5 υγιεινές καθαριστικές δίαιτες που θα πρέπει να δοκιμάσετε

· 20 Ιανουαρίου 2019
Η ιδέα πίσω από τις καθαριστικές δίαιτες είναι να διατηρήσετε καθαρό το σώμα σας. Όταν τελειώσετε, θα χρειαστεί να συνεχίσετε μια ισορροπημένη διατροφή για να μη χάσετε τα οφέλη τους. Μάθετε περισσότερα στο άρθρο που ακολουθεί!

Οι καθαριστικές δίαιτες βοηθούν στην αποβολή όσων συσσωρεύονται στο σώμα σας. Αυτό περιλαμβάνει το πολύ φαγητό, μη επαρκή άσκηση, κατανάλωση αλκοόλ τα σαββατοκύριακα, τα αρνητικά συναισθήματα κλπ.

Εξαιτίας τους νιώθετε άρρωστοι ή απλώς δεν αισθάνεστε στα καλύτερά σας.

Εδώ έρχονται οι καθαριστικές δίαιτες ή αλλιώς αποτοξινωτικέςγια να σας απαλλάξουν απ’ ό,τι σας κάνει να νιώθετε άρρωστοι ή πληγώνει το σώμα σας.

Σε αυτό το άρθρο θα σας πούμε πώς να εκμεταλλευτείτε κάποια από αυτές.

Τι είναι οι καθαριστικές δίαιτες;

Τι είναι οι καθαριστικές δίαιτες

Η κύρια ιδέα αυτής της διατροφικής αλλαγής είναι η κάθαρση του σώματός σας. Αυτό σημαίνει απαλλαγή από τις τοξίνες που έχουν συσσωρευτεί με την πάροδο του χρόνου.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες κάτι τέτοιο δε θα ήταν απαραίτητο. Αυτό επειδή το σώμα σας βασίζεται στο δικό του φυσικό σύστημα εκκαθάρισης (ούρα, αφόδευση, και ιδρώτας).

Ωστόσο, στην πραγματική ζωή, συσσωρεύουμε ουσίες τις οποίες πρέπει να εξαφανίσουμε. Αυτό συμβαίνει συνήθως αν ζείτε σε μια πόλη.

Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι κάνουν κάποια από τις καθαριστικές δίαιτες μετά τα Χριστούγεννα ή τις διακοπές τους. Σε αυτές τις περιόδους τρώμε και πίνουμε συνήθως περισσότερο.

Μάθετε ακόμα: Ανανεωθείτε με το πλάνο αποτοξίνωσης 1 εβδομάδας με πράσινα σμούθι

Δε χρειάζεται όμως να είστε τόσο ριζοσπαστικοί. Δε χρειάζεται ούτε να αφιερώνετε δύο φορές τον χρόνο για να αποτοξινωθείτε.

Οι καθαριστικές δίαιτες παρέχουν στο σώμα σας τα συμπλέγματα τα οποία χρειάζεται για να απαλλαγεί από τις τοξίνες. Τα φυσικά αυτά στοιχεία σας βοηθούν να εξουδετερώσετε τα επιπλέον πράγματα που πληγώνουν το σώμα σας. Αυτό γίνεται μέσω των ούρων ή της αφόδευσης.

Η ρουτίνα αυτή δεν είναι περιοριστική όπως θα πίστευαν πολλοί χάρη στις ίνες και το κάλιο τα οποία ενθαρρύνουν το σώμα σας να φέρει εις πέρας τις διεργασίες εκκαθάρισης.

Μεταξύ των ωφελειών αυτών των διαιτών, κάποια ξεχωρίζουν. Σε αυτά περιλαμβάνονται η απαλλαγή των κατακρατημένων υγρών, η πρόληψη ασθενειών και η μείωση του φουσκώματος.

Ποιοι τύποι από καθαριστικές δίαιτες υπάρχουν

Στις περισσότερες περιπτώσεις, πρόκειται για δίαιτες που μπορείτε να κάνετε μέσα σε μία μόνο ημέρα ή ένα σαββατοκύριακο. Όσο διαρκούν μπορείτε να φάτε μόνο ό,τι σας περιγράφεται. Είναι απαραίτητο να μείνετε σπίτι χωρίς να γυμναστείτε ή να κάνετε κουραστικές δραστηριότητες.

Κάποιες καθαριστικές δίαιτες είναι:

Δίαιτα με γκρέιπφρουτ

Καθαριστική δίαιτα με γκρέιπφρουτ

Τα γκρέιπφρουτ αποτελούν εξαιρετική λύση για την καύση του λίπους και την αποτοξίνωση. Σας δίνουν επίσης πολλές ίνες και βιταμίνη C. Γι’ αυτή τη δίαιτα, θα πρέπει να περάσετε όλη την ημέρα τρώγοντας γκρέιπφρουτ. Είτε σε μορφή χυμού είτε σε φέτες.

Το απόγευμα μπορείτε να το συνδυάσετε με γιαούρτι χωρίς λιπαρά. Το βράδυ μπορείτε να φάτε σπανάκι ή σαλάτα με μαρούλι.

Δίαιτα με ίνες

Η βρώμη είναι το κύριο συστατικό κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης ενός σαββατοκύριακου. Μπορείτε να τη φάτε με άπαχο γάλα και γιαούρτι χωρίς λιπαρά, χυμό πορτοκάλι, μπάρες δημητριακών ή με ξηρούς καρπούς όπως αμύγδαλα.

