πονοκεφάλων και ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για επίσκεψη στον νευρολόγο.

Ξεκινάει με μια αίσθηση παλμικού πόνου στους κροτάφους ή γύρω από τα μάτια, που δημιουργεί ένταση στον αυχένα και στο πρόσωπο. Ταυτόχρονα προκαλεί μεγάλη ευαισθησία στο τριχωτό της κεφαλής.

Οι ημικρανίες τάσης τείνουν να παρουσιάζονται στο τέλος της μέρας, όταν συσσωρεύονται η κόπωση και το άγχος από τη δουλειά. Λόγω αυτού οι κύριες αιτίες τους είναι ο κακός ύπνος, η αϋπνία, οι ορμονικές αλλαγές, οι αγχογόνες καταστάσεις και ακόμα και τα πιθανά επεισόδια κατάθλιψης.

2. Ινιακή ημικρανία

Πρόκειται για μια πάθηση που συνοδεύεται από την αίσθηση τσιμπημάτων στη βάση του κρανίου.

Το άτομο που την παρουσιάζει τείνει να παραπονιέται για πόνο στο πάνω μέρος του αυχένα και σε μερικές περιπτώσεις ο πόνος περνάει στη γνάθο.

3. Εστιασμένη ημικρανική νευραλγία

άνδρας με πονοκέφαλο

Πρόκειται για ένα είδος πονοκεφάλου που περιλαμβάνει πόνο στη μία πλευρά του κεφαλιού ο οποίος συνεχίζει μέχρι να περάσει και στην άλλη πλευρά.

Τείνει να παρουσιάζεται μετά από την ξαφνική απελευθέρωση ισταμίνης ή σεροτονίνης στο σώμα λόγω υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, υπερβολικής δόσης κάποιου φαρμάκου ή καταπόνησης κατά τη διάρκεια σωματικής δραστηριότητας.

4. Αγγειακός πονοκέφαλος

Ο πόνος που συνδέεται με αγγειακό πονοκέφαλο πρέπει να παρακολουθείται πολύ στενά για να αποφευχθούν επιπλοκές στο μέλλον.

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Όμως είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε άλλα σημάδια που μπορεί να συνδέονται με εγκεφαλοαγγειακά επεισόδια:

  • Αισθάνεστε ότι ο πόνος γίνεται πιο έντονος, κάνοντάς σας να σκύβετε μπροστά, να βήχετε ή να πρέπει να ξαπλώσετε.
  • Δυσκολεύεστε με ορισμένες κινήσεις ή με την ομιλία.
  • Ο πόνος διαρκεί πάνω από τρεις μέρες.
  • Έχετε σπασμούς ή λιποθυμάτε.
  • Πυρετός, ναυτία ή εμετοί.

Αν αντιμετωπίζετε κάποιο από τα παραπάνω προβλήματα, μιλήστε με έναν ειδικό, ειδικά αν πάσχετε ήδη από αγγειακά προβλήματα. Να θυμάστε ότι η πρόληψη αποτελεί το κλειδί.

5. Πόνος στον αυχένα

άνδρας με τα χέρια στους κροτάφους

Μια άλλη αιτία πονοκεφάλων και μία που τείνει να περνάει απαρατήρητη στις κλινικές εξετάσεις, είναι ο πόνος στον αυχένα. Η πάθηση αυτή οφείλεται σε ήπια ατυχήματα ή σε κακή στάση του σώματος.

Χαρακτηρίζεται από εξασθένηση των μυών του αυχένα και μείωση της σταθερότητας των σπονδύλων. Παράλληλα προκαλούνται σπασμοί στον αυχένα, που οδηγούν σε παλμικό πόνο σε ορισμένες περιοχές του κεφαλιού.

Κάντε αλλαγές στην καθημερινή σας ρουτίνα

Η αλλαγή των συνηθειών σας μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφιστείτε από τους πονοκεφάλους. Για παράδειγμα, μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει φρούτα και λαχανικά καθώς και η τήρηση ενός προγράμματος γευμάτων μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα επεισόδια των πονοκεφάλων.

Η σωστή ενυδάτωση του σώματός σας αποτελεί ακόμα έναν σημαντικό παράγοντα που πρέπει να λάβετε υπόψη. Να πίνετε δύο λίτρα νερό τη μέρα για να διατηρείτε το σώμα σας υγιές. Επίσης αποφεύγετε τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη και αλκοόλ.

Να ασκείστε συχνά. Αυτό θα σας βοηθήσει να μειώσετε τα επεισόδια άγχους και έντασης, όπως οι πονοκέφαλοι.

Προσπαθήστε να κοιμάστε τις νύχτες. Το να ξεκουράζεστε επαρκώς και να κοιμάστε τις ώρες που χρειάζεται το σώμα σας βελτιστοποιεί την καθημερινή σας απόδοση. Συνεισφέρει επίσης στην εξάλειψη των ενοχλήσεων που συνδέονται με τους πονοκεφάλους.

Αν έχετε επαναλαμβανόμενους πονοκεφάλους, ή πόνο γύρω από τα μάτια, στη γνάθο ή στο κάτω μέρος του κρανίου σας, μιλήστε με έναν ειδικό. Ο γιατρός είναι ο μόνος που μπορεί να αποκλείσει την ύπαρξη κάποιας πάθησης που μπορεί να είναι σοβαρή.

 

Ίσως σας αρέσουν