Ανακαλύψτε 6 σπάνιες επιδράσεις του άγχους

19 Μάρτιος, 2019
Επειδή ο καθένας αντιμετωπίζει με διαφορετικό τρόπο το άγχος, οι σπάνιες επιδράσεις του επίσης διαφέρουν από άτομο σε άτομο και απαιτούνται διαφορετικές τεχνικές για να τις ελαφρύνετε.

Γνωρίζετε τις σπάνιες επιδράσεις του άγχους; Είναι ανέφικτο για όλους, να περάσουμε τη ζωή μας χωρίς άγχος ή στρες.

Μια δημόσια ομιλία ή μια αίτηση οικονομικής ενίσχυσης αποτελούν περιπτώσεις που το άγχος και η ανησυχία μπορούν να ασκήσουν βαθιά επιρροή στη σωματική και πνευματική υγεία εκείνων που υποφέρουν περισσότερο.

Μπορούν να προκαλέσουν ακόμη και παράξενα συμπτώματα που ξεπερνούν τον παραδοσιακό πονοκέφαλο ή την υπερβολική εφίδρωση.

Πώς μπορείτε να γνωρίζετε αν η κατάσταση του άγχους σας έχει ξεπεράσει τα φυσιολογικά επίπεδα; Στο σημερινό άρθρο θέλουμε να μοιραστούμε μαζί σας μερικές σπάνιες επιδράσεις του άγχους που μπορεί να μην έχετε φανταστεί.

Σπάνιες επιδράσεις του άγχους

Μάθετε ποιες είναι και αν αναγνωρίζετε κάποιες από αυτές τότε ήρθε η ώρα να αναζητήσετε βοήθεια.

1. Σύγχυση ή αλλαγές στην αντίληψή σας

Ανακαλύψτε 6 σπάνιες επιδράσεις του άγχους

Οι ψευδαισθήσεις μπορεί να διαφέρουν από άτομο σε άτομο ανάλογα με το πόσο πολύ έχουν επηρεαστεί από το στρες.

Μερικοί άνθρωποι αναφέρουν ότι βλέπουν μόνο σκιές χρωμάτων ανά διαστήματα. Άλλοι οραματίζονται μια σκοτεινή φιγούρα που τους προκαλεί σημαντικό τρόμο.

Αν αντιμετωπίζετε πολύ στρες μπορεί να δυσκολεύεστε να αναγνωρίσετε διαστάσεις όπως το ύψος και το χώρο γύρω σας ή να δυσκολεύεστε να δημιουργήσετε μια σχέση με το περιβάλλον σας.

Μπορεί να έχετε μια διαστρεβλωμένη αίσθηση του χώρου και του χρόνου, ειδικά κατά τη διάρκεια έντονων κρίσεων άγχους.

Το άγχος μπορεί να προκαλέσει πρωτόγονες αντιδράσεις σε ερεθίσματα φόβου ή ανησυχίας όπως τη διαστολή της κόρης για να εισέλθει περισσότερο φως.

Αν κάποιος αντιμετωπίζει αυτές τις σπάνιες επιδράσεις του άγχους, μπορεί να αλλάξει την όρασή του και να κάνει τη συγκέντρωση πιο δύσκολη και συνήθως τις πιο ακατάλληλες στιγμές.

 

Δείτε επίσης: 4 τρόποι να σταματήσετε να έχετε υπερβολικές προσδοκίες από τους άλλους

 

2. Το άγχος προκαλεί αέρια ή πρήξιμο

Ανακαλύψτε 6 σπάνιες επιδράσεις του άγχους

Σίγουρα γνωρίζετε ότι τα αέρια είναι ένα από τα πιο άβολα και ενοχλητικά αισθήματα που μπορεί να βιώσει κανείς. Είναι επίσης μια από τις πιο σπάνιες επιδράσεις του άγχους.

Αν και αληθεύει το γεγονός ότι τα αέρια και το πρήξιμο δεν οφείλονται πάντα στο άγχος, υπάρχουν άφθονες σχετικές περιπτώσεις.

Είναι ένα πρόβλημα που συνδέεται συνήθως με την κακή πέψη και την αναπνοή που προκαλεί το άγχος. Είναι κοινά για εκείνους που πάσχουν από συνεχείς κρίσεις άγχους.

3. Ορμονικά προβλήματα

Το άγχος μπορεί να επηρεάσει πολλά από τα συστήματα στο σώμα σας, ένα εκ των οποίων είναι το ενδοκρινικό που είναι υπεύθυνο για την εξισορρόπηση των αδένων που παράγουν τις ορμόνες σας.

Οι διαταραχές στα μηνύματα του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια του στρες και της ανησυχίας μπορούν να προκαλέσουν ανωμαλίες στο νευρικό σύστημα και να αλλάξουν την έκκριση εκείνων των ορμονών.

4. Εξανθήματα

επιδράσεις του άγχους, ακμή

Τα εξανθήματα ή η ακμή αποτελούν πολύ κοινό σύμπτωμα του άγχους. Μπορεί να εμφανίσετε ένα ξέσπασμα γύρω από τη μύτη, το μέτωπο και τα μάγουλα.