Τα απογεύματα προσθέστε λίγα φρέσκα φρούτα (φράουλες, μήλα). Το βράδυ μπορείτε να φάτε μια καροτόσουπα με πράσα και σέλινο.

Δίαιτα με καρότα

Καθαριστική δίαιτα με καρότα

Το να περάσετε όλη την ημέρα τρώγοντας καρότα δεν είναι κάτι κακό. Είναι καλύτερο αν τα φάτε ωμά για να μειώσετε τόσο το άγχος σας όσο και την όρεξή σας. Μπορείτε όμως να απολαύσετε αυτό το λαχανικό με ποικίλους τρόπους.

Σας το προτείνουμε ως σμούθι, ζωμό, τριμμένο ή ως πουρέ με λίγο χυμό λεμονιού.

Πριν πάτε για ύπνο, τελειώστε τη μέρα με ένα φυσικό τσάι.

Μάθετε ακόμα: 6 φυσικές θεραπείες για την αποτοξίνωση του λεμφικού συστήματος

Δίαιτα με ντομάτα

Αποτελεί μια καταπληκτική επιλογή για τους καπνιστές (ή ανθρώπους που μόλις έκοψαν το κάπνισμα). Είναι επίσης καλό για γυναίκες που παλεύουν με την κυτταρίτιδα.

Φάτε ντομάτες με οποιονδήποτε τρόπο για όλη την ημέρα:

  • Όταν ξυπνήσετε πιείτε χυμό ντομάτας: για πρωινό, φάτε ντομάτες κομμένες σε φέτες.
  • Στο μεσημεριανό φάτε ντομάτες σε σαλάτα με φύτρες φασολιών και μαρούλι (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λίγο ελαιόλαδο).
  • Για σνακ μπορείτε να πιείτε χυμό ντομάτας με μέντα. Για δείπνο φάτε το ίδιο με το μεσημεριανό.

Προτού πάτε για ύπνο πιείτε ένα φλιτζάνι τσάι.

Δίαιτα με αγκινάρα

Καθαριστική δίαιτα με αγκινάρα

Αυτό το νόστιμο λαχανικό έχει διουρητικές ιδιότητες. Απαλλάσσει από το αποθηκευμένο λίπος, ειδικά στην περιοχή της κοιλιάς.

Η δίαιτα με αγκινάρα είναι δίαιτα μιας μέρας:

  • Για πρωινό, κόψτε μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως με κρέμα αγκινάρας.
  • Όταν έρθει η ώρα του μεσημεριανού, φάτε καρδιά αγκινάρας στο γκριλ. Για βραδινό φάτε αγκινάρες γιαχνί.
  • Για σνακ το πρωί και το απόγευμα, μπορείτε να φάτε άπαχο γιαούρτι.

Μπορώ να κάνω μια «ελεύθερη» καθαριστική δίαιτα;

Σε πολλούς δεν αρέσει η ιδέα να κάνουν δίαιτα πάνω από μια μέρα.

Ίσως να έχετε σκεφτεί να ξεκινήσετε να τρώτε πιο υγιεινά από σήμερα. Μπορεί ακόμη και μετά από μια καθαριστική δίαιτα.

Σ’ αυτή την περίπτωση, προτείνουμε να τρώτε τις ακόλουθες τροφές οι οποίες είναι γνωστές για τις καθαριστικές τους ικανότητες:

  • Φρούτα (ανανάς, φράουλες, σταφύλια, ακτινίδια, πορτοκάλια, μήλα, αχλάδια)
  • Λαχανικά (σέλινο, σπαράγγια, κρεμμύδια, αντίδια)
  • Φύτρες (σιταριού, αλφάλφα, σόγιας)
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Άπαχο κρέας
  • Λιπαρά ψάρια
  • Γιαούρτι

Μετά την αποτοξίνωση

Τι συμβαίνει μετά τις καθαριστικές δίαιτες; Πρόκειται για μια συνηθισμένη ερώτηση.

Η ιδέα είναι πως μόλις τελειώσετε τη δίαιτα, δε θα πρέπει να βουτήξετε στις τροφές με υψηλές θερμίδες. Αυξήστε την ποσότητα των τροφών σιγά-σιγά. Φάτε όσο το δυνατόν περισσότερα φρούτα και λαχανικά (θυμηθείτε την παραπάνω λίστα).

Καθαριστικές δίαιτες, φρούτα και λαχανικά

Τέλος, μη ξεχνάτε τη συχνή άσκηση. Αυτό μπορεί να είναι και ένας απλός καθημερινός περίπατος. Πίνετε 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Επίσης, αποφύγετε τα λίπη, τη ζάχαρη, και το επεξεργασμένο αλεύρι.

Πίνετε φυσικό τσάι και χυμούς αντί αναψυκτικά και πράσινο τσάι αντί για καφέ. Επιπλέον, προσπαθήστε να βρείτε τροφές με τα συστατικά στην αρχική τους κατάσταση αντί για επεξεργασμένα.

Έτσι, το σώμα σας δε θα κρατάει τόσες τοξίνες και θα βελτιώσετε την υγεία σας.

Η κεντρική εικόνα είναι ευγενική χορηγία του © wikiHow.com

  • Galarza, V., & Cabrera, G. (2008). Hábitos alimentarios saludables. Nutrición, Salud y Alimentos ….

  • ALVARADO, I., MONTENEGRO, L., & GARCIA, O. (2013). Formación de hábitos alimentarios y de estilos de vida saludables. Curriculum de Educación Inicial. https://doi.org/10.1111/apa.12203.

  • Zumeta, N. S. (2011). Guía de hábitos saludables. Medicina Naturista. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0019044.