6 τροφές που πρέπει να αποφεύγονται τη νύχτα

· 12 Ιανουαρίου 2016
Τα ζυμαρικά και το ρύζι είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, οι οποίοι, αν το σώμα δεν τους κάψει, μετατρέπονται σε κενές θερμίδες. Για το βραδινό γεύμα, οι σαλάτες και τα λαχανικά αποτελούν καλύτερες επιλογές.

Επιστρέφετε στο σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα και παίρνετε το πρώτο πράγμα που βρίσκετε στο ψυγείο. Το ζεσταίνετε στο φούρνο μικροκυμάτων και το τρώτε. Δώσατε καμία προσοχή σε αυτό που είχατε στο πιάτο σας; Δεν πειράζει αν αυτό συμβαίνει πότε-πότε, όμως είναι σημαντικό να μη γίνει συνήθεια αυτού του είδους η διατροφική συμπεριφορά.

Το βραδινό γεύμα είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ημέρας. Αν ακολουθείτε κάποια δίαιτα, γνωρίζετε ότι είναι κρίσιμο να μην παραλείπετε το συγκεκριμένο γεύμα, επειδή διατηρεί ενεργό το μεταβολισμό σας και συμβάλλει στη φροντίδα της συνολικής υγείας σας. Είναι όμως επίσης σημαντικό να προσέχετε τι βάζετε στο πιάτο σας. Μερικές τροφές χωνεύονται δύσκολα τόσο αργά μέσα στην ημέρα, ενώ άλλες μπορεί να σας εμποδίσουν να απολαύσετε έναν καλό νυχτερινό ύπνο. Είστε έτοιμοι να μάθετε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγονται τη νύχτα;

1. Κόκκινο κρέας

2-kokkino-kreas

Πολύ συχνά, οι άνθρωποι περνούν πολλές ώρες μακριά από το σπίτι και αισθάνονται πείνα. Επιστρέφετε στο σπίτι έτοιμοι να φτιάξετε ένα πλούσιο γεύμα που θα σας εξασφαλίσει άφθονες θρεπτικές ουσίες και θα σας χορτάσει. Γι’αυτό είναι συνηθισμένη η προετοιμασία ενός βραδινού γεύματος που περιλαμβάνει κρέας με συνοδεία λαχανικών. Μπριζόλα με σάλτσα σκόρδου, για παράδειγμα -ένα πιάτο πλούσιο σε σίδηρο και πρωτεΐνη.

Είναι καλό για σας; Καθόλου. Λάβετε υπόψη σας τους παρακάτω λόγους:

  • Το κόκκινο κρέας περιέχει αναμφίβολα πολλές πρωτεΐνες, όμως ο οργανισμός δυσκολεύεται να το χωνέψει, κάτι που κρατάει το στομάχι σας ενεργό για πολλή ώρα αφού πάτε να κοιμηθείτε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον ύπνο, καθώς και φούσκωμα, αέρια, ακόμα και δυσκοιλιότητα.
  • Αν θέλετε να τρώτε κρέας τα βράδια, δοκιμάστε το στήθος γαλοπούλας. Αν το μαγειρέψετε στη σχάρα με λίγο χυμό λεμονιού, είναι ακόμα καλύτερο για το πεπτικό σας σύστημα. Η γαλοπούλα αποτελεί επίσης μια υγιεινή εναλλακτική αντί για πιο παχυντικά κρέατα.

2. Πίτσα

3-pitsa

Ξέρουμε, σε όλους αρέσει η πίτσα. Φτιάχνεται εύκολα και αποτελεί μια γρήγορη λύση για το τελευταίο γεύμα της ημέρας. Πιθανώς, όμως, γνωρίζετε ήδη ότι οι περισσότερες πίτσες φτιάχνονται με επεξεργασμένο αλεύρι, είναι πλούσιες σε λιπαρά και περιέχουν πολλές θερμίδες, που σας παχαίνουν ενώ κάνουν το σώμα να δουλεύει περισσότερο για να χωνέψει.

Ίσως πιστεύετε ότι μια πίτσα που έχει πολλά λαχανικά είναι υγιεινότερη, όμως συνήθως περιέχει επίσης πολύ τυρί και μπαχαρικά, που επηρεάζουν πολύ το στομάχι σας. Η πίτσα δεν αποτελεί υγιεινή επιλογή για βραδινό γεύμα. Είναι πολύ καλύτερη ιδέα να σερβίρεται κατά τη διάρκεια της ημέρας.