Το πρόβλημα θα εξαφανιστεί όταν θα αισθανθείτε καλύτερα και θα επανεμφανιστεί όταν ξανανιώσετε πιεσμένοι. Αν τα επίπεδα του στρες χειροτερεύσουν μπορεί να αναπτύξετε αλλεργίες και να αντιμετωπίσετε άλλους ερεθισμούς στο δέρμα.

Όλες οι θεραπείες για εξανθήματα και ακμή δεν έχουν καμία επίδραση μέχρι να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους και του στρες.

5. Το άγχος μπορεί να προκαλέσει τριχόπτωση

Μπορεί να μην το πιστεύετε αλλά το άγχος μπορεί να επηρεάσει την εμφάνισή σας. Αν και η τριχόπτωση δεν είναι κοινό σημάδι είναι μια από τις πιο σπάνιες επιδράσεις του άγχους.

Όταν το μυαλό σας βιώνει κάποια αγχωτική κατάσταση, οι λεμφαδένες μετατρέπουν τις πρωτεΐνες σε σάκχαρα για άμεση ενέργεια. Αυτό κάνει το σώμα σας να παράγει νέα θρεπτικά συστατικά προκειμένου να καλυφθούν εκείνα που έχουν ήδη καταναλωθεί.

Η διαδικασία αυτή απελευθερώνει τις ελεύθερες ρίζες και απαιτεί υψηλότερα επίπεδα ενέργειας για να τις καταπολεμήσει. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση βασικών θρεπτικών συστατικών για την προώθηση της ανάπτυξης των μαλλιών.

6. Προβλήματα ύπνου και άλλες σπάνιες επιδράσεις του άγχους

προβλήματα ύπνου

Η δυσκολία να κοιμηθούμε ή να μην ξυπνήσουμε συνδέεται με ένα ευρύ φάσμα συνθηκών υγείας, τόσο σωματικών όσο και πνευματικών.

Ίσως να έχει συμβεί και σε εσάς να στριφογυρίζετε στο κρεβάτι όλη τη νύχτα πριν από κάποια σημαντική συνέντευξη για δουλειά ή ομιλία.

Ωστόσο, αν ανακαλύψετε ότι συνηθίζετε να παραμένετε ξύπνιοι, ότι ανησυχείτε ή σκέφτεστε συγκεκριμένα προβλήματα ή τίποτα συγκεκριμένο τότε αυτό μπορεί να αποτελεί σημάδι κάποια διαταραχής άγχους.

Αυτή η διαταραχή μπορεί να συνδέεται με ένα συγκεκριμένο φόβο ή κάτι παράλογο που συμβαίνει τη νύχτα. Συνήθως συνοδεύεται από μυϊκή ένταση στις γροθιές, στο σαγόνι και σε άλλα σημεία του σώματος.

 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε: Ένα υγιεινό smoothie για να καταπολεμήσετε την αϋπνία

 

Ποιες είναι οι επιδράσεις του άγχους σε εσάς;

Ο καθένας αντιδρά στο άγχος με διαφορετικό τρόπο. Μπορεί να φαίνεται ότι ορισμένοι άνθρωποι  αντιμετωπίζουν τα υψηλά επίπεδα άγχους χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Ενώ, από την άλλη πλευρά, άλλοι καταρρέουν με τα πρώτα σημάδια του στρες.

Γι’ αυτό το λόγο, τα ίδια επίπεδα ανησυχίας μπορεί να προκαλέσουν άλλες σπάνιες επιδράσεις άγχους στον κάθε άνθρωπο. Αν δεν έχετε βιώσει ποτέ αυτά τα παράξενα συμπτώματα, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν παλεύετε κι εσείς με το άγχος.

Ωστόσο, αν αντιμετωπίζετε κάποια από τα ανωτέρω συμπτώματα τότε ήρθε η ώρα να βρείτε μερικούς εναλλακτικούς τρόπους για να το καταπολεμήσετε.

Μπορείτε να επιλέξετε την ψυχοθεραπεία ή να συμπεριλάβετε στην καθημερινότητά σας μερικές χαλαρωτικές δραστηριότητες ή ασκήσεις.

  • Gupta, S., & Mittal, S. (2013). Yawning and its physiological significance. International Journal of Applied and Basic Medical Research. https://doi.org/10.4103/2229-516x.112230
  • Robinson, O. J., Vytal, K., Cornwell, B. R., & Grillon, C. (2013). The impact of anxiety upon cognition: perspectives from human threat of shock studies. Frontiers in Human Neuroscience. https://doi.org/10.3389/fnhum.2013.00203
  • Pattyn, T., Van Den Eede, F., Vanneste, S., Cassiers, L., Veltman, D. J., Van De Heyning, P., & Sabbe, B. C. G. (2016). Tinnitus and anxiety disorders: A review. In Hearing Research. https://doi.org/10.1016/j.heares.2015.08.014
  • Ranabir, S., & Reetu, K. (2011). Stress and hormones. Indian Journal of Endocrinology and Metabolism. https://doi.org/10.4103/2230-8210.77573
  • Chen, Y., & Lyga, J. (2014). Brain-skin connection: Stress, inflammation and skin aging. In Inflammation and Allergy – Drug Targets. https://doi.org/10.2174/1871528113666140522104422
  • Clínica Mayo. Stress Management. (2019). recuperado el 15 de abril de 2020. https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/expert-answers/stress-and-hair-loss/faq-20057820