3. Γάλα

4-gala

Ένα ποτήρι ζεστό γάλα είναι ένα από τα πιο κλασικά ροφήματα πριν πέσετε για ύπνο. Επειδή περιέχει πολλή τρυπτοφάνη, οπωσδήποτε προκαλεί μια χαλαρωτική αίσθηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το αν θα πρέπει να πίνει κανείς γάλα τη νύχτα πραγματικά εξαρτάται από το άτομο. Αν συνηθίζετε να πίνετε ένα ποτήρι γάλα με λίγο μέλι, για παράδειγμα, μπορεί αυτό να μη σας δημιουργεί πρόβλημα -όμως συνήθως δεν συνιστάται. Εξηγούμε γιατί:

  • Το γάλα και η λακτόζη που περιέχει δεν χωνεύονται εύκολα. Πολλοί άνθρωποι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και δεν μπορούν να διασπάσουν σωστά το συγκεκριμένο ζωικό προϊόν. Προσοχή λοιπόν.
  • Το γάλα είναι επίσης πλούσιο σε ζωική πρωτεΐνη και ασβέστιο, ουσίες που δεν χωνεύονται εύκολα λίγο πριν πάτε για ύπνο.
  • Το ζεστό γάλα μπορεί να σας βοηθήσει να αποκοιμηθείτε ευκολότερα, όμως να ξέρετε ότι υπάρχουν άλλες, πιο υγιεινές επιλογές. Το γάλα αμυγδάλου, για παράδειγμα, είναι πολύ πιο εύπεπτο τις ώρες πριν αποκοιμηθείτε. Δοκιμάστε το κάποια στιγμή.

4. Σαλάτες με βάση το μαρούλι

5-marouli

Τι θα μπορούσε να είναι πιο υγιεινό από μια χορταστική σαλάτα; Λοιπόν, προσοχή, ίσως να μην αποτελεί την καλύτερη επιλογή για το βραδινό σας. Λάβετε υπόψη τους παρακάτω λόγους:

  • Το μαρούλι είναι νόστιμο και προστίθεται εύκολα στις σαλάτες, όμως έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μη διαλυτές ίνες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν αέρια και φούσκωμα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Το σώμα του κάθε ανθρώπου είναι διαφορετικό. Μερικοί μπορούν να καταναλώνουν μαρούλι χωρίς προβλήματα τη νύχτα, θα πρέπει λοιπόν να αποφασίσετε εσείς μόνοι σας αν σας κάνει. Γενικά, ωστόσο, το μαρούλι μπορεί να προκαλέσει δυσφορία. Μια πιο υγιεινή επιλογή είναι να φτιάξετε μια σαλάτα καπρέζε χρησιμοποιώντας φρέσκιες τομάτες.
  • Ένα άλλο λαχανικό που πρέπει να προσέχετε τη νύχτα είναι το σέλινο. Περιέχει επίσης πολλές ίνες και, όπως ήδη γνωρίζετε, ίσως να μην είναι καλή ιδέα να φάτε πολλές από αυτές πριν πάτε για ύπνο.

5. Σκόρδο και κρεμμύδι

6-kremmydia

Είναι καλή ιδέα να περιοριστείτε στην κατανάλωσή τους με μέτρο στο βραδινό γεύμα. Αν προσθέτετε ωμά κρεμμύδια ή σκόρδα στα βραδινά σας γεύματα, μπορεί να προκαλέσετε φλεγμονή στο στομάχι σας κατά τις τελευταίες ώρες της ημέρας, καταλήγοντας με δυσπεψία.

Ο ίδιος κανόνας ισχύει για τα πολύ πικάντικα πιάτα. Είναι νόστιμα, όμως η προσθήκη καυτερών πιπεριών στη συνταγή του βραδινού σας γεύματος είναι σαν να καταπίνετε τη «δαμόκλειο σπάθη». Μπορεί να είναι νόστιμο σήμερα, όμως αύριο πιθανώς θα υποστείτε τις συνέπειες.

6. Ρύζι και ζυμαρικά

7-zymarika

  • Τι λέτε για μερικά μακαρόνια για βραδινό; Λίγο ωραίο ζεστό ρύζι; Μερικές φορές μπορεί να επιστρέφετε στο σπίτι πεινασμένοι και ένα χορταστικό πιάτο ζυμαρικών ακούγεται τέλειο, όμως μάλλον δεν είναι καλή ιδέα.
  • Θα πρέπει πάντα να προσπαθείτε να επιλέγετε πιο πολύπλοκους υδατάνθρακες που προέρχονται από λαχανικά και χορταρικά, αντί για ρύζι και ζυμαρικά.
  • Αν πραγματικά σας αρέσουν τα πιάτα με ρύζι και ζυμαρικά, μπορείτε να τα περιλαμβάνετε στα γεύματά σας σε μικρές ποσότητες. Αυτό σας βοηθάει να ελέγχετε πόσους υδατάνθρακες καταναλώνετε, επειδή αυτοί μετατρέπονται σε κενές θερμίδες τις οποίες το σώμα δεν καίει τη νύχτα. Αν λοιπόν λατρεύετε τα μακαρόνια, το ρύζι ή τα λαζάνια, προσπαθείτε να τα τρώτε στο μεσημεριανό σας! Έτσι με λίγη μόνο άσκηση ή κάνοντας ένα ζωηρό περίπατο μπορείτε να κάψετε τις επιπλέον θερμίδες